Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zou gewoon LET injectoren nemen, levert genoeg brandstof voor t vermogen dat je wil…
en: als je evt over wil stappen op LET zuigers, ik heb nog n set liggen, 100euro incl verzendkostten, excl veren, ben je denk ik goedkoper uit als n decompressieplaat en 2 LET pakkingen…
http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html#f16
en dan ff zoeke naar f20
zal je zien dat t allemaal ”cr” bakken zijn
dat laatste van de code is t sernienummerik heb met de auto, nu in 2 jaar 1 boete gehad van 30eurie
was voor 9km te hard bij trajectcontrolleverder rij ik in de bebouwde kom gewoon de snelheid die mag…
en tja op de grote weg… 120-130 waar je 100 mag, en 150-160 waar je 120 mag… als het veilig kan tenminste
sprintjes altijd leuk…
je kan ze idd gewoon bestellen bij de brezan oid…
alleen staat er dan geen afgiftestempel in en mag t nie op weg…ik heb er 2 liggen in amerikaans formaat…maar me gele platen komen idd gewoon in de kofferbak
heey
laat die foto’s maar komen dan
zal alleen wel niet helemaal t zelfde zijn, omdat ik DellOrto’s heb liggen, en geen webers maar dan heb ik in elk geval een voorbeeldje
spruitstuk ligt nu hier :D
nou alleen nog ff throttle linkage en iets fixen voor de shoke, dat zit er niet bij…
@ piele:
kan jij mij daar beetje duidelijke foto’s van sturen??
dan weet ik wat ik precies nodig hebheb ik ook gehad, toen had ik slechte massa naar mn versterker…
maar jij hebt alles ontkoppeld… is het echt alleen in zn 5, of ook bij andere versnellingen bij bepaalde toeren??20 september 2009 om 15:48 In reactie op: weet iemand hoe ik ne 2 liter gekeurt krijg in belgie #17482049je zou natuurlijk kunnen proberen om een nederlandse auto op jouw naam te zetten in Nederland…
dan verzeker je m bij een nederlandse maatschappij, betaald wegenbelasting aan nederland, en je laat m keuren in nederland,kan je zelf blijven wonen waar je nu woont, alleen rij je met een NL auto ;)…en moet je ff 1x in de 6 maanden uurtje door NL rijden, hoef je ook geen ”tijdelijke” belgische platen te halen, en je laat m 1x per jaar in NL keuren
klaar :P
maar zo makkelijk zal t wel niet zijn :(
20 september 2009 om 12:14 In reactie op: weet iemand hoe ik ne 2 liter gekeurt krijg in belgie #17482047hmm, vreemd
ik verkoop mijn corsa b gsi met c20let op kenteken aan iemand uit belgie, die kan die auto invoeren als zijnde 2l turbo, dat komt dan op t belgische kenteken te staan?? of staat het vermogen niet op t kenteken bewijs in belgie??
maar ik vind t vreemd, je hebt een auto, met een bepaalde motorcode/vermogen op kenteken, en dan zouden ze m afkeuren??
lijkt me heel sterk
Normaal is:
Bruin/wit aan massa, bruin/geel los.
Contakt aan: Motorlampje brand.
Starten/motor draait: Motorlampje gaat uit als alles OK is.
Als het lampje knippert betreft het een af en toe optredende storing. Brandt het lampje continue, dan is de storing permanent aanwezig.Diagnosemode:
Bruin/wit los, bruin/geel aan massa.
Contakt aan: Knippercodes.
Starten/motor draait: Ook knippercodes.Foutcode lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij
m2.8 en witte draad bij m2.5)ff geleend van manta cabrio
dan lees je m toch zelf ff uit via de paperclip methode…
ennu,
heb je de motor wel ff voorzien van een setje nieuwe bougie’s, rotor en verdeelkappie?? want dit wil nog wel ns klopstoringen opleverenook kan het je hallsensor zijn, had ik ook ooit ns bij de 3000rpm… daaronder was die uit
of idd evt je lmm meter…
ik denk persoonlijk, dat die in de buurt van je motormanagement/kiekert zit,
dit omdat dit de makkelijkste plaats is om alle kabels te pakken, dus aan de bijrijders kant, achter de plastic kap aan de rechter zeide naast de voetenplaatsMM: voor startonderbreker ( brandstofpomp ) zoek ff naar een rood/blauwe draad
Kiekert: voor je CV
en er zouden ook onder je stuurkappen draden kunnen lopen, om je knipperlichten aan te sturen…
17 september 2009 om 19:45 In reactie op: spec. nokkenas, hoe te achterhalen? Met foto's!!! #17506517hmm,
ik zou de as ff op laten meten,
zijn bedrijven zat die dat kunnen,en jou kunnen vertellen hoeveel graden ze zijn….verder zeggen de nummers mij niets ( en google ook niet ) want zo kwam ik wel 8er mijn merk
ik had ergens op internet (sbd motorsport ) gelezen dat je tot 230pk niets aan de kop hoeft te doen, nou daar zal ik niet overheen gaan… dus ik laat de kop die er nu op komt, gewoon standaard,
en kan altijd een 2e kop laten tunen, en evt bronzen klepgelijders enzo erin…mja, nogmaals: de 40mm carbs zijn tijdelijk, als het maar loopt en afgesteld is, dan ga ik volgend jaar na de restauratie van de A TR wel eens kijken naar 45’ers…
15 september 2009 om 20:32 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446332beter dat t n 6cil op kenteken is.
werd er bij jou naar de aslasten gekeken??
want ik zit nog te twijfelen wat ik met mijn A corsa uit 83 ga doen, namelijk een c20xe erin,en dan zodra die op kenteken is, webers en andere zooi eraan
of een v6 erin, maar de 1 zegt dat er naar de aslasten gekeken word, en de ander van niet…
spruitstuk van marktplaats is van mij
is al geregeld met die gozer
ga m zaterdag halen :Den dan: hopelijk volgende week een draaiend blok, met als setup:
Nokkenasjes: Catcams 267 graden + Verstelbare tandwielen
Zuigers: Omega Hoge compressie
Cil.Kop: Standaard
Inlaat: (tijdelijk) 40mm Webers
Oliepomp: sterkere tandwielen erin
Uitlaat: 4-1 spruitstuk, onder de auto complete groep A
Ontsteking: D Kadett GTE
Koppeling: Sachs performance
Versn. Bak: F18+en het hele blok voorzien van alles nieuw, pakkingen,lagers, ARP bouten en de hele mikmak
thnx 4 the marktplaatslink…
heb m n mailtje gestuurdennu @ piele:
laat jij een opmaat spruitje maken, koop ik die van jou haha :pnja, ik heb zelf wel n flens voor aan de kop, aan een flens die aan de webers past kom ik wel, alleen t lassen… wil dr zoiezo wel gewoon n vacuum aansluiting voor de remmen op hebben, + dat mn dynamosteun gewoon moet passen
ik ga nu twijfelen ;)
nee niet van je stappenmotor, maar van je luchtmassameter…
dan gaat die in ”noodloop” en dan zou die rond de 1000rpm moeten gaan draaien
heej
nee dit kan je niet 1op1 overschroeven.wat mij het makkelijkst lijkt ( en niet alleen omdat ik het toevallig te koop heb :p )
een F15bak van een corsa b gsi, en dan
Vliegwiel van de C20NE.
Drukgroep van een C16SEI Corsa A.
Koppelingsplaat van een C16SEI Corsa Adan kan je daar je corsa aandrijfassen gewoon mee gebruiken, en dan kan je ook de normale naven e.d. gebruiken…
is de goedkoopste en makkelijkste oplossing lijkt mij
ja die kwamen ook net in me op,
ik ga ff zoekenthnx
en hij geeft geen foutcode’s?? na t resetten??
ennu, ik heb dat ontluchtingsding altijd wel aangesloten aan de kabelboom,maar er geen slangetjes op aangesloten
en om ff te proberen, trek je lmm eens los, als die dan 1000rpm met foutcode gaat lopen kan t in die bekabeling zitten…of in de lmm zelf
ey
dat van die nokkenas kan ik je niet vertellen…maar van die bak:
waarom een dieselbak?? die is toch veel te lang vanaf de 3e/4e versnelling voor de cross?? waarom niet gewoon de f16 die er achter hoort, of een f15 van een corsa b gsi, dan kan je zelfs gewoon je orriginele aandrijfassen van de corsa gebruiken…alleen nieuwe kenteken papieren kosten, dus n 30 a 40 euro…
meer niet
ja de rode moet op de klopsensor…
als je ze omdraaid gaat die ook een beetje raar doen…omdat ik ff geen 45mm geld heb :P
die komen er wel hoor…en ik d8 dat de orriginele bij 6800 of 7000 ingrijpt…mja scheelt altijd nog maar max 300rpm
-
AuteurBerichten