TRPower

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 788)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: remschijven -blokken corsa a/b #18179475

    Klauwen van n x14xe ( schijven x14 zijn 256mm x 20mm )

    Corsa a zijn massieve schijven ( dus dunner ) en de diameter is ook kleiner

    In reactie op: paar vraagjes ombouw b corsa c20ne carbs #18178679

    Dat heb je helemaal goed

    Doe ik ook met mn dikke xe met 300graden nokken
    Komt er op toeren zoiezo niet doorheen, ook met kat niet

    In reactie op: paar vraagjes ombouw b corsa c20ne carbs #18178676

    en waarom niet?

    als er GEEN kat en GEEN lambdasonde onder zit en het voertuig van voor 30-6-2002 is val je nog gewoon onder ongeregelde systemen, je hoeft dan alleen stationair te meten met een max uitstoot van 3,5% !!!!!
    staat gewoon in de aanvullende permanente eisen van de rdw

    http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.rdw.nl%2FSiteCollectionDocuments%2FAPK%2Fhandleidingen%2FRegelgeving%2520APK%2520-%2520Aanvullende%2520permanente%2520eisen%252001-01-2013.pdf&ei=pmhWUqGPKcabtQbQjoD4AQ&usg=AFQjCNFDuyfppaCcrNIDrCRdAKC1VqyYXg&bvm=bv.53899372,d.Yms” onclick=”window.open(this.href);return false;

    zo keur ik mijn 99er B GSi ook altijd, lamda weg, kat weg en stationair meten

    Fearless hier van t forum heeft zn B met c20xe met carbs zelfs gewoon bij de rdw om laten keuren ;)

    In reactie op: Vraagje over uitbouw c20let/f28 #18178565

    T is wel wel erg krap, blok eruit halen met de bak nog in de auto
    Als je niet oplet kost het je een drukgroep, en de bak weer aan t blok knopen met de prise-as is helemaal drama

    De f28 met 4×4 bak er in 1x uithalen is mogelijk, alleen erg zwaar
    Je kan ook eerst de 4×4 bak er vanaf halen, alleen ben je 2 uur langer bezig want sommige boutjes zitten op n onmogelijke plek, kan je amper n slag maken

    Ikzelf zou gewoon de hele motor met bak naar beneden laten zakken
    Binnen 3 uur ligt de motor op de grond als je een beetje doorsleutelt

    In reactie op: paar vraagjes ombouw b corsa c20ne carbs #18178674

    Toerenteller aansluiten op de – van de bobine ( groene draad )
    Sensor van de carterpan kan je nix mee, een corsa heeft geen check controll

    In reactie op: Gsi vermogensverlies…. #18153767

    Aan de HC waarde te zien gebruikt die aardig wat olie, of de motor loopt erg rijk
    Dat laatste doet die ook gezien de lambda waarde, alleen raar dat t CO wel goed is

    Temp sensor stuk? Of is die al vervangen?

    In reactie op: Ervaring met deze Racechip? #18177905

    ik ben geen voorstander van dit soort ”piggybacks” ”powerboxes” of hoe je t maar net wil noemen

    hetgeen dat dit doet is je ECU voor de gek houden door lagere waardes als werkelijk door te geven, wat zeker motorschade tot gevolg kan hebben ( heb t zelf al meerdere malen gezien )

    met een turbo motor en n goede opmaat geschreven chip ( van bijv unlimited tuning ) zijn goede winsten te behalen zonder dat de motor hierdoor zal lijden ( turbomotoren zijn noueenmaal beter te chippen als non turbo ) winsten van 30% zijn zeker mogelijk

    non turbo is slechter te chippen, aangezien deze motoren zelf hun lucht aanzuigen, terwijl het bij een turbo naar binnen geperst word
    je mag dan blij zijn met 12-15pk

    In reactie op: Corsa b Ombouw 1.4 naar 1.4 16v HELPP #18178582

    t is geen VAG he, met zekeringenkast ombouwen ;)

    recht bij voetenzijde pasagierskant, zit n grijze afdekkap
    daarachter zit de ECU, samen met 2 verbindingsstekkers
    als je die los haalt kan je alles aan de motor laten zitten en de rest de motorruimte in trekken

    je moet voor een 16v wel ff de brandstofpomp wissellen, aangezien n monopoint ( 8v ) op 1 bar draaid en n 16v 4bar nodig heeft

    In reactie op: Inbus of torx C2.0XE #18178113

    Nee kan je niet zien

    Maar wat ik roep is t geen wat je nodig hebt
    Kan die blokken dromen met me ogen dicht

    In reactie op: Inbus of torx C2.0XE #18178111

    Dan heb je binnentorx bouten nodig
    105mm om precies te zijn

    Pakkingsets zijn gelijk
    Distributieset vanaf motornummer bestellen 176tands als ik t goed heb

    In reactie op: Inbus of torx C2.0XE #18178109

    Zijn beide torx
    Alleen de ene is binnen torx
    En de andere is buiten torx

    Heb je een DIS motor of een rotor/verdelerkap?

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512221

    Gefeliciteerd Freek, hij liep weer lekker gister

    Je zat maar 19honderste naast je index toch?

    De golf vr6 waar ik gister mee was heeft de terugweg in elk geval niet overleefd, klep door de zuiger gegaan

    Marc

    In reactie op: C20LET koppeling voor heel veel koppel / vermogen #18175772

    Tilton 2 schijfskoppeling
    Goed tot 1142nm

    Ben je wel n 1000euro kwijt

    In reactie op: afgekeurd op CO uitstoot, nieuwe CO vraag, 2012 apk boek #17903107

    wegen doen ze waarschijnlijk wel
    u9 maakt niets meer uit
    alleen stationair co meten ( doen ze niet bij invoeren, tenzij je er apk op wil ), max 0.5%

    idd geen bpm, auto ouder als 17,5 jaar

    In reactie op: airbag lampje wel of geen afkeur. #18174752

    hoef je nix te melden

    In reactie op: Stuk lopen op cilinder 3 #18173866

    Aanzuigbuis is helaas niet meer te koop
    Kwam van een kadett 1,6diesel af

    Zelf maken is nog de enige optie

    Ff wat anders….
    De motoren die ik tot nu toe heb zien ploffen gingen allemaal op de 3e cilinder
    Zowel drijfstangen die naar buiten kwamen als lekke koppakkingen

    In reactie op: vraag mbt foutcode 57 + tikkende kleppen #18174247

    hij zal blijven tikken totdat de motorolie een keer warm is geweest ( +- 90 graden )
    dus na de eerste rit zullen ze stil zijn

    57 Idle Speed Controll is je stappenmotor, die zit of niet aangesloten ( zwarte stekker onder je inlaatspruitstuk ) of je hebt n draadbreuk

    Ey

    Ik woon ook in Leiden, en heb diverse uitleesapparatuur
    Mocht je hulp nodig hebben hoor ik t wel

    In reactie op: C20LET Motronic Diagnostics type #18153008

    Gebruikt een obd protocol
    De rest waar je t over hebt is pas vanaf 2005 aan de orde

    Uitlezen met opcom is mogelijk, met verloopstekker

    Bij een twinport 1.4 zit die onder de startmotor
    Niet comfortabel te doen zonder brug ( auto moet echt omhoog )

    als ik een Gates distributie set omnummer
    deze K045563XS ( hier zit alleen dezelfde RIEM, maar de rollen zijn anders )

    dan past die op een Meriva Y17DT en een Z17DTR

    op een corsa zit wel dezelfde RIEM, alleen zijn de ROLLEN anders ( zijn op een corsa ook 3 mogenlijkheden!!!!! )

    om een lang verhaal kort te maken, zou ik het door je garage of beunhaas uit laten zoeken en NIET zelf onderdelen kopen
    deze 3 kunnen op een corsa c y17dt zitten

    K035563XS
    K025563XS
    K015563XS

    dit zijn alle 3 GATES nummers

    Kan best dat de riemen op meerdere motoren en zelfs meerdere merken gebruikt word

    Een nieuw type c20xe riem past ook op een 1.7 diesel ( 17d 17dr x17dtl )

    Een riem van een y17dt past ook op een a17dts a17dtj a17dtr z17dtj en nog een paar

    In reactie op: corsa c mphkmh #18150782

    Als de grote getallen MPH zijn dan is de tellerstand ook in Miles

    Dit kan je aanpassen met een converter ertussen
    Doen ze ook met skylines welke in engeland rijden ( alleen dan omgekeerd )

    In reactie op: Opel Corsa X10XE Distributieketting/riem #18150057

    Een 1.0 3cil heeft een ketting
    Is in princiepe onderhoudsvrij maar de kunnen wel stuk

    Als de olie tijdig ververst is en op pijl blijft gaat die echter wel een leven lang mee

    Verder ff de search gebruiken ivm corsa b kwaaltjes

    In reactie op: Flikkerende lampen + andere problemen #18147485

    Schakelmechaniek op de bak reviseren ivm speling

    En idd dynamo wissellen en ff n ander slot halen

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 788)