Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de revisie zeiden ze half synthetisch voor ingrijden ongeveer10000km en dan naar synthetische gaan…
Ja dat ken ik zo schrijven ze bij kroon 0w40 voor wat veel te dun is dus daar ga k niet mee vanuit…
@youngtimer wrote:
Hoe is het nu afgelopen met de handbak,
speciale dingen moeten aanpassen aan de computer.
Ga er zelf ook aan beginnen daarmee dat ik dit vraag
groeten
dirkenige wat ik heb gedaan is de p stand van de automatische bak doorgeschakeld anders start ie niet
1 oktober 2012 om 13:10 In reactie op: rustyco ervaringen. (Tast moedermateriaal wel degelijk aan!! #18061646wat roest is en dat t aantasting van ijzer dat begijp ik wel, ben plaatwerker dus weet wel iets van ijzer en roest, maar t rare is dat de plekken waar t om gaat dus he;lemaal geen roest, en als ik aan de fabrikant vraag of ik het daarvoor kan gebruiken en die zegt dat dit geen probleem is, zelfs uitermate geschikt voor dan verwacht ik geen problemen natuurlijk.
Maar goed ik ben er mee bezig geweest en krijg iig zo een bepaalde vergoeding van rustyco, dus helemaal zeker van de zaak zijn ze niet, het compenseert niet maar beter als nix na een hoop gezeik en processen, heb ik nu gelukkig allemaal niet
19 september 2012 om 11:02 In reactie op: rustyco ervaringen. (Tast moedermateriaal wel degelijk aan!! #18061643ik gebruik de vloeistof, heb een niet te agressief mengsel gebruikt, 2 flesjes op goed 60 liter water.
Ik raad t echter niemand aan ik kan nu 2 nokkenassen weggooien omdat de lagerloopvlakken aangetast zijn en een 0,1 mm eraf is en ook de lagertappen van het onderblok en de cilinderwanden zijn aangetast, nu is t onderblok nog wel te gebruiken maar ook daar zijn enkele hondersten van de cilinderwand afgevreten.
Dus wat er op de flesjes staat dat het moedermateriaal niet word aangetast is een leugen, het word wel degelijk aangetast en daar ben ik op pijnlijke wijze achter gekomen!! :wtf
nee hoor, dat is van de cruisecontrol, je kunt de 24v gaskabel gebruiken en dan een beugeltje vermaken omdat de buitenkabel te kort is…
@Manta 24V wrote:
Van een B Manta ??? Kan ze wel nieuw leveren van bilstein. Als je een onderdeelnummer hebt van koni lukt dat ook wel denk ik.
Nieuwe korte? Ben er toen maanden naar aan t zoeken geweest nergens te vinden.heb toen mar koni genomen.
wel in duitsland bestellen schelt meer dan 100 euroIk heb nu 2 dempers van pipes.zijn nietzo dik vergelijkbaar met cherrybombs.zijn rvs kosten 60 per stuk en dempen zeer goed.heb er 1 gehoord dier 1 onder de v8 heeft en dat klinkt heel beschaafd.cherrybombs heb ik laten vertellen dat zevermogen kosten.weet niet wat daar van waar is
je kunt ook een oud kleppendeksel open slijpen, werkt ook goed, maar dan nog verlies je wel wat olie.
ja hhor, maar aan de buitenkant is bij mij nix te zien dat ze groter zijn, enkel dat er 2 schroefgaten inzitten ipv 1.
heb ze erop zitten, wel een gaatje bijgeboord want deze kunnen met 2 boutjes vast. Remt en stuk beter nu icm met de grotere voorremmen, minder snel blokkerende wielen voor en ook stabieler doordat de neus niet zo duikt!!
@*Jurgen* wrote:
@Kale gek wrote:
noemen ze zo’n ding ook wel torque sper, zoals onder de sierra cosworths???? dus altijd zoveel mogelijk vermogen naar t wiel met de grip.
Dat is de intentie van een sper ;) De hoeveelheid is afhankelijk van hoeveel procent sperwerking.
Ja ok mar er gaan altijd nog krachten nar t wiel dat t niet nodig heeft en dat is bij een torque sper niet zo die geeft alles nar t wiel dat t nodig heeft
noemen ze zo’n ding ook wel torque sper, zoals onder de sierra cosworths???? dus altijd zoveel mogelijk vermogen naar t wiel met de grip.
ok bedankt,
deze zijn zo te monteren toch, geen aanpassingen nodig?
@manta24v, wat bedoel met je 2e zin??heb nu een afgebroken cilinder, nog geen 3 jaar oud en niet eens 15000km meegereden. Zal straks wel eens fotootje plaatsen.
gr tom
de 2 die ik hier heb kunnen gewoon uitgewisseld worden, bevestiging is precies hetzelfde, als dat niet zo was dan had ik de vraag hier niet hoeven stellen want dan was t makkelijk welke ik erop moest zetten…
zit ook verschil in schotje, bij de ene lopen de schotjes tot boven door, met een klein gaatje bovenaan en bij de andere lopen de schotjes niet door tot bovenaan… :jerry
het is die van de foto.
opel classic parts, cope en automaterialenzaak kan ze niet leveren.weet iemand toevallig of deze reservoirs nog nieuw te verkrijgen zijn??
heb weleens iets gehoord van compressie testen en daarna nog eens met wat olie op de zuigers, als dan de compressie hoger is dan zouden de schrapers versleten zijn.. klopt dit??
is er een trucje voor om de olieschrapers te testen??? voor de rest verbruikt ie redelijk veel olie, hij lekt ook ergens maar ik moet toch wel 1 l per 500 km bijvullen…
heb m even naar boven gehaald weet nog niet waar ik t moet zoeken. Wil koppakking gaan vervangen mar wil eigenlijk eerst wel zeker weten waar ik moet zoeken voor het olieverbruik… oliewalm is het ergst als ik m hoog in toeren doortrek, dan gas los tot ongeveer 3000 toeren en dan langzaam op t gas, dan gooit ie heel de weg vol met rook…
iemand een id??gr tom
:wors
mijn is ook een show auto waar veel geld in zit en een dikke motor. sonde als je t niet gebruikt dan en zie nergens verboden te burnen staan :???:
Ja ok tussen de autos vind ik ook te ver gaan.zou ikzelf niet doen en zou t nie tof vinden vlakbij mijn manta.ik heb zelf ok 5 jaar tijd en salaris in de manta zitten dus dat begrijp ik….mar t word tegenwoordig zo afgezeken als iemand t doet….
moet je eens gaan kijken in de zomer met die amerikanen meeting, ja daar kom ik regelmatig, die doen dat stuk voor stuk en die staan daar al jaren. Vind de meetings ook steeds triester worden, allemaal tuners maar als iemand een x gas geeft of burnt lopen ze te janken… kun je beter fietscross gaan doen ofzo….. Ow ja ik was er 1 die een burnout heeft gezet voordat ze dat vragen….
-
AuteurBerichten