toppertheo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 147)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: elektrisch schema 4 bak met overdrive gezocht #17458757

    er zit een 4 de versnellings herkenner op de bak en als ik deze los haal en doorkoppel dan kan ik op elke versnelling de overdrive inschakkelen (hoor hem dan in klikken) maar heb de bak nog los in de garage liggen en nog nooit gemonteerd maar ga er vanuit dat hij op elke versnelling te gebruiken is, (weet het natuurlijk niet 100% zeker omdat ik er nog nooit mee gereden heb maar denk wel dat het werkt want waarvoor is anders de 4 de versnellings herkenner als hij toch op toern reageerd??? )

    groeten.

    In reactie op: elektrisch schema 4 bak met overdrive gezocht #17458750

    heb wel zo’n bak maar geen schema.

    om de bak te laten werken heb je alleen een + en een – nodig maar hoe dit in een record zit weet ik helaas niet.

    vraagje: zit de knop om hem te schakelen op de pook?? heb je hier toevallig een foto van?? heb namelijk geen pook bij mijn bak.

    groeten.

    In reactie op: FIXED : cilinderkop zonder olie #17461655

    lekker kit kliederen hoor :o

    dat word een nieuw blokje op kosten van billy de KIT neem ik aan :hmmz

    In reactie op: motorophanging voor elkaar, nu tussenas te lang? #17448993

    wat een vage motorsteunen zijn dat :hmmz voorwiel aandrijver ofzo.

    verder hang het blok nu volgens mij wel op de juiste plaats want zo ver zit mijn motor nu ook ongeveer.

    bijna al mijn 4 bak aandrijfassen zijn 70 cm lang en 1 is 76 cm lang dus denk dat je een telange versie hebt en een aandrijfas van 70 cm nodig hebt.

    u2u maar als je zeker weet dat je hem nodig hebt want heb er wel 1 over.

    groeten Theo.

    In reactie op: getrag 265 #17451459

    kortom een behoorlijk zeldzaam bakje dus :o

    In reactie op: getrag 265 #17451454

    zijn die bakken dan zo zeldzaam dat ze alleen op deze 2 type opels zaten en dan nog niet eens op elke 3 liter??
    welke bakken ziten er nog meer op de 3 liter??

    groeten.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310623

    origineel gepost door GTvirus
    Staat er op het type plaatje niet wat de eindoverbrenging is?
    Meestal wordt dit wel ergens op de bak vermeld, ik durf het zo niet te zeggen.
    In welke auto wil je de bak evt gaan plaatsen?:kewlpics

    staat helaas niets op de bak over de overbrenging :(
    na eens de bak goed bekeken te hebben blijkt het overdrive gedeelte helemaal niet van ZF te zijn maar van “Laycock”

    zat te denken aan mijn blauwe C kadett sedan maar na nog even na gedacht te hebben verkoop ik hem denk ik maar want kom er zelf eerst toch niet aan toe om hem in te bouwen en kan het geld ook wel goed gebruiken ivm de verbouwing van mijn huis.
    dus bij deze tekoop.

    niet hier gaan bieden enz maar bij onderdelen tekoop aangeboden want daar staat het officeele tekoop topic.

    nog even een paar :kewlpics voor de liefhebber

    [img]imag0010st1.jpg

    [img]imag0011ba0.jpg

    [img]http://imag0014jr3.jpg

    groeten.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310617

    heb vandaag de bak opgehaald en nog meer leuke spullen :D

    GTvirus: ik heb het nooit over een ZF bak gehad maar over een overdrive van het merk ZF dus een normale 4 bak met daarachter een pot van ZF die je electronisch kunt inschakelen en zo een overdrive krijgt.
    heb met de vorige eigenaar gesproken en ja het is dus mogelijk om op elke versnelling een extra (overdrive) toe te passen (normaal alleen op de 5de versnelling) als je de stekker van de 4de versnelling herkenning er af haald en daar een schakelaar opzet dan kun je de overdrive op elke versnelling gebruiken, dus ook achteruit :jerry
    nu vertelde hij ook dat dit de opelbak is met de allerlangste eindoverbrenging die er is, kan iemand dit bevestigen of weet iemand wat de (overdrivebak) voor eind overbrenging heeft??

    alvast bedankt!

    groeten Theo.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310615

    GTvirus, weet je 100% zeker dat de overdrive in elke versnelling te gebruiken is?
    zo ja, dan is het op zich wel een stoere bak want dan kun je dus 8 x schakelen en dat klinkt en trekt natuurlijk wel lachen.

    als hij echt op elke versnelling te gebruiken is dan gaat mijn 5 bak er denk ik onder weg en zet ik er de 4 bak met overdrive er op en kan ik 8 x schakelen plus 2 keer achteruit. ha ha ha (lijkt me nu al vet lachen om achteruit te schakelen.)

    groeten

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310612

    niemand die ooit met zo’n bak gereden heeft of weet wat zo’n ding kost??

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310611

    ik ga volgende week kijken bij een partijtje onderdelen voor oude opels (meest kleine rommel) maar nu ligt er ook een 4 bak met ZF overdrive bij, is dit een heel speciaal iets of is het een waardeloos ding en dus niets waard??
    dus kortom; als ik de partij onderdelen in 1x koop moet ik dan rekening houden met de prijs omdat de bak veel of weinig waard is??

    kan er niet 1 vinden op MP enz vandaar graag een prijs indicatie als iemand een idee heeft.

    (edit: weet iemand hoe deze bak precies werkt? komt de overdrive alleen in werking bij de 4 de versnelling of kun je bij elke versnelling nog een extra keer schakelen zodat je dus 8 versnellingen krijgt?? graag meer info :wors
    het gaat om de bak die op pagina 1 staat en dan plaatje 3.)

    alvast bedankt.
    groeten Theo.

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310606

    een 240 CIH heeft geen losse kom dus kun je helaas niet wisselen.
    of je moet de kom afslijpen en de manta kom er aan lassen maar dan heb je waarschijnlijk wel een bak die past maar door het lassen zal de rest zo vervormd zijn dat de bak waarschijnlijk niet meer zal werken.

    groeten.

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18186330

    vandaag voor in sneek bij de stoplichten om ongeveer half 1 een rode C kadett sedan met een vrouw achter het stuur.

    iemand van hier??

    In reactie op: Kadett coupe (C20XE) VERKOCHT #17393456

    volgens mij kun je deze stang niet monteren in combinatie met een CIH motor omdat je dan tegen je olie pomp en carterdeksel aan komt dus gaat zo niet passen dus je moet hem zowiezo verbouwen of een andere zoeken.

    groeten.

    In reactie op: Kadett coupe (C20XE) VERKOCHT #17393454

    mooi project :wors:wors

    zie ik nou goed dat je op pagina 8 een 1200 stabilisatie stang hebt rood gemaakt :hmmz volgens mij heb je toch een 1600 of meer stabilisatie stang nodig als je met die 2.4 motor wilt gaan rijden :hmmz

    verder super bezig :wors

    groeten.

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17299466

    ziet er wel stoer uit :wors

    heb je vooraan ook knipperlichten (zie ze zo 1.2.3. niet zitten).

    jammer van je motor maar gaat helemaal goed komen als ik dit zo lees :thumbup

    groeten.

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370130

    kijk dat wist ik ook niet allemaal en is weer goeie info voor het lijstje:thumbup

    had al eens gekeken bij m’n manta/ascona as en dacht al dat het balkje van het staartstuk er af te krijgen was en dat die van een C kadett 1200 er dan op zou kunnen maar heb het zelf nog nooit gedaan.

    en zo leer je elke dag weer bij ;)

    groeten.

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370127

    omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertag

    ik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).
    als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdown

    dit zijn de waardes die ik gemeten heb;)

    C kadett = 138 cm
    A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant
    B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kant

    zet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.
    ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)

    groeten.

    In reactie op: het dikke kadettjes topic #17325809

    tja als je een “dikke” kadett hebt dan mag hij hier gepost worden toch?

    ik heb er maar 1 van mijn kadettjes er bij gezet omdat ik mijn andere 3 niet echt dik vind.

    groeten.

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17299406

    heb jij die blauwe coupe van dussel32 met de 2.2 die hij er net in gezet heeft???

    of is het een andere die hij ook nog had? :hmmz

    maare waar zijn de :kewlpics

    groeten.

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370114

    ik heb ook een getrag 240 en mijn pookgat is niet aangepast.

    groeten.

    In reactie op: het dikke kadettjes topic #17325802

    dan mag mijn C kadettje er vast ook wel tussen :P

    groeten.

    In reactie op: show hier plaatjes van cih motoren! #17327148

    dit is mijn motor ruimte van mijn kadett GTE 1900.
    er zit een 2.2 kleppendeksel op maar het is een 1900 motor :P :P

    hallo

    de berekening voor rand pingelen heeft te maken met soort brandstof en de ruimte die je hebt tussen je zuiger en tussen je cilinderkop, dus geen bere
    kening hoeveel weg kan frezen.

    als jij een opstaande rand hebt op je zuiger dan zou ik die een kleinbeetje dunner maken (ik ken alleen de zuigers van een 2.0 en de 2.2 en die zijn helemaal vlak vandaar het verhaal van bol maken).
    als je bijv. ongeveer 1,5 mm hebt tussen het hoogste gedeelte van de zuiger en het laagste gedeelte van de kop kan hij gaat daar op pingelen dan zou ik ongeveer een halve mm van de zuiger afhalen of het gedeelte van de kop wat te klein is (boring 93) schuin weg slijpen tot ongeveer een halve mm.
    maar de kop bewerken zal een stuk moeilijker zijn omdat je zit met een halve circel en het gaat dus om de rand van de zuiger want daar pingelt hij op.
    het gaat er om dat zich geen druk kan vormen tussen 2 delen (zuiger en kop) waar de druk niet snelgenoeg weg kan en dus voor zelf ontbranding zorgt.
    dus als je dat gedeelte waar de druk gevormt word nu schuin maakt en de druk dus weg kan zal hij niet meer gaan zelfontbranden (pingelen).
    ik zou dus een klein beetje van dat randje van de zuiger afhalen 1mm doet al erg veel. ;)

    je kunt erg veel weg frezen in de kop voor dat je bij een kritiek punt komt dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

    je ontsteking moet je inderdaad ook veranderen en moet later komen te staan omdat gas een hoger octaan heeft en dus snellere verbrandings waarde kan het tijdstip dat hij vonkt ook later worden.

    groeten.

    hallo

    dat weg vrezen kun je doen met een dremel en er is wel een berekening voor hoeveel er weg moet alleen heb ik die zo even niet denk dat je met 1a2mm een heel eind komt.
    als je dit echt gaat wegvrezen zul je de kop ook weer moeten uitliteren zodat elke verbrandingskamer weer gelijk is (dit alles is nogal een klus).

    als je het goedkoop en simpel wilt houden dan zou ik een kop van een 2.0 opzoeken want die heeft de juiste afmeting en heeft grotere kleppen en de compressie verhouding ligt dus anders en er zijn meerdere mensen die met een 2.4 met 2.0 kop rond rijden en daar gaat alles wel goed.
    je hebt dan ook geen problemen met je carb spul want dat past gewoon op de 2.0 kop (zonder aanpassingenpast het niet op 2.2 en 2.4 kop).

    2.0 cilinderkoppen zijn er zat en zijn niet duur (niet half zo duur als 1 nieuwe zuiger waar jij overspreekt).
    staat nu een cilinderkop van 2.0 op marktplaats voor 15 euro (staat bij opelonderdelen en typ dan cih in bij zoeken en dan vind je hem zo) ;)

    dat de kop 0.25 mm gevlakt is dat maakt in de compressie verhouding nauwlijks verschil dus dat is het probleem niet.

    ook een oplossing is om van de zuiger ongeveer 1mm te laten afdraaien zodat hij minder dicht bij de kop komt en je minder compressie hebt. (het mooiste is om de kop van de zuiger rond te laten afdraaien, dus dat het een klein bolletje word).
    dus ongeveer 1mm van de rand afdraaien en dan schuin naar boven steeds minder.

    groeten.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 147)