Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het vervangen van de klepseals is dit veel werk?? Kan dit goed met de kop er nog op?
en waar kan ik de seals vandaan halen, bij de dealer??
moet ik dan druk in de cilinders zetten en kan ik dan de veren zo naar beneden drukken??mvg Tom
vind zwart mooier vallen ze minder op, vind lampen maar lelijke dingen..
ja, nokkenas isnooit iets aan veranderd onsteking staat op tijd, kan ik verder ook weinig aan afstellen. Toen ik maandag reed leek ie t goed te doen maar gister was t weer nix. soms gaat ie met optrekken ook snel, langzaam, snel, langzaam enz, heel vervelend…
origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door ckad
Aangezien ik ook niet in sprookjes geloof wil ik het toch eens proberen. Kan zo’n ding van iemand 3 maanden testen.
Ik heb hem gelijk voor de gasklep van mijn monza geplaatst en iki moet toegeven dat er merkbaar meer koppel is. Verbruik heb ik nog niet kunnen testen, zodra ik hier meer van weet laat ik het wel weten.Overigens mijn monza is voorzien van een 3.0E 6 cil met motronic en een AW automaat.
Mooiste was een test bank op en dan 2 runs maken, 1 met en 1 zonder en dan vergelijken.
vermoed dat hier al iemand heeft gepost dit al eens heeft gedaan
23 juli 2010 om 11:50 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700097even terugkomen bij de oliedruk, mijn sensor voor de drukmeter geeft niks meer door meet er geen spanning op, sensor voor t lampje werkt nog wel, alleen nu brand ie niet bij stationair lopen, dan moet ie echt bijna afslaan voordat die gaat branden, lijkt er dus op de de oliedruk nu wel goed is of het zat in de sensor zelf.
nu weer het ontstekingsverhaal, heb de computer een nachtje eraf gehad en de knippercode uitgelezen hier stond alleen nog in dat ie geen toerentalsignaal heeft, ben er gister achtergekomen dat ie deze wel heeft(en de code dus niet meer) als ie loopt. Verder stond er hgeen foutcode in. Nadat ie had gelopen gaf ie weer de foutcode aan van de hall sensor stroomverdeler te hoge spanning, kan hier de ontsteking van kapot gaan???
gr tom
22 juli 2010 om 21:04 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700096zou heel fijn zijn, zou het liefst een nieuwe halen maar 400 euro kan ik ff niet missen op t moment weet ook zo niet waar ze die leveren, materialenzaken hier niet iig.
22 juli 2010 om 20:45 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700094vandaag bezig geweest met iemand die ook wat van deze blokken heeft liggen en wat onderdelen kan uitwisselen en zijn tot de conclusie gekomen dat de onsteking kapot is,de as die in t blok zit. Toch raar dat zoiets kapot gaat terwijl die alleen in een doos heeft gelegen… Is overigens de 2e onsteking al sinds ik dit blok (1jaar) heb de vorige was vastgelopen. met deze onsteking is het beroerd lopen verholpen alleen stationair blijft ie nog regelen en soms af slaan.
nu is mijn vraag, heeft iemand voor mij een onsteking liggen die ik kan overnemen??
mvg Tom21 juli 2010 om 18:20 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700093vanavond mee bezig geweest auto is gisteren goedgekeurd:D.
Heb het brandstoffilter vervangen maar dat was t dus niet, massa’s van t blok zijn ook zeker goed, voor de zkerheid ook maar even nagekeken. Heb de knippercode uit kunnen lezen en die geeft 3 fouten:
1: inductieve toerentalsignaal -> geen signaal
2: dynamo levert te weinig , dat klopt maar dat is altijd al is minimaal
3: hallsensor in verdeler te hoog.zal eens kijken of ik hier iets in kan vinden, neem aan dat toerentalsignaal hetzelfde signaal is als voor de toerenteller?? deze doet het nl gewoon…
21 juli 2010 om 13:02 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700092ja maar hij doet nou juist stationair (600 toeren) goed en de rest niet:vertag wel ff goed lezen:sleeping
21 juli 2010 om 05:33 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700090@ uniek, zit zelf te denken om de brandstoffilter eens te proberen, verder zijn alle mass’s wel goed en ook de vaccuum zitten goed.
20 juli 2010 om 08:15 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700086heb de lak onder de klopsensoren vandaan gehaald zonder succes, loopt nog net zo klote. in vrij gas geven is ie wel gewoon fel op z’n gas maar zo gauw het constant blijf is t klote ook rijden gaat niet echt fatsoenlijk. Ook slaat ie af en toe af bij terugkomst op stationair, ik zoek t niet echt in de onsteking omdat ie verder heel mooi loopt en stationair ook echt nooit overslaat..
17 juli 2010 om 12:33 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700085ok de lak gaat er iig af en ook iig de 2e bougiekabel even verwisselen of die goed is de andere heeft ie goed mee gelopen. T zal wel niet veel zijn, kan haast niet anders. Kun je mij toevallig ook vertellen hoe de gasklep in ruststand moet staan? Kan daar nix over vinden nl.
thnx voor de tips weet ik iig waar ik moet gaan zoeken.16 juli 2010 om 17:08 In reactie op: onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl #17700083nee zit naar mijn weten geen scheur in, heb zelf de slang op maat gemaakt omdat ik niet meer uitkwam en was goed afgeseald, zal t eens na gaan kijken voor de zekerheid, hoor m ovigens ook niet zuigen daar. Maar dat de klopsensoren op lak zitten ipv kaal metaal en niet op mement moet niet uitmaken hiervoor dan?? Onsteking lijkt t wel op maar rotor enzo was toen allemaal goed, is verder nix mee gebeurd ligt 1 andere bougiekabel op:o misschien is die t probleem wel denk ik nu. Verder nog iets wat ik aan de onsteking kan stellen?? Kon m toen bijna een halve slag draaien zonder dat ie afsloeg. Moet deze gewoon op merkteken staan?
ik heb leiding met aanlsuiting die je zelf in elkaar moet zetten, is dus altijd de goede lengte…
zal als ik jou was stalen gevlochten leidingen halen en zelf op maat maken, kun je bij de automaterialenzaken wel halen.
heb m wat uitgedraaid en is nu een stuk beter, mag nog wat hoger… maar ik kan er iig mee remmen en keuren dus das al heel wat…
?? Mijn rempedaal zakt niet weg, heb ik ook niet gezegd, rem zit helemaal onderin en daar heb ik druk en blijft er druk dus lek of lucht, denk t niet…
Gaat er mij puur om hoe ik de vrije slag moet bepalenorigineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Kale gek
24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…enkel in de bochten vliegen alle anderen je weer vooorbij
met je zware 6 pitter op de vooras;););)de motor in/om bouw van m,n ascona project gaat wel over
die 7500 heenmaar daar is dan ook in de bochten nog lol aan:thumbup
en ja een opc is een erg mooie auto
maar dan als dailyniet voor z,n leuke weggedrag
of je moet al achteruit gaan rijden:P:Ptjah alles heeft z,n prijs
maar zoals de topic starter al melde ;)
z,n vragen zijn beandwoord
topic kon dicht;)wist wel dat er iemand over de bochten zou beginnen.. ik ben t daar niet mee eens, ga er harder de bocht mee door als met de 2.0 komt misschien omdat ik achterin ook wat apparatuur heb liggen. Ik heb iig absoluut geen onderstuur, nooit gehad en moct ik dat een beetje hebben geef ik even gas en weg is t overstuur en ik kom nog harder de bocht uit… moet alleen geen snelle bochtencombinatie zijn dan pas speelt t gewicht een rol..
bouten met volledig draad zijn zwakker als t gaat om afchuifkrachten.
24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…
tis alsnog gelukt:wors 1 voor 1 onder de pers, dan spanning erop en heet stoken, kwamen na ff stoken toch los.. vast zaten ze iig….
miss ook wel een goeie tip, heb zelf misschen nog wel iets.
ik heb het maar of ik daar zo een foto van heb weet ik niet. moet ik even kijken…
ik heb navraag gedaan bij Bolz, 24tech.com. die zei dat alleen de rode goed zijn en de zwarte voor problemen zorgen.. word toch zelf iets eromheenmaken dan..
iig bedanktis toch nog goed te maken deze schade, is toch niet echt een heel grote schade…
-
AuteurBerichten