Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de startmotor draaid wel rond maar heb geen vonk en de brandstofpomp hoor ik ook niet draaien dus denk dat de computer helemaal geen stroom krijgt.
ga ook voor koppel omdat ik toch op gas wil gaan rijden komt er bij hogere toeren toch niet veel pk meer uit, was maar een idee en misschien was het wel een goed idee maar niet dus helaas.
dat teller kabel gebeuren word dus nog een probleem.
komt inderdaad ergens uit een schuur weg en stond nu al paar maand buiten maar stond gewoon achter tussen de loodsen in op de beton, geen bruine stacaravan gezien en kon zelfs voor minder weg.
groeten.
vandaag de omega opgehaald.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
helaas een kapot koplampglaasje
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
de auto heeft enkele jaren in opslag gestaan maar toen duidelijk werd dat deze auto geen oldtimer meer werd is besloten dat hij wel weg kon.
wel hebben ze nog geprobeerd om hem aan de loop te krijgen maar toen ze een accu in de auto zette kwam er rook uit de zekeringkast en nu doet de auto niks meer.Uploaded with ImageShack.us
nu mijn vraag: als het goed is dan kan deze motor lopen op 3 a 4 draden, welke zijn dit???
moet ik de draden dan bij de cumputer doorverbinden of kan ik onder de motorkap een stekker loshalen en daar draden van doorverbinden??Uploaded with ImageShack.us
volgens de geleerden is dit het goede type 3.0E (C30NE op onderblok en kop) met echte 180 PK toch??
de uitlaat pijpen van deze motor zijn stuk kleiner dan mijn rekord 3.0E (rekord 52MM omega 42MM) ook is de inlaat buis van deze motor stuk kleiner in daimeter dan die van de rekord (rekord 82mm omega 74mm) is dit normaal of heb ik weer eens een speciaal geknepen versie ofzo??
kan ik de dikke uitlaat en dikke inlaat van mijn rekord op deze motor zetten of past dat niet en heeft het geen invloed, wel zal ik de labda over moeten lassen maar dat lijkt mij geen probleem.deze automaatbak zit onder de omega en deze wil ik in mijn rekord zetten.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
zijn er nog andere punten dan aandrijfas, baksteun en bedrading waar ik opletten moet wil ik deze bak inbouwen?
ik heb volgens mij geen sport en economie stand wel een winterstand is dit normaal??
wel zag ik dat deze bak een electroniche kilometerteller heeft maar volgensmij kan ik deze er zo uithalen en vervangen voor een normaal wormwiel toch??Uploaded with ImageShack.us
dan nog 1 vraag:
er zit nu stuurbekrachteging op de omega maar niet op de rekord maar wat ik zo kan zien heeft een omega het zelfde stuursysteem als de record heeft dus lijkt mij dat dit zo over te zetten is of heb ik dit mis??alvast bedankt voor de reacties.
groeten Theo.
maar als ik de omega motor (C30NE) compleet met kabelboom en bak overzet dan is het dus geen probleem als ik het goed begrijp, maar alles op een 3.0E overzetten is een flinke klus en haast niet te doen :hmmz
als je er een ander blok inhangt moet je wel zeker weten dat deze goed is anders ben je nog niks verder, spreek uit ervaring en kan je meedelen dat als je een paar keer een slechte motor gewisseld hebt voor een andere slechte je er niet veel gelukkiger van word :vertag
een makkelijke en zekere test om te zien of de koppakking echt lek is en die je zelf kunt uitvoeren is:
rijd de auto op temperatuur, zet hem uit, haal voorzichtig de druk uit het koel systeem (PAS OP de koelvloeistof is erg heet en je kunt je er flink aan branden), als de druk er af is dan de dop er weer op en de auto starten, dan 2x flink gas geven +- 5000rpm, dan de auto weer uitzetten en voorzichtig dop los draaien en als de auto dan alweer druk opgebouwd heeft dan is de koppakking zeker lek!! de auto mag normaal pas na 1 a 1,5 minuten draaien weer een klein beetje druk opgebouwd hebben.
groeten.
ik kan morgen een omega A 3000 ophalen en deze heeft een automaat.
het is dus een complete auto die nu nog rijdend is maar heb hem gekocht via de telefoon zonder hem ooit gezien te hebben dus word nog een verrassing wat voor bak er onder zit enz enz maar de motor en bak zijn volgens de verkoper prima maar dat gaan we morgen zien als ik hem ophaal.
de cardan as aansluiting is dan zeker met een hardyschijf ipv schuifstuk dus zal er zelf een schuifstuk tussen moeten maken neem ik aan of is het een ander probleem??
als ik dan een electronisch aangestuurde automaatbak heb is dat dan een groot probleem of is de A omega nooit met zo’n bak geleverd en als het dan wel een electronisch gestuurde is, is het alleen een dikkere draadboom en een extra draadje aansluiten of krijg ik dat helemaal niet draaiend op mijn record??
de uitlaat van een omega is volgensmij een enkele pijp ivm dat een omega een labda sensor heeft en mijn record heeft geen labdasensor en heeft 2 losse pijpen van voor tot achter dus vandaar dat ik vroeg wat voor uitlaat een omega heeft.
kan ik de labda sensor ook in 1 uitlaat deel van de 2 doen dus 3 cilinders of moet hij echt de uitlaat gassen van alle 6 cilinders meten??alvast badankt voor de reacties.
en als ik dan een complete omega overneem en de complete motor plusbak incl kabelboom enz over zet is het dan geen probleem of dan nog steeds veel werk.
de aandrijfas en baksteun zal zowiezo aangepast moeten worden want heb nu een 4 bak hand geschakeld.
heeft een omega 1 uitlaatpijp of 2?? heb nu namelijk 2 uitlaten van voor naar achter lopen.groeten.
ben tijdje aan het denken geweest en lijkt mij toch beter om een automaat achter de 3.0 te hangen ipv een schakelbak.
even een vraagje:
kan aan een complete automaatbak van een omega 3 liter lijnmotor uit 1988 komen.
is dit een beetje goede bak en is het een beetje tedoen met ombouw van zo.n bak naar mijn record of is het haast geen doen en niet de moeite waard??alvast bedankt voor de reacties.
ik heb 15 inch 7J breed en ET 25 met 185/15/45 banden voor en 195/15/50 achter en de auto is volgensmij ongeveer -70 verlaagd en bij iets belading in de koffer dan schuurt hij achter in de wielkast.
Uploaded with ImageShack.us
jou kadett ziet er netjes uit hoor :thumbup nu de rest netjes afbouwen en genieten maar ;)
groeten.
bedankt voor de reacties.
ik heb L-jetronic volgensmij (grijze injectoren) dus moet een luchtmassameter hebben met 007 op het eind en heb inderdaad 7 polige stekker.
heb toevallig een luchtmassameter van een ascona 2.0E liggen met code 006 maar met deze luchtmassameter er op word het alleen maar erger.weet niet zeker hoelang de benzine er in zit maar meende iets van 3a4 maanden.
wel heeft de vorige eigenaar gereden in duitsland vlak voor hij deze kwaal kreeg en kwam dus in duitsland stil te staan, zou hij daar dan euro 91 getankt hebben :o wel is de tank half leeg dus heeft dan wel een behoorlijke tijd op die benzine gereden.ik heb de veer van de luchtmassameter strakker gezet en nu wil hij wel op toeren komen maar heeft maar weinig power dus er is nog steeds iets behoorlijk mis.
groeten.
in mijn instructie boekje staat volgens mij iets van dat het eerste knopje naast de zekeringkast voor automatiche ontgrendeling van de kofferbak is.
groeten.
eerst maar even tijdje rijden en dan nog een keer compressietesten, als je geluk hebt dan zijn de zuigerveren zich weer gaan zetten en heb je op alle cilinders gelijke compressie. ;)
net even de gasklep positiesensor verwisseld maar geen effect.
toen ik met de gasklep bezig was zag ik dat er teveel kit aan het deksel van de luchtmassameter zat aan 1 kant dus deze is los geweest, dus heb ik het dekseltje er af gehaald en alles zag er prima uit onder het deksel, ook kon ik makkelijk de klep heen en weer bewegen zonder zware punten ofzo dus lijkt mij prima.
toen heb ik de auto gestart en als ik volgas geef dan begint de auto flink te stotteren en komt niet boven de 3000 rpm uit maar als ik de lucht massameter boven bij het klepje een beetje tegen houd dan schiet hij wel door in de toeren en reageerd redelijk goed op het gas dus denk dat het dan toch de luchtmassameter is die kapot is hoewel er niets te zien of te voelen is aan de luchtmassameter.
het nummer van mijn luchtmassameter is: 0280 202 024
weet iemand of dit een luchtmassameter van een 3.0E is?? en heeft toevallig iemand zo’n ding liggen en wil die verkopen :vertaggroeten Theo.
ik heb een extra gasklep sensor en een extra temp sensor dus zal deze beide vervangen en dan weer kijken wat hij doet.
bedankt voor het meedenken tot zo ver :wors
jullie horen wel of het opgelost is of niet.
groeten.
als er 1 slechte lekkende injector is dan trekken de andere 5 cilinders hem volgensmij echt wel in de toeren.
als de gasklep schakelaar kapot is en op volgas staat dan moet hij hem toch gewoon bij volgas volle inspuit geven dus lijkt mij geen probleem.
als die termo-tijd-schakelaar kaopt is en hij op de choke staat dan moet hij met koude motor toch gewoon door trekken willen.
groeten theo.
vandaag even aan het prutsen geweest en heb er een ander drukregelaartje (dat potje wat onder de inlaat buis hangt en waar de brandstofleiding op zit) op gezet en probleem nog steeds het zelfde.
er zit ook nog iets van een drukregelaar vlak na de branstofpomp wat is dat voor ding??
heb de auto zo gekocht.
volgens vorige eigenaar bij volgas in zijn 4 de versnelling in 1x geen vermogen meer en afgelopen.
heb compressie test gedaan en allemaal rond 13 bar.
luchtmassameter gaat mooi soepel heen en weer.
er zit injectie op met grijze injectoren en heb de voorschakel weerstanden beide vervangen voor goede en het relaiskastje ook vervangen.
boegies zijn zwart en lijkt alsof de motor verzuipt zodra je vol gas geeft en komt dan niet boven de 3000 a 3500 rpm, zodra je dan het gas naar halverwege laat zakken dan schiet hij wel door in toeren, ook staionaair loopt hij niet helemaal op 6 cilinders.
heb al 6 nieuwe bougies geplaats en aan de ontsteking draaien helpt niks.alvast bedankt voor de reacties.
groeten.
bedankt voor de reacties,
alle 3 de koppen zitten nog op een motorblok dus kan nog niets zeggen over de staat van kleppen enz.
wel weet ik nu dus dat de 30NE kop standaard geharde zittingen heeft en omdat ik een andere motor in mijn record ga hangen en wel een beetje tijd heb gaat de motor eerst uitelkaar voorzie ik hem van nieuwe lagers, keringen, kleprubbers, pakkingen en slijp de kleppen opnieuw in enz, dus van daar dat ik graag wilde weten welke de meest geschikte kop is voor gas omdat ik de kop toch uitelkaar haal.groeten.
eerst even afwachten wat ik met deze 3 koppen kan en als er geen goede bij zit dan heb ik misschien wel intresse.
dat word dus enkeltje oudijzerbak :P
ik wil de record op gas laten lopen en nu heb ik 3 verschillende cilinderkoppen maar alle onderblokken zijn gewoon 3.0E
kop “30E”
Uploaded with ImageShack.us
kop “R3E”
Uploaded with ImageShack.us
kop “30NE”
Uploaded with ImageShack.us
welke van deze cillinderkoppen is de beste om mee op gas te rijden?
groeten.
hier de foto van de automaatbak die ik heb, iemand een idee waar deze bak achter/uit vandaan komt en hoeveel versnellingen hij heeft??
Uploaded with ImageShack.us
bedankt voor de reacties,
de minder mooie kant heeft een deukje en een roestplekje boven het kleine knipperlichtje op het voorscherm.
het kan inderdaad een automaat zijn geweest en daarom hebben ze natuurlijk hele bovenkant gesloopt :cry
die valse pitmanarm is dat ding van kunstof? anders kan ik op het werk wel zo’n bus draaien uit PU of is het een rubber ofzo wat zeker weer rubber moet worden??
ik denk dat ik een 3:67 achteras heb maar weet dit nog niet 100% zeker, vermoed dit omdat de auto een origineel 2.0E is geweest en deze (volgens het boekje wat ik er bij heb) origineel met deze verhouding geleverd is.
de overdrive bak die ik heb is een hand geschakelde 4 bak met een electriche overdrive.
deze 4 bak heeft veel grotere lagers dan de normale 4 bakken die ik bij mijn kadettjes enz heb dus ging er vanuit dat deze bak de power wel kon hebben. :hmmzben van plan om de auto op gas te laten lopen dus dan gaan er alweer wat pk’s verloren en hoef ook niet het circuit op :P
de kans dat ik een 265 bak kan vinden die goedkoper is dan ik voor de hele auto incl 2 extra 3.0e motoren betaald heb is erg klein en wil het graag betaalbaar houden.ik heb trouwens nog wel een automaat liggen van een 3.0e maar geen idee wat voor 1 het is, zal wel even een foto maken en plaatsen ;)
groeten.
het is wel even een klusje maar is wel te doen hoor.
ik heb het zelf ook al eens gedaan en heb toen de handleiding hier op het forum gebruikt en ging prima maar je bent wel een paar uurtjes bezig.
mijn bak heb ik 4 jaar terug gedaan en heb ondertussen bijna 80.000 km gereden en werkt nog steeds prima (was mijn eerste keer dat ik een versnellingsbak loshaalde) king:groeten.
heb voor 2 weken terug ook een spagetty onder mijn standaard 2.0E gezet en kan niks merken aan vermogen of koppel.
de buiten diameter is 45 van de eerste buis vanaf de kop en dus van 4x 45 naar 2x 52mm en dan gaat het over naar 1x 62 (weet niet zeker meer kan ook 65 zijn)mm.
de wand dikte is 1 tot 1,5mm dik dus 2.6 mm is dik genoeg lijkt mij.succes met de bouw van je uitlaat!! gaat vast goed komen en als het niet goed gaat dan doe je toch gewoon de orginele er weer op :cool:
groeten.
staat meer tuning onder de motorkap als een orgineele.
heb nu zelf 80.000km gereden met een 2.0E (daarvoor geen idee hoeveel km) en ook deze motor krijgt het soms zwaar te voorduren maar loopt nog steeds prima, helaas is hij binnekort wel aan vervanging toe want kan de olie niet echt goed op druk houden dus heb er al een diesel deksel op de pomp zitten maar ook hiermee is de motor niet te redden.
ik heb nu bij warme motor nog net 1 bar druk stationair en bij flink toeren haalt hij net de 3 bar en bij mijn andere CIH motor die fris is stationair 3 bar en op toeren 4,5 a 5 bar.
hij zal de lagers wel versleten hebben maar verder altijd starten en lopen en weinig olie verbruik en nog nooit iets kapot aan de motor gehad en toch behoorlijk mishandeld dus zeker hufter proof blokje :worsgroeten.
-
AuteurBerichten















