total_recall

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 83)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Afgeknipte kabel klokje Corsa B #18284970

    er moet ergens een draad zijn die het geheugen van stroom blijft voorzien.
    Zelfde als de auto radio zonder een extra stroomkabeltje moet je die ook telkens opnieuw instellen.
    Anders heb je idd dat alles telkens reset als je contact afzet.

    Welke draad deze precies moet zijn weet ik zo niet uit m’n hoofd, ik had het ook bij de corsa.
    Mijn vader heeft dit destijds opgelost met een extra kabeltje en steekzekering (rood 10).
    ik zal het hem eens vragen tenzij iemand sneller is als het antwoord van mn vader :D

    In reactie op: Vul het verhaal aan…. #17839385

    saté van Jumbo

    In reactie op: Thermostaat of massa probleem? #18284457

    bedankt voor het besparen van m’n geld en conclusie slechte massa :thumb
    (ik zal is beter leren lezen en leren van wat ik hier heb geleerd :jerry)

    In reactie op: Opel Corsa-b 1999 valt uit #18283614

    Ik weet niet of het reservoir leger is dan normaal, ik ga het vanaf nu goed in de gaten houden.
    Iemand heeft mij aangeraden om de huidige koelvloeistof er uit te halen, de boel schoon te spoelen en daarna weer nieuwe koelvloeistof of eventueel water er in te doen. Mocht er dan weer olie in komen dan kun je er haast vanuit gaan dat de koppakking lek is?

    Daar is niks zeker mee te zeggen zoals Bart-GSI al had aangegeven kan het ook door de (zeer) korte ritten komen.

    Heb je trouwens al gekeken of je Bougie’s bobine & bougie-kabels in orde zijn?
    Inhouden wil niet altijd zeggen dat het een sensor of LMM kapot moet zijn

    Ook zou je kunnen controleren of de motor nog benzine krijgt, de benzinepomp mag dan nog wel werken,
    maar als er ergens een verstopping zit dan is het net als een waterslang met pistool.
    Wel druk maar geen opening of te weinig om te kunnen werken.

    In reactie op: De ene keer start hij wel en de andere keer niet. #18284815

    startmotor loopt vast of stroef, versleten of kapot, komt in elk geval niet rond–>

    De keren dat hij wel goed start, hoor je toevallig iets raars van geluid ? (knarsen of piepen)
    Zijn de kabels aan de startmotor naar waar het naar toe gaat of vandaan komt nog in orde?
    Je zou kunnen proberen als je er bij kunt de stekker ontkoppelen van de startmotor en die contactpunten schoonmaken,
    eventueel beetje WD40 op de contactpunten doen.
    WD40 mag en kan gebruikt worden bij elektronische delen, deze ook mag gebruiken als contactspray en is goedkoper ;)

    Dashboard verlichting etc. gaat wel gewoon aan?
    Dat vraag ik omdat je zei dat er niets gebeurd als je de sleutel omdraait?

    In reactie op: Vul het verhaal aan…. #17839382

    zo heerlijk met

    In reactie op: Opel Corsa-b 1999 valt uit #18283610

    Dat kan ook nog inderdaad, even niet bij stil gestaan :angel
    Al rij ik nu al zo’n 3 maanden korte ritjes (23 km 5 dagen p.w totaal heen en terug gerekend) en mn KVS is nog net zo helder als ik het in oktober had ververst dus vandaar :D

    In reactie op: Opel Corsa-b 1999 valt uit #18283608

    Een collega heeft even met mij mee gekeken en ontdekte nog een ander probleem, er zit olie in de koelvloeistof…
    Ik weet dat het niet verstandig is om hiermee door de rijden

    Olie in je KVS kan duiden op een koppakking lek, doorrijden ermee is idd niet verstandig maar kan ook “oude” olie of (verrotte) KVS zijn.
    Is het reservoir ook leger als voorheen?

    Uitlezen zou idd een oplossing kunnen bieden voor je de hele motor in de keuken heb liggen in delen :agent dus dat eerst maar :D

    In reactie op: Thermostaat of massa probleem? #18284453

    De boel eens goed onderhanden genomen!

    Alle sensors de ik zag na gekeken, en alle massa punten – en + na gekeken.
    De massa aan de chassis, motor en versnellingsbak is in orde.

    Nu ben ik misschien een leek, maar wat heeft een extra massa kabel te maken met KVS-slangen?
    En verbonden met de massa op carrosserie en chassis en motor :shock:
    Ik heb die wat vast gemaakt was op de KVS slangen (Zag er ook best amateuristisch uit, geen garage werk iig) afgekoppeld.
    en bevestigd op een andere massa kabel waar de rest ook op aangesloten was dat naar de accu gaat.

    Alles nog eens goed nagekeken qua sensors die ik dacht met temp. te maken hebben.
    Contacten schoongemaakt en hier en daar WD40 gespoten.
    Heb even een stukkie gereden is zover ik in de gaten heb kunnen houden niet eens voorbij de 95 geweest,
    voor hij daar kwam zakte hij weer terug naar 88/90 graden.
    Dus dat zit wel goed met die KVS klep :D

    Wat nu de oplossing is :hmmz geen flauw idee eigenlijk :shock:
    massa .. thermostaat .. bekabeling of toch contacten? :hmmz roept u maar :D
    Alles op dit onderwerp werkt prima weer!!

    Bedankt voor het meedenken allemaal en tips :wors :thumb
    (nu maar hopen dat ie ook zo koel blijft)

    In reactie op: Voortellen #18284462

    Welkom en veel plezierige kilometertjes ! :thumb

    In reactie op: Thermostaat of massa probleem? #18284451

    @Astra Arnhem wrote:

    Veel meters van VDO bestaan uit een bimetaal met daaromheen een verwarmingsspiraaltje deze meters reageren heel erg traag.
    Als de spanning er af is geweest duurt het vrij lang voor de meter de juiste waarde aanwijst, let maar eens op je benzinemeter hoe lang het duurt voor hij vol uitslaat als je tank vol is en je start.
    Ook hebben sommige merken een spanningsregelaar (zwart blokje met 3 aansluitdraadjes) in het dashboard die de spanning van de meters stabiliseert, maar ik weet niet of dit bij opel het geval is.
    Bij mijn eerste auto een ford taunus was een defecte spanningsregelaar de oorzaak van rare waardes op de meters.

    Na het tanken bij een nagenoeg lege tank tot hij vol aangeeft duurt 20 seconden,
    tot 3 kwart van de tank gaat het snel ongeveer 3 seconden en dan net even iets langzamer in totaal 20 sec.

    @bart-gsi wrote:

    je kunt met de makkelijkste van de 2 beginnen met controleren… de thermostaat… voor de massa van je dashboard moet je diep in je dashboard graven en zoeken… dat is het minst leuke van de 2 om te doen…
    je kunt ook je meterunit eruit halen en kijken hoe de contacten zijn van de temperatuurmeter en kijk ook dan naar het spoor vanaf de meter tot aan de connector die aan je meterunit geklikt zit…

    Beide opties bekeken en uitgevoerd contact punten in orde, bedrading is ook in orde

    @Navy wrote:

    Lijkt mij dat de thermostaat in orde is. Maar wat Astra Arnhem zegt zie ik dus ook bij mijn Vectra A. En dus ook bij mijn thermometer. Reageert gewoon allemaal heel traag.

    traag reageren is eventueel niet erg, de meter reageert snel als de ventilator aanspringt en zakt snel weer in waarde.
    Zojuist van 110 graden, fan springt aan en meter loopt terug naar 90graden.
    Sleutel eruit en weer op contact, springt niet hoger dan 80.
    Gestart, en loopt niet verder op dan 81 / 82 graden

    @sw_reijnders wrote:

    volgens mij zitten er op een vectra b 2 temperatuur sensors.
    1 voor de ecu en 1 voor de tellerbak.
    die van de ecu kun je uitlezen met opcom, kijk daar eens wat de motortemperatuur echt is.

    die van de tellerbak is maar een 1 polige sensor en massa pakt tie van het motorblok.

    massa probleem kun je makkelijk uitsluiten door gewoon eens een (bruine) 2,5mm2 draad te trekken van je motor/versnellingsbak naar je minpool van de accu en van je chassis naar je minpool van je accu.

    Helaas geen Op-Com bijdehand (had ik graag wel willen hebben) massa kabel aanleggen ga ik morgen mee beginnen.
    Het is hemelvaartsdag alles zit potdicht of geen mogelijkheid dat ik binnen de openingstijden een parkeerplek vind :???:

    In reactie op: Thermostaat of massa probleem? #18284446

    Dat klopt dat doet ie ook, soms hoor ik hem meteen al blazen maar dan zit hij al op de 2e rode streepje soms na de 3e.
    Maar t probleem met 10 graden verschil nadat t contact eraf is geweest is mij een raadsel.
    zelfs als hij echt super heet aan geeft(zie eerste zin laatste stukje), contact afzet en weer erop geeft ie opeens een mindere waarde aan en is extra koelen niet nodig :hmmz

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17444970

    @Wess1988 wrote:

    Straks weer lekker fris en fruitig dus! Soort van verwendagje voor de vec ;)

    verwendagje ? *LOL* :cry kost me een rib uit m’n lijf maar ja, in een zekere zin wel een verwendagje.
    Mijn baas zal me waarderen met overwerk, m’n knip dat ie weer is leeg is :agent
    En ik weer kan sparen :(
    Nou ja de liefde voor een opel gaat verder dan een vakantie aan zee :agent
    Dat komt volgend jaar wel weer ;)
    laat maar is wat foto’s zien als je uitlaten eronder zit, ik ben benieuwd ! :D

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17444962

    nieuwe wissers gekocht en onderhoud geplanned 27ste mei ben er namelijk achter gekomen dat de distri-riem al 7 jaar!!?!!? :shock: erop ligt,
    en al 10.000 km terug al had moeten worden vervangen.
    Zal ongeveer in januari geweest zijn toen ik die overschreed, gezien het feit de sticker op de kap aangaf dat het multi-riem zou moeten zijn.
    Bleek het niet juist te zijn na nader inspectie, helaas geen eerder tijd en geld :???: om te vernieuwen dus ik hou m’n hart vast telkens als ik hem start.

    2008- 102.500 OF 172.500 ’t is onduidelijk ik ga er vanuit 102.500 .. en zit nu op 2015- 198.650

    –> nieuwe multi-riem, distributie-riem, waterpomp, rollers en versnellingsbak-olie verversen.
    Motor-olie doe ik vlak voor de keuring die is pas verschoont :agent oktober 2014

    (hoezo onderhoud plegen door vorige eigenaar(en)? :???: een schande !!! wist bij het kopen dat het achterstallig onderhoud is geweest .. maar zo erg?)

    dat is goed nieuws :thumb veel plezier verder ook onderweg! :D

    In reactie op: Wie ben ik? #18284182

    Welkom hier! :thumb
    en een leuke opeltje :D

    Je hebt Bijna alles al gedaan :shock:
    Wat ik nog mis is:
    Nieuwe / Andere; bougie-kabels?
    Bobine ( ontsteking – verdeelkastje) nakijken?
    Vacuum slangen na gekeken op scheurtjes of troep erin?
    Krijgt de motor voldoende benzine & lucht aangeleverd?

    In reactie op: Vectra kopen #18282292

    hoe is de staat van onderhoud?
    Via een Dealer of een Particulier?
    ken je deze dealer of Particulier ?

    roest is mogelijk bij elke auto van een redelijke leeftijd, net als slecht onderhouden van een auto en belangrijke delen
    vooral chassis en carrosserie gedeelte
    en verder wat men nog meer kan verzinnen als alleen slecht onderhouden of verzwijgen als verkoper om er maar vanaf te zijn.

    In reactie op: Auto stottert bij het warm worden ?????. #18283381

    motorcode erbij toevallig?

    controleer Bougie’s en bougie-kabels en bobine op slijtage & scheuren o.i.d
    weet niet of deze motor ook een gasklephuis heeft zo ja: dan deze ook controleren of het niet smerig is en of je carterventilatie niet verstopt zit
    Koelvloeistof nog in orde ? zoals; op goede pijl .. niet verrot (uitzien alsof sloot water inzit met wat zand en modder zoals ik had:D )
    omdat er geen motorcode is in elk geval kun je even op deze zondag aan de slag met wat nakijken :D

    In reactie op: vectra stottert en verliest vermogen #18283042

    heb die topic gelezen maar de Topic starter had een weigerende MAP-sensor
    heeft ook haperingen en stotteringen met zijn of haar auto
    na vervangen MAP-sensor was het probleem opgelost .. ik heb nergens gelezen dat hij of zij last had van lekkende of zwetende kleppendeksel of rokende auto of vervangen heeft :hmmz

    maar het is te proberen waard om daar op te controleren

    In reactie op: vectra stottert en verliest vermogen #18283040

    Die korrels had ik ook in al mn vacuum slangen, sinds alle slangen te hebben vernieuwd nog niet terug gezien, lijkt me een beetje op achterstallig onderhoud?
    In elk geval de bobine van een X16Xel is idd een 4-kant blokje naast de motor (rechts als je voor de geopende motorkap staat).
    Een lange bobine zal misschien passen ?? geen idee, nooit gezien nog op een X16Xel Vectra, al word het wel aangeboden op fsrs shop Voor een X16Xel.
    Zover ik ook weet is de X16Xel idd ook door Astra gebruikt de XE versie geen idee.

    Heb je ook gekeken of je Olie-druk-sensor niet lek is?
    Deze heeft een garage bij mij ook vervangen omdat hij ook olie zoop als wij koffie, thee of water :P
    Bij het uittrekken van de stekker op die sensor, kwam de olie al naar buiten, sinds er een nieuwe op zit ben ik wat goedkoper uit met olie.
    Maar nooit een storings lampje gehad :hmmz

    In reactie op: Nieuw lid #18283356

    Welkom Hier! :thumb

    In reactie op: vectra stottert en verliest vermogen #18283027

    lijkt op een probleem dat ik gehad heb, behalve de rook..
    naast het hoge verbruik ook een zeer warme motor, of stottert deze bij warm en koude motor?

    mijn probleem was: hoger & lager toerental, geen vermogen wanneer nodig en inhouden
    (inkakken) vooral snelweg en optrekken.

    mijn oplossing: toch maar bougiekabels allemaal vervangen en bougie’s, benzine toevoer nagekeken
    (dat had ie van mij ook te weinig, altijd leuk ongedierte; ratten muizen en marters) nu weet ik waarom hij “zoop” :D
    na vervanging alles werkt als een zonnetje lijkt wel een 2e jeugd van t beestje :D

    Ps: mijn slangetjes zaten daar ook helemaal vol mee met die zwarte bende .. komt van de slang waarschijnlijk .. ik heb ze preventief allemaal vervangen.

    In reactie op: corsa stottert bij warme motor #18280891

    (mocht nieuwe bougie’s niet helpen, NGK is toch echt een betere variant dan Bosch :D )

    bougie kabels en ontsteking al na gekeken?
    stotteren bij warme motor was ook mijn probleem, ik dacht ook een sensor of iets.
    Alles nagekeken van sensors, vacuum slangen, lekkages en valse lucht o.i.d,
    uit eindelijk nieuwe bougie kabels erop gezet en alle problemen zijn opgelost.
    alleen had ik geen last van uitval, slecht lopen bij warme motor en vermogen verlies.

    In reactie op: Huilend geluid bij terugschakelen van 3 naar 2 #18280058

    heb ook even gezocht.. hoop niet dat dit het is voor je .. ’t leest nogal pijnlijk in je knip denk ik :???:

    Janken, huilen
    Geluid wordt sterker bij ingeschakelde 1e/2e/3e/4e/5e of achteruitversnelling en hoger toerental.
    Versnellingstandwiel 1e/2e/3e/4e/5e of achteruitversnelling en tandwielblok vervangen

    Geluid is afhankelijk van de belastingstoestand bij: stationair toerental, vollast/deellast, trekken/duwen
    Geluid wordt luider bij ingeschakelde 4e versnelling en is in alle andere versnellingen hoorbaar
    Ineengrijping tandwielen differentieel controleren resp. vervangen

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 83)