Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2007 om 11:36 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17309994
Origineel gepost door mrah
Ik heb het probleem gevonden. Ik heb m.b.v. technische gegevens uitgerekend:als je een 1900 blok opboort en 2400 zuigers en krukas monteerd, met daar de originele 1900 cilinderkop er op creeer je een blok met een compressieverhouding van 1:11,1 !!!!Dat gaat redelijk met lage toerentallen maar op de snelweg gaat ie blijkbaar onhoorbaar pingelen (high speed nock). Daar kunnen die zuigers niet tegen.
Weet iemand hoe ik die compressieverhouding weer omlaag krijg? Dubbele koppakking misschien.
Ik hoor het wel.
ik heb dit ook al eens meegemaakt bij een motorfiets.
als je motor dus echt gepingelt heeft dan kun je dit duidelijk zien aan de zuiger doordat er bovenop de zuiger allemaal kleine putjes zitten (net of er allemaal zand of kleine dingen op de zuiger hebben geslagen, als of hij heel grof gezandstraald is).
het probleem is mischien dat je 1900 kop niet orgineel meer is maar dat iemand hem mischien al een eerder gevlakt heeft enzo heb je niet 1:11,1 maar misschien wel 1:12,1 en dan gaat hij zeker pingelen. meen dat de hoogte van de kop orgineel 103mm moet zijn dus meet dat eerst maar eens na :vertag
1:11,1 op gas met een 2400 moet goed te doen zijn volgens mij. ;)dan nog een vraag: heb je de 1900 cilinderkop nog bewerkt of heb je hem er zo opgezet??
het zit namelijk zo, je 1900 heeft boring 90 ofzo (weet zo niet uit m’n hoofd wat de exacte boring is) en een 2400 heeft dus boring 95.
als je nu de 1900 kop bekijkt dan zie je dat deze is aangepast voor boring 90, maar als jij nu deze kop op je boring 95 blok zet dan is er een klein randje van de kop wat dus boven je zuiger uitkomt en dat kleine randje zorgt er voor dat er een extra compressie gedeelte exact op de rand van de zuiger komt (dit gedeelte (zuiger en randje van kop) komt te dicht bij elkaar en bij hogere toerentallen en zorgt voor zoals men dat zo mooi noemt (rand detonatie) dus pingelen op dat kleine randje.
dit pingelen kan zelfs gebeuren bij een compressie verhouding van 1:8 dus daar ligt het niet aan.
omdat je dus alleen rand detonatie hebt hoor je dat niet en omdat het randje precies boven de zuigeveren zit zal het daar in de buurt dus als eerste kapot gaan.kijk daarom even naar je 1900 kop en meet hem op of hij niet al eerder gevlakt is en kijk of je dat randje er wel uit heb en zo niet pak dan eem oude koppakkin van boring 95 en teken het randje af en frees dat randje mooi rond weg
zodat hij daar niet meer op kan pingelen. ;)post maar even wat het was. :vertag
groeten.
mijn crossa zonder dikke bumper of mooie koplampen :P


ik heb laats ook mijn 240 bak uitelkaar gehaald omdat de km tellerworm het begeven had.
het enige wat er aan appart gereedschap bij aan te pas kwam was een hetelucht fuhn om het laatst lager er uit te kunnen halen.
als je bij het wormwiel wilt komen moeten alle dingen uit de bak dus dat heb ik ook gehad en er kwam geen poelietrekker aan te pas dus dat is weer een meevaller!suces!
das dus nog een prijzig bakje!!
staat is super en alles zit er bij en verhouding is de 5 de versnelling 1 op 1 en de rest weet ik niet.
zal et tegen de kennis zeggen!
kennis van mij heeft een C kadett ZF 5 versnellingen sportbak liggen die achter een standaard 2.0E hangt.
nu wil hij de auto weer orgineel 4 bak maken en de zf waarschijnlijk verkopen.
wat word er voor zo’n bak gevraagd?? ik heb al gezocht maar er worden er niet aangeboden.ps: hij is niet van mij en ik verkoop hem dus ook niet en de kennis misschien ook niet maar hij vroeg zich af wat de prijs voor zo’n bak nu ongeveer was. (als hij em verkoopt post ik dat wel :vertag )
ik heb een C kadett waar ooit een 1200S automaat in heeft gezeten en nu ik heb vandaag een 2 liter 16V (ja weet het is geen CIH) uit een omega gekocht met 5 bak.
mijn vraag is: hoe komt de versnellings pook uit in mijn C ?? (komt hij in mijn orginele gat van de 1200 of moet ik hem omlassen naar 4 bak positie van 1600/2 liter.
en hoe zit het met de versnelingsbak steunen komen die een beetje netjes over een of moet daar ook iets voor pas gemaakt worden.
denk dat er hier vast wek iemand weet hoe dat uit komt.alvast bedankt voor de info.
oke bedankt ;) zal de auto sloper eens vragen wat voor motor er in zat.
staat op de sloop hier in de buurt een omega waar een diesel in gezeten heeft (maar die is er uit) en nu zit de versnellingsbak er nog wel in.
de bak is een R25 (staat op de zijkant) met 5 versnellingen, als ik deze in mijn C kadett wil hangen wat voor motor past hier dan voor? Cih of een OHC/DOHC??dit is de mijne
heb hem vorigeweek opgehaald en moet alle draden zooi nog maar eens weg werken want vind het zo geen gezicht en de ducktape er af en alles schoon maken en en en enz, kortom nog veel te doen!
ja best druk maar had even tijd vrij en dacht zal me kadettje er even op zetten.
zitten wel allemaal tellers enz op ja. ziet er best gaaf uit al zeg ik het zelf.

ja op een afstandje en op de foto lijkt hij wel nieuw :o
is natuurlijk geen nieuwe en heeft natuurlijk wel zijn plekjes maar die zie je zo niet :P
moet wel zeggen dat hij ook gewoon erg netjes is voor zijn leeftijd :vertagdit is mijn nieuwe aanwinst!!
een sedan 2 liter met getag 5 bak






laat maar horen wat julie er van vinden.
dit is mijn nieuwe aanwinst een 2 liter sedan van 1979


laat maar horen wat jullie er van vinden
groeten
Origineel gepost door JP28
:hmmz dat bericht moest onder die van toppertheo komen (over dat stuuras rubbermischien dat je hier iest mee kan, of je hebt em al gevonden
zie ook bovenstaand bericht
Adres Doetinchem:
Plakhorstweg 1-3
7008 AS Doetinchem
tel: 0314-341600
fax: 0314-344578
info@auto-palace.nlheb al een besteld bij http://www.artaparts.nl/ zal begin volgendeweek bezorgd worden.
maar toch bedankt voor de tip:thumbupOrigineel gepost door pipo
dat zie je toch als het gas is want die komen vanzelf omhoogdie van mij komt niet vanzelf omhoog dus zal wel olie inzitten dan:hmmz:D
geen idee of gas of olie in zit, maar het zijn beide betere dempers dan orgieneel:P:thumbup
Origineel gepost door Peter 1.6s Berlinetta
Ik heb KONI GEEL.Wel wil ik ff een waarschuwing plaatsen at je de dempers niet te strak zet daar deze anders de binnenschermen vervormen.
koni geel is nog beter zegt men:thumbup
heb de koni zo afgesteld dat ik de drempels nog met gang kan nemen zonder ze echt te voelen;)
weet niet hoe strak dat is maar was volgens mij al iets over de helft met indraaien (maar zo rijd hij et best dus laat het zo (en wat is te zwaar:hmmz)) nog geen last van verbogen binnen scherm (volgens mij).Origineel gepost door Peter 1.6s Berlinetta
Koni rood is zeker verstelbaar.
Moet alleen ff weten hoe (is wel makkelijk)heb je rode koni (ga er van uit van wel).
als je de koni beet pakt dan trek je hem helemaal uit tot hij niet verder wil. dan pak je een stuk ijzerdraad (of ander lang hard iets).
aan de bovenkant zit een gaatje van ongeveer 5mm daar druk de de draad door heen en na een poosje prutsen komt er een rubber ring uit (die haal je er af).
dan druk je de koni weer helemaal in en tot op de bodem en draai je hem langzaam naar lings of rechts tot je een weerstand voelt.
als je hem naar lings draait dan word hij stugger en als je hem naar rechts draait word hij losser (of anders om):vertag (staat wel op de demper en anders probeer je maar wat)probeer maar en je zult versteld staan :o:thumbup
Origineel gepost door pipo
Origineel gepost door toppertheo
dus voor 8 J en achter 8.5J zonder problemen ook met stuurom van een drempel af of uitrit?weet niet of en hoeveel m’n auto verlaagd is en wat standaard is maar mijn voorspartbord zit 29 cm van het hart van de velg (as voorwiel) en achter zit het spatbord 30 cm van as achterwiel.
is hij nou verlaagd of is dat ongeveer orgineel?DAN IS HIJ 50 OF 60 MM VERLAAGD
das wel redelijk wat of niet ik vind het eerst wel mooi zo:D kan de meeste drempels nog met hogesnelheid nemen:thumbup
dus voor 8 J en achter 8.5J zonder problemen ook met stuurom van een drempel af of uitrit?
weet niet of en hoeveel m’n auto verlaagd is en wat standaard is maar mijn voorspartbord zit 29 cm van het hart van de velg (as voorwiel) en achter zit het spatbord 30 cm van as achterwiel.
is hij nou verlaagd of is dat ongeveer orgineel?Origineel gepost door astra h
rooie konis zijn niet verstelbaar:jerryen 8.5 gaat ook nog:vertag
rooie koni is wel verstelbaar (zeker weten ):vertag
je moet alleen even weten hoe:thumbupheb een vraag!
ik wil mijn sr velgen uit laten lassen (weet al iemand in de buurt voor weinig) maar hij vroeg hoe breed moeten ze worden?:hmmz
ja zo breed mogelijk natuurlijk!:thumbup
hoe breed kan ik op mijn c1 citty zetten? zonder bij elk hobbeltje in de wiel kast te schuuren?heb redelijk stugge veren (moet ooit nog wel meer verlaagd worden) en heb rondom koni rood verstelbaar:thumbup

Origineel gepost door Kadett C
Vraag even bij ARTA (Arjan Tabak) of DCP in assen of anders duitse sites ff afspeuren. Voorlinks zie opelweb.nlgroeten, MArk
ben al eens in assen geweest (dDCP automaterialen) maar die man doet alsof hij de enige is in nederland met die onderdelen en daar was de prijs ook naar (bij mij dan 4 jaar terug) en heb nog het verkeerde meegekregen ook:cry en de prijs veel te duur als ik vergelijk met wat ik op Aparts zag (bijna het dubbele):fy1
maar kan het nog gewoon via Aparts krijgen en een lid van het forum heeft me ook al 1 aangeboden:thumbup
Origineel gepost door GSi Twente
Al ff op ebay.de gekeken?nee nog niet (nog nooit geweest) zal eens kijken bedankt:thumbup
heb een probleempje:thumbdown
ben vanmiddag even bij de garage geweest en heb de auto even voor een proef apk gedaan en daar kwam hij niet door:cry (voor het eerst in 3 jaar).
moest m’n lampje vervangen van de kenteken verlichting (1 minuut ) en moest het stuur rubber waar de stuuras mee aan de stuurstang vast zit vervangen.
dus ik zeg bestel maar zo’n nieuw rubbertje dingetje en dan zet ik em er zelf wel op.
de garage houder bellen naar opel dealer (zei hij) zegt die vent zo’n ding hebben we niet meer ga maar zoeken bij et opel museum prettige dag verder.
dus nu heb ik niks hoe lossen jullie dit normaal op??zet er wel even foto bij wat ik bedoel. (dat ding wat half voor et oliefilter zit op de foto daar zit een rubber in en die is kapot)

hoop dat het duidelijk is :hmmz
ps. voor de rest is hij helemaal apk:thumbup
-
AuteurBerichten