Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
jah helaas, ik heb nog een set stoelen staan, uit de calibra turbo van 93 die heb ik gisteren en vandaag geheel gestript, en die is nu zo goed als kaal,
gebruik zelf de motor en de bak voor in mijn d kadett, voor de rest is alles te koop,
dus het interieur ook, en de velgen enz enz zit ook nog wel een nette teller bij tot 280 km/u (niet afgeblader ofzo)heb volgende maand nog wel een charter pan liggen (dan heb ik er 1 dubbel..) dus die kan in de verkoop,
ontsteking heb ik ook nog liggen maar moet ik zelf gebruiken (manta 18s…)
en een dikke achteras heb ik al ik heb een orginele c kadett gt/e as (zijn wel zeldzaam..) maar gelukkig heb ik er 1,
(de lengte van de achteras is het zelfde als van een orginele c kadett coupe achteras ideaal want je kunt met dikke velgen rijden..)die bak steun heb ik nog wel hebben we zelf gemaakt, is wel netjes geworden, net als de motorsteunen die hebben we ook zelf gemaakt:
op de 2de foto is de plunjer van de versnellingsbak ook goed te zien…
foto van de baksteun heb ik niet, en ik zie de kadett 1x in de 3 maanden ongeveer dus een foto maken word hem niet..
zover zijn we niet gekomen, maar heb het gehele setje nog wel, dat beugeltje enzo…
maar het lijkt mij dat je het het zelfde idee moet zijn als de hooftremcilinder, hoe zit het op de B omega? gewoon met een plunjer toch?
hydraulisch leek mij makkelijk toe aangezien je dan geen ruimte nodig hebt voor je koppelingsvork,
maar helaas.. het is nog niet rijdende geweest (en een hoop geld gekost al met al grrrrrrrrr :cry)
hierbij even een rats fotos van het projecht genaamd:
“nooit afgemaakt- gaat niet meer door”
er komt een c20xe in, alleen dit was het orginele idee..
maar ik hoop jullie wat info te kunnen geven aan de hand van de fotos…. (over de r28 bak..)blok is al verkocht de bak heb ik nog, alleen koop binnenkort een manta 18s 5 bak, dus verkoop deze in de toekomst,
(HET IS MISCHIEN EEN ROMMELTJE ONDER DE KAP, maar deze fotos zijn genomen, toen we druk met de ombouw bezig waren)
hallo anjo,
hij schijnt dat ik die zelf nodig ga hebben, aangezien er straks uit het reviseerde c20let blokje zo;n 300 pk moet komen, en dan in de d kadett moet, ik denk dat ik dan alleen maar met die f28 bak kan rijden (mensen andere opties??? een f20 is volgens mij geen optie ivm het vermogen..)
maar voor de rest is alles van die calibra te koop, dakspoiler is al verkocht, heb nog wel leren stoelen, en 17 inch O.Z velgen met 255 banden achter, *ik dat 8.5 J dat ze zijn,
als je interesse hebt mag je wel eens langs komen, autos staan in leeuwarden, doe mij dan even een prive bericht of bel me even op 0652012433
en ja de calibra heeft een volt en olie druk meter, de prijs is niet gek, alleen lager gaat hij echt!!!
dan hou ik hem wel of strip hem…. (alleen vind ik dat persoonlijk jammer en zonde)
en dat bod van 4 op MP dat zijn boden, ik kijk daar al niet eens meer na als je ergens ge-intereseert in bent dan bel je ……PRIJS DROPJE, auto mag voor 3250 opgehaald worden,
dus voor weinig centen een extreem nette calibra Orginele NL turbo..
heeft niemand belangstelling voor deze auto? (des noods brengt hij in onderdelen ook nog wel het nodige op..)
ik zelf heb mijn handen vol aan een andere calibra turbo, (die gaat ook helemaal in onderdelen weg) maar is dik en erg netjes uitgebouwt, dus daarom geen tijd om de andere calibra te strippen en ik zelf zou het ook zonde vinden aangezien deze auto nog erg netjes is, en het niet waard is om te strippen,mmm duidelijk dus, ik heb ook al tegen mn maatje gezegt dat het een verkeerde timing is want er stond laatst een d kadett c20xe voor 1500 euro hier in groningen te koop maar helaas die was al weer weg, heb die auto zelf wel gezien, geen raar ding, voor die centen, geen roest en netjes in gebouwt
maar ja die is al weg, maar in ieder geval bedankt voor de uitleg, het is dus niet de moeite waard om er heen te gaan, ik heb het zelf persoonlijk ook niet zo staan op handelaren, maar meer met mensen die passie voor deze autos hebben..
klopt stefke goed dat je dat even vermeld, dat kleine plekje wat hij heeft (op de chassis balk achter) is gemakkelijk nog te herstellen, dat hebben wij beiden ook gezien en vast gesteld, dat is beslist NIET door gerot, het feit is dat hij daar begint, en als je er wat aan doet dat het dan niet meer verder door rot,
(de auto is ook 16 jaar oud, dus het begint ook ooit eens..)auto blijft behouden, net wat InjectTheVenom zegt, het zal toch te sot voor woorden zijn, als je 1 van de mooiere calibras van nederland gaat slopen,
want deze auto is roestvrij (heeft 1 klein plekje wat begint te roesten op de chassis balk, maar is maar erg klein en kan nu nog makkelijk verholpen worden dus roestvrij is hij dan..)en ik wil persoonlijk ook graag dat deze auto bij een liefhebber komt, ik heb zelf al een andere calibra turbo gekocht, omdat ik het zelf ook zonde vind dat deze auto gesloopt word,
dus de auto is en blijft compleet, (kijk voor H.Q pics op de advertentie onder aangeboden complete autos op dit forum)
ANJO TOL je bedoelt de grute stad met leeuwarden?
daar staat de calibra ook (woon zelf in een dorpje)
maar kom gerust eens langs, kun je de calibra eens bekijken en be-oordelen dat hij echt netjes is….(als je langs wilt komen stuur me dan ff een prive bericht)
ik ben ook wel benieuwt naar jou calibra (elke calibra is mooi om te bekijken…)
dankjewel vannos want dat is het ook, ik snap niet waar die belg over praat, maarja mischien is het jaloezie.. je weet het niet,
owja
hier nog een paar haarscherpe fotos om dit waare pronkstuk nog eens duidelijker te laten zien,
http://img816.imageshack.us/g/sam0173.jpg/
(owja ik ben geen handelaar, ik kom dus te intimiderend over, ik probeer een alleen een beetje eerlijk te zijn want ik ben 1x naar engeland gereden voor een lotus elite, en de lak schijnt nogal dof te wezen zei deze persoon, terwijl hij vol onder de krassen zat, dus vandaar dat ik duidelijk wil zijn over de staat van de auto,)
ik wil overgens overal wel fotos van maken als jullie dat graag willen zien (ook over alle punten waar stefke onze belgische vriend het over heeft..)
hallo de eigenaar hier,
de auto is ten eerste wel erg netjes, kijk je hebt ten eerste nieuwe autos en je hebt oude autos en je hebt calibra’s de calibra’s staan er bekend om dat ze nogal weg rotten, nou deze heeft 1 plekje (die gewoon bij geholpen moet worden op de calibra EN NIET DOOR GEROT)oowja stefke1984, ik snap jou al helemaal niet meer, eerst praten als brugman en als het puntje bij het paaltje komt heb je geen geld, want we waren het eens over een bedrag, alleen meneer had weer geen centen,
maarja maak er niet te veel woorden meer aan vuil,
de 4×4 bak is vervangen door mij, heb hem afgevult, LEKT ECHT NIET!! de auto is geschorst en is daarna niet meer mee gereden en je vult zo’n ding af tot dat ie overloopt…
daarom hangt er een druk aan de tussenbak, (snap ook niet waarom stefke1984 mij hier zo zwart praat..)die schijfremmen achter heb je helemaal gelijk in, die zijn aan vervanging toe, maar is dat is 10tje werk dat weten we allemaal,
en wat zit je nu te zeuren over een gaskabel, kom op zeg, de auto is van 1995 en met een kleine modificatie heb je een orginele gaskabel.. bodum geschuurt en bluts in rechter spatbord wat banketstaaf je ? :hmmz heb je betere ogen als ik…
mensen als er iemand gechameerd is bij deze auto kom hem dan eerlijk bekijken op de brug bij mij hier in leeuwarden,
en laat je alsjeblieft niet ompraten door een belg die de auto gaat kopen, terwijl meneer helemaal geen centjes heeft,:sleeping (daarom dus een duidelijke advertentie)
stefke1984 moet je ze eigelijk ook even vertellen over al die andere calibra turbos die er te koop staan in NL voor veel meer geld.. dan zijn we er al…
maa gelukkig zeg je in je eigen bericht: volgens mij.. dus volgens anderen zal het vast anders wezen,
auto is nog te koop
3500 euro opruim prijs..
haha sterker nog cqpv6 ik weet wel zker dat het een handelaar is, die denkt slim te zijn, maar iedereen heeft internet en laat mij dan net even iemand wezen die graag een uur lang alle auto aanbied sites afspeurd voor koopjes (vooral lotus) (zo nu en dan als ik tijd over heb kijk ik naar de c en de d kadettjes)
hier in NL schijnt iedereen min. 10.000 euro te moeten neer legen voor een c kadett 16v (te gek voor woorden..) als hij dat echt krijgt heeft hij nu al handel kijk maar op deze link,
dus als er iemand is die deze persoon wil pesten maak de zelfde advertentie, en krijgt mischien een bod van 11.000 euro nou dan zal ik die c kadett uit duitsland ophalen en door verkopen, heb je weer een paar duizend euro verdient,
en dat lijkt/schijnt waarschijnlijk te lukken,(ps als mijn ge restaureerde c kadett 16v projecht klaar is gaat ie meteen in de verkoop, dus dan ben je er zeker van dat je geen afgetrapte auto koopt, en hij hoeft GEEN 10.000 euro op te brengen als die auto maar een goed droog plekje krijgt bij een opel liefhebber (c kadett gaat weg omdat ik de d kadett turbo hou…)
en voor 10.000 euro zulke wielkasten… pfff niet best,
ik denk dat dat bod van hem zelf is en de eerst volgende die erover heen bied wil ie hem wel verkopen.. (dus wie is in voor zo;n grapje :D)haha dat meen je niet dat is grappig, kom volgende keer eens langs zou ik zeggen,
leeuwarder motoren revisie ben ik werkzaam, je bent van harte welkom,
ik denk dat ik nu nog een geschakelde plus recht-streeks op de accu heb gezet omdat de accu vanavond leeg was toen ik de auto naar mijn woonplaats wou rijden,sw16v nogmaals je bent van harte welkom,
sw16v gelukkig werk ik bij een revisie bedrijf, en kan dus ook goedkoper aan turbos komen,
denk dat ik eerst de c20let ga reviseren voordat ik hem in de kadett leg,ligt aan de staat van de motor
nou ik heb vandaag de kadett weer gefixt, hij loopt weer, koste nog wel wat moeite, maar al met al is het nu klaar,
kan ik nog 1 of 2 maanden zo rond rijden voordat de c20let erin komt…dank jullie allen
owja
omdat ik laatst door een ** lupo (op diesel) eruit was gereden (:swear)
wil ik een c20let in de d kadettjah kon mijn calibra niet kwijt nu heb ik hem geruild voor een c20let en een f28 bak en het hele 4×4 gebeuren + een complete ombouw set voor 16v in een c kadett (van olie aanzuigbuis tot getrag 5 bak van een manta 18s) en nog eens een chip fase 3 voor de c20let, en een special inlaatgebeuren waar meteen al een blow off ventiel opzit (jullie weten wel wat iuk bedoel) waar je je interkoeler darm op aansluit,
en nog een smak geld
het gehele 4×4 gebeuren is verkocht, alleen de f28 bak heb ik nog en kan verkocht worden.. (maar ik heb het spul nog niet binnen…)
het moet gaan lukken, folkyc20xe teminste ik heb voldoende info over hoe het moet, (ik heb de calibra turbo nog dus kan het relais overzetten als de mijne stuk is..)
maar ik heb straks een c20let blok over, en die kan in de c kadett of de d kadett, maar ik denk dat het de d kadett wordn ivm dat ik een complete set heb voor de c dus dat ik alles meteen aan kan sluiten en dat de auto dan rijbaar is, en anders moet ik mijn hooftremcilinder aanpassen en uitlaat enz..
dus dan gaat denk ik toch over een x aantal weken een c20let in de d kadett (gechipt..) ongeveer 280 / 300 pk
max,
wat bedoel jij precies met:
“haal je ook nog even het stukje voor je LRF en je klopsensor? Gat zit er nu nog niet bij….”
moet er nog wat verwijderd/aangepast worden aan mijn draadboom?
en is de brandstof relais (wat er dus op komt) het zelfde als bij een c20let
het is inderdaad een erg erg nette kabelboom, zo zie je ze zeldzelden,
(uit belgie gehaald)..
ik zou de kabels kunnen verlengen en hem bij de ecu laten werken,
maar in mijn ogen is het niet een groot probleem ik zoek wel een goed vocht vrij plekje,ik zal zien dat ik dat onderdeel bij een VOD kan vinden,
met jullie info moet morgen avond de motor wel weer lopen,
ik ga mijn best doen en de bestaande draadboom weer bij mijn reserve motorblok neer leggen,owja de motor voor de c kadett word ook een c20xe omdat de calibra turbo compleet is verkocht (zoals het nu staat)
het is de blauwe ERG NET verkeerde ZONDER ROEST staande calibra turbo c20let
-
AuteurBerichten











