Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
veer zit er in, een iets kortere maar sterkere, carrosserie is van na 82.
Blok ligt iig net niet tegen de tunnel aan.origineel gepost door Christian-tsx
meende gehoord te hebben dat de as niet te ver in de bak moet schuiven, anders gaat het mechanisme van de km teller kapot?weet ook niet hoever de motor naar achteren is gekomen.
tunnel gaat inderdaad wel goed inderdaad.
van dat de as niet te ver in de bak mag schuiven wist ik nog niet, weet wel dat ik er iig geen problemen mee heb, volgens mij ligt de bak bij mij zo’n 5 cm naar achter
origineel gepost door Christian-tsx
betere gewichtsverdeling. gewicht tussen de assen in.aandrijfas inkorten, uitlaat pas maken, en verder hoeft er weinig aangepast te worden dacht ik.
aandrijfas hoeft toch niet, zit in de bak geschoven, veer in de as een stukje korter maken, tunnel hoeft bij zo’n stukje niet aangepast te worden, mijn 24v ligt ook ongeveer zo dicht bij t schutbord, enkel de baksteun wat aan moeten passen dmv sleufgaten
heb ze tot nu toe gewoon bij de automaterialenzaak gehaald, geen probleem
gaat dit gewoon door dan? heb er nix meer over gehoord en ze zeiden toen dat dit samen met de km heffing in zou gaan, aangezien dat de km heffing niet doorgaat twijfelde ik dus of deze regelijng wel door zou gaan omdat t toen zoiets was dat de mensen die een oldtimer rijden toch niet zoveel rijden en er dus nietzo’n last van zouden hebben en degene die toch een oldtimer voor dagelijks wilden hebben zo op andere gedachten zouden worden gebracht… dus om t dagelijkse belastingontduiken tegen te gaan…
ben blij dat ik er 2 heb als oltimer en auto;s gaan dus alleen maar weg zonder kenteken:agentleuke manta:thumbup mare ik snap iets niet, zie t hier wel vaker gebeuren, mensen verkopen hun manta omdat ze geen tijd/geld noem maar op meer hebben, hebben vaak veel tijd erin zitten en de Manta is de deur nog niet uit of ze zoeken al een nieuwe omdat ze er spijt van hebben:wtf leg dit eens uit aan mij.
de laatste heb ik erop zitten, originele klauwen zijn dit…
heb nu dus een andere hrc erop met het binnenwerk van degene die eraf komt, bleef nog wel lucht uitkomen, maar op een punt dat er geen lucht uitkwam heb ik ze dichtgedraaid. Druk was goed ongeveer op de helft vd slag bleef ie steken, zo is t altijd geweest. Ik ging een stukje rijden en al gauw was weer de druk weg enkel achter bleef de druk er wel. Toen heb ik even gepompt tot ie weer hoger was en weer was ie weg, zo een paar x. Toen ik weer druk had ben ik gaan rijden en toen bleef t wel weer goed, remt gewoon goed, voorwielen blokkeren, 100 punten dus… nu kijken of t zo blijft.
Lijkt er toch op dat t aan de behuizing van de hrc lag, alleen wat daaraan kapot kan is voor mij een raadsel, zitten toch geen klepjes oid in??gr tom
heb ondertussen binnenwerk van een ander hrc erin gehad zonder succes, ben nu bezig met t oude binnenwerk over te zetten in een andere hrc waar ik dat ander binnenwerk weer uit heb gehaald…
tis toch de manier om t te doen, doe het zelf meestal met een schroevendraaier om me vingers te sparen…
nope…
achter is t iig gewoon goed komt ook echt geen lucht meer uit, als je de rem intrapt is t onderin echt een blok en krijg je de achterwielen niet rond, voor blijft er echter mar lucht uitkomen en als je de rem intrapt dan kun je het wiel zonder al te veel inspanning rond draaien. als je we rechtsvoor ontluchten lijkt ie even de goeie katnt op te gaan maar daarna zakt ie gelijk weer weg.
Heb de hoofdremcilinder open gehad en ook daarin zie ik nix opmerkelijks waardoor ie evt niet zou werken, rubbertjes zien er goed uit, niet uitgedroogd of gescheurd ofzo. Hele zaakje terug gezet en tis nog hetzelfde…..wou ik ook zeggen, heb ook een b gehad met gehard glas….
voor de voorraam moet je echt geduld hebben, net zolang het rubber losdrukken tot je m er zo uit kunt maken, minste of geringste kracht de je zet als ie er half uit is dan is t gedaan…
??? serieus?? vind t nogal heftug de rook die er af en toe uitkomt, zqal vand e week eens een filmpje van de testbank erop zetten, kun je zien hoe die rookt…
edit:
laatste x dat ik m starte starte die met blauwe rook.
als ik de oliedop eraf draai bij warme motor slaat ie af, kan m daarna wel starten zonder dop dat ie blijft lopen.
laatste x compressie meten toen was de compressie iig goedgr tom
in t boek staat: fase 1: 5 nm en fase 2 10 nm.., heb ze zelf gelijk op 10nm gezet
pasvorm is bij kunstof meestal nix en als je hogere snelheid rijd komt ie omhoog, meen dat de rallytsluitingen niet mogen ontbreken hierbij
hoezo gezeik, ik heb gewoon m’n papieren opgestuurd met een brief erbi dak m gesloopt heb en dat was t, kostte mij nix…
origineel gepost door mies&geri
export afmelden is goedkoopste manier van uit nederlandse straatbeeld laten verdwijnen
afmelden export kost 11,55
ik doe precies het zelfde namelijk
geen gezeik met RDW ivm sloop
dat ze in polen geen kenteken aanvragen is niet mijn probleem
dat auto hier in nederland gestript word en afgevoerd als oud ijzer na verkoop van losse onderdelen gaat niemand iets aan tochgroet michel
knallen kan zijn dat de gasklep iets open staat, of beter gezegd dat de schakelaar waar henk400rr het over heeft ingeschakeld blijft bij gas los. Normaal knalt ie als je een beetje gas geeft bij afremmen op de motor omdat die schakelaar dan in staat en de comp denkt dat je rijd ipv gas los hebt.. Moet zo afgesteld worden dat ie bij minimaal gasgeven klikt..
even topicje weer naar boven gehaald, kleprubbers zijn inmiddels vervangen, echter hij rookt nog steeds als de ziekte… Volgende id is toch de zuigereren, hoe kan ik het zeker weten dat het deze zijn???
ja bedoel ik eigenlijk ook, nieuw reken ik al niet op…
heel mooi hoe en dat ie t allemaal doet, maar ben toch blij dat ik m niet strak hoef te zetten:thumbdown da word een butbak
voor zover ik het heb uitgezocht scheelt t niet veel tussen sper van volvo en manta, alleen is voor de volvo veel moeilijker om een platensper te vinden, zijn bijna altijd dana lsd assen…
top :thumbup
weet niet, maar ik krijg genoeg schades voor me neus waarbij deuren en kofferbak goed sluiten, maar die toch degelijk flink opgereden zijn, dus ga er zelf maar even onder liggen en bij je reservewiel kijken en het achterpaneel, als daar geen plooien zitten dan zit t wel goed
ja is echt staal met heeeel veel kit vastgezet, al mijn b’s hadden het, t enige wat ik kan verzinnen is tegen de hitte van de uitlaat, anders krijg je zo’n zweetrug als je daar zit:D
-
AuteurBerichten