Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb onder de A een weitec schroefset, en ben hier zeer tevreden over
en onder de B op t moment 40/40 verlaging van apex, dit omdat 1 veer van me vmaxx set gebroken is(raarmaarwaar)
en ben ook tevreden over de vaste verlagingnetjes or sjoerd
k had ook al het idee… je stopt niet zo 1’2’3 met een hobby…
en filmpies he
aanduidingen zijn altijd gezien als zittende op de bestuurdersstoel…
dus de bijrijderskant bedoel ik
k heb dr ook al een paar gezien met een v6 ( uit vectra/cali ) erin…
tja de c20xe… standaard al 150pk, chippie eraan met sfi vv en je zit al tegen de 170…
+ dat ik die motoren kan dromen ( bij wijze van ) en van een ander met bijv. distributieketting enzo geen verstand van heb, en me vader ( die dat wel ooit s had ) al 20 jaar geen sleutel in zn handen gehad heeft…
dan maar een iets moeilijkere ombouw… heb de tijd, moet toch de hele auto aanpakken…
maar alvast zoeken naar een 18s bak, 4bak kom en al die dingen…
steunenset+koppelingsset bestel ik via lenk…iedereen bedankt voor de info
auto op de brug zetten, of in elk geval dat je onder de auto kan, maar wel dat die recht staat
dan zit er boven de rechter aandrijfas naast de versnellingsbaksteun 1 bout in de versnellingsbak, als je die eruit draaid ( kan verrekte vast zitten ) en er loopt olie uit, dan staat die op pijl, loopt er niets uit, dan zit er tekort in
bijvullen via de bovenkant, door bovenop je schakelhuis 1 bout ( valt niet te missen ) eruit te draaien en daardoor bij te vullen tot het eruit loopt
of: als je zeker wil zijn….
haal een nieuw diferintieel deksel pakkinkje bij de dealer, schroef dat deksel onder de pan vandaan, laat de bak leeglopen en vul m dan gewoon opnieuw met de aanbevolen olie hoeveelheid ( http://www.kroonoil.nl )pff, ben k zeker al n jaar niet meer geweest…
en dat terwijl ik 5min er vandaan woon…mocht er nog s iemand gaan, u2u mij dan ff…
ff heb gezocht op marktplaats, kent deze code niet
heb wel iets met 204 gevonden, is n 2l turbo uit een 9-3 van 94-99
is wel leuk natuurlijk
wat is dan zoiezo de motorcode van zo een saab 2l blok??
heej
tja, de motor ligt idd erg ver naar achter… heb daarintegen wel n xe met dis liggen dus ruimte is niet zo een probleem
idd nu je t zegt van die startmotor, die zit idd aan de andere kant…
ik zal idd hier ff zoeken, en ook op t opel-gt forum, alleen staat daar niets over ombouw naar een ”moderne” motor, alleen naar een 2,2 of 2,4…
in elk geval bedankt
lmm zijn anders van een 2,5 als n 2,8 motormanagement
en ik denk dat die bedoelt dat de kabel van zijn lmm door zn blok heen loopt dat die onder t L kapje loopt…
L kap eraf halen en t kabeltje volgendat is dus als de 115pk van de NE gaat vervelen toch mathijs :p dan hangt men er een XE in ;)
k zal morge ff foto’s maken van mijn corsa’s …. zodra de B weer gekeurd is
jij hebt de 105mm inwendige torx versie nodig,
maar meet ze voor de zekerheid ff na
een…. 7 omdat ik niet weet wat t is :p
origineel gepost door mayhem
origineel gepost door TRPower
ik heb ook ff gebelt,
ik zei zo van:
ik heb een corsa uit 83, daar komt een 2l16v in, deze is niet orrigineel in de auto geleverd,
hoeveel kost dit mij om hem om te laten keuren, en welke papieren zijn nodig,toen vertelde die meneer van de TD mij dat ik het volgende nodig had
Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20xe opel nederland )
aankoopbewijs van de motor, waar het motornummer op staat ( dus factuur van de sloop bijv )
en 42euro…ook heb ik gevraagd wat er gebeurt bij evt afkeur, dan krijg je je eigen papieren weer mee… en een afkeur rapport…
dit geld dus voor auto’s tot 01-98
daarna wel gewoon lelystad bezoeken, wel zijn de prijzen verlaagd, zou uitkomen op de 680 euro incl weggedrag,geluid en normaal keurenwtf, waarom aankoop bewijs? maak ik dan zelf wel iets voor ofzo.
over het aankoopbewijs:
tja, die man zij dat het moet omdat je anders evt gestolen goederen in je auto zou kunnen bouwentuurlijk maak je daar zelf gewoon wat op ;) of, als je n beetje vriendschappelijk met de plaatselijke sloop omgaat, vraag je toch of hun n bonnetje maken
whahahaha ja dat is natuurlijk ook zo :p
zo maar s ff doen
thnx
om te zorgen dat de remmen niet vast gaan staan,
kan je het best de remzuigers zover mogelijk in de klauwen duwen. en ff kijken hoe de kleur van je remvloeistof is….
als die bruin is, lekker vervangen ivm grote hoeveelheid vocht en als die netjes geel is gewoon laten zittenmotor conserveren
ff kwart litertje atf olie erbij gooien, kwartier laten draaien, dan aftappen en afvullen tot max ( dan spoel je al t vuil uit t blok dat evt vast kan koeken (ramen stukje open, en als die binnen gestald word helemaal open, ook de kofferklep buiten op n kiertje met een luchtende hoes erover
auto in versnelling
accu eruit, of aan de druppellader
oude banden eronder
en voorral zorgen dat je m droog wegzet
EN: ff elke 3 maanden laten draaien, ook je airco ( als je die hebt ) ramen af en toe open en dicht doen ( tegen vastzitten )
3 juli 2009 om 16:19 In reactie op: kopbouten warm na trekken. als ze weer afgekoeld zijn of nog #17497476ik doe ze ook nooit natrekken, nadat de motor gedraaid heeft, kan je weer alles eraf halen,wat er net vers op zit…
ik doe gewoon 45nm en dan 3x 90 graden, in de volgorde van middenuit naar buiten
de draagarmen daarintegen kun je niet uitwisselen, net zoals de trekstangen en stabistang…
dit omdat een b corsa net wat breder is
neem dan de trekstangen en stabistang van een corsa a gsi de draagarmen zijn hetzelfde
klopt,
dit had ik ook met mijn corvette ( 69 )
die muts zat wat in te vullen, en ik vraag zo kan ik er een blauw kenteken op krijgen?? uhm ja dat kan, maar moet ik wel dat hele formulier opnieuw doen,
zeg ik, ja jammer voor jou, had jij t maar van tevoren moeten vragen :pja lol,
hij is er
tenminste, staat nu in rotterdam, de douane doen zoals gewoonlijk weer s moeilijk…gaat nog wel maandje duren… ( kan geen foto’s maken, auto staat in gesealde container )
origineel gepost door E+Bkadett
origineel gepost door TRPower
Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20let opel nederland )waar kun je die krijgen?
of heeft iemand die mischien nog liggen van een c20let?kan via de dealer, als t goed is, en anders kan je t aan niels ( rallyastra ) vragen, die heeft ze denk ik wel
Marc
ziet er net uit uit als de jouwe hoor sw, alleen dan in een B corsa :p
ok, mijn kleppendeksel en distrideksel zijn antraciet de lexmaul is nog rood
( beter loop ik nog ff tegen n DTA aan voor t banken,dan ook dat er maar aan :D )
jups,
hallsensor kaduuk… heb m maar ff van de tr xe afgehaald en probs weg…
zaterdag bankeee…. met:
omega high compression pistons
kentcams ast1603 278graden asjes
lexmaul
3,5kg vliegwiel
dat voor n chippie op maatdat past, had aan mijn let ook een kom hangen, en ging gewoon n f20 van n xe aan met plat
29 juni 2009 om 19:35 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470661ik zeg:
neem n holley 750 4barrel met edelbrock performer spruitstuk… klinkt super vet, en levert +- 30pk meer als wat ik met n std holley+spruit toen had in me c3 corvette -
AuteurBerichten