Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee dat niet, maar ik begrijp het nu van deze vacuum klep dan niet helemaal als hij gewoon met de gasklep meebeweegt
maar dat betekent dus dat deze klep dan helemaal niet open gaat, bij stilstaande motor, is dit niet te controleren (als de motor niet loopt)
als de motor niet boven de 1000 t.p.m. uit komt (met gas volledig ingeduwd) dan moet dit toch wel de carberateur zijn lijkt me?
bougies vonken wel (maar ik heb het idee dat deze heel zwak is)
ontsteking, contactpuntjes, verdeler, rotor, condensator, kabels, bougies is allemaal bijna nieuw
weet er iemand hoe ik de condensator, bobine, kabels etc. kan testen
(wat zijn de weerstandswaardes?er komt genoeg brandstof uit.
of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
hoe kan ik deze testen.
als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
hij loopt helaas nog steeds niet.als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?
ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik fotos kan plaatsen
hoe kan ik de 2e trap dan testen??zorgt dat dunne slangetje daarvoor?
ik bedoel dat ik wat fotos gemaakt heb, hoe kan ik deze op dit forum plaatsen ?ik heb mijn carberateu nu losgeschroeft alleen weet ik niet waar al de sproeiers en schroeven precies voor dienen de 2e gasklep gaat bijna niet open (moet deze niet automatisch mee opengaan als ik mijn gas helemaal open zet? want dan is mijn membraam kapot denk ik, ik krijg de 2e gasklep alleen open als ik hem met de hand open duw
welke schroeven kan ik eruitdraaien en welke niet?
wat is de co afstelschroev, waar regel je de lucht etc. mee?
kan iemand dat bij mijn fotos uitleggen?
hoe kan ik hier een foto bij plaatsen?aan welke kosten moet ik dan ongeveer denken voor zo’n revisiesetje en een extra carb. ?
ik wil de auto namenlijk verkopen.het verbruik van de auto is ook heeel hoog c.a. 1 op 6 (wel een automaat)
ik heb een solex carberateur
(ik dacht dat alle 1600 manta’s deze carb hadden)dat klopt maar ik vreesde voor mijn carberateur,
deze moet namenlijk nog een keer compleet gereinigd en gecontroleerd worden, hij zweet wat, en hij houd ook soms een beetje in.
ik ben alleen bang voor de afstelling van de carb. als ik hem helemaal uit elkaar haal.
heeft iemand hier misschien afstelgegevens van ? nu we het hier toch over hebbengisteren is mijn auto weer gemaakt.
contactpuntjes waren een klein beetje ingebrand, maar ze stonden ook bijna volledig tegen elkaar aan.
(hoe kan het dat dit zomaar verspringt?) de contactpuntjes zaten nog wel goed vast.
nadat ik deze afgesteld had liep hij wel weer maar nog niet zo goed.
het ontstekingstijdstip stond ook helemaal verkeerd, nadat ik dit afgesteld heb loopt hij gelukkig weer goed
(preventief heb ik de bougies ook maar vervangen) deze had ik ook al gehaald, aangezien deze al heeeeeel oud waren.bedankt voor jullie meedenken
dynamo heeft tot vorige week in iedergeval nog goed gewerkt, er zit namenlijk een volt meter in mijn auto, en daar kijk ik regelmatig op.
12 volt lampje kan ik idd wel eens proberen. of ik zet er tijdelijk een andere bobine op, dat is makkelijker als ik in mijn eentje ben.
bougiekabels overleden geloof ik niet, die zijn ook pas net 1 maandje oud.
ik hou jullie op de hoogte als hij het weer doetklopt idd startonderbreker van automaat kan het niet zijn want die zit op mijn startmotor en die draaid gewoon rond.
dynamo en accu kunnen het dus ook niet zijn.heeft er iemand waardes of meetgegevens waarmee ik mijn bobine en ontsteking kan doormeten?
is dit dan de officiele manier van je choke ? om je gaspedaal een keer in te trappen?
dan is het toch geen automatische choke :P
maar dit stekkertje lag gewoon los :o die heb ik volgens mij zelf nog los getrokken toen ik het touw vastgemaakt heb om gas te geven
maar het probleem is nu nog niet helemaal opgelost, hij loopt weliswaar iets beter, maar nog niet helemaal goed, hij stottert toch nog steeds, en de kickdown werkt nog niet helemaal goed
kan het kwaad als ik de gaskabel van de kickdown af ga stellen (of is dit een heel precies werkje en moet ik hier eigenlijk van afblijven?
ik zal van de week ook mijn carberateur schoonmaken, want hij ziet er niet al te schoon uit.
heeft er iemand ervaring met ultrasoon reinigen?
en weet iemand een adres in de buurt van Helvoirt (ligt tussen tilburg en den bosch) waar ik dit kan laten doen?
hoe kan ik een foto van mijn carberateur toevoegen ??ik zal vanavond als het enigzins droog is proberen om een foto te maken
ik bedoel eigenlijke het elektrische kabeltje van de elektrische choke
(het is idd een automatische choke) maar die heeft nooit helemaal goed gewerkt.
ik trap altijd mijn gas eerst 1 keer diep in en dan start de motor met een hoog toerental.
als ik mijn gas dan nog een keer intrap gaat hij weer het normale toerental draaienmijn brandstofpomp heb ik c.a. 1,5 jaar geleden vervangen aangezien deze lekte
(nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn brandstofpomp sinds het begin eigenlijk altijd al wat olie gelekt heeft
weet iemand misschien een waarde wat de opbrengst van zo’n brandstofpomp moet zijn?? dan kan ik dit vergelijken.gaskabel afstelling kan ik mezelf eigenlijk niet voorstellen, het enige wat ik in kan stellen is de dode slag (en deze heeft hij niet)
die choke kabel is misschien ook wel het kijken waard, ik ben namelijk met een touwtje en handgas naar huis gereden, dus misschien dat dit touw iets weggeduwd heeft tijdens het rijdenik heb een 1600 met mechanische brandstofpomp dan kan dit van die benzine slang toch niet denk ik of wel??
luchtfilter heb ik er al uitgepakt hier zat ik ook aan te denken.
100 haalde hij wel met moeite hoor, het zou idd vuil in mijn carb. kunnen zijn
kan ik er ook een cleaner ofzo ingooien ??
en klopt het dat er geen brandstoffilter in een opel manta B cc zit??als ik mijn carberateur schoonmaak wat zijn dan de basisafstellingen waar ik hem naderhand weer op in moet stellen?
-
AuteurBerichten