Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
persoonlijk vind ik de uitbouw op de b de mooiste die er is….:thumbup
origineel gepost door Redmen
origineel gepost door Kale gek
zo ligt t bij mij
dikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken…
of het ligt aan mijn pc maar je foto word nie helemaal weergegeven kan je niet meschien nog een keer posten ben erg benieuwd hoe het zit
lag niet aan jouw:
IMG]http://i38.photobucket.com/albums/e129/tomvt/manta%20algemeen/04122009071.jpg[/IMG]
origineel gepost door henk 400rr
:D je begint je naam een beetje eer aan te doen @kale :Dis ook niet voor nix:P heb ook alles geprobeerd maar dit werkt toch het beste en is nooit fout gegaan…
hoeveel heb je van deze af moeten halen???
als ie in de auto ligt: kijken welke kant deze op draait dan sleutel erop en op een blokje hout laten rusten, motorkap dicht voor de zekerheid en dan de sleutel omdraaien dat de startmotor net aanpakt en voila los is ie…
origineel gepost door henk 400rr
:wtf deja vu?deja vu????
ik zag t, foto’s stonden er nog niet.. De mijne is voor straatgebruik en op z’n tijd lekker spelen op parkeerterreinen en 1 a 2 x in het jaar op t circuit maar niet te gek want ik hoef geen schade erop. Die alu bussen worden t zoiezo niet, komen pu bussen in. Denk dat de ringen voor mij wat overdreven is, ook de rubbers tussen subframe en chassis kan ik beter behouden denk ik. Word dan draagarmen dichtlassen en dat van de laatste foto’s, da’t áfsluiten ziet er ook wel intressant uit. Ga volgende week beginnen met de as en de balk waar deze aan vast zit zie dan wel waar deze te lijden heeft gehad en dus wat wel niet nodig is..
zou je alleen 12 t/m 14 eens beter ui kunnen leggen waarom precies, dat volg ik niet helemaal…iig bedankt voor de uitgebreide beschrijving.. kom ik toch al een eind mee..
gr Tom
dit lijkt mij meer op verstevigen zodat je over bulten kunt gaan springen, of zie ik dat verkeerd? Gaat mij puur om t verlagen en de zwaardere motor, is dit dan ook noodzakelijk?? Draagarmen verstevigen snap ik wel maar die ringen lassen moet dat ook daarvoor gebeuren?? Neem aan dat draagarmen dichtlassen voldoende is, wat bedoel je met langsdrager, de chassis balk??
iemand misschien wat meer fot’s hiervan, krijg op google nix gevonden
origineel gepost door Freestyler
Wat voor zekering heb je er dan tussen zitten?Want afgezekerd kan die zeker binnendoor.
heb er 1 bij zo’n audio zaak gehaald..
ik zal m wel afzekeren als ik jou was gaat toch zo’n 120 A door zo’n kabeltje als ie kortsluiting maakt. Ikzelf heb 50 mm2 afgezekerd op170A
Ja het is voor de B met 24v had al een gescheurde draagarm, die moest ik lassen van de keurmeester..
ok is goed te doen, aan de punten van de schokbrekers kan ik daar nog ietrs aan doen of is aflassen voldoende?? En de ophanging van het complete subframe moet ik dat verstevigen??zo ligt t bij mij

dikte is 13 mm kon zo niet bij de orig veren komen om te vergelijken…
biesheuvelautosport.nl
origineel gepost door Jo
origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door rabbitopc
ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.gr.
ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..
maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…
Weet je misschien ook hoe dik die OMP-veren zijn?
Ennuh, 9tons veren??, voor een vrachtauto of zo??dikte weet ik zo niet uit m’n hoofd, dikker als origineel iig. Zal als ik bij de Manta ben wel eens een foto maken en opmeten, en de dat van 9 ton dat zei John bij Biesheuvel, waren echt dikke veren die kreeg je met de hand geen mm ingedrukt…
origineel gepost door rabbitopc
ik had gewoon orginele voor veren vande manta ging perfect :thumbup met verlaagde schokbrekers.gr.
ik heb omp verlagingsveren, sterker als originele, 4 cm hoger als voor de 24v en die lagen na 1 maand alweer helemaal ingezakt, dus met de windingen op elkaar, lijkt me stug als dat bij jou niet is..
maar ze hebben bij biesheuvel 9tons veren voor een manta, die moet je zelf op hoogte maken kosten 150 per stuk…
zit er een toerenteller op?? ik heb ooit dat probleem gehad omdat de toerenteller kapot was…
zonder sper krijg je de klappen op je dif juist, doordat in 1 x 1 wiel slipt en 1 grip en ineens alle 2 grip
ff zoeken en je vind het, mare ik was laatst bij biesheuvel en er nog even over gehad blijkt dat een 2.0 as met stalen staartstuk en sperdiff sterk genoeg zou zijn indien je geen kortere overbrenging gebruikt. hij garandeerde mij dat t dan heel blijft bij 240 pk (rijd ie zelf mee nl) en vast wel iets meer… dus ik ben nog aan t twijfelen of ik wel zo’n volvo as zal gebruiken…
mare, is de manta nu nog net zo mooi als van tevoren, als ik ze er zo allemaal op zie zitten enzo…. zou ik iig niet blij mee zijn,…
origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
Voor 35 eurie haalde ik hem van MP incl verzenden
origineel gepost door Kale gek
@ sicco, ja zoiets alleen past dit niet met dual ram…
dan maak ik m ook voor de show, dan hoef ik er geen afstelbare van te maken, vind t ook wel gaaf eruit zien…. Verstevigen van subframe enzo komt binnenkort nog wel
origineel gepost door city77
veerpootbrug heeft ook in een manta nut, je maakt er een soort van box van en een box is sterker dan een U vorm, das net als een koker tegen een U profiel, koker is sterker en kan minder torderen:thumbupdacht ik dus ook.. stijver = beter mare welk materiaal kan ik nu het beste gebruiken of gewoon iets doen?? Is t geen speciaal staal??
ja maar t is om torsie stijfheid te verbeteren, onder heb je een dik subframe en boven nagenoeg nix…
@ jethro, kun je niet beter gewoon niet reageren als t zo moet…
@mr-turbo achter begrijp ik wel dat t niet veel uit zal halen aangezien t starre as is maar waarom ist voor ook onzinnig?? zit daar helemaal geen beweging in dan??
@ sicco, ja zoiets alleen past dit niet met dual ram…
-
AuteurBerichten