Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hoop wel dat je toen je nieuwe lagers gemonteerd hebt dat je alles goed in de olie gesmeerd hebt want 50x ronddraaien in droge lagers zal hij niet leuk vinden.
inderdaad kan er nu nog veel meer kapot gaan als je hem optijd zet en hij zou willen lopen dan is de kans ook nog aanwezig dat de kromme klep afbreekt en dan kun je opzoek naar een andere motor :cry
origineel gepost door 2000
origineel gepost door toppertheo
(starten geeft hoge belasting op distributie)
groeten Theo.Jouw verhaal klinkt aannemelijk (behalve het verspringen van de distributie op een drempel?)
Maar waarom belast het starten de riem meer? ik bedoel:
starten==> kracht op vliegwiel==>krukas==>distributie.
rijden==>krukas==>distributiemisschien zie ik iets over het hoofd, maar lijkt me redelijk hetzelfde, behalve dat het starten minder toeren maakt?
(overigens is dit niet om te zeiken)
het verspringen van de distributie op de drempel is ook niet echt normaal en zou eigenlijk niet moeten kunnen maar als je distributie door slijtage al wat slap staat en je maakt een rot klap dan gebeuren en soms vreemde dingen en het kan dan net de druppel zijn om hem een tandje te laten verspringen.
dit betekend dus niet dat iedereen nu rustig over de drempel moet rijden omdat anders de distributie verspringt want er rijden enorm veel c20xe blokken in de cross en rally en die doen het na flinke klappen ook nog prima.het was ook maar een theorie :P
bij het starten krijg je een niet constante kracht op de distributie waardoor de kans op knappen/verspringen groter is dan wanneer je een normaal toeren draaid, ook de toeren begrenser is een onderbreking en geeft meer krachten op de distributie dan normaal.
als de distributie verspringt/knapt dan is dat vaak bij stationair toerental of bij hoge toeren of begrenser en eigenlijk haast nooit bij normaal constant rijden.hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verwoord heb ;)
groeten Theo.
het is een beetje en vaag verhaal maar als ik het goed gelezen heb dan ben je te hard over een drempel gegaan en sindsdien loopt hij beroerd en en de volgende dag liep hij nog beroerder totdat hij helemaal niet meer liep.
olie is nog prima op pijl maar tijdens starten maakt hij een t#ring herrie.
volgens de 2de foto lijkt het of de linkerklep hoger zit dan de rechterklep en dat terwijl het de nokken zijn van de zelfde cilinder dan kan het maar 1 ding betekenen volgensmij en dat is dat de rechter klep niet meer vergenoeg omhoog komt omdat hij krom is en dat zou ook het rammelen kunnen verklaren tijdens het starten.dus de theorie zou kunnen zijn: te hard over drempel = distributie 1 tand verschoten en toen niet echt lekker meer lopen> volgende dag starten (starten geeft hoge belasting op distributie) distributie nog 1 tand verschoten en zuigers kwamen tegen de kleppen> toch door rijden= kleppen krom gegaan en auto uit.
hoop voor jou dat ik er helemaal naast zit.
groeten Theo.
23 februari 2010 om 21:28 In reactie op: "Break In Secrets" Artikel over motorblok inrijden #17614058klopt inderdaad dat de nieuwere motoren veel last hebben van (olie zuipers) dit komt hoofdzakelijk door de erg dunne olie die er tegenwoordig gebruikt word (5W30) :hmmz
de opel 16 16V hebben slechte cilinderwanden waardoor ze graag een beetje olie lusten als ze op leeftijd komen en ook met koude motor flink trappen zijn ze gevoelig voor.ik heb zelf al meerdere motoren opgebouwd en de ene heb ik wel rustig in gereden en de andere kreeg direct op z’n klote (autocross) maar kan eigenlijk geen conclusie trekken wat nu beter is :hmmz
weet wel dat je in iedergeval de motor eerst rustig warm moet laten worden voor je gaat trappen :Dgroeten.
mijn gasklep is 76mm uitwendig en de luchtmassameter die ik daar bij heb is 78mm uitwendig en dat is een stuk groter dan de orginele lmm van de 3 liter want die is 68mm uitwendig.
ik heb 2 nokkenassen:
1: CWC C30 314 (meer weet ik hier niet van en ook geen idee hoeveel graden deze is maar kreeg hem met vaste stoters want kon niet met hydro stoters vertelde de vorige eigenaar)2: kent cams OP214 (inlaat 7.43 uitlaat 10.89 duration 278)
welke van deze 2 nokkenassen zou jij in de 2.2 zetten en waarom???
mijn motor ligt nog uitelkaar en heb de meeste slijtdelen nieuw (zuigerveren, drijfstanglagers, krukaslagers, alle keringen en kleppen opnieuw ingeslepen enz.)
groeten Theo.
19 februari 2010 om 18:44 In reactie op: "Break In Secrets" Artikel over motorblok inrijden #17614046een 4 takt wedstrijd crossmotor krijgt ook om de 10 uur een nieuwe zuiger+veren en deze word alleen warm gedraaid en dan ongeveer 1 a 2 minuten een beetje rustig gereden en daarna vol gas en door tot de begrenser tot de 10 uurtjes weer voorbij zijn en dan begint het weer opnieuw.
na een beetje rvisie draai je een motor warm en dan laat je hem beetje inlopen door wiselend toerentallen zie link die ik er bij geplakt heb hier onder dit zijn de professionals!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=gSHToyGIxWE
zet het geluid goed hard zodat je het toeren wisselen goed kunt horen.
na deze procedure kun je direct volop rijden
groeten Theo.
als ik me niet vergis dan is de 2.2E nokkenas de alles slechtste nokkenas die in een cih motor zit dus als je een andere keus in nokkenas hebt dan kan dat alleen maar beter zijn dan die van de 2.2E
een nokkenas voor vaste stoters kun je voor zien van hydro stoters maar weet niet of je een hydro nokkenas (2.2E) wel kunt voor zien van vaste stoters ivm andere vorm van de nokken. :hmmz misschien dat iemand je hier op het forum meer info over kan geven of het wel of niet kan.
groeten.
origineel gepost door pipo
origineel gepost door jason
origineel gepost door pipo
origineel gepost door black-thing
http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/vmcchk/ppff bocht van70 rond en 90 graden 32 euro.:vertag weet niet wat voor uitlaat het word maar zal geen goedkope zijn zo hahaha of je moet rechte pijp en 1 bocht hebben hhahaha
ja dat dacht ik dus ook
deze site’s had ik allemaal al gevonden.
moet toch goedkoper kunnen?:hmmzja misschien op marktplaats staan wel ooit koopjes op
toets je gewoon rvs bocht in of alleen rvslaatste pagina kijken daar rond 70 diameter 90 graden bocht om zelf te lassen 24 euro das toch 8 euro minder per bocht ;)
tja rvs is nu eenmaal duur.groeten.
niemand een idee of het ook zoveel vermogen kost met een veel grotere Lucht Massa Meter??
ik heb namelijk een ingekorte 3.0 inlaat met grote gasklep en heb daar ook een veel grotere LLM bij en normaal zit er op een 3.0 ook een kleine LLM dus mijn vraag gebruiken jullie ook zo’n grote LLM of hebbben jullie het over een kleine (normale) LLM ????
de 3.0 inlaat naast de 2.0 inlaat
grote LLM naast een standaard 2.0E LLM
ik heb een 2.2 met 2.2 kop met bewerkte inlaat/ uitlaatkanaalen er zitten gehardstalen klepzittingen in met een groter doorlaat dan orgineel en de kop is een beetje gevlakt, er zit een 280 graden nokkenas met verstelbare poely in en er zit dus de 3.0 inlaat op en een 4 in 1 groep a spagetty uitlaat op en ik gebruik de kabelboom en aabouwdelen van een 2.0E.
wat denken jullie (kenners) is de 150PK hier mee haalbaar :hmmzheb de motor nog niet ingebouwd ivm opknappen van ons huis dus kan nog niet op een testbank en duurd vast nog wel een jaar voor ik aan de inbouw begin.
groeten Theo.
origineel gepost door Rik Ophuis
Maar goed, ik rijd zelf al 20 jaar met een 2.2 met 2.2 kop, waarvan zo’n 11 jaar met standaard zuigers. Wel met afgezaagd 3.0 liter spruitstuk, andere nokkenassen volledig groep A uitlaat etc. maar een beetje 2.0E liep harder…….totdat er Omega Pistons in zaten en het ding compressie kreeg, toen ging ie ineens als de brandweer; verschil van dag en nacht.
even een vraagje: bij dat 3 liter inlaatspruitstuk welke luchtmassa meter gebruikte je daar bij??
origineel gepost door mr-turbo
Er zit een GROOT verschil in 30e inlaat of een paar flinke, goed afgestelde, dubbele carburateurs (de luchtweger alleen houdt ook al een flinke hoop tegen)
Ik vermoed dat het al gauw bij elkaar een 15pk scheelt
Zeker bij een motor die redelijk wat vermogen geeft en de luchtweger veer wat strakker moet staan om te voorkomen dat ie te vroeg vol open staat..die 15 pk verschil door de luchtweger is dat met een normale luchtweger in combinatie met een 3.0 inlaat en dus de grote gasklep??
of is dit met een extra grote luchtweger in combinatie met de 3.0 inlaat met grote gasklep??groeten Theo.
origineel gepost door boyanka
:hmmzik denk niet dat je er veel rendement mee haalt. je compressie zal eerder wat lager zijn maar je flow is weer beter. je aanpassingen zijn een andere inlaat(dus van een 2.2) en je thermostaat huis is anders of je moet even een paar andere gaten tappendenk dat je het net verkeerd om gelezen hebt want dan klopt het verhaal wel als je een 2.2 kop op een 2.0 onderblok zet maar hier is de vraag 2.2 blok met 2.0 kop.
ik ben zelf ook van mening dat een hoge compressie verhouding erg belankrijk is wil je snel meer vermogen pakken.
mooiste is dat je in de buurt van de 12:1 komt want dan heb je het hoogste rendement en dus meeste vermogen.
helaas is dat ook een erg risico vol punt want beetje detonatie en blok is erg snel kapot.even terug komend op de 2.2, het vlakken van de kop is risico vol omdat je kleppen erg snel tegen de zuiger aan komen omdat en geen uitsparing voor de kleppen in de zuiger zitten….. waarom frees je dan niet gewoon een uitsparing voor de kleppen in de zuiger zodat je de kop wel kunt vakken???
volgens mij materiaal genoeg aan een standaard 2.2 zuiger.groeten.
dat verhaal van de mosselman turbo met 180pk heb ik ook ooit wel eens gelezen.
helaas zit ik nu nog steeds met de de verbouwing van het huis en moet ik eerst de werkplaats weer op orde maken (staat vol huis raad, kozijnen enz.) voor ik weer eens aan een project kan beginnen maar een turbo op m’n cih is toch echt iets wat ik zeker ga proberen.
nog 1 vraag dan :hmmz : op hoeveel overdruk kan ik dan gaan rijden zonder dat de comp gek gaat doen of er iets is wat dan niet goed gaat??? heb ergens eens iets opgevangen van max 0,6 bar maar lijkt mij best veel???alvast bedankt.
Mr Turbo, wat is dan realistich voor een standaard 2.0E met een standaard turbo van een saab 2.3T??
heb namelijk nog zo’n turbo en een blokje waar ik wel eens wat mee spelen wil :P
alvast bedankt.
een zwakke vonk door een of ander slecht contact en je hebt geen goede verbranding meer en dan slaan je boegie’s vet en willen niet meer vonken, na deze schoon te maken alles weer prima tot ze weer vet slaan.
tja en waar nu het slechte contact gezeten heeft :hmmz
groeten.
origineel gepost door Duurt
en injectoren van Alfa Romeowelk type alfa kwamen die injectoren???
kunnen die er zo in of is er nog een aanpassing nodig?alvast bedankt :wors
groeten.
als er een snelle nokkenas word geplaatst dan worden de hydro ook vaak vervangen voor vaste en anders om gebeurd ook wel dus ik zou niet weten waarom je het niet zou kunnen wisselen.
het gaat alle keren om de zelfde type motor alleen is de ene ouder en heeft nog vaste stoters en de nieuwere hebben hydro maar voor de rest zijn ze gelijk volgens mij.wel opschieten met je blokie dan kun je 12 april nog mee met de rit :thumbup
groeten.
maar de gasklep van 3.0 is wel veel groter dan die van 2.2 of 2.4 :vertag
dat geld meer voor de 2.2 2.4 2.5 2.7 motoren een 2.0 heeft opzich goed verhoudingen en slijt dus in verhouding minder dan de grotere motoren als je ze opvoert.
getrag 240 manta B vanaf blok aansluiting tot hart pook is exact 63cm ;)
groeten.
kennis van mij heeft een CIH in zijn cross auto en heeft hier ruim 3 jaar mee gecrosst en toen heeft zijn vriendin de cih kapot gekregen omdat het gas bleeft hangen en zij niet wist wat te doen dus is ze maar uit gestapt terwijl de auto volgas bleeft staan, dus mijn kammeraad rennen naar de auto maar voor hij bij de auto was kwamen de drijfstangen uit het blok en was het over. publiek vond het een mooi spektakel maar kammeraad vond het minder mooi :jerry
zaten 2x 40mm weber op en bewerkte kop maar voor de rest standaard, kon behoorlijk toeren maken in de cross maar tijdje volgas kon hij niet hebben.
er werd echt niet zuinig omgesprongen met de auto en het blok heeft flink op zijn kloten gehad maar was super betrouwbaar en liep altijd goed tot het einde en had ook zeker nog een tijd meegekunt want nam geen olie en klonk en liep goed maar helaas door onkunde gesneuveld :(
dus ja denk wel dat er flink mee getrapt kan worden :jerry
jij hebt helaas pech gehad met je vorige motor maar veel toeren maken is niet echt weg gelegd voor een standaart motor denk ik. (aangepaste motoren kunnen dat weer wel hebben).
groeten.
ding is alleen nodig bij flink vermogen en dat heb ik toch niet dus had hem niet echt nodig nee dus maar verkocht.
he Lars heb je de city verkocht??
zo ja waar is hij heen gegaan?? (stuur maar U2U)
groeten.
heb laatst 1 van volledig gietijzer verkocht voor 25 euro :o als ik dit zo lees dan ben ik weer eens te goedkoop geweest :cry
was de enige die ik had dus kan je helaas niet verder helpen.
groeten.
5 februari 2009 om 17:44 In reactie op: 260 graden of een 300 graden nokkenas? waarom het moment ver #17464936volgens mij is juist de lift wel makkelijk te vergroten maar de timing is niet of nouwlijks te veranderen. lift is gewoon kwestie van het laagste gedeelte van de nok nog iets lager maken en dan krijg je automatich meer lift toch :hmmz
-
AuteurBerichten



