Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klauwen van n x14xe ( schijven x14 zijn 256mm x 20mm )
Corsa a zijn massieve schijven ( dus dunner ) en de diameter is ook kleiner
Dat heb je helemaal goed
Doe ik ook met mn dikke xe met 300graden nokken
Komt er op toeren zoiezo niet doorheen, ook met kat nieten waarom niet?
als er GEEN kat en GEEN lambdasonde onder zit en het voertuig van voor 30-6-2002 is val je nog gewoon onder ongeregelde systemen, je hoeft dan alleen stationair te meten met een max uitstoot van 3,5% !!!!!
staat gewoon in de aanvullende permanente eisen van de rdwhttp://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.rdw.nl%2FSiteCollectionDocuments%2FAPK%2Fhandleidingen%2FRegelgeving%2520APK%2520-%2520Aanvullende%2520permanente%2520eisen%252001-01-2013.pdf&ei=pmhWUqGPKcabtQbQjoD4AQ&usg=AFQjCNFDuyfppaCcrNIDrCRdAKC1VqyYXg&bvm=bv.53899372,d.Yms” onclick=”window.open(this.href);return false;
zo keur ik mijn 99er B GSi ook altijd, lamda weg, kat weg en stationair meten
Fearless hier van t forum heeft zn B met c20xe met carbs zelfs gewoon bij de rdw om laten keuren ;)
T is wel wel erg krap, blok eruit halen met de bak nog in de auto
Als je niet oplet kost het je een drukgroep, en de bak weer aan t blok knopen met de prise-as is helemaal dramaDe f28 met 4×4 bak er in 1x uithalen is mogelijk, alleen erg zwaar
Je kan ook eerst de 4×4 bak er vanaf halen, alleen ben je 2 uur langer bezig want sommige boutjes zitten op n onmogelijke plek, kan je amper n slag makenIkzelf zou gewoon de hele motor met bak naar beneden laten zakken
Binnen 3 uur ligt de motor op de grond als je een beetje doorsleuteltToerenteller aansluiten op de – van de bobine ( groene draad )
Sensor van de carterpan kan je nix mee, een corsa heeft geen check controllAan de HC waarde te zien gebruikt die aardig wat olie, of de motor loopt erg rijk
Dat laatste doet die ook gezien de lambda waarde, alleen raar dat t CO wel goed isTemp sensor stuk? Of is die al vervangen?
ik ben geen voorstander van dit soort ”piggybacks” ”powerboxes” of hoe je t maar net wil noemen
hetgeen dat dit doet is je ECU voor de gek houden door lagere waardes als werkelijk door te geven, wat zeker motorschade tot gevolg kan hebben ( heb t zelf al meerdere malen gezien )
met een turbo motor en n goede opmaat geschreven chip ( van bijv unlimited tuning ) zijn goede winsten te behalen zonder dat de motor hierdoor zal lijden ( turbomotoren zijn noueenmaal beter te chippen als non turbo ) winsten van 30% zijn zeker mogelijk
non turbo is slechter te chippen, aangezien deze motoren zelf hun lucht aanzuigen, terwijl het bij een turbo naar binnen geperst word
je mag dan blij zijn met 12-15pkt is geen VAG he, met zekeringenkast ombouwen ;)
recht bij voetenzijde pasagierskant, zit n grijze afdekkap
daarachter zit de ECU, samen met 2 verbindingsstekkers
als je die los haalt kan je alles aan de motor laten zitten en de rest de motorruimte in trekkenje moet voor een 16v wel ff de brandstofpomp wissellen, aangezien n monopoint ( 8v ) op 1 bar draaid en n 16v 4bar nodig heeft
Nee kan je niet zien
Maar wat ik roep is t geen wat je nodig hebt
Kan die blokken dromen met me ogen dichtDan heb je binnentorx bouten nodig
105mm om precies te zijnPakkingsets zijn gelijk
Distributieset vanaf motornummer bestellen 176tands als ik t goed hebZijn beide torx
Alleen de ene is binnen torx
En de andere is buiten torxHeb je een DIS motor of een rotor/verdelerkap?
Gefeliciteerd Freek, hij liep weer lekker gister
Je zat maar 19honderste naast je index toch?
De golf vr6 waar ik gister mee was heeft de terugweg in elk geval niet overleefd, klep door de zuiger gegaan
Marc
28 september 2013 om 10:48 In reactie op: C20LET koppeling voor heel veel koppel / vermogen #18175772Tilton 2 schijfskoppeling
Goed tot 1142nmBen je wel n 1000euro kwijt
26 september 2013 om 15:54 In reactie op: afgekeurd op CO uitstoot, nieuwe CO vraag, 2012 apk boek #17903107wegen doen ze waarschijnlijk wel
u9 maakt niets meer uit
alleen stationair co meten ( doen ze niet bij invoeren, tenzij je er apk op wil ), max 0.5%idd geen bpm, auto ouder als 17,5 jaar
hoef je nix te melden
Aanzuigbuis is helaas niet meer te koop
Kwam van een kadett 1,6diesel afZelf maken is nog de enige optie
Ff wat anders….
De motoren die ik tot nu toe heb zien ploffen gingen allemaal op de 3e cilinder
Zowel drijfstangen die naar buiten kwamen als lekke koppakkingenhij zal blijven tikken totdat de motorolie een keer warm is geweest ( +- 90 graden )
dus na de eerste rit zullen ze stil zijn57 Idle Speed Controll is je stappenmotor, die zit of niet aangesloten ( zwarte stekker onder je inlaatspruitstuk ) of je hebt n draadbreuk
24 juni 2013 om 16:24 In reactie op: corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af #18150896Ey
Ik woon ook in Leiden, en heb diverse uitleesapparatuur
Mocht je hulp nodig hebben hoor ik t welGebruikt een obd protocol
De rest waar je t over hebt is pas vanaf 2005 aan de ordeUitlezen met opcom is mogelijk, met verloopstekker
12 juni 2013 om 09:39 In reactie op: nokkenassensor vervange!maar nu nog ergere toestand geworden #18127800Bij een twinport 1.4 zit die onder de startmotor
Niet comfortabel te doen zonder brug ( auto moet echt omhoog )als ik een Gates distributie set omnummer
deze K045563XS ( hier zit alleen dezelfde RIEM, maar de rollen zijn anders )dan past die op een Meriva Y17DT en een Z17DTR
op een corsa zit wel dezelfde RIEM, alleen zijn de ROLLEN anders ( zijn op een corsa ook 3 mogenlijkheden!!!!! )
om een lang verhaal kort te maken, zou ik het door je garage of beunhaas uit laten zoeken en NIET zelf onderdelen kopen
deze 3 kunnen op een corsa c y17dt zittenK035563XS
K025563XS
K015563XSdit zijn alle 3 GATES nummers
Kan best dat de riemen op meerdere motoren en zelfs meerdere merken gebruikt word
Een nieuw type c20xe riem past ook op een 1.7 diesel ( 17d 17dr x17dtl )
Een riem van een y17dt past ook op een a17dts a17dtj a17dtr z17dtj en nog een paar
Als de grote getallen MPH zijn dan is de tellerstand ook in Miles
Dit kan je aanpassen met een converter ertussen
Doen ze ook met skylines welke in engeland rijden ( alleen dan omgekeerd )Een 1.0 3cil heeft een ketting
Is in princiepe onderhoudsvrij maar de kunnen wel stukAls de olie tijdig ververst is en op pijl blijft gaat die echter wel een leven lang mee
Verder ff de search gebruiken ivm corsa b kwaaltjes
Schakelmechaniek op de bak reviseren ivm speling
En idd dynamo wissellen en ff n ander slot halen
-
AuteurBerichten