Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als de corsa klaar is gaat hij waarschijnlijk de verkoop in
heb nog steeds spijt dat ik mn astra f halve GSi look a like verkocht heb
met mijn rechtervoet gebruikt een x12xe het zelfde als een c16se :thumbdown
ben alleen bang dat ik noooit meer zo’n goede kas zal vinden als mn oude assie :cry@KadAstra-EF wrote:
Je bent weer volop bezig. Goedzo Mario.
Rik.
dank je Rikkert, stilzitten is sowiesow niet mijn ding :D
wel moet ik het eigenlijk een beetje rustig aan doen
heb af en toe stekende pijn in mn bovenarm
en mn nek is na het ongeluk ook niet meer wat het geweest is
maar dat houd me niet tegen :DToch leuk dat een 55+er zich wil verdiepen in het repareren van ECU’s
genoemde medeforummers zijn ook niet met deze kennis geboren
als ik met al mn problemen naar anderen was gegaan
had ik nu nog de ballen verstand van Opels ;)



Gisteravond de voorbalk aan het ontroesten geweest
waar ik mn oude corsa uit 2000 heb moeten lassen
is deze uit ’98 nog hard :wors thank god



Vandaag nog een paar laagjes zwart er overheen kletteren
en de binnenzijde volblaffen met tectyl ML
onderkant en voorkant zien er nog netjes uit
maar zal ik later ook nog behandelen tegen de roestduivelWat dat betreft woon ik wel in een ideale buurt
de enige zeikerd die er woonde is pas naar een bejaardenflat verhuisd :thumbup
voor de rest vinden de mensen het wel grappig om te zien
zolang ik er maar geen pestbende van maak en niet te veel herrie produceer
wel zou ik graag verhuizen naar een huis waar ik de wagens in de tuin kan planten :wubGisteravond tijd kunnen maken voor de corsa
meeste tijd bezig geweest met auwehoeren :jerry
kwamen veel geinterreseerde mensen langs gelopen :D

van het weekend ff het blok van mn oude corsa uit mn maat zn tuin vissen
hopelijk volgende week weer knallen king:Waaaauw, :wub Mooier als nieuw :wors
Al een hok op het oog om te mishandelen?
ook daar voor een motorombouw in gedachte?Naaaais, zal de mijne er ook bij zetten :jerry :thumb
Enige wat ik kan bedenken is lekkage bij het inlaatspruitstuk
Offf, koppakking was al aan het overlijden
en is nu helemaal naar de knoppen :hmmzSpruitstuk van binnen naar buiten aangedraaid?
momentsleutel gebruikt? :hmmzp.s. vind het niet zo netjes om zo snel al je vuile was buiten te hangen ;)
Na 4 maanden stilte is het zover, ik hoor trommelgeroffel :jerry
Ben benieuwdVandaag weer eens met de Opels aan de gang geweest
een beginnetje gemaakt aan het herstellen van de station zn lak
had nog een restje Staporex liggen om een proefstukje mee te doen

Omdat het spulletje zo goed en gemakkelijk werkt beetje verder gegaan met de bestuurderskant…



Zelfs de sleutelkrasjes zijn weg gepolijst king: :wors
Eerst met dasty en een natte vezeldoek gereinigd
Toen met een vochtige inwrijfspons de staporex ingemasseerd
daarna weer met natte vezeldoek afgenomen
toen met een droge doek opgeboend, alles met het handje
omdat ik dan beter gevoel heb in het oppervlak :thumbupOok heb ik een beginnetje gemaakt met het demonteren van de x12xe

:thumb :D Da’s mazzel bij mij duurde het rondje toeren 2 maanden dat het weg was :jerry
Denk dat een van je klepstoters vervuild is
motorflush wil dan wel eens de oplossing zijn
bij mn c16se gehad dat het niet hielp
speciaal gereedschap gekocht vd nokkenas dat de kop er niet af hoeft
bijna nieuw setje klepstoters besteld :D
rijd ik op de snelweg, ff gas bij om iemand in te halen
getik foetsie :shock: nooit weer terug geweest:wors Gefeliciteerd, wagentje staat bruut op zn poten :thumb
Motip levert ook alle opel kleuren ;)
mijn motorkap ziet er trouwens erger uit :DNu zie je er wel een bij een zeldzame voorbij komen :jerry
Was wel even speuren hoor voor ik er een een beetje in de buurt had gevonden
Maar corsa’s met dit blokje worden er nog zat aangeboden
Moet alleen wel goed kijken bij opgegeven vermogen
Worden vaak als gewone 1.4i aangeboden ;) :DDe eerste “kinderziektes” hebben we ook al achter de rug :swear
Startmotor komt van het oude blok, nooit geen probleem
op de c14se wilde hij af en toe niet reageren
tot hij niets meer deed :(
gelukkig past een startmotor van een x12xe ook
deze van mn corsa gehaald en wat blijkt:

gereviseerd in 2013, die moet nog wel even meekunnenToen starten
ding draaide vrolijk in het rond maar gebeurde verder niets :swear
eerste ingeving brandstofrelais maar eens wisselen, Bingo!
sloeg goed aan maar draaide ineens 1200rpm stationair :(
en het motorlampje knipperde :swear
opcom er aan gehangen, geen gehoor :swear (alweer)
gelukkig had ik nog een c14se computer
uit een corsa b automaat op de plank liggen
ingeprikt, Probleem opgelost :wors :DJe weet vrij weinig van auto’s, en je probeert hem flink te kietelen
Hoe moet ik dat voor me zien, met een klauwhhamer? :jerryAls je weet dat de koppakking lekt sta je vroeg of laat een keer stil
Spreek uit ervaringC16XE heeft ringen,randen bovenop zitten vd kunststof inlaat
Welke weggeslepen dienen te worden
wil je er een powerbox op kunnen zetten
En als gezegd geen egrDus je hebt indd die van de x16xe nodig
Ff een pbtje gestuurd ;)
@basss27 wrote:
Als je de EGR van een X16XEL wil vervangen, moet het bovenste deel van de inlaat er af. Daarvoor zou ik ook nieuwe pakkingen bestellen.
Je kunt dan direct bij het gasklephuis en er evt afhalen om die schoon te maken.Inlaatspruitstuk van een astra g x16xel is heel anders dan van de astra f x16xel
egr zit bij een astra g aan de rechterkant bovenaan het blok onder de afdekkap
gasklephuis reinigen is opzich ook zo gepiept bij deze blokkenBoutpatroon is het zelfde, sinterplaat moet er ook gewoon tussen kunnen
heb zelf een x16xe met x16sz (plat) vliegwiel met x16xe koppeling gereden
aangestuurd door c16xe ecu en draadboom :D -
AuteurBerichten