Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja isvaag, lijkt mij eigenlijk dat hij dat dan zou weten als manta man zijnde… maar ik neem vrijdag die draagarm wel mee daarnaartoe en we zien wel..
dit is injectie neem ik aan?? ik denk dat je thermotijdschakelaar misschien blijft hangen is ,ik meen, de sensor aan de zijkant van je thermostaathuis, even loshalen als ie warm is en kijken wat ie dan doet. Kan ook zijn dat de luchtklep voor koudstart blijft hangen, is de klep waarvan slangtje vanaf luchtaanzuigbuis via luchtklep naar inlaat gaat, deze klep moet koud open zijn en warm dicht, wordt verwarmd door thermoelement (stekker) of door warme motor. Zoals ik lees denk ik dat er iets met de koudstart/loop systemen is, dan lijkt t ook dattie op 3 pitten loopt…
deze heb ik voor de onderste draagarm: 4mm groter dan de gaten waar ze in moeten

Deze twijfel ik ook aan, kom niet uit met die 2 dikke ringen die ertussen moeten, krijg er maar 1 tussen

dat t zwarte zijn dat kan zeiden ze toen al, dan hebben ze er bij powerflex betere ervaringen mee. Paars is sport, hard, en zwart is race, nog harder…
origineel gepost door m400
origineel gepost door Kale gek
wat begrijp je niet goed, dat ik m zuinig vind of?? ik heb er een 240 bak achter hangenDat ie met een 240 veel toeren maakt begrijp ik niet goed. Je rijdt ook nog met 17″wielen, daarom.
ik rijd met 16″ wielen 215/40, is toch vrij normaal zoveel toeren?? Veel auto’s zitten rond die toeren, tenminste bij 80 rijd mijn Manta 2300 toeren en mijn polo ook zoiets…
denk dat je dan beter thuis kunt blijven want dat gaat zeker jeuken! Tis dat ik er nog ff voor moet sparen en bijleren qua techniek anders wist ik t wel… vind t al geweldig als ik met 80 dwars ga:wub
origineel gepost door louwe 16 klepper
gaat als n speer koekie:worsga je aankomend seizoen al met deze rijden
of eerst nog wat meer ervaring op doen met die omega??ik moet dit seizoen maar es ff komen kijken denk ik:thumbup:thumbup
als t dan maar niet te veel gaat jeuken:o;)
ok maar t vergroot wel mijn totale kansen, en laat ik nou net de staatsloterij gewonnen hebben:P ow nee was een droom:swear ja sterk genoeg denk ik ook wel, voorlopig is de orig as ook nog wel stevig genoeg als ik een sper inbouw en stalen staartstuk met dikke as, J Biesheuvel heeft me verzekerd dat ik tot zeker 250 pk kan hebben met deze as… en 3400 toeren ipv 3300 daar kan ik zeker wel mee leven, tis toch allemaal proberen voordat ik er echt uitspraken over kan doen, altijd fijn dat er mensen zijn die hierbij helpen:thumbup:thumbup
ik ook niet, als je het tandwiel los hebt en laat zakken dan kan je de ketting er toch afhalen?? Mij is t zo gelukt
was voor coupe, maar t hoeft al niet meer hij heeft ze al gevonden…
ok is toch raar die man daar zei dat ook pu waren en die waren toch een stuk zachter dan de powerflex, maar ik ga vrijdag naar biesheuvel om nieuwe veren tehalen:wors en die even rubbers omruilen, zal vanavond eens een foto van deze maken en ook van de bovenste want daar twijfel ik ook aan
ja das mooi kut… maar hij bel iig nog wel heb t weleens gehad dat ik voornix nl door heb gereden
gewoon de vingerbreekmethode toepassen, m6met je pinkje aandraaien ben je bang dat je pink breekt als je verder draait dan zit ie goed vast…:P ooit geleerd bij mercedes.Mar zonder gekheid als je ze altijd afbreekt gewoon net iets losser laten, net dat laatste beetje niet meer doen..
ja weet ik, heb ik toen ook al gekeken omdat die een stuk goedkoper zijn dan powerflex, mar ik vond deze nog te zacht tenminste die ik in me handen heb gehad op de techno classica vorig jaar, leken wel originele vandaar dat ik toch voor de powerflex ben gegaan
wat begrijp je niet goed, dat ik m zuinig vind of?? ik heb er een 240 bak achter hangen
nee powerflex zijn paars of zwart, maar ze lijken er ook totaal niet op… denk dat ik de verkeerde heb.. Wel de goede nummers, zowel op doosje als op de rubber zelf mar denk dat dit dan een fabrieksfout is en t verkeerde nummer op de rubber staat… Was al bang dat ik een bus vergeten was eruit te halen mar dat is niet zo, had ik al gezien bij ander foto’s van draagarmen zonder rubbers, zou toch lullig zijn geweet, alles afgelast, gestraald gecoat en gespoten en dan iets vergeten eruit te halen..
nu hoop ik maar dat ze bij biesheuvel de goeie hebben liggen, aangezien de powerflexfabriek is afgebrand is t niet zeker dat ze gelijk nieuwe kunnen bestellen…:fy1dit is geen powerflex, weet niet of er verschil in zit maar wil t echt van de powerflex weten… en de voorste wil ik eigenlijk ook zien
toch bedanktow ja en alles pas vastdraaien als ie op z’n poten staat moet je altijd doen met ophangingsdelen anders komen er zetten ze hun eigen niet goed
mar doe ik wel hollander he:P nee is niet het grootste probleem… Vind de 24v wel lekker zuinig eigenlijk dus kan ik niet over klagen, mar t gaat ook over dat ie dan gewoon veel toeren gaat maken bij ‘normale ‘snelheden’ en da wil ik voorkomen, is t net of je 150 rijd en je rijd pas 120 ofzo…. dat van de shell was maar een voorbeeldje wat iedereen snapt… kan ook gewoon rustig rijden in de stad, dat scheelt wel meer, maar ja dan had ik net zo goed een 1.6 in kunnen bouwen alleen die zuipen helemaal veel…
moet de kop er af als je de nokkenas eruit wil halen?? Je kan toch het tandwiel losschroeven en er dan uit halen, distributieketting met een tyrapje vastleggen dat ie niet onderin valt en dan kun j de nokkenas er toch uit halen aan de voorkant???
weet ik zo niet, mijn ‘gt/e’ was van 89 ik meen november tv-23-sv, is overigens gesloopt…
ok goeie site, maar zo’n 1030 as zijn deze ook al steviger dan een standaard manta as? Want in dat geval zou ik ook daarvoor kunnen gaan, aangezien die volgens die site meer te vinden zijn met sper. en meer overbrengingen. 3.31 is weer langer, misschien wel fijn hoef ik onder de 100 mar 2 x te schakelen;) Maar ik weet iig al een heel stuk meer dan een week geleden en heb de nodige aantekening gemaakt bedankt daarvoor:thumbup. Miss is de 3.54 overbrenging wel iets voor mij wat zou dit schelen bij de 120?
nou wat t is ik zit op 120km/u op 3300 toeren, vrij normaal dus, maar vind t maar nix als ik dan bijna 4000 toeren ga draaien, vinden ze bij shell vast niet erg maar ik zit er niet om springen iig, rijd vaak wel wat harder dan dat dus da lijkt me niet zo fijn dan… Mare alle opties blijven voorlopig nog open staan.
waar staan de 1030 en 1031 voor, want als ik t aan de volvo expert hier vraag weet ie niet waar ik t over heb, ook vind ik de overbrengingen eigenlijk te kort, rijd met 3,44 en mag van mij eigenlijk niet korter worden. Zo’n lsd is zo’n dif wat later pas ingrijpt toch en niet constant zoals platensper, wat mij niet fijn lijkt in een rwd.
kwam nog ergens deze foto tegen, is van jo, heeft volgens mij precies van een commodore overgenomen alleen de bovenste dragers ingekort, kan dus toch zo of is dit af te raden (lijkt mij iig niet als hij t zo doet…) Is overigens volgens mij nog gewoon een Manta as..

ow ja wat is overigens de eindoverbrenging van zo’n volvo as??
ok voor mij is t al wel wat duidelijker zo. Zal eens kijken of ik wat plaatjes van een straatversie gevonden krijg zodat ik zie hoe t daar zit. Mar misschien doe ik t toch met die bakken..
rest mij nog 2 vraagjes, het uitbouwen van t einde van de tunnel voor het dif is dit nodig voor 60 mm verlaging of dan nog niet?en merk jij verschil met de mb veren of die van biesheuvel?? Hoorde dat die van de mb blijven inzakken wat ik niet echt handig vind aangezien ik al zo weinig bodemvrijheid heb, doe die van biesheuvel dit minder. Wou ze eind deze week gaan halen vandaar…
gr Tom
edit:
is dit van de straatversie dan:

deze ook dan? Lijkt erop dattie toch naar binnen gaat.

toch eens een x onder zo’n ding kruipen.. Rallyversie is geen probleem die staat bij biesheuvel en daar mag ik de heledag onderliggen als ik wilmaar een straatversie weet ik zo niet te staan
bedoelde niet de bev punten op de veerschotels maar die op de carrosserie, maar die kan ik dus wel gebruiken als ik t goed begrijp, snap ook het gedeelte van het vervallen van het staartstuk, is ook 1 van de redenen waarom ik naar de volvo as wil overgaan.
Bij mij is t voor weggebruik en een enkele keer op t circuit, maar dan ga ik voor de fun en niet volluit want ik wil de manta mooi houden dus dan zou ik de bovenste draagarmen wel wat korter kunnen maken dit omdat ik graag ipv de achterbank daar wat audio wil plaatsen, kan ik die bakjes wat kleiner houden of zoals ik zei aan de buitenkant houden.Mar als ik t goed begrijp kan ik dus bijv de as op de goede plek onder de auto houden en de buitenste langsdragers bevestigen, dan de as op de goede hoogte houden en de bovenste parallel aan de buitenste uitmeten.
als ik t verkeerd heb moet je t maar even zeggen..van die velgen vroeg ik omdat ik vorig jaar op camping am nurburgring naast eenzelfde ascona stond alleen dan met de avez velgen…
nice work.
wat vraagjes mbt tot volvo as:
kunnen de onderste draagarmen niet op de originele bev. punten komen??
en de bovenste, kunnen deze niet korter zodat dat bakje in de auto kleiner word of zelfs zo dat ik het red door steunen tegen de originele bodemplaat te maken?? Dus dat de stangen aan de buitenzeide blijven??
Hoe zorg je ervoor dat alles wat je op de as last ook op de goede plek komt? Heb je hier een mal voor gemaakt of gewoon passen en meten?Als ik het goed begrijp van mr turbo en ik maak de bovenste stangen schuin in een hoek van 90gr bij de bodembevestiging dan kan de panhardstang weg??
Lijkt allemaal niet heel moeilijk te snappen maar ik zie dat iedereen het anders doet dus snap er nu alleen mar minder van…gr Tom
ps reed jij een jaar geleden toevallig op avez/atev a velgen??
-
AuteurBerichten