Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb het gevonden! :wors
Eerst een voorbeeld van hoe de module er echt uit moet zien :P

en dan nu mijn :wtf reactie toen ik de mijne zag vanuit buitenkant waar de deurklink verwijderd is door mezelf offcourse king:

Ik mis duidelijk een rond dingetje dat hoort te bewegen volgens mij :hmmz
In elk geval heb ik lopen peuteren zoals je ziet aan de kleine krasjes om het ding weer op zn plek te krijgen,
toen mij inviel dat ik iets raakte maar dat ding niet terug kreeg.
En de deur een ietsie pietsie open ging ben ik verder gegaan peuteren, mini schroevendraaier verticaal ingestoken in t gat en kwam ik er achter dat,
dit toch echt de enige oplossing is om hem nog open te krijgen.Nu op zoek naar een andere module, en heb alle onnodige niet meer op CV staan
wat een pokke ellende die safelocks .. leuk joh als je kind erin zit :hmmz ..
kan je niks meer als alleen een raam inslaan :argue :fy1EDIT: als het de Safelock was .. geen idee ik ga er wel vanuit .. of t kwam doordat ronde ding .. :hmmz ? who can tell
Nu nog enige en goed functioneerde aangesloten zijn: Benzinedop en kofferklep (benzinedop kan niet anders) bijrijders kant is ook nog goed maar preventief eraf gehaald.
droppen en opgelucht
@bart-gsi wrote:
als je de passagiers deur voor open doet.. kun je dan 2 scharnieren zien en 4 bouten??
zo ja, wat als je die 4 bouten verwijderd en de kabelboom los haalt?? zou dat kunnen denk je??.. enig moment later…. laat dit idee maar zitten.. ben het slot vergeten in het plan mee te nemen :P
He bart :D strak plan .. als de deur open kon inderdaad :jerry denk eerder een kan koffie of 2 en dan weer verder knutselen
@gwriemersma wrote:
Hebje dit onlangs ook gehad bij golf van een kennis heeft veel moeite gekost maar heb het voor elkaar gekregen hierbij wel het slot vernield maar goed daar zijn nieuwen voor te krijgen
veel moeite maakt me niks uit .. als het slot naar de klote gaat ook niet .. liever dat hij open gaat en ik zelf een goeie nieuwe (of 2e-hands van mij part) slot erin kan zetten
dus als je een kleine how-to voor me hebt om het te openen zonder een extra reparatie kosten bij de garage graag! :D@ Bart GSI
Nope palletje en klink alles werkt behalve dat motorretje
@WIM
Is er nog wel een optie om de deur open te krijgen? of is het gewoon een vette afkeur en kan die de sloop op omdat ik de apk er never nooit meer op krijg bij een vastzittende deur?De navigatie van Samsung, Dat overigens via google maps werkt :???: moet degelijk wel een internet verbinding hebben wegens het laden van de mappen.
De nokia windhoos versie’s en smart’s van nokia hebben Nokia -maps of heden Ovi-maps die zijn wel offline beschikbaar enkel GPS functie nodig, let wel op
dat de maps bestand om en nabij 1 GB inhoud heeft of meer (1024 mb of meer)EDIT :Wel jammer dat nokia in samenwerking met windhoos is gegaan .. bagger troep is het geworden! (ik WAS een Nokia -Addict)
Als smartphone was het 200 % beter als android systemen, nu ik zelf al 1 jaar een samsung / android heb wil ik niks anders meer@MarkVectra93 wrote:
@total_recall wrote:
aanlopen op de loopvlak .. dus zou je van 205/55/16 naar 205/50/16 of zelfs lager gaan dan 55 / 50.
Of dat bestaat weet ik niet, bij 195 /65 /16 heb je minder brede band 19,5 cm breedte 65 mm hoogte (6,5 cm vanaf je velgnaad tot begin loopvlak / einde rand van band).
R16 is dan gewoon de inch maat van je velg zover ik weet van banden maten ..195/65 R16 is 195mm breed en 65% van de breedte van de band is de hoogte, die 2e maat is in procenten zover ik weet
Thanks :D dat was hem inderdaad, foutje :jerry
vanavond nog richting huis, een of ander dom grietje en maar klooien op dat ellendig stuk plastic :???:
En dan geef je licht signaal dan kijken ze op krijg je de welbekende middelvinger en rijden ze een stukje verder.
Tot een totale ramp de eerst volgende was mn claxon :afro Werd ze al helemaal niet vrolijk van .. terwijl de stoet achter me ook al begon te claxoneren.
Stapt ze uit scheld ze tegen een paar andere verkeers gebruikers en weer dat vingertje, tot oom agent op geheim motor haar staande hield :jerrytoen was haar autotje ( een suzuki alto :jerry ) de boosdoener want die kreeg deuken, terwijl agent vroeg waarom lette u niet op?
Gooit ze snel dr telefoon in de berm en ik maar wijzen :agentaanlopen op de loopvlak .. dus zou je van 205/55/16 naar 205/50/16 of zelfs lager gaan dan 55 / 50.
Of dat bestaat weet ik niet, bij 195 /65 /16 heb je minder brede band 19,5 cm breedte 65 mm hoogte (6,5 cm vanaf je velgnaad tot begin loopvlak / einde rand van band).
R16 is dan gewoon de inch maat van je velg zover ik weet van banden maten ..denk ik ook Warhamstr, Foto 1 (bovenste) heeft de omgevingskleur ook iets zelfde kleur gele achtige als de dashboard
foto 2 is meer realistischer qua kleurenmaar het kan aan mijn beeldscherm liggen :agent :D
Edit: op foto 1 zie je onder waar het minder geel word ook de bruine kleur iets terug van foto 2
wel iets donkerder op 1 dan op 2 maar toch .. kleur effect is wat mee :hmmzmotor viel ook uit, en was de motor warm / erg heet?
Bij mij weten is rijden op LPG 10% minder vermogen / pk’s dan dat je op benzine rijdt :hmmz
Maar aangezien het bij beide brandstoffen treft, gok ik dat de wisselklep van LPG benzine slechter is gaan werken?
(mits je een automatische omschakel systeem hebt van Benzine naar LPG)Of zou dit niet mogelijk zijn, dat die schakelaar niet meer zo goed werkt automatisch of hand :hmmz
Rijd je vaak korte afstanden -15 km? dan heb je idd veel kans op die smurrie onder je oliedop.
Die witte rook is denk ik meer de condens van smorgens vroeg of vochtige dagen ;)
Controleer ook ff je bougie’s of ze nog goed zijn (ik had ergens gelezendat je met slechte verbranding ook rare dingen kan krijgen)
Flink stuk rijden goed warm laten worden, word ook vaak gezged.
Motorlampje brand .. Dat word uitlezen .. dan is de oorzaak vaak ook beter te vinden.@wim-v6 wrote:
Verlies je merkbaar koelvloeistof:
JA: Kans op koppakking
NEE: niks aan de hand..
laatste zal voor 90% zeker het geval zijn…
Willem
Zie deze topic:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=123526PS; zoekfunctie hier op t forum staat er vol mee met smurrie(witte) onder oliedop :afro
Gebeurt dit ook bij een warme motor ?
Een koude motor blijft altijd wel iets hoger in toeren, zodra het warmer is zal het normaal gesproken terug in de normale lage toeren moeten gaan draaien.
Als het ook bij een warm gedraaide motor gebeurt kan er van alles zijn en word het gok & zoek werk.Mijn logisch punt waar ik als eerste aan denk is gasklephuis verstopt of vuil en sluit niet goed meer zodat er lijkt of er gas blijft geven.
En dan gelijk kijken of de gaskabel niet vast hangt o.i.d
LMM zal hierbij denk ik ook een rol kunnen spelen (denk ik;correct me if i’m wrong) .nog iets doet …
wellicht bij de sloop voor een prikkie, nieuw zijn ze inderdaad érg duur!
En bij mij weten gaan ze niet zo snel stuk ;) maar t kan natuurlijk altijd wel.Een paar dingen zijn verdacht bij mij.. daar ik ook beetje last van had.
Heb je de bobine en bougie-kabels nagekeken of doorgemeten?Bij mij was het inhouden wanneer power gevraagd word en stationair lopen opgelost met nieuwe bougie-kabels, en rijd weer als een nieuwe sterrenstelsel van 1 maand oud :P
daarom ben ik niet verder gaan zoeken bij ontsteking en dergelijke.
knappe kop heb ik niet :afro maar doe wel mn best om te helpen
Hallo, Veel (lees)plezier en welkom op het forum :thumb
Mijne lijkt ook niet blauw meer paars maar toch metallic blauw :roll:
Dan denk ik: tja sommige konden vroeger een bril niet betalen :agentdan is het 168.000 km geleden is dat de Distributie is vervangen, dan mag die best wel weer is vervangen worden
alhoewel hoelang zit het er al op : hoeveel maanden of jaren.
Standaard word hij preventief vervangen bij veel wegverkeer tussen de 3 en 5 jaar.overweeg je een distributie riem te vervangen vraag het aan diverse garage’s!
En niet alleen naar een beun garage gaan, maar echt diversen bellen en vragen ..
zo ben ik erachter gekomen dat ik geen 540 euro kwijt ben bij de duurste garage (Official Opel dealer van my.opel.nl) voor:
distributie waterpomp alle rollers spanners .. olie check nieuwe koelvloistof en versnellingsbak nakijken indien verversen of bijvullen.maar liefst 380 all in!
dus ook btw en werkloon oliën en vloeistof
enkel 20 euro extra vervangend vervoer zolang de auto er staat zonder extra kosten dat hij daar staatWanneer distributieriem vervangen?
Wanneer vervang je de distributieriem:
– Na een bepaald aantal kilometers gereden te hebben. Per auto verschilt dit, meestal wordt 60.000 – 120.000 km aangehouden.
– Na een bepaalde tijd, veel fabrikanten raden aan om de distributieriem te vervangen na ongeveer 3 tot 5 jaar. Wanneer in die tijd het aantal kilometers niet bereikt is raad men toch aan: distributieriem vervangen.
bron: http://www.apkkeuringseisen.nl/auto/distributieriem-vervangen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
welkom hier!! :thumb
Veel plezier met je corsa :thumbheel fijn om te lezen! :thumb
succes ik houdeze topic nog ff in de gaten ;)mikado mee spelen :agent
ik weet niet wat er allemaal weg geknipt is of gedaan.. iig heb ik een post op internet gevonden met een schema voor diverse dingen.
Is ook van een Corsa-B het is niet hetzelfde probleem als jou maar wel met bedrading schemahttp://www.thecorsa.co.uk/electrical-tutorials/420-mfd-tid-gid-pinout-schematic.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik heb op mijn TIS programma ook even een Corsa-B opgezocht en de schema komt overeen.
Ik denk dat je 1 (RED) moet hebben die staat net als op de link hierboven beschreven als Constant live,
in de TIS staat het bij mij als Therminal 30 en zowel op t plaatje van de link als in TIS staat 1 rechtsboven.Mijn vader zei dat hij alleen de Radio had doorgelust van accu naar de radio ISO-stekker met steekzekering (rood10) ,
Ergens op internet las ik dit nog wat op jou probleem lijkt (wellicht heb je dit zelf al gelezen):heb je een niet-opel standaard radio ingebouwd, met een vervangende ISO aansluiting?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=191679
als je met kabels bezig gaat let dan wel op .. er kan spanning op staan en je zekering(en) om je oren vliegen als je vals contact maakt,
Haal voor zekerheid de +pool van de accu :thumbdaar is idd al eens vraag naar geweest
viewtopic.php?f=5&t=187815maar die persoon heeft geen reactie tot nu toe gehad om wat het gaat kosten, schijnbaar is het wel mogelijk.
-
AuteurBerichten