Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het kan wel helpen
aangezien je motor verder kan vervroegen zonder te gaan detoneren…dus in fijte moet t wat vermogen opleveren…
sinds wanneer is een f18 in een corsa geleverd??
een calibra, vectra of een kadett is geleverd met V-riem
dus van 1 van die motoren kan je t af halen
de pomp+steun zijn van alle c20xe’s t zelfde…ik heb volgens mij nog een stuurbekr pomp + steun liggen
hier staat volgens mij nog een 94er…
zal maandag wel ff kijken…elke 3 dradige lambdasonde werkt die mee…
26 november 2009 om 20:49 In reactie op: voorbumper v6 en turbo t zelfde? + bandenmaat vraag #17555746nee, bij bjorn aka dudiec20ne
ja,meestal gaan ze uit van een complete koppeling
25 november 2009 om 17:48 In reactie op: voorbumper v6 en turbo t zelfde? + bandenmaat vraag #17555743ik vind de orriginele lijn van een calibra opzich wel mooi…
en als de bumpers in het echt meevallen,blijven ze gewoon zitten…als ze te overdreven zijn tja dan komen er toch echt weer orriginele onder…maar is mooi als de bumpers t zelfde zijn, zaterdag op de terugweg een setje halen
foto’s komen wel als die hier staat
als je met webers gaat rijden kan je zoiezo alle electra van de motoraansturen eraf halen…dus gewoon de complete kabelboom met ontsteking eraf
dan idd een manta 18s ontsteking, incl nokkenastandwiel voor op de uitlaatnokkenas voor de aansturing,dan komt de ontsteking voorrop de motor
de multiriem zooi kan je beter weglaten,en gewoon een v-snaar dynamo + krukaspoullie monteren… kan je m ook gewoon spannen via de dynamo
de nokkenassen maken nu idd niet meer uit…
de BP ken ik niet
en die sensor, je kan m laten zitten,maar ook dichtmaken.
de bekabeling die je van de motor blijft gebruiken:
dynamo aansturing
startmotor aansturing
oliedruk sensor
en de watertemp maar die zit bij je thermostaat24 november 2009 om 20:57 In reactie op: voorbumper v6 en turbo t zelfde? + bandenmaat vraag #17555736neuh, een zwarte…
ding is opzich wel netjes, alleen wil ik t uiterlijk graag orrigineel hebben ipv die bumper zooi enzoMarc
idd
echt weer zoiets onzinnigs van bart…of het nou uit het carter gezogen word door t vacuum in t spruituk, of het kan er gewoon ongehinderd uit dampen maakt geen flikker uit
alleen je spruitstuk + delen en inlaat kanalen blijven schoon
dus ik weet wel waar ik voor kies
het is een spruitstuk van een c20xe,
dus een bigblock…alles is passend te maken, echter is dit niet plug and play
en met een standaard motor win je er niet gek veel meemijn x30xe doet dit ook rond de 3000rpm, alleen die draaid wel met c25xe aanbouwdelen+chip…
het is een complete set
niet duur voor die 75eupassend op een corsa b…
tja voor die 75eu kan je de gok wel nemen
ik bestel zelf altijd me pakkingen enzo via ebay….is gewoon goed
mocht de TS van zijn cali turbo wielen afwillen
heb ik wel orriginele vectra v6 wielen te ruil ^^de xe van mij is geen historie van bekend, zat geen teller meer in de sloopauto
maatje van me rijd een cali met 285k erop, ook die slang losgehaald en de inlaat kant afgedopt, rijd nu al 30k zo…
geen problemen
waterpomp is dus ook anders getand, dus trapezium of ronde tanden
idd
wat wim zegt:
alleen aan een c20xe is een F20 geleverd, aan een xev een f18…
en als je een calibra 4×4 hebt,zit er ook een f20 aan, met uitzondering van een turbo…dus de bak zal wel gewisseld zijn…
idd, zoals sw zegt:
verschil in tandenen:
oude type heeft 1 span en 1 looprolnieuwe type heeft 1 span en 2 looprollen
Beek Auto Racing in Den Haag doet krukassen verlichten
22 november 2009 om 20:34 In reactie op: Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips #17553890zow
het begin is gemaaktwat ik alleen nog wel graag wil weten,en er ook bij zetten:
welke ecu code’s er bij welke auto horen
dus oa
FP
FX
QJ
enzwil alleen nog ff weten welke code er bij welk model hoort,en van welk jaar die is
dus: laat het maar weten^^
ik heb zelf een vectra a met een x30xe met c25xe aanbouwdelen, wel een HatchBack ^^ als pakezel en trekker voor de boot
was orrigineel een c25xeen me ouders rijden een vectra c 2.8 biturbo
alleen, tja aan de vec van mij doe ik niet zoveel…sleutel meer aan de corsa’s…dus vandaar zit ik meer daar als hier
uiterlijk zit er geen verschil in de bakken
alleen staat er onder de gaffel die de bak in gaat aan de bovenkant F18 of F20de F18 is in de astra geleverd aan:
C20XE, X20XEV F18CR 3,45 MP, QK
C20XE F18+CR 3,45 AB
C18XE, C18XEL, X18XE, C20NE F18CR 3,57 AD, MQ
C18XE, X18XE, C20NE,
17DT, X17DT F18WR 3,57 AE
X20XEV F18WR 3,57 QJ, MW, AG
C18NZ, C18XE, C18XEL, X18XE, C20NE, X20XEV,
17DT, X17DT F18WR 3,74 AH, MWen de F20 is in de astra F alleen geleverd aan een C20XE
dus @ svdk20: als jij een XEV hebt,zit er dus echt een F18 aanvastik rij zelf met mijn XE al ruim 2 jaar met een niet aangesloten ventilatie, verder nooit problemen met stappenmotor, en ik smeer m ook niet
hier sluit je je carterventilatie op aan,
ipv dat het je inlaat in gaat…dus minder vervuiling bij de gasklep en in de inlaat
-
AuteurBerichten