Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@basss27 wrote:
Ziet er netjes uit. Loopt zo’n C14SE merkbaar beter dan zijn 1.6 8v single point voorganger?
Dank u king:
Vooral hogere toeren is hij een heel stuk feller geworden door de xtra 3 injectoren
en de manier waarop het inlaatspruitstuk is gebouwd, ontwikkeld door Irmscher
nu nog een 4-2-1 uitlaatspruitstuk zien te scoren :DAfgelopen week do ombouw afgerond, en naar de APK

Helemaal in een keer goed zonder adviespunten king: :wors :wubOok nog een open luchtfiltertje gemonteerd
Puur voor de sound
met een verloopstukje gemaakt van een ikea beker :D

Van het weekend nog een paar leuke modelletjes gescoord op een rommelmarkt


En toen ik thuis kwam belde mn broertje
Dat hij ook op een rommelmarkt was geweest en voor mij een dettje gescoord had

Volgend klusje wordt de bedrading van de deuren in de corsa
de electric windoos en de cv moeten werkend gemaakt worden
dus wordt wederom vervolgd :DDat wordt gezegd indd
als hij al een aantal jaren oud was had ik hem niet opnieuw gebruiktEens kijken waar waren we gebleven :hmmz
Mn oude corsa is inmiddels op transport gegaan naar de sloop :cry

De station ontdaan van zijn bi fuel motor :jerry

En z’n nieuwe c14se hangt er inmiddels ook in :wors

Het afmonteren kan nu beginnen :D
en ik ga de complete distributieset overzetten van de oude x16sz
omdat ik zag dat de spanner vd multiriem op de c14se helemaal gaar is
de dbriem zelf ziet er ook niet al te vers meer uit
het hele spul op de x16sz is net een jaar oud :DDe “nieuwe” corsa heeft het definitief begeven
koppakking is nu echt door, koelwater foetsie
3 van de 4 bougies helemaal schoongespoeld, jammmerrrrrrrrr!!!!
dus toen zaten we alweer zonder eigen auto :(
maar gelukkig zit mn maat in de ziektewet omdat hij wilde voetballen met een accu :D
dus kunnen zijn astra g station even lenen tot onze f klaar is
waarna ik dus verder aan de gang kan met de corsa
voorlopig werk zat dus :D12 april 2016 om 00:32 In reactie op: Opel strandt kansloos op blubberig bospad bij Baarle-Nassau #18316331Indd niet bang zijn voor een boom en gas dr op houden :jerry
Dit heeft niks meer met ombouwen te maken, maar is een kunstwerk :wub
Nu ga ik dus jaloers worden op mn meissie
heb een complete c14se gevonden die goed onderhouden is :wub
as zondag ophalen en in de loop van volgende week kan de ombouw beginnenM’n “nieuwe” corsa gaat waarschijnlijk ook de deur uit
zodra de station klaar is wil ik gaan rondneuzen voor een combo b op benzine met imperiaal
heb steeds meer werk van mezelf als glazenwasser, en vaak zooi te vervoeren
dus dat wordt weer een ombouw want de meest geleverde benzinemotor in een combo b is een c14nz :(
dat moet dus een c14se of c16se worden, x16szr is ook nog een optie :hmmzAfgelopen week de deuren overgehangen
bestuurderszijde begon onderaan al een beetje te rotten :???:
helaas de rechterdeur uit mn sloper op de hoek laten vallen :cry
is nog wel makkelijk te herstellen
wat minder makkelijk gaat worden is de bedrading
want natuurlijk is mn nieuwe corsa niet voorbereid op full option deuren :swear
helaas heb/had ik niet de tijd netjes de volledige kabelboom te demonteren
heb de deurstekker met de eerste ruime halve meter aan kabel losgeknipt
als ik de electrieke vensters en de CV werkend krijg ben ik al tevreden
denk dat ik de handmatige spiegels van de andere deuren overzet :hmmz24 maart 2016 om 15:11 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312963@TedMechanic wrote:
@jethro wrote:
Om vanaf morgen alle 2 takt te verbieden is niet alleen dom, maar ook kapitaal vernietiging en niet te vergeten een grote aanslag van het milieu.
De kabouters van de milieumaffia hebben te veel invloed op o.a. politici, die de kennis niet hebben en vaak gauw mee lopen vanwege hun achtergrond cq partijbelang.
Onder het motto: wie is er niet voor een schoner milieu.
Zo ken ik er meer. ;)
Dat moet natuurlijk langzaam gebeuren, de dag komt dat de 2 takt bromfiets moet worden vervangen inzake reparatie`s.
Dus koop je met subsidie een stekker bromtol.
Bepaalde bromfietsen zoals de oudere moeten te gebruiken zijn, maak daar een regeling voor, alleen in het weekend of zo iets.
Niet klakkeloos dom verbieden zo als de milieumaffia/PVDA het wil, dat roept weerstand op van de bevolking, alweer iets verboden wat leuk is. :vertagIk zeg maar altijd: ook je eigen verstand gebruiken, napraters hebben wij al genoeg in Nederland.
:jerry :jerry :thumb
Ik praat niemand na, wat ik zeg is mijn eigen mening. Die jij overigens loopt te verdraaien door te zeggen dat ik beweer dat dat “vanaf morgen” ingevoerd kan worden. Natuurlijk moet dat geleidelijk, maar daar kan wel vaart achter gezet worden. En kapitaal vernietiging wil ik niet zeggen, zoveel is een Tomos uit 1988 nu ook weer niet waard.
Ik heb trouwens nog nooit een Kreidler of een Zundapp zien rijden in Rotterdam, dus qua liefhebbers in de binnenstad zal het wel meevallen.
De enige die je ermee raakt zijn, zoals Bart zei, misschien de Pizza coureurs. Mooi. Afschaffen die hap. Opgeruimd staat netjes.
Moet je ’s morgens op koningsdag bij Fred motoren voor de deur kijken
heel het stieltjesplein VOL oldtimer brommers :wub
meermalen met de oldtimerrit meegereden op Zundapp ks50 en Yamaha Fs123 maart 2016 om 14:58 In reactie op: Mag ik met m’n auto uit 1990 Rotterdam niet meer in? #18312942Ik hoop dat ze het hier in Boxtel toch niet in hun kop halen 2-takt te verbieden
heb welliswaar geen Suzuki tsx meer, maar het kriebelt wel weer om een op te knappen
lekker back 2 basic opfokken die handel incl blauw rookgordijn en bak herrie :wub i love it :jerry:thumb Graag gedaan
Lampje wat af en toe nog oplicht zal de lambdasonde zijn
heb het zelfde gehad
als ik mn corsa op zn staart trapte ging hij uit
zodra ik weer “normaal” ging rijden sprong hij op gegeven moment weer aan
in begin was het meer uit dan aan, later andersomIk vind het wel leuk dat er zoveel corsatjes rondrijden in “onze” kleur
handig voor te weten wat er mooi op staat en wat minder :DDe corsa is goedgekeurd!!! :D :D Blij blij

Corsatje rijd super, bij koude start loopt hij nog wel een paar seconden rauw
maar dat is verder geen probleem :D
ik heb meerdere vacuum lekkages opgelost, bijna alle sensoren gewisseld
ook de bobine en bougies, handremkabel vervangen, uitlaat gasdicht gemaakt
die moet er voorlopig weer tegen kunnen :thumbup
wel wil ik vd zomer de bodem gaan opknappen
her en der begint de roestduivel zijn intrek te nemen :pukeMijn broertje heeft inmiddels zijn rijbewijs gehaald
en kwam met dit hok aanzetten :wtf

moet zeggen dat het blokje wel lekker loopt, Maar..
wielranden achter beginnen zwaar te rotten
uitlaat dis rondom elke verbinding zwaar dichtgebeund met gun gum
en lekt nog steeds (drie maal raden wie die troep mag opknappen) :puke
had helaas geen tijd mee te gaan kijken bij aankoop
maar goed, hij is er blij mee :DZo staat mn oude corsa er nu bij:

And Abbey says hi,

Heb de corsa vd week naar een garagebedrijfje om de hoek gebracht
is op loopafstand en heb er goede dingen over gehoord
Gisteren was het dus zover, afkeur op 3 puntjes
1. Koplamp afstelling niet goed
2. Niveau regeling werkt niet
3. Handremkabel rechts achter begint te rafelenAfstelling mag de garage doen
Koplampen hebben geen motortje, dus schakelaar eruit gewipt
Waarschijnlijk angel eyes in gezeten want is in de bedrading gerommeld aan de stekkers
Handremkabel hoop ik dat er op de sloper nog een goede zit
Nieuwe kost me de kop ook nietHet valt dus reuze mee :D king:
Naaais! :thumb
:wub Porno :D
Zodra hij van de operatietafel kan gaat hij niet weer terug daar voor nieuwe apk
dan gaat hij naar een neutraal apk station
maar nu hebben we dus eigenlijk geen auto meer :hmmz
dus gaan we eerst maar eens kijken of we de corsa door de apk krijgen
morgen even de uitlaat dichtbeunen dat hij mooi kan drogen tot vrijdag
dan ff lekker stukje trappen naar het apk station :DHelaas astra afgekeurd op te hoog co 1,4%
en een paar kleine dingen
ashoesje, kentekenverlichting, borging fusee en linker koplamp
ik wist van te voren dat de co te hoog zou zijn ivm olieverbruik
had vorig jaar naast de (halve) koprevisie ook het onderblok moeten aanpakken
helaas dit om financiele redenen niet gedaan
ook de nokkenas en de slepers hadden vervangen moeten worden
het blok maar ook de bak is dus eigenlijk gaarOp onze scrapheap ligt gelukkig nog een f-15 van een corsa 1.4 16v met geen 180dkm erop
nu nog opzoek naar een x16sz(r) motor of donor :DLampencircus op een astra f :jerry :wub
29 februari 2016 om 06:18 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684854Commo, is dat niet altijd zo? :jerry
Ziet er netjes uit! :thumb
En weer een probleem opgelost
Motorlampje licht mooi op bij contact aan
Om vervolgens tijdens het starten weer uit te gaan, zoals het hoort
Missie motor geslaagd :wors
Voor de uitlaat te repareren heb ik wrap besteld
De verbinding tussen voorpijp en middendemper is al eens gerepareerd
Wat nu weer begint te rotten :(
Hopelijk later dit jaar wat kleingeld over voor een sportex groep n catback :wubKofferklep ook gewisseld, moet hem alleen nog aansluiten
Bestuurderstoel staat ook inmiddels op zn plek
De portieren, wielen en gsi remmen moeten nog gedaan worden
Hopelijk kan hij volgende week naar de keuringDeze week eerst de astra op apk examen :D
Gisteren had papa’s fkes tijd om aan de corsa’s te werken
Heb de stationair regelaar gewisseld en ook bij de nieuwe corsa de gkh bypass gemaakt
Bij koude start loopt hij even niet 100%, keer een beetje gas geven lost dit al op :D
Daarna als een zonnetje, trekt zonder haperingen door zn toeren heen :wub

Daarna de opcom er ff aangehangen, normaal iemand zou dit van te voren doen :jerry
En er kwam nog een foutcode naar boven
Check light open circuit, wist al dat het lampje niets deed
Maar dat hij er gewoonweg uitgetrokken was had ik niet verwacht

Vandaag ff wat lampjes uit mn slopert halen :D
En nog wat andere kleine dingetjes afwerken
Voor de apk hoef ik eigenlijk alleen nog maar de uitlaat te fixen@Maurice89 wrote:
Waarom zou je 98 tanken met een orginele 1.2 je gaat er echt niet veel mee winnen.
Op 95 loopt een 1.2 gewoon goed zoals het hoort.En oudere motoren op 98 wat grappig, mijn station is inderdaad oud :jerry 2003 maar rijdt op 98 of 102 :thumb op 95 zit ik met een haperende motor :thumbdown
Dit komt doordat me auto gechipt is en van 200pk na 280 pk met aanpassingen.Maar ik zou met een 1.2 gewoon 95 tanken het loont niet de moeite om er continu 98 mee te tanken.
Grootheidswaan… :jerry
Hoeft in principe niet
tenzij je zeker wil weten dat er 100% 95 in je tank zit -
AuteurBerichten