Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nope :thumb
Dank je wel! :thumb
Tot nu toe alle opels die ik gehad heb liepen beter op ultimate 98 dan gewone 95
Ook die zonder klopsensor, kwestie van octaanstekker omdraaien :D
Er van stuk lopen deden ze ook niet, en heb een hele zware rechtervoet :jerry
Heb 98 in een c20xe, c20ne, x16sz, c14nz, x16xe mantzel, c16se en x12xe gehadHet is station of caravan, break is een citroën dingetje
Onderste inlaat deel hoeft helemaal niet los
ff krikje met een plankje oid onder het carter
linker motorsteun losdraaien en blok beetje laten zakken
zo krijg je een zee aan ruimte om gemakkelijk bij de egr te kunnenZondag de tijd kunnen vinden wat te klussen aan de corsa’s
achterbank en passagierstoel overgezet
achterklep klaar gemaakt om los te tikken
hoedenplank kinderstoel subblaffer riemhoesjes ook al oververhuisdEn de motor…
BDP en nokassensor gewisseld, helaas craptop & opcom vergeten
maar hij start en loopt al weer ietsjes beter
grote witte rookwalmen zijn ook weg :D
alleen ben er nog niet :hmmz
soms als hij stationair moet gaan lopen begint hij te pendelen tussen de ongeveer 1750 en 2500rpm
geef je dan een spuit gas dan gaat hij 9 van de 10 keer netjes 950rpm draaien
dus de nullastregelklep en de gaskleppositiesensor ook maar gelijk wisselen van mn oude blok
en de opcom niet meer vergeten :D@basss27 wrote:
Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb
Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.
Door bijkomend inlaatspruitstuk houd je de looks hiermee niet origineel :hmmz
lijkt me een groot risicoIk zou in jou geval een origineel ontgrensde luchtdoos houden
misschien een k&n of green inlegfiltertje proberen
om de looks zo veel mogelijk standaard te houden voor de keurmeester ;)
Zo ziet ie dr uit, nagenoeg het zelfde dus ;)Over je schakelprobleem, je kunt onderdelen gewoon overzetten
c12nz en x14sz hebben allebei een f-10 bak@KRSA2000 wrote:
@trashmetal wrote:
:jerry Zeg jij nou maar niks
Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerryTrash… als je goed had gelezen (komen we daar weer op terug) had ik al gezegd dat extra pk’s uit een x14sz halen niet goedkoop zou zijn.
Mn link naar Risse was dus ter bevestiging van ik al eerder had gemeld.
Als jij andere ideeën heb om hetzelfde te behalen voor minder laat maar eens horen! Ik ben wel benieuwd.
En bedoel ik echt vermogens winst en niet autostyle/halfords optel sommetjes.Weet je ook uberhaupt hoe streng de keuringen zijn in belgie?
Ze zetten bijvoorbeeld verzegelingen op je schroefset zodat je tussentijds niet met je rijhoogte kan spelen.
Denk je niet dat ze een nieuwschierig gaan worden bij een blok waar een motorcode en/of serienummer ontbreekt?Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Wrom moet je nou zo lullig doen?
ik weet indd wat over de regels in belgie
en dat deze swap daar vaak gedaan wordt
motorcode wordt zelden tot nooit naar gekeken
voor 150 euro hebje al een complete szr
c16se uitlaatspruitstuk met astra f x20xev kat er achter
verstelbare bdr van een paar tientjes op ebayvoor 250 euro ongeveer zit je zeker over de 85pk
Je zou het wel zeggen
maar helaas werkt het in de praktijk niet zo
een sensor die foute waardes doorgeeft wordt vaak door de computer als goed werkend gezien
als die dingen pas echt de geest hebben gegeven krijg je er een gerichte foutmelding opBeter doe je dit niet :D
inknijpen tot hij ongelofelijk naar benzine gaat stinken, en dan een stukkie terug :jerry
en hopen dat er geen steekvlam uit je inlaat komt hahahahaha (sorrie)@richardschaeks wrote:
Kon je niet bij deze motoren de retourleiding knijpen?
klein beetje knellen kan, maar niet dicht
zelfde effect als een bdr maar dan beun :jerryBeste neem je een szr motor bak kabelboom en ecu
de szr heeft 75 pk en de sz 71 pkUit een astra F
Wel de motorsteun uit je corsa gebruiken@KRSA2000 wrote:
Hebben ze geen code op het blok ingeslagen dan?
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
die kan ook weg, en al een paar keer gezien dat er op de plaats geen code stond :D
@KRSA2000 wrote:
Kijk maar eens hier bij Risse motorsport:
http://www.risse-motorsport.de/index.php/cat/c428_OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb je een idee wat mogelijk is en wat je kwijt bent…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
:jerry Zeg jij nou maar niks
Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerry@KRSA2000 wrote:
@trashmetal wrote:
Andere nokkenas zou ik er al niet instoppen
x16sz blokje is goedkoper :D@Jonathan94 wrote:
Kom niet af met motor swap want hier in belgie mag dit spijtig genoeg niet
Lezen is ook een kunst…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Heb al eerder aangegeven dat je het verschil tussen een x14sz of een x16szr niet ziet
Je komt hiermee dus zelfs in belgie gewoon door de keuring
Lezen is dus indd een kunst :jerryKrukassensor of nokkenassensor al geprobeerd?
Andere nokkenas zou ik er al niet instoppen
x16sz blokje is goedkoper :DJe kunt een c16se uitlaatspruitstuk pakken
een 54mm kat van een astra f x20xev er achter
met een verstelbare brandstofdrukregelaar de druk wat ophogenJe kunt natuurlijk ook een x16szr monteren van standaard 75pk
ziet er tenslotte het zelfde uit :Dik zou eerst het gasklephuis eens goed reinigen
terugmonteren of met nieuwe pakkingen
of met een beetje kit
voordat je in een LMM gaat investeren
Wim heeft wel gelijk dat deze vaak de geest gevenAl met al loopt wel mn hele sleutelplanning in de soep :D
en het weer werkt ook al niet mee :puke
niet alleen de nieuwe corsa maar ook de astra station moet naar de apk
waar ik een nieuwe kat voor heb liggen
ook wil ik alles wat met de verbouwing los is geweest een keer natrekkenbij de corsa moet de tellerkast los, motorlampje licht niet op
en aan de opcom hangen kijken of er een fout code naar voren komt
ik verdenk de bdp sensor
gezien het lijkt of hij met koude motor op 3 poten loopt :hmmz
warme motor draait hij goed, dat was eerst wel anders :D
de uitlaat lekt ook halverwege ergens
als het een beetje meezit zo opgelost
maar moet ik er wel de tijd voor hebben :hmmzHij weet ze wel te vinden, goed bezig :thumb
Dat is het zeker :D
-
AuteurBerichten