Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@soepkiepe wrote:
pff klaar mee met zulke hufters.
en nog niks betaald krijgen ook omdat die door is gereden, helden.
houd ff in de gaten he, meestal komt de pijn een dag later.
dan is mijn astra er toch beter af gekomen na dat iemand achte op me aanhanger geknalt is.
over je brandstof verbruik, ik mag blij zijn als ik met mijn astra x1.6sz 400 km op een volle tank haal :shock:
succes met het vinden van een geschikt autotje, moet vast goed komen jou kennende.400km maar :shock: Heb je continu de aanhanger er achter? :jerry
ik reed met mn oude astra toen het originele blok er nog inzat
tussen de 600 en 650 km per tank, ook een x16szDe pijn is wel te verdragen met een mix van wiet paracetamol en naproxen :jerry
Ik ga maandag gewoon weer aan het werk
Autotje vinden is op zich niet zo’n probleem
Alleen voor max 500 eu een beetje leuke opel en ook nog eens niet te ver rijden
Maakt het niet makkelijkDank je, het is nog even kijken hoe verder
de corsa in Geldrop is helaas al verkocht :(Het doet indd dubbel pijn
De astra komt niet terug, heb ook verder niets vernomen van de nieuwe eigenaar
Weet wel dat hij al even terug gekeurd is
Krijg niets van mn verzekering, misschien dat ik bij het waarborgfonds kan aankloppen
Nadeel is dat er geen getuigen zich gemeld hebbenGeschiedenis hebben alle oudere autotjes :D
Ik denk dat ik zsm ga kijken bij die eerste in Geldrop
Zou wel ideaal zijn ivm de kleur
Dan zet ik de deuren, achterklep en achterbumper ook over
En natuurlijk al de goodies die ik gemonteerd heb
Leeft er iigv nog iets voort van mn oude corsa :crySleepbedrijf belde me trouwens
Omdat er waarschijnijk geen expertise bij zou komen
Was naar de sloop de enige optie :wtf
Dat gaan we dus maar niet doen meneer, zei ik
Was mn hobbyauto en zit voor zat geld aan onderdelen aan
Dit had hij nog niet eerder meegemaakt :DCorsatje wordt een deze dagen
Bij mn maat in zn tuin gedropt
Hopelijk dat ik snel die 300,- voor mekaar krijg
Om die in Geldrop te kunnen kopen:jerry :jerry Mensen houd je niet in om een inzamelingsactie op te zetten :jerry :jerry
Ben indd heel blij dat ik er slechts met een paar gordelschrammen vanaf ben gekomen
Corsa’s zijn er (nog) genoeg :D
Als het goed is wordt hij morgen bij mn maat afgezet
En dan ga ik al het bruikbare demonteren
Blok gaat denk ik mee naar de sloop, dat trek ik lichamelijk nu ff niet :(Heb al een aantal corsa’s op het oog
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1016094435-opel-corsa-1-4-16v-sport-bj-1998.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1013915568-opel-corsa-1-5-dt.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
RIP Corsa 1.2 16v…… :cry :cry

Met dank aan een roemeen in een witte audi Q8
Die lekker plankgas over de doorgetrokken streep vloog
Heb hem licht aangetikt, uitgeweken en tegen een trailer tot stilstand gekomen :swear :swearHeeeel goed bezig :thumbup
mn astra reedt ik 600 a 650 km op een tank
de corsa heeft na 550 al dorst
nu heb ik wel een erg vlotte rijstijl :vertag
maar dit wordt me te gek :???:@Jonathan94 wrote:
Ok dus van de x14xe naar x14sz moet ik hebben:
Benzinnepomp
Motor
Koelvloeistof darmen
En kabelboom met ecu
Versnelingsbak
En assenEn de dingen die ik dan uit de x14sz haal kan ik direkt in de 1200 steken?
Grt
bij ombouw van 1.2 naar 1.4 monopoint kun je de pomp laten zitten
bak en assen zijn ook het zelfde@Haasje17 wrote:
@trashmetal wrote:
Bak gaat ook niet passen
Je moet de f-15 van de sloper hebben
brandstofpomp moet je indd ook mee overnemen van de donor
bij de wissel van 1.2 naar 1.4 mpi hoef je hem niet te wisselenBak past gewoon als je vliegwiel behoud bij de bak.
Dan komt de starterkrans niet bij de startmotor
Been there, done that…
Vliegwiel van c14sz is ruim 1.5cm kleiner dan van een x14xe
Paar maanden geleden geholpen bij exact de zelfde ombouw
Corsa14slow had bij ombouw naar c14se ook dit probleem
leverde mij een f10 5 bak op voor mn corsa a 1.2sSteekassen zou ik voor de zekerheid meenemen
waarschijnlijk zijn ze uitwisselbaar
maar heb zelf nooit assen uit een f10 in een f15 geprobeerd
dus kan het niet 100% zeggenBak gaat ook niet passen
Je moet de f-15 van de sloper hebben
brandstofpomp moet je indd ook mee overnemen van de donor
bij de wissel van 1.2 naar 1.4 mpi hoef je hem niet te wisselenDie was wel iets zuiniger, niet veel
maar die liep ook een stuk harder :vertag
egr ook pas opengemaakt, zat geen serieuze troep in
ik ga de uitlaat nog fixen, beunwerkje van vorige eigenaar oplossen
en er nog een nieuwe originele bosch lambda in knikkeren
heb er nu een universele inzitten
op dit moment losgekoppeld om te kijken of hij zuiniger gaat lopen@Corsaliefhebber wrote:
Je had dus beter gewoon je vorige astra kunnen houden king: king: :jerry
Inderdaad, en zo’n onverneukte koets vind ik nooit meer :(
Of terug naar de astra f?…. :hmmz :hmmz
Is weer een aantal maanden geleden dat ik hier wat heb gepost
Niet veel spannends gebeurd
De corsa heeft een nieuwe bobine gegkregen
Maar nog steeds lambdastoring en verbruik van 1 op 12 a 13
Zelfs in ouwe lullenmodus :jerry
Verder loopt het dingetje als een tierelier :wors
Met echt 16v karakter :DToch zit ik er over te denken de 1.2 16v
in te wisselen voor een 1.5td :hmmzEn al vorderingen?
Persoonlijk zou ik voor mat oranje velgen gaan
Lekker vloekend :jerry3 januari 2016 om 05:38 In reactie op: Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021 #17926522Wel mooi werk :thumb
11 december 2015 om 17:20 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684830@kadett4x4 wrote:
Jaloers :wub :wub
Daar ga je veel plezier van hebben.groeten.
+1 :wub
Ziet er netjes uit, van oud vrouwtje geweest?
En hoe ze er op komen zulke oude topics naar boven te spitten :hmmz :sleeping
Helaas heb er geen foto’s van
ben er een kleine 3 dagen mee bezig geweest
en tuurlijk, als je goed keek zag je het wel
maar op eerste gezicht zag het er netjes uitIk zou het toch eerst proberen
voordat ik alles ging overbouwen naar een ander casco :DVind het eigenlijk wel meevallen
Kokerbalk, wielrand en deurstijl zijn ongedeerd
Heb wel eens zo’n schade gefikst
Kussen aan de binnenkant er tegen houden
Vingers maximaal spreiden, en in een keer volle kracht er uit drukken
De overgebleven vouwtjes kun je voorzichtig uitkloppen met een nylon hamer
Als je links bent heb je geluk want je moet aan de binnenkant een blokje hout er tegen houden :DIk zou hem maken, scheelt je een hoop werk ;)
Dik hoor :thumb
-
AuteurBerichten