Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
toerenbegrenzer wel naar de 7800rpm, met 1955015,
maar wel tomtom gemeten…ben nu n nieuw blok aan t bouwen waar een F18+ aan komt te hangen, die word voorzien van webers, catcams nokkenasjes, omega hoge compressiezuigers en de hele mikmak
Marc
mijne haalt nu maar de 254 op de navi…
maar das met n c20xe ervoor…
:P:P:P:Pdat was zeker niet toen je m zo allejezus zuinig had afgesteld?? toen kwam je amper een drempel op :p
whahaha ja das waar,
wat was ookalweer de topsnelheid met de 1.2 carb?? hahaik heb mathijs zn oude corsa, samen met de veerpootbrug en stabistang…
1x zonder die brug gereden ivm nieuw kleurtje, nou je merkt het zeker wel, maar das dan wel met n c20xe…
komt uiteindelijk een Z20LEH in, als ik t goed begrepen heb…
keep on the good work mathijs
ey
ik gooi er altijd Kroon emperol 5w40 in
tikt er niet mee en verbruikt t niet
is te krijgen bij de brezanof je haalt castroll 5w40 oid…
ey
ik had het dus over de ontstekingskant
heb jij 1 4kante bobine aan de cilinderkop zitten
of
een losse bobine aan de auto vast, en dan een rotor/verdeelkap aan de kopwant in die kabelbomen zit namelijk verschil
ik gok dat jij een DIS ontsteking hebt, ivm inbouw in een RWD auto…
dan moet je op zoek naar een kabelboom voor een M2.8 ontsteking, en die zijn best zeldzaam en er zit verschil in de LMM tussen beide kabelbomeney
t is maar dat ik ff geen tijd heb, anders had ik je graag willen helpen…ennu, ik zou ook gewoon weer de hele distriset vervangen, dus waterpomp, riem en evt rollen
en:
je cilinderkop opmeten,misschien moet die wel gevlakt wordenhmm
heb je een rotor/verdeel kap motor of een met dis-bobine ontsteking??want in die kabelbomen en computers zit dus verschil… m2.5 voor rotor/verdeelkap en m2.8 voor DIS…
10 september 2009 om 19:37 In reactie op: Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem! #17521590ook met een volle tank gaat t wel
vervangen:
dat deksel onder je achter bank los, zitten er 2 draadjes op de pomp, die los en dan de pomp losschroeven…
dan rustig eruit halen, en nieuwe in omgekeerde volgorde erinwel een Tigra pomp erin…
lijkt mij dat die wel gewoon stationair moet draaien op de nexia pomp…
een c20xe draaid tot +- 3000rpm redelijk op een 1.2 of 1.4 pomp…misschien stom,maar zitten de bougiekabels wel goed, misschien geeft die wel n ”backfire” ofzo, omdat je toch ook iets uit t inlaat spruitstuk zag komen…
edit:
ik zie net dat er geen brandstof komt tijdens het starten, brandstofrelais al vervangen??
en heb je toevallig nog een CPU liggen??
kan best zijn dat die kapot is,maar omdat je m forceerd door m constant spanning op de pomp te geven kan die idd wel aanslaan,maar meteen weer uitvallen ( zelfde bij n c20xe gehad )dat durf ik niet te zeggen om eerlijk te zeggen
en @ willem
ik woon er 1km vandaan
ga vaak ff langs om te kijken of er wat leuks binnen gekomen is, en ik ga goed om met die gasten daar,dus krijg t vaak wel voor wat minder+dat hun mijn wrakken voor niets ophalen, + als ik een complete auto wil bij hun vandaan word die gewoon bezorgtde corsa gsi bij de graaf is inmiddels aardig leeggetrokken…
ik heb de asjes eronder vandaan
wie de rest heeft weet ik niet, teller is in elk geval weg
elec ramen compleet weg
wielen weggraag gedaan…
maare over de kop,
laat aub je klep geleiders goed controleren, als daar een haarscheurtje in zit gaat t ook niet goed, of uit voorzorg 8 nieuwe geleiders laten plaatsen…liever meteen in 1x goed doen als dat die daarna weer uit elkaar kan, en daarbij spreek ik uit ervaring
en kijk ook ff of je zuigers niet al te erg ingeslagen zijn… heeft dat blok die ik nog heb liggen namelijk wel, alleen klapte dat spietje bij 6000rpm
ik spuit t altijd met gewone verf uit een spuitbus, met 2k blankelak
zit op de a corsa nou bijna 3 jaar… en zit prima
hoeft niet altijd
ook met een gebroken riem gaan ze soms ook niet allemaal
blok dat hier ligt die ik om ga bouwen naar 2.1 liter had n gebroken riem en 8 kromme klepjesja klopt
ik heb zijn oude hier liggen
op mijn calibra uit 91 zat trouwens ook een 3bar
en op het kadett blok die in mijn a corsa hangt zat ook een 3op het kadett blok die in mijn b corsa hing zat een 2.5
en op een vectra die ik had zat ook een 2.5allen met KS 700 kop en m2.5 ontsteking
krukasspietje misschien gebroken??
lijkt t ook nog gewoon alsof die op tijd staat
heb ik hier nog…
ga toch maar met TB’s rijden, icm verstelbare drukregelaarlijkt idd n fabrieksfout… maar dit is wel heel raar… kan niet iets verzinnen waardoor dit aan de uitlaat kant zou gebeuren
@ opcdriver:
hij heeft m niet total gereden,maar is met autoambulance en al over de kop gegaan…zoiezo zit er koelvloeistof in je koelsysteem, dit kookt dus niet bij 100 graden, maar bij +- 120… en het zit ook nog eens in een druksysteem wat ook t kookpunt verhoogt,dus voor t gaat koken moet t wel heel heet worden
welke kleur is je koelvloeistof??
als t bruinig is en stinkt dan is je koppakking lek…reinigen radiateur:
bij een automaterialenzaak zo een cooling system flush potje halen en motor warm laten draaien tot de vin aanspringt en dan je kvs aftappen
daarna paar x spoelen met water en dan weer afvullen met koelvloeistofals je dan toch bezig bent, vervang je meteen ff de thermostaat, kost geen drol
zit als je voor de auto staat aan de linker kant van de motor, komt ook meteen een slang vanaf die naar je radiateur gaat, zit vast met 2 boutjes… valt niet te missenis ook een RWD auto…
dus dan heb je niets aan een FWD spruitstukmoet in een A manta komen he pastry…
das een RWD auto ;)4 september 2009 om 17:11 In reactie op: Iemand die onderdelen voor mij wil halen in Tegelen?? #17517889joe2joe :D
-
AuteurBerichten