Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mocht je meer info hbb mag je me u2u’en.
Mvg,
Kik herinner me hier ook iets van dat Mantzel een 12v krukas gebruikt in tegenstelling tot irmscher.
op t eerste zicht hier wat bijkomende infohttp://www.omega-freak.de/forum/3314-c36se.htmlVerder heb ik geen info over het blok , zoals gezegd ik ken de verkoper niet echt goed.
Hij contacteerde me toevallig of ik meer info wist over deze i200 http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-manta-i200—rally—cirquit—auto-1976-68767507.htm, gezien er wel interesse was om met een manta te gaan crossen…onderste is een deurpentrekkerstift van midlock (op25); ik vermoed dat deze idd van staal is; kop afgeslepen en gepunt op de m10 bout.
nog vorderingen ifv de achteras?
@Ghanz wrote:
, maar draaide de draad er toen ook af.


vandaar dat ik M10 draad heb gebruikt voor het “trek”-gedeelte. Mooiste zou zijn om een M10 stalen bout af te draaien naar M5. Maar lassen gaat ook voor de mensen zonder draaibank.Mvg,
K
99 problems butt the doorpin ain’t one ;-)
EINDELIJK!!!
Heb dagelijks innotec gespoten gedurende een tweetal weken en heb zelf zo een trekker in elkaar gelast
http://s1285.beta.photobucket.com/user/transeurope/library/diy%20door%20pin%20removal%20tool
Ik heb er eerst eentje over getrokken. Je zou denken op de las, maar niets is minder waar, gewoon op de draad van de midlock op25. Je moet niet vragen wat een kracht er opzat…
Tweede probeersel, ging wel…@Ben_M wrote:
dat lijkt totaal niet op een bmw as, die constructie is heel anders ;)
zien er idd 4 link boxen uit in combi met starre as.
@Ben_M wrote:
maar de hoek die de draagarmen maken is dan weer een stuk minder omdat de bevestigingspunten aan de onderkant zitten. Hierdoor zou je hetzelfde probleem met de uitlijning houden.
de hoek bij het inveren?
@Ghanz wrote:
kun je dat laatste misschien wat duidelijk toelichten, eventueel met foto van het setje wat jij bedoeld, @ DeQoePee :D
ebaylink post 6/10 van mij vermoed ik…
vandaag een bus innotec debloc gekocht, ingespoten erop los geklopt; maar helaas geen resultaat. Net nog eens ingespoten en morgen opnieuw…..
Vandaag maar even overgeschakeld op de andere deur. Die is er netjes uit. Nu nog ff wachten op de innotec olie en als dat niet lukt iets anders bekijken…
bedankt. Heb mijn olieman laten nagaan of hij kan bestellen bij innotec. Hopelijk heb ik volgende week n bus.
Heb vandaag nog eens met frisse moed een draadstang m5 erin gedraaid en nog eens lustig erop los gemokerd. Heb met enkele rondellen een soort gewicht vastgezet en dan daar maar op kloppen.
Maar geen beweging erin te krijgen…heb ik helaas ook al diverse keren geprobeerd :swear
en nogaltijd niet eruit…
Had zo’n kurketrekker systeem gemaakt. Draad m5 gewoon overgetrokken… Iemand enig idee hoe de “meisselmethode” juist werkt. Gewoon rechtsreeks op het gat en beuken? Of in combi met de deurpentrekker a la midlock?
http://www.graf-vlad.de/inhalt/alte_kisten/technik/karosserie/hohlbolzen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben
Er bestaan camber/toe kitjes voor deze assen aan te passen
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=80410
Hier ook nog een manta a ombouw : http://forums.mantaclub.org/topic/23639-novasheds-swedish-a-series/page__st__60
iemand ervaring met deze http://www.ebay.de/itm/Turbolzenauszieher-Turmax-/120994850116?pt=Kfz_Handwerkzeuge&hash=item1c2bdae544″ onclick=”window.open(this.href);return false; ?
Lijkt me een soort kurkentrekkersysteem?
Morgen zoiets eens proberen te maken…
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,6251.0.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@hanzzz wrote:
@boyanka wrote:
;) leuk als je een manta A breedt wilt hebben
Met een B as kan je je Manta A niet breed maken, de middenbrug is breeder of je moet de gaten in je balken verboren.
Ik heb een as omgebouwd met schokbreker in de veren. Is een behoorlijk project op zich.
Ook wel fijn dat je uitlaat van Manta B kunt pakken.dus eigenlijk zoals initiële pics hierboven?

hier ook nog een aardig projectje http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=38291&start=238
deze heb ik onlangs schoongemaakt.
Heb vandaag ook de bobine en ontstekingsmodule vervangen. Wat de motor ook wel doet, is als je hem in toeren jaagt, gas lost en terug gas geeft, dat hij niet altijd dadelijk terug oppakt.
Ben benieuwd of hij nu nog stil gaat vallen. In het weekend tankontluchting eens doorblazen. Als laatste mogelijkheid zie ik nog de ecu vervangen.. Wat de olieoverdruk op de olievuldop betreft; geen idee…niemand tips ivm de overdruk in t oliesysteem?
reeds vervangen:
ontstekingsvoet met hallgever
brandtsofpomprelais
brandstofpomp
bougies
bougieskabelsProbleem is nog steeds niet verholpen. Net via ebay een 2dehands ontstekingsmodule + bobine gekocht, hoop dat dit t startprobleem verhelpt, enige wat t vervolgens nog kan zijn is de ecu. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik de tankontluchting nog niet heb doorgeblazen, gezien als ie niet start en je de tankdop even losdoet en terug bevestigd en vervolgens start, hij niet altijd aanslaat.
Heb nu ook een bijkomend probleem gevonden en dit lijkt me zelfs nog erger. Als je de olievuldop opent bij draaiende motor, danst deze op zijn sokkel, dreigt er zelfs afgeblazen te worden. Carterontluchtingbuizen lijken niet vol te zitten, als ik deze loskoppel wordt hier volop carterlucht doorgeblazen. Aan de peilstok lijkt hij niet te blazen, deze blijft ook gewoon zitten. Heb net de olie vervangen en eerst 30 minuten gespoeld met wynns oil system cleaner; vervolgens verse olie en nieuwe filter erop als ook nn extra wynns supercharge oil double treatment. Motor terug warm laten lopen, maar probleem is nog hetzelfde.
Moet wel opmerken dat de carterpanpakking aardig lijkt te lekken (is nat, maar tis niet dat er constant druppels onder de wagen liggen), die van de nokkenas deksel lekt ook wel.
Gekke is de wagen heeft slechts 50.000 km, kan toch niet dat deze reeds gaar is??
Iemand enig idee. Zou niet willen dat deze wagen verkocht wordt, is nog van mijn opa zaliger…
bedankt!
wat vraag je voor het stuur en de stuurnaaf?
-
AuteurBerichten