Tomvt

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 618)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: olie koeler plaatsen #17670076

    heb m bij mij in de rechtse wielkuip hangen.

    In reactie op: wat een onzin anti opel door manta #17666613

    lekker boeiend wat een ander van onze wagen vind, wees blij dat die er zijn anders hadden wij geen aparte wagen meer:agent

    In reactie op: Schade a manta (met foto's) #17655279

    als ie nog gespoten moet worden krijg je het spuitwerk niet terug, wel kun je aan je eigen verzekering vragen of ze een expert/taxateur langssturen die kan beoordelen wat je auto nu waard is na wat jij er aan hebt gedaan, tuurlijk is dit ding meer waard dan de dagwaarde als je er al aan hebt gelast enzo, moet verder niet zo’n probleem worden.

    In reactie op: expansievat senator 24v #17665130

    origineel gepost door opelforever
    yep bij mij;)

    je hebt u2u

    In reactie op: klein probleempje 2.0e #17662164

    heb er even een ander metertje aangehangen, iets precieser.
    komt op 2 bar stationair, 2,5 bar bij volgas 1,8 bar als ie uitstaat. na een half uur nog 1,2 bar.
    Pomp is nieuw levert wel veel druk, word nl stiller als ik gas geef wat betekend dat ie gereduceerd word (opel pomp maakt stationai lang niet zoveel herrie wat betekend dat deze minder word gereduceerd, als je dan de slang dichtknijpt gaat ie wel zoveel herrie maken). Pomp van een Manta is max 4 bar meen ik, heb er een van een harley op zitten is denk ik 8 bar. Filter is ook nieuw.
    denk eerlijk gezegd niet aan te weinig druk want hij houd niet echt in, moet je toch echt voelen als ie te weinig druk heeft.

    In reactie op: klein probleempje 2.0e #17662162

    heb zonder belasting 1,75 bar valt terug naar 1,4 als ik m afzet (ongeveer, is psi meter en 1e wat ik kan aflezen is 25 psi ofwel 1,72 bar..) na een half uur is dit ongeveer de helft dus laten we dat op 0,75 – 1 bar houden, heb het metertje op de leiding van de koudestartinj zitten die zit nu dus helemaal afgesloten en t lijkt nu beter te zijn met starten ns kijken wat ie zo op lange termijn doet..

    In reactie op: klein probleempje 2.0e #17662161

    zo’n vermoeden van een lekkende injector had ik zelf ook al, heb geen setje liggen was me laatste 2.0e die ik had , de andere heb ik in m’n oude manta laten liggen, zal er wel eens een drukmetertje aanhangen zie ik t vanzelf wel…

    In reactie op: klein probleempje 2.0e #17662159

    origineel gepost door postbusmanta
    Je zou nog even kunnen proberen om de brandstofslang naar de koudstartinjector af te doppen, om er zeker van te zijn dat hier het probleem niet in zit.

    De klep van je LMM werkt nog goed en gaat nog geheel terug?

    Kun je de boel beïnvloeden door de slang die via je luchtregelklep op het thermostaathuis loopt, dicht te knijpen?

    Zo zou je bij koude start je stationair toerental moeten kunnen beïnvloeden.
    Hoe heb je deze klep getest?
    Soms zit de luchtschijf niet meer verbonden met het bi-metaal en gebeuren er de vreemdste dingen.

    slang afdoppen was ik voor vanavond van plan, klep heb ik met warme motor eraf gehaald, die was dicht, toen af laten koelen en dan was ie open, nix mis mee dus. klep van de lmm gaat gewoon dicht..
    werd erop gewezen door een maat van me dat altijd wel al een beetje moeilijk deed als ie heel even stil had gestaan mar alleen dan en zonder de dikke walm.
    wel heb ik ook last van dat de auto erg schokt met gas loslaten en dan weer gas geven misschien heeft t met elkaar te maken al denk ik zelf dat die aan de motor/baksteunen ligt, die zijn ook niet zo fris meer

    In reactie op: Verlagingsveren?? #17663855

    koni maakt toch geen veren????? is waarchijnlijk merwede dan als t wel uit de koni fabriek komt…

    In reactie op: klein probleempje 2.0e #17662157

    zonder stekker op koudstartinjector doet ie zo ongeveer hetzelfde, ook ’s morgens koud perfect starten, loopt dan alleen iets minder hard stationair, misschien een lekkende koudstartinjector?!

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469609

    jeeh wat een verhaal!! Misschien dat ik kan helpen, ik rijd nu zo’n 7 jaar manta heb 4 cih blokken gehad en ik ben goed in t mishandelen van motoren, echter let ik wel op dat ik ze goed warm rijd en geen overtoeren maak en op tijd olie ververs. Ik heb er nog nooit gezeik mee gehad enkel een afgebroken kettingspanner maar daar heb ik nog laang mee gereden tot ik m ging verkopen en er dus maar even een andere in heb gezet. in mijn ogen zijn het supergoeie blokken anders waren ze ,net zoals mijn jetta, suzuki alto’s en nog enkele, na 6 maanden al wel kapot.

    In reactie op: Ineens uitlaatgas in auto #17649362

    ehm weet niet maar bij een B manta stroomt de koelvloeistof continue door de kachelradiateur en deze kun je dus niet ‘uitzetten’, is alleen een klep die schakelt tussen 2 gangen…:angel

    In reactie op: vervangen achterveren>gelukt, maar nog een vraag #17649740

    origineel gepost door Stender
    Klinkt idd simpel!

    Is de vooras net zo makkelijk?

    nee helaas niet, voor moet je de stabistang, fusee als je pech hebt, stuurstang, remmen en schokdemper loshalen en dan nog krijg je de veer er met moeite tussenuit…

    origineel gepost door McLambo
    Green stuff op het circuit, sja gek dat da niet wil. Dat is voor mild straatgebruik.:thumbdown

    Ik heb op de A-Vectra ooit een setje geferforeerde remschijven en red stuff voor een heel zacht prijsje kunnen kopen aan de voorkant (geloof iets van 250 voor de hele zooi), en dat was een verbetering. Met de originele remmen kon ik op de snelweg bij vol op het pedaal staan de wielen niet eens laten blokkeren.

    Met die nieuwe remmen was dat wel anders, net of ik een anker uitgooide!

    dan is er iets niet goed geweest met je remmen, laat m met orig remmen en een zware 6 pitter met 220 nog wel blokkeren, wat ie daarna doet om stil te komen staan zullen we t mar niet over hebben mar blokkeren deed ie!:cool:

    gaskleppen(dus geen orig. systeem met 1 gasklep) met programmeerbaar inj. altijd het ideale mengsel als ie goed is afgesteld.

    In reactie op: Basisafstelling C30NE #17622208

    heb hier ook een 1.5 comp en is ook 3 rijig

    In reactie op: 2.0 E zonder accumulator? #17649385

    ja ik weet wat ie doet, maar waarom zetten ze er zoiets tussen als t zonder ook goed werkt??

    ik wil eigenlijk ook wel gaan vorig jaar ook geweest en was echt gaaf, voor de onderdelen hoef je t niet te doen, die kun je hier ook wel vinden, misschien nog wel makkelijker als daar en net zo duur.. Je kunt er overigens wel heerlijk rondscharrelen en ergens op een hoop misschien iets vinden wat je kunt gebruiken…

    In reactie op: 2.0 E zonder accumulator? #17649383

    ow das mooi dan, waarom zit t er dan tussen:hmmz kan ik mooi dit weekend de motor inbouwen, hoef ik niet meer naar zo’n ding te zoeken:D

    In reactie op: Azev velgen #17648966

    als je de wielmoeren eenmaal aan hebt gedraaid heeft de centreerring toch helemaal geen nut meer? velg word toch door de moeren gecentreerd? Ik heb iig dik 2 jaar zonder gereden en nog nooit problemen gehad, tis wel fijn met wiel erop zetten, loop je niet zo te klooien…

    origineel gepost door jomanta
    Yep dat Powertech velgen.

    Deze zaten namelijk onder mijn CC.

    En ik weet bijna zeker dat je centeer ringen nodig hebt want het naaf van de manta is 57.1 (uit m”n blote hoofd) en van de powertech is 71,1.
    Dus als je zonder centeer ringen gaat rijden dan heb je inderdaad een grote kans dat je moeren los rammelen.

    In reactie op: Azev velgen #17648960

    lijken wel veel op azev/atev maar zijn t niet, atev loopt niet zo rond af, imitatie misschien?? Maar die bouten zijn voor stalen wielen voor alu wielen heb je moeren met een groter draagopp. omdat al meer samengedrukt word als staal, maar wat henk zegt dat moet zo snel niet loslopen als je ze toch gebruikt, je hebt er ebt ook ringen voor zodat je deze probleemloos kunt gebruiken..

    In reactie op: Enkele grotere vraagjes (opgelost, bedankt!) #17648660

    heb t altijd zonder spanners gedaan, heb er verschillende geprobeerd, geen enkele waar t mee ging, iemand misschien een fotootje ervan???

    In reactie op: nieuwe remmerij Hispec #17600399

    ja had ze gemaild…

    WE DO A 285 BILLET 4 @ £579.17 + DELIVERY & TAX
    FROM ROY IN SALES

    In reactie op: Verlaging manta #17646421

    bij 80/80 moet je meer aan gaan passen, denk dat ie dan op z’n kegels komt te hangen en mischien op de aanlsag?? zit, heb de mijne 60 verlaagd en vind ik eigenlijk laag zat, denk dat ik met 80 helemaal niet meer over drempels kom, heb er nu vaak al moeite mee…

    In reactie op: wilwood remmerij #17645543

    nice, hoe groot zijn deze schijven??

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 618)