Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
die groene draad is een pulse signaal, kun je niet echt iets aan meten..
ja ik snap t ook niet helemaal, heb dan ook geen verstand van sper, maar als t klopt wat hij zegt is t wel leuk. Vind liever eerst iemand die er ervaring mee heeft. Tis niet ff proberen en terugbrengen als t niet bevalt
gefelictiteerd vanuit Tilburg!!
ok volgende reactie van de man:
Hallo Tom, neen geen platen sper, die zijn veel te duur en te snel versleten, er is een op Oostenrijk die er nog twee heeft en kosten 2300 per stuk dacht ik, toch de laatste keer dat ik hem gezien heb, reed 240 Group A ermede, nu gereviseerd uiteraard.
Ik rijd ermede in dagelijks en street legal drift, maar dan wel niet in wedstrijden, daar is ze gelast.
Een bedrijf en een kameraad heeft deze voor ons gemaakt, is net niet iets wat je zomaar kan vinden denk ik, al veel verkocht en nog geen een gehoord dat het niet geod werkt, verslijten doen ze ook, maar kost wel een 10de van de anderen.
ook mar gelijk een linkje erbij:
werkt een beetje als een viscosper als ik t goed begrijp!?
ok ik begin het te snappen.
even op een rijtje of ik t snap:
1:Torsiekrachten worden opgevangen door t staartstuk die Zit in een rubber (vooraan t staartstuk) dat rubber kun je verstevigen door siliconen in te spuiten of andere rubbers erin als je veel meer vermogen erop wil hebben.
2: echte probleem zit dus in de as van t staartstuk waarvan de vertanding in t diff van kapot gaat of de as wordt gewokkeld. Dit kun je op lossen door een verstevigde erop te zetten welke in een stalen staartstuk past.
Ook kun je het oplossen door het principe van rekord/commodore toe te passen maar daarbij is weer 4 link systeem noodzakelijk.
dan hier een vraag bij : hoe worden de torsiekrachten dan opgevangen? door de achteras en draagarmen die je erop gemaakt.? En is een sterkere achteras, zoals hierboven gezegd wordt,bijv een volvo as dan niet meer nodig?3. In de achteras zit ook het probleem dat het kroonwiel kapot gaat door veel vermogen. verder kan deze het wel hebben??
nog enkele vraagjes:
bij hoeveel vermogen/koppel moet je eraan gaan denken om hier iets aan te gaan doen?
Welke as van welke volvo moet je dan nemen, heb al 240 gehoord, 540 en 740, welke is t nu? en wat is een redelijk bedrag ervoor.hoop dat iemand mij dit nog een beetje duidelijk kan maken en of t een beetje kloptwat ik zeg dan kan ik daar iig mee vooruit..:hmmz
gr Tom
Zoiets als dit dus:
kliklijkt me ook niet echt fijn als ik dit zo zie…
denk dat ik me toch eens verder ga verdiepen in een volvo achteras.. Niemand die ongeveer weet wat deze assen kunnen hebben??? Val er alleen een beetje over dat ze zeggen dat er moeilijk een sper voor is te vinden tegen een redelijke prijs…
origineel gepost door mr-turbo
vergeet niet dat die “c-clip” achterassen, nou niet echt ideaal zijn voor veel bochten werk ;)wat is een c-clip achteras??
volvo 740 meen ik maar ja wat kunnen die hebben dan?? Mar dat 5 gats is dat om te bouwen naar 4 gaats?? zie niet echt het nut van 5 gaats?
vandaag ron 15:45 u In Tilburg vanaf de snelweg waalwijk-tilburg een rode A manta, zag er goeduit op een flinke deuk in de deur na.
origineel gepost door tcat
origineel gepost door Emiel-Manta
zal rond half 6 ergens geweest zijn? thv afrit beekbergen..ik zat op de andere rijbaan, met de b.
wat was dat, de a1 ofzo? :hmmz
jij reed richting arnhem, ik richting apeldoorn ;):wtf
Heb ik dus gewoon een aantal Manta’s net gemist:o
Ik reed rond die zelfde tijd de snelweg op bij de Oprit van Beekbergen!!!!
Was alleen op de ‘brommer’ en heb verder geen Manta gezien.Net als vandaag niets gespot, rij je ongeveer 300 km voor.
Wel één oud Kadettje:P
Ok, wel een spotje gehad vandaag
@Mantadevil:angelik ken het, spot ze nbooit en word nooit gespot:mad:
heb er nu weer 10w40 in zitten, al ff. Geen last meer gehad van tikkende klepstoters en olie lucht, wel walmt ie nog lekker en gister tikten de klepstoters weer even….
kijk eens naar de hoeken van de raam, waarschijnlijk dat daar het water naar binnen drupt, anders de naad van achterscherm naar dak even controleren, beste werkt in de koffer gaan liggen met een zaklamp en dan de sproeier erop zetten zie je precies waar t vandaan komt…
denk dat hij xenon erin heeft gebouwd…
weet nietwaar ze over zeiken heb ze er zelf ook inzitten en mensen hebben nergens last van, ze kunnen beter mensen eens de bedoeling van de hoogteafstelling uitleggen daar blijken veel mensen geen kaas van te hebben gegeten, rijden meer mensen met t de koplampen te hoog dan met ‘vervelende’ xenon….ok thnx, ga t proberen
heb ze dicht gezet,loopt ie iets mooier en een stuke beter als ie koud is…. alleen smoorde hij een beetje bij stationair als ik gas gaf, heb ik de kleine iets open gedraaid tot t weg was,ook de grote heb ik iets open gedraaid anders zat er een zwaar punt in, is minimaal wat ik m open heb gezet.
Mar kan ik de gps ook zelf zonder computer afstellen met een volt meter of iets??ok dan zalik ze dicht zetten…:angel ben er in t begin mee bezig geweest toen liep ie er wat lekkerder door mar toen waren er nog wat dinggen niet goe..dan zal de gpsook wel wat beter staan als ik da doe… Die stelmogelijkheid is puur zodat de kleppen niet vast gaan zitten dan?
1: is dit te maken of gewoon vervangen?
2: Zeker weten, heb ze zelf een stukje open gezetop de computer weet ik niet of dat gaat, is dat met die ronde stekker die binnenuitkomt?? heb plaatjes gezien van een rechthoekige stekker, mar die zat er bij mij geen aan…
ok denk dat ik dat toch moet doe, zal van de winter pas gebeuren, gaat toch alles eruit…
Ik ben ook geweest, stond bij de Pewi’s:angel Nog wat slopers korter gemaakt daar viel wel goed bij de omstanders, die wilden graag een x die hamer laten zwaaien!! Heb zelfzondagmorgen nog sprint wat in t begin nergens op leek maar de laatste run toch nog onder de 10 seconden!!
Komen er overigens ook nog ergens uitslagen te staan???ok ik kon het nergens zo snel vinden, thnx
ok dacht zelf ook aan kleprubbers, maar t is ongeveer begonnen toen ik de olie heb ververst vandaar dat ik evt te dunne olie dacht.
zie ze op t werk regelmatig als ze schade hebben, staat momenteel een landcruiser met xtra dikke ramen, xtra grote remmen,lampjes en noem zo maar op, ding weegt 4500 kg ipv 2500.. ook oude bmw 5 series en de audi’s soms klaar maken voor particulier gebruik dus lampjes eraf en gaatjes dicht maken.. ook zie ik veel undercoverauto’s van de regio hier en volgauto’s (degene met 2 kentekens en overal verstopte lampjes en knopjes….
als je een nieuwe zeer zuinige auto koopt rij je vanaf volgend jaar belastingvrij, stond gister in het brabants dagblad….:puke:puke:puke
:wtf
volgens mij mag dit gewoon, zolang de vulopning maar niet in de auto zit mar aan de buitenkant
-
AuteurBerichten