Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@joop1970 wrote:
Hoever staat het open? Ik heb het vaker bij corsa’s gezien dat er enige ruimte tussen ziet, max een halve cm.
Staat wel een cm of 2 a3 open ik kan zelfs het blokje zien waaraan het hoort vast te zitten , enkel aan de bumper zelf kan ik niks zien daarom wou ik deze er graag af halen als dit niet al te moeilijk is en zonder teveel anders te hoeven demonteren.
@BlackDevil wrote:
Bumper heeft er waarschijnlijk al een keertje af gelegen en is toen niet goed teruggezet over de voeringen die op die plek aan het spatscherm vastzitten. Bumper onderaan helemaal losschroeven en ook aan elke kant schroef in de binnenste wielkuip (achter een plastic klepje). Dan goed duwen en alles weer vastschroeven. Binnenste wielkuip kun je gewoon laten zitten.
Klikt de bumper er aan vast of is het inhaken of een ander systeem ?
Dit is wel op te lossen met wd-40 en er is goed tegen tikken met een hamer ?
13 juni 2012 om 17:25 In reactie op: Opel corsa b start slecht na vervangen van luchtmassameter #18036086er brand geen waarschuwingslampje of dergelijke. auto loopt prima met de nieuwe luchtmassameter enkel als hij warm is ( dus een tijdje mee gereden ) wilt hij bijna niet starten.
Was tevens ook al van plan om de auto eens te laten uitlezen iemand een idee hoe lang dit duurt en kan kosten ?
had ik ook al aan gedacht dat dit het zou kunnen zijn.
Maar wel raar dat ie het enkel heeft ook al is ie maar een klein beetje over zijn temperatuur heen.
Het was dus indd het transpondertje zoals aangeduid op de foto.
Is het vodoende dit gewoon vast te lijmen in een andere sleutel ( behuizing ) zo dicht mogelijk bij de sleutel zelf ?
mvg Tom
@tobber wrote:
@TWA wrote:
Zit op de mobiel en dan kijkt t allemaal wat lastig maar rechts boven in (foto, niet sleutel. Gezien op de sleutel rechts onderin het zwarte plastic) zie je een klein rechthoekig bakje. Daar zit/zat je chip.
Als je de reserve sleutel gebruikt, knippert er dan op je dash het gele motormanagement lampje? Als deze knippert is de startonderbreker nog ingeschakeld en dan heb je dus een transponder…
Zal morgen ff op de pc kijken naar de foto…
sorry foto was verkeerd hierbij de goede :

@TWA wrote:
Zit op de mobiel en dan kijkt t allemaal wat lastig maar rechts boven in (foto, niet sleutel. Gezien op de sleutel rechts onderin het zwarte plastic) zie je een klein rechthoekig bakje. Daar zit/zat je chip.
Als je de reserve sleutel gebruikt, knippert er dan op je dash het gele motormanagement lampje? Als deze knippert is de startonderbreker nog ingeschakeld en dan heb je dus een transponder…
Zal morgen ff op de pc kijken naar de foto…
Van de reserversleutel weet ik het eigenlijk niet.
IK heb op de foto aangeduid wat volgens mij de transponder zou kunnen zijn… is een klein rechthoekig blokje.

de andere uitsparing is om hierin een lampje te plaatsen
Je kunt het slecht zien omdat deze sleutel ooit is gelijmd door de vorigge eigenaar.
Heb al geprobeerd dit blokje los te maken of open te krijgen maar zit geen beweging in.
Ik heb hier in de sleutel wel een blokje zitten , maar ziet er niet echt uit als een transponder.
Kan iemand gou uitleggen hoe ik een foto kan plaatsen dan kan ik deze hier plaatsen…
Had de sleutel opgengedaan maar zie er niets zitten dat op een trandsponder lijkt … , kan je deze trouwens los vinden of is daar teveel verschil in ?
@wim-v6 wrote:
Hallo Tom..
> Bij de bougies komen is niet een heel groot probleem, maar door de moderne techniek vind je geen bougeikabels meer onder de kap..
– Schuif Ecotec kapje naar rechts en til m eraf.
– dan zie je plots de bobine liggen, even de stekker los, boutjes los, en wip je m met enige voorzichtingheid eruit.Willem
Moet er tevens zoals ik gelezen heb de min pool van de baterij worden losgekoppeld ?
Als je de bougies gaat halen voor dit type auto , moet je er dan verder nog iets aan doen ?
mvg Tom
De 5w30 olie was vrij betaalbaar ( het gaat ook maar om 3 liter voor de corsa )
Het tikkend geluid komt enkel voor bij warme motor niet tijdens koude start of opwarmen van de motor.
De corsa is van 1999 met nu een +-83.000km
Dus welke olie word er dan aangeraden om er in te doen ?
Persoon bij wie ik de auto laat onderhouden !
Dan zal morgen een nieuwe oliefilter bestellen en zo snel mogelijk vervangen heb zelf nog 5w30 olie staan
Hij maakt nu na de olie wissel inderdaad een tikkend geluid bij warme motor en heb me laten vertellen dat deze te dun word als die warm is
Ik denk dat er 10w40 is ingegaan ( doe het namelijk niet zelf )
Filter is vervangen en er is +- 3 liter ingegaan.
De vorige olie weet ik niet welke dit was omdat het de eerste keer is sinds de auto is gekocht. ( ook geen onderhoudsboekje of sticker waar het opstaat. )
21 november 2011 om 18:35 In reactie op: remmen bibberen/daveren bij hoge snelheid (opel corsa b 1.0) #17777472@*Jurgen* wrote:
kromme schijven…
Dat moet je dan toch ook voelen bij lagere snelheid ?
Althans dit was zo bij mijn eigen wagen.
mvg Tom
15 november 2011 om 16:27 In reactie op: knipperlichtschakelaar ( stuur ) cora b vervangen ? #17942997Nieuwprijs valt indd goed mee iets van een 25 euro.
En voor iets dat veel gebruikt word mag het wel nieuw zijn.
14 november 2011 om 17:25 In reactie op: knipperlichtschakelaar ( stuur ) cora b vervangen ? #17942993Oke , dan gaan we er 1tje bestellen en ziet of het allemaal lukt !
14 november 2011 om 14:24 In reactie op: knipperlichtschakelaar ( stuur ) cora b vervangen ? #17942991Hallo,
Is er ook geen relais waarmee je rekening moet houden en of vervangen ?
Of zit dit al tussen het kabeltje det je moet losmaken en terugsteken ?
mvg Tom
joop1970:
Heb jij er het volledigge deurpaneel afgehaald ?
mvg Tom
-
AuteurBerichten
