Tomvt

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 618)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: nieuwe manta site #17601625

    ik kom niet verder als de voorstelpagina:hmmz heb internet explorer overigens…

    In reactie op: c30se #17611597

    origineel gepost door Koekie
    Bevalt m’n ouwe manta een beetje kale?;)

    ja perfect, net wagentje, zelfde stijl gemaakt als mijn oude iets andere kleur;)

    In reactie op: c30se #17611594

    origineel gepost door giuliettaevo
    E46 M3 cabrio, 1630kg, 343 pk 0-100 5,5 sec. en die 5,5 sec halen ze er ook mee… En natuurlijk begrenzer bij 250 km/u.

    Audi S3 2.o Tfsi, 1455kg, 265pk en 350Nm. 0-100 5,7 sec en 250 km/u. En een chipje erin en het gaat nog allemaal wat sneller…

    Een B-manta met 6 cilinder komt inderdaad maar net aan de 1100 kg. Vriend van mij heeft net zijn B manta omgekeurd en die weegt 1055 kg leeg op kenteken.

    Maar ik denk ook dat de personen in de bmw en de audi of niet voluit zijn gegaan of niet kunnen rijden… Heb zelf een redelijk dezelfde auto gehad, ook 200 pk en 270 Nm koppel, achterwielaandrijving en net geen 1100 kg. 0-100 in ongeveer 6,5 seconde en 240 echte km’s op top. Een Golf R32, Alfa 147 GTA en zo’n soort gebakjes hield je er mee bij maar een BMW M3 legde ik het echt tegen af.

    Je hoeft me niet geloven hoor, als je mar weet dat ik geen kwatserd ben die dingen moet verzinnen om ruig te zijn, ik vind m’n eigen ruig genoeg met me mooie manta met 24v al zou ik zo’n bmw maar een beetje bij zou kunnen houden:argue heb toevallig daarna met die jongen staan praten en t was een oude collega van mij en ook hij kon t niet geloven dat ik m voorbij ging, en die audi deed nogal wat moeite tussen t drukke verkeer om voor de flitspaal naast me te komen, dus neem aan dat hij wel vol ging… zou ikzelf ook doen als er zo’n oude manta mij voorbij zou komen in zo’n wagen….

    In reactie op: c30se #17611586

    origineel gepost door Jo
    Sneller dan een M3 met 362pk??………
    En sneller dan een Audi S3 kan je ook wel vergeten…!

    e46 m3 cabrio, 1600 nog wat kg, was toch echt sneller;) vanaf 20 / 30 km/u scheelde niet veel mar kon er voorbij, audi s3 was zonder lamda sonde en dual ram klep en toen kon ik t net niet bijhouden bleef wel dicht erbij, dus neem aan met lambda en dual ram dat t wel lukt en ervoorbij

    origineel gepost door kaneelschep

    Sneller dan een M3 met 362pk??………

    Ik dacht ook al van :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
    Die M3 is wel sneller gok ik hoor! :D

    204 pk.. 1300 kilo? met een korte 5 bak gok ik op 7-8 sec naar de honderd?! Als je beetje lekker schakelt en het droog is..
    Top hangt natuurlijk helemaal van eindoverbrenging af..
    Maar goed. Als mijn mercedes 500 sec met ooit 180KW en 1700 kilo al met gemak en in 1 ruk naar de 240 gaat, zal een manta met 204 pk en een stuk minder gewicht er wel overheen gaan.

    Maar zou je het doen?? ;)

    Manta 1300 kg?? waar haal je die 200 vandaan, weegt maar iets van 1100 kg met 24v…

    origineel gepost door Sheto
    e36 m3 zit in 6 sec op de 100 met 286 ponys
    plus dt ding heeft een vanosje en throttle bodies.
    en een dif met sper

    maarja 24V manta komt wel in de buurt denk ik toch….

    6 seconden is fabrieksopgave. das zonder weerstand dus scheelt altijd wat

    In reactie op: c30se #17611569

    met 5 bak 240 getrag
    sneller dan m3 cabrio(362pk),audi s3 (270 pk), Opel Insignia (weet niet wat voor motor maar liep aardig mee), sneller dan skyline, (zal wel 280 pk versie zijn).
    0-100 6,5 – 7 sec tot nu toe gemeten
    Topsnelheid 250+
    :thumbup:thumbup

    maar kijk even naar beneden staat al wat over in topic over de manta die 300km/u gaat.

    tip: als je t wil proberen zou ik wel een spoiler op de manta monteren als ik jouw was;)

    In reactie op: c30ne inbouwen in een manta b #17597756

    zoek ff op mijn naam dan vind je mijn topic over de inbouw.. Ik denk ook dat 6 cil goedkoper is dan 16 v ik was voor minder dan 2000 klaar…

    In reactie op: achteras b manta #17597367

    das meestal toch de beste optie, afwachten. Mar tis is altijd fijn dat je weet waar je opmoet rekenen:thumbup enne, kun je voor dat vermogen niet beter op zoek gaan een 4.0 ?? Ben je er al bijnamar das natuurlijk niet zo leuk als zelf bouwen:angel

    In reactie op: lengte van schokdempers bepalen #17597637

    diing opbouwen incl veren en dan meten hoe lang ze moeten zijn.

    In reactie op: bestaat er een manta die 300 km per uur kan? #17595655
    In reactie op: bestaat er een manta die 300 km per uur kan? #17595648

    origineel gepost door larsjeG40
    dan mag je wel een hele speciale versnellingsbak hebben.
    aangezien de meeste versnellingsbakken een eindoverbrenging hebben van 1 op 1

    dus laten we zeggen de motor draait max 7000rpm. dan draait je tussenas ook 7000rpm. en je hebt een vertraging van 1 op 3.44 in je achteras. dus draaien je wielen 2034 rpm en dat dan x de omtrek van een band?
    = lang geen 300 km/h

    das een 4 bak 1 : 1, 5 bak gaat in z’n 5 versnellen.

    In reactie op: stuggere veren? #17594633

    die ze bij biesheuvel hebben zijn niet alleen voor verlaagde.

    In reactie op: Aftappen koelvloeistof #17594182

    denk dat de lucht maar minimaal verwarmd, is toch dat de gasklep niet bevriest, koude lucht voor een motor is 7 – 37 gr, denk niet dat dat dat beetje warmte zo snel die lucht op kan warmen die er zeer snel langskomt…

    In reactie op: bestaat er een manta die 300 km per uur kan? #17595632

    Ik kom met de 5 bak dik over de 250 (ja echte km op GPS), Ligt dan als een blok op de weg, misschien met een 6 bak???? Regel er 1 en ik probeer t…

    In reactie op: manta B cc start niet meer #17567743

    heb t eens geprobeerd zo’n ding te maken, spullen gekocht en een elektrospecialist laten doen alleen t werkte nog tzelfde, was wel precies volgens het tekeningetje wat ik toen had.


    @Tomvdrunen
    , ik werk nu bij Autoschade Center Tilburg, veel gezelliger, minder voorbewerken voor mij, dus meer herstel werk en een veel betere baas…. Mare jij als autotechnicus zou zo’n ouwe Manta toch wel goed lopend kunnen krijgen??? Enne volgens mij heeft Kevin zo’n infraroodthermometer, misschien kan je m van hem lenen??

    In reactie op: kink in de kabel ontdekt #17584851

    dan zou ik bodyshoots proberen, de kit laat ook los van de uitlaat, mar blijft wel afgesloten, maar ml blijft toch plakkerig, lijkt mij ook niet fijn, en als daar een kras opzit vloeit ie niet dicht want zo vloeibaar blijft ml niet.

    In reactie op: volvo klauwen #17583991

    schijven worden 262 mm is 16 mm groter dan de rekord schijven die ik nu heb. Dus dat scheelt al, ik vind deze ook niet heel slecht remmen, zelfs met 6 cilinder sta ik snel stil.. T enige is dat ze te heet worden en dat ik er te weinig gevoel bij heb. Ook vind ik ze te klein voor in de 16″ zou t graag mooi gevuld zien maar kan zo geen setup vinden die groot is en waarvan ze zeggen dat t beter remt dan de volvo setup, vandaar de vraag van de Monza remmen, die zijn weer wat groter…

    Verder heb ik even bij die volvoman rondgesnuffeld in de boeken en in een zweeds boek de maten gevonden. staat bij girling 262 x 21 en bij ate 262 x 24 dus anders dan via h-base. De schijven van die 164 die, volgens hun, hetzelfde zijn zijn volgens dat boek een heel stuk groter, maat ben ik even kwijt, ga zaterdag even die 164 zelf nog meten en kijken of ik die klauwen op de manta kan schroeven, als dat lukt kan ik weleens kijken of ik er schijven bij kan vinden..

    In reactie op: kink in de kabel ontdekt #17584849

    als jij m goed ik de primer of epoxy zet is er nix aan de hand als dit gaat scheuren, enkel dat er vocht tussen gaat zitten en dat is alleen een probleem als er dan een lakbeschadiging zit, denk aan een keurmeester die er met schroeven in steekt of met een hamer op slaat. Ik gebruik t zelf ook bijna nooit overigens.
    Maar je kunt er goeie bodyshoots tegenaan spuiten dat scheurt niet zo snel. Ook spuitbare kit is een goeie optie, ben ik heel erg fan van, is zeer elastisch, je kunt het overspuiten en als je t gladschuurt en er goeie primer/filler, 2k dus, op doet en deze nog ff vlakschuurt dan zie je er nix meer van, ook hoef je vantevoren naden niet in te kitten, dat doe ik overigens voor de zekerheid wel altijd…


    @maartuh
    , tis niet de bedoeling dat t hard word, dan klapt het eraf bij steenslag vandaar dat poedercoaten op een snel voertuig ook af te raden is.

    In reactie op: Manta Filmpje op z'n Tilburgs #17584599

    ja heb toen nog een foto gemaakt toen ie daar stond met mijn manta ernaast en ferry ertussen, ben ik helaas allemaal kwijt…

    In reactie op: volvo klauwen #17583982

    nee had van mantacabrio.nl, maar voor zover ik zie op h-base over dikte vd schijf is bij een prelude 21 mm en bij Volvo 240, 244 staat alleen 22 mm bij, bij klauwen staat niks over de maat enkel ATE stysteem of TRW systeem.Ook waar ik die klauwen heb gevonden zeggen ze dat t hetzelfde is ATE en Girling, aangezien deze man alleen in ouwe Volvo’s doet moet ik m eigenlijk wel geloven. Maar ik ga t logisch nog wel opmeten natuurlijk… Maar maakt 1 mm dunnere schijf uit? Lijkt mij niet toch…

    In reactie op: remmenvraagje #17583970

    is dat enkel een t stuk, dacht misschien zit dar nog iets in

    In reactie op: volvo klauwen #17583980

    deze is voor geventileerde, hij had er 1 klaargelegd voor enkele met het verhaal erbij dat het net zo erg is of nog erger qua sponsen bij circuitrijden ed als wat ik nu heb, maar toen ik zei dat ik geventileerde schijven pak dacht ie ineens aan een 164 die nog ergens achter in een hoekje stond en die had de ATE waarschijnlijk, moet ik nog ff checken. Maar de vraag was omdat waar ik t vandaan had ze t over 240/244 girling klauwen hebben.

    Zit alleen nog te twijfelen tussen dit en de Monza remmerij. Wat remt er nu beter??

    In reactie op: remmenvraagje #17583966

    ok dacht ik al, maar waarom gaat er maar 1 leiding naar voren, de andere komt rechtstreeks vd hoofdremcilinder op de de klauw lijkt mij dat er dan meer druk naar de linkse gaat, en wat doet dat ding op de achteras dan?? 2 verdelers lijkt mij overdreven, lever je ook druk op in…:hmmz

    In reactie op: manta B cc start niet meer #17567679

    waterpomp kost niet zoveel meen ik, zelfs nog nieuw te bestellen (omega als ze voor de manta nix kunnen vinden) Vervangen is op zich zo gebeurd alleen moet je wel de krukaspoelie eraf halen als je pech hebt en dus ook de radiateur (is mij gelukt met deze nog op hun plek) Maar als er boven de thermostaat lucht zit werkt deze ook niet meer, heb dit weleens gehad en daardoor meette de thermoschakelaar voor de injectie niets en deed ie t niet, maar de jouwe is geen injectie dus denk niet dat t die is.
    Mare doe je niet meer bij Arnout hobbyen?? Die kan jou wel verder helpen. Waar ben je precies bezig, kan wel een x meekijken als je er niet uikomt, heb misschien zelfs nog onderdelen liggen van zon blok…

    gr Tom

    In reactie op: manta b c30se met 5bak #17570729

    origineel gepost door rpjverhoev
    kan iemand mij de lengtes vertellen van een kabel voor een 4bak en een 5 bak? en dus ook welke lengte ik moet hebben?

    mvg rene

    ik kan het je dit weekend vertellen van de 5 bak,dan heb ik alles eruit liggen.. enne ff offtopic. De onsteking deed het goed die ik van je heb!!:wors

    In reactie op: Wie zat vandaag vast met de manta #17571372

    manta staat lekker binnen, kriebelt wel mar laat m mooi staan, heb geen zin in schade, aangezien ik een stoeprand al nietkan hebben… wel lekker met Polo:puke gespeeld is niet erg als die kapot is, wel hopen dat iemand anders t doet kan ik ook weer een achterwielaandrijvertje halen voor dagelijks:angel

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 618)