Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Net eindelijk de race van gisteren gezien, seb en mark :argue :jerry En de gezichten van Adrian Newey en Christian Horner (zeker toen Mark even de vuile was buiten ging hangen :wtf ).. En van Hamilton ook trouwens, 4 oorwurmen op ’t podium..
Bij Digitenne heb je helaas geen RTL nog Sport1 is ook leuk dat je dit tijdig weet, want m’n abbo loopt nog een jaar….
Voor de rest keek ik altijd al liever BBC, maar ja, die zenden nog maar de helft van de wedstrijden uit.. Zwaar irri dit..
En als Sport1 nog Eredivisie wedstrijden zou hebben, was het misschien nog de moeite, maar ze zenden alleen de Duitse competitie enzo uit…..@Gerrit78 wrote:
Zouden er nou echt mensen zijn die dit kopen. :puke
http://link.marktplaats.nl/658301083″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ah nee, gross!!
23 maart 2013 om 00:16 In reactie op: opel astra c 14 nz na uitzetten motor niet meer gestart krij #18118445Je mag die van m’n sloopastraatje ff proberen, no cure no pay..
22 maart 2013 om 20:49 In reactie op: opel astra c 14 nz na uitzetten motor niet meer gestart krij #18118443Had je hier al eens gekeken?:
viewtopic.php?f=5&t=174643&hilit=c14nzEnne 350k, respect! :-)
Hoe ben je er eigenlijk opgekomen Rik? En heb je je Astra met dikke knalpijp zo voor de deur van de VW dealer neergeplempd en gezegd: zo, doe mij maar es zo’n ruitenwisserrelaitje..? ;-)
Oh wacht, ik zie het al, het ene relais staat omgedraaid op de foto..
Hoi Rik,
Is de rechter nu het originele relais? Heb je de voet overgezet dan? En het bedienen gaat door de ruitenwisser handle een paar keer aan te tikken?
Beetje late reactie maareuh:
‘Een VW ruitenwisserrelais geplaatst zodat je de interval op “stand 1” kunt regelen.’ Hoe heb je dat gefikst? Ook de ruitenwisserhandle van de VW gepikt offeuh?@PeterNoFear wrote:
Meer :kewlpics en verlaaaaaaagen :D
Wie gaat er i.v.m. het heuvellandschap in NL (lees drempels) nu zijn auto verlagen?!….
Vandaag nog een erg leuke Astra F GSI 2.0 stationwagen gezien op MP, istie verlaagd…. (Maar goed, ik ben ook zo’n aanhangerrijdert).@andre1963: ik zou dit wel fiksen, je wil bijv. niet te water geraken en geen werkende ramen hebben…
@Raymond93 wrote:
En hoe kan ik die kortsluiten?
Temperatuur loopt op tot ongeveer 92 graden, em daalt dan weer tot een graadje of 90.Heh, da’s toch prima?!
Als je je temp wil zien oplopen, moet je je motor eerst ff tot 90 graden jagen en dan stationair laten lopen, slaat de fan vanzelf aan rond de 98-100 graden..
Zo niet, dan ff een draadje in de 2 contacten van het kabeltje voor je temperatuurschakelaar stoppen en horen of de fan draait.
PS
Als je de temperatuurschakelaar vervangt, gelijk een nieuwe O-ring pakken, ging bij mij lekken en omdat je dit slecht ziet, duurde het heel lang totdat ik doorhad dat ik zo koelvloeistof verloor..
PPS Er zijn 2 versies van de temperatuurschakelaar trouwens, met en zonder airco. Met airco schakelt later in geloof ik.Thermoschakelaar kortsluiten en kijken of de fan gaat draaien, zo nee: fan stuk, zo ja: schakelaar stuk. Blijft de temp. constant te hoog (hoger dan 93 graden: als je genoeg koelvloestof hebt (dus geen lek) en geen sludge in je olie/witte rook: waarschijnlijk thermostaat bij waterpomp stuk.
@cano666 wrote:
bumper black van action zou ik niet doen. Plastidip zou ik wel doen ben je zo klaar en ziet er stoer uit.
Eens, BB bleef maar heel kort mooi bij mij…
rick, ik ben je niet vergeten hoor, ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen.. Via een vriend weet ik Inmiddels wel iets meer over bouggiekabels, die moeten een impedantie van meer dan 10k hebben normaliter (ik moet alleen nog ff kijken of dit bij Opels ook zo is). Alleen dat is een beetje moeilijk meten, wat zo’n goedkope meter kan alleen Ohms meten.
Vandaag de zomerbanden op velg onder m’n Astra gezet, moesten wel van m’n sloopastra komen.. En wiel zat zo vast (heeft al een paar nachten al in de kruipolie staan weken), dat ik uiteindelijk een moker van een buurman heb geleend, maar ze zitten eronder.. Voor de rest is vandaag het bovenblok gedemonteerd van de sloopastra, de trekhaak is eronderuit, alleen de uitlaat wil niet echt (einddemper blijft vastzitten).. En ben een nieuw waterleiding aan het trekken voor de achtersproeier die ik nu heb, aangezien ik de achterklep heb overgezet.. Morgen weer een dag…

Laatste deel van het bovenblok, vlak voordat ie eruit gingHmm, ben ik blij dat ik een 1.6 X16SZR rij ;-) Alhoewel die bij een aanhanger met huif in België heuvel op ook niet heel erg happy is.. Had eigenlijk een 16-klepper moeten hebben..
ff de Vraagbaak erbij gepakt, want ik heb de 1.4 Astra pas net, maar het lijkt er inderdaad op dat deze geen ‘klopcontrolesensor’ heeft. Dus de ontsteking wordt alleen geregeld op basis van de lambda-sonde, onderdruk, stand van de gasklep, koelvloeistoftemp en toerental (pagina 77). En de octaangetalstekker moet natuurlijk goed zitten. Ik moet zo weg, dus het doormeten doe ik morgen ff..
‘k Snap dat je er niet veel verder mee wilt rijden, kan misschien ook schade veroorzaken. Ik ben zelf electrical engineer en ik weet uit ervaring dat dat soort weerstandsmetingen moeilijk uit te voeren zijn (vanwege de contactovergang), ik zal straks es ff kijken bij mijn eigen setje.. De waardes welke je noemde 3-6 ohm, leken mij rijkelijk hoog overigens. Als je je range op 20.000
zet, moet je waarden onder de 200 eigenlijk al met een flinke korrel zout nemen (en bij een goedkope meter onder de, zeg, 500). Het feit dat je motormanagementlampje heeft gebrand, betekent dat je een foutcode kan uitlezen met een OPCOM-setje. Voor het zelfde geld is het je pingel-sensor, om maar eens wat te noemen.@c14nzpw
Mocht je nog wat nodig hebben en in de buurt van Utrecht zijn: ik ben juist een 93-er Astra met c14nz aan het slopen.
Je mag anders wel e.e.a. even uit proberen bij mij met de onderdelen van deze.. Ik heb er niet echt veel verstand van (ik ben nog aan het leren ;-) ), maar heeft je motormanagementlampje op je dashboard al gebrand? Ik heb namelijk ook nog een OPCOM liggen, dan zou je ‘m kunnen uitlezen.Het probleem lijkt nu te zijn opgelost door het vervangen van het brandstoffilter. Verder was er een o-ring lek in de verdeler, vaag dat ie daaruit alleen olie lekte met euro95..
Wat ik nog wel houd met euro95, dat de motor/koppeling het koud niet trekt in z’n 1, de motor gaat bokken en dan gooi ik ‘m gauw door naar z’n 2. Dit probleem heb ik niet met super98 (en dus meer vermogen)..@KadAstra-EF wrote:
maar veel sucess met je sloopauto, plaats je ook nog :kewlpics hier op het forum ? :)
Rik ;)
Bedankt, vergeten foto’s te maken, op het einde nog wel eentje, zal ik zo posten..

Zo, gisteren is m’n 93-er sloop F-je binnengekomen. Vandaag linkerscherm, complete achterklep en knipperlichten enzo overgezet met een maat. Bijna klaar, 93-er heeft geen centrale deurvergrendeling, draadboom is eruit, maar moet er nog in. Eindelijk weer mooie spoilers er op, want die van mij waren behoorlijk rot en deze heeft wat minder roestplekjes.. En nog wat onderdelen gekannibaliseerd, erg leuk., ;-) Ik wist alleen niet dat de koplampen van een 1ste generatie Fje net anders zijn dan die van een 2e.. Al dat gepiel met de grille los krijgen voor nix.. :-( Als het weer weer ok is, nog ff boutje uitboren van m’n hitteschild, stomme ding brak af.. En nog ff de hoedenplank schoon krijgen. Maar al met al: mooi weer vandaag en was een superklusdag.. :-)
Ik maakte mij hier 2 jaar terug ook zorgen over, radiator + fan omgewisseld met een andere en schoongemaakt, motorthermostaat + radiatorvoeler vervangen, blijkt gewoon zo te horen! ;-)
Typisch loopt ie iets van 93 graden (‘swinters 91 zonder hitteschild) , bij stilstaan (file/stoplichten) loopt ie vrij snel op naar 100 en kickt je fan aan, maar is echt geen probleem.
Dit bakkie is de afgelopen 2 jaar al naar Frankrijk, Duitsland (vol gas op Der Autobahn) en de Belgische Ardennen geweest (zelfs met flinke aanhanger met huif), zonder mankeren.@b07 wrote:
als dit probleem zich alleen voordoet bij euro 95 dan gok ik op de klop/pingelsensor.
met een hoger octaan bijvoorbeeld 98 heb je minder kans op pingelen/detonatie ,dit is misschien de reden dat die op euro 95 problemen geeft .Zou ik dit terug kunnen vinden in de ECU-errorlog? Ik heb wel een OPCOM/OBD USB-setje (FW 1.44 geloof ik) liggen hier, maar aangezien de harde schijf van m’n vorige laptop gecrasht is, heb ik de software niet meer (installatie-CD was gebroken).. Ik heb al de oorspronkelijke verkoper op Ebay een tijdje terug benaderd, maar die gaf geen sjoege.. Heeft iemand toevallig de OPCOM software liggen?
-
AuteurBerichten