Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1887130&tid=144020&author=Kadett C]Als je toch vervangt: zoek er eentje die geheel van koper is.
Je hebt ze ook met aluminium en plastic. Ze gaan heus heeeel wat jaren mee, maar scheuren vaak op de aanhechting.Je vetaanslag kun je overigens goed verwijderen met van dat hele fijne staalwol. Daarna wel even stofzuigen of goed afblazen, want de eventueel losgekomen staalwol gaat natuurlijk wel roesten.
Groeten, MArk
[/rquote]de koperen hebben ook een grotere doorlaat en geven daardoor meer warmte
ja erg triest en sterkte.
kan iedereen gebeuren we rijden bijna allemaal weleens te hard wat ook fout kan gaan. De jongen die is overleden wist waarschinlijk ook dat de andere zo zou rijden en is toch ingestapt en waarschijnlijk had hij ook de grootste lol voordat die gebeurde….nee, heb het nu over een beurt die ik laat doen bij de manta, beter gezegd wat ik vraag als ik een vergelijkbare beurt moet doen….
ik heb er ooit 1 gemaakt volgens een handleiding die hier ooit op t forum stond, toen klopte het niet, daarna heb ik m laten maken door een elektrotechnicus en ook die klopte niet. Denk dat t eraan ligt dat originele altijd afregelt op 9v, of je accu nu 14 of 11 v geeft en zo’n nagemaakt gewoon met een weerstand werkt die bij 13 v 9 v maakt, maar als je maar 12v hebt door bijv een slechte accu, regelt deze m dan lager dan 9v af waardoor de meters minder gaan aangeven
heb je weleens de prijzen van nieuwe auto’s gezien qua onderdelen en dan evt nog monteren en onderhoud, word je toch ok niet bepaald vrolijk van…. en die zijn vaak eerder aan vervbanging toe dan die van onze ‘onverwoestbare’ oudjes… Simpel rekensommetje, ik ben voor de manta nog geen 200 euro aan onderhoud per jaar kwijt, mijn ouders met een nieuwe toyota rav4 zijn alleen aan de beurt al 300 euro kwijt en dan komt er nog airco onderhoud bij en andere slijtage delen…
als de gordel niet meer aantrekt is dit afkeur, hij moet nl strak om je heen zitten en niet los op je schoot liggen omdat ie niet meer terug gaat.
Maar, je kunt ze voorzichtig openhaln en de veer verder opdraaien, let wel op met openhalen, de veer schiet weg als je t niet goed doet en dan ben je ff wat langer bezigzal toch de spanningsstabilisator niet goed zijn
ik heb (bij de b) wel dat ze gaan zweven, dus als t regent wist ie alleen helemaal onder en op t bovenste punt, daartussen in raakt ie de raam net niet helemaal, is ook niet altijd fijn….
Mar is dit verder bevorderlijk voor het vermogen en het geluid?
dan staat de onsteking te vroeg toch??
scheelt meen ik 2 cm tussen gt/e en normaal. moet je op letten als je verlagingsveren besteld de ene leverancier gaat uit van origneel, dus vaak max 60 mm verlaging leverbaar, en de andere gaat uit van gt/e en dan hebben ze 40mm als max verlaging, maar het komt dus allebei op tzelfde neer..
met een paarse scotchbride borstel op de boormachine gaat super, daarna tegen roest zou ik brunox nemen en dan met zwart aflakken.
2k lak is lak met verharder 1k lak is zonder.
[rquote=1870797&tid=142715&author=Rik Ophuis][rquote=1870615&tid=142715&author=mar10mantawelke rembekrachtiger gebruik jij?[/rquote]
Een standaard rembekrachtiger en geen pedal-box.
Ik zou de ombouw naar de grote schijven zeker doen. Het remt veel beter en raakt nooit meer oververhit, maar er zit eigenlijk wel 1 nadeel aan. Als je verder niets aanpast klopt de rembalans tussen voor en achter niet meer.
Normaal gesproken merk je hier niets van, maar feit is dat de achterremmen niet meer zo goed meedoen. Dit komt doordat de remschijfdiameter aan de voorkant zoveel groter geworden is. De remkracht die de remblokken op de schijf uitoefenen grijpt verder uit het hart van het wiel aan dan origineel (Moment = kracht x arm). Je hoeft dus echt veel minder kracht uit te oefenen op de grote schijf om het wiel bij wijze van spreken te laten blokeren. Volgens mij is de remzuigerdiameter ook nog eens groter dan origineel. Dit samen maakt dat de oliedruk bij remmen lager is dan origineel. De achterremmen krijgen in verhouding ook veel minder oliedruk dan normaal bij originele schijven en klauwen aan de voorkant (eerder moest je ook harder trappen). De achterremmen doen dus gewoon wat minder mee. Nogmaals dit nadeeltje weegt niet op tegen de voordelen aan de belangrijkste kant , de voorkant.Ik merkte dit op een gegeven moment op het circuit toen ik er stelselmatig uitgeremd werd door E36 cup BMW’s, hoe goed ik ook m’n best deed:wtf.
Uiteindelijk bedacht ik me bovengenoemde en heb ik de originele remcilinders in de (wel grote) trommels van mijn Ascona/Manta vervangen door remcilinders van een Rekord 2.2i. Deze hebben een wat grotere diameter en zullen dus met dezelfde remdruk een grotere kracht uitoefenen. Dit was een verbepaasei, maar ik weet nu dat het nog beter kan. Mijn huidige remschijven aan de achterkant zijn Ø285mm (Volvo 240). Nu moet ik met de remdrukregelaar de remdruk naar achteren weer begrenzen anders blokeren de achterwielen eerder (en dat wil je dus zeker niet!). Nu kan ik met mijn wat lichtere auto net zo laat, of later dan die cup-auto’s remmen:thumbup. Helemaal geweldig. Ook dit heeft natuurlijk weer een nadeeltje; vroeger hoefde ik aan de achterkant bijna nooit de remvoering te vervangen. Nu zijn ze achter ongeveer drie keer zo snel weg dan aan de voorkant:o, maar het werkt super.[/rquote]probleem heb ik nu ook volgens mij, sinds ik de nieuwe remmen voor heb heb ik het gevoel dat ie heel snel blokkeert voor maar ik denk dus ook dat dit komt omdat ie achter nu gewoon tekort komt.
ja maar een heel groot nadeel aan fortis asr is dat als je bij schade de auto niet laat repareren via een schadegarant schadehersteller, je maar 75% van het schadebedrag uitgekeerd krijgt, voor mij reden om daar niet naartoe te gaan…
ja dat is wel een goede optie, grondlak, even niet aan gedacht, maar is ook vaak net niet zwart, ligt aan t merk
ja toch gaaf modelauto’s van je eigen manta op de markt…. heeft wel iets:agent
heeft ie toch voor mekaar!
mare als je slim speelt kun je er toch geld mee verdienen, of heeft ie toestemming???verf 15 euro, roller 5 euro per 2, spuitbusje matzwart voor de plekken die je niet kunt rollen 8euro, rolletje afplakband 2euro.:hmmz zit nog niet aan de 200euro hoor…
probleem is om matzwart verf te vinden, bij de bouwzaken hadden ze t al bijna niet en autolak matzwart word ook al moeilijk als t niet onmogelijk is, dan moet je met mat blanke lak gaan spuiten als je dat te dik doet gaat t alsnog glanzen.
heb t zelf met histor matzwart gedaan, is de enige matzwart die ze bij de bouwzaak hadden, alleen deze valt eraf bij de tankvulling.kijken of er van een andere auto iets is, voor een zz heb ik nooit een harde spoiler gezien…
netjes rollen, als je spuit is ook gaaf maar dan moet wel strak zijn want dan zie je meer oneffenheden. als je netjes rollert (hele dunne lagen sodat je geen strepen krijgt en zakkers) word t mooi maar omdat er meer structuur is zie je oneffenheden minder en ziet t er ‘ruiger uit’.
is 180 euro, heb nieuwe bezwaar inmiddels ingediend…
flame red is een ral kleur, de andere stond geen ral bij, dus kan zijn dat die er niet is in ral
[rquote=1862938&tid=141832&author=manta73]Waarom zou met zo’n (toch best wel op filmdoek) opel manta gaan scheuren.
Kleur valt zowiezo al op.
En danboven de 180 km??? hier in nederland.
Lijkt mij vragen om problemen.
Denk niet eens dat zoiets gaat lukken met die overvolle wegen hier.
Maar stel dat.K’denk eerder dat je erkening zoek voor het fijt dat ze jou manta gebruikt hebben.
Voor The New Kids,ook de film
Schreeuw om erkenning.
Zo van ja dat was wel mijn manta.[/quote]
waar gaat dit over?? ik rijd ook weleens boven de 180, en de mijne is nog niet eens in de new kids film voorbij gekomen…. deze jonge is waarschijnlijk nog jong en die vinden het nou eenmaal leuk om hard te rijden…. (ook zat oudere die dat nog kunnen waarderen) als ie t doet als t kan en weet waar die mee bezig is zie ik geen probleem.
Ik denk dat ie al erkenning genoeg heeft doordat z’n manta in een film meespeelt… misschien jalouzie???:cryals je geen kleurverschil wil hebben word t toch de hele kap spuiten, zeker met een zilvergrijze
heb het nagekeken, bij ral 3000 staat flame red
[rquote=1852032&tid=141176&author=McLambo][rquote=1851884&tid=141176&author=postbusmanta]Nou…….het prise-as-lager giert.
Je kent het misschien wel: koppeling in……….niets aan de hand.
Koppeling los………….en de bak giert.Ik heb me er nog niet in verdiept hoeveel werk het is om dat voorste lager te demonteren en weer te monteren.[/rquote]
Ik heb exact het omgekeerde met mijn 4bak; als ik de koppeling intrap, dan begint er iets te gieren….
eerst maar eens kijken of ik ergens een keering kan vervangen, want het ding is 1 grote olieklomp. Zou me verbazen als het op peil is.[/rquote]
dit heb ik ook gehad, staat de koppeling misschien te hoog opgesteld en trap je de koppeling tever in, beetje terugstellen en t was opgelost….
-
AuteurBerichten