Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@bandido wrote:
Beterschap met je voet Peter.
Het moet wel denk ik een zekering ergens zijn.
Aan die aansluiting in de kofferbak ruimte zitten de kabels aangesloten, maar geen spanning.
Zijn wel dunne kabels, dus of er iets zwaars opkan dat betwijfel ik.
Zal dus iets moeten zijn wat niet teveel stroom verbruikt.
We gaan binnenkort weekend naar berlijn met auto, en dacht dan dat mijn zoon zijn 10 inch laptop erop aan kan sluiten.Kan je volgens mij zwaarder belasten dan de aansteker voorin.
Zo lang je er geen last van hebt niks aan doen. Je merkt het zelf als de auto slecht begint te starten. En het beste is dan om ze allemaal in 1 keer te vervangen, anders blijf je aan de gang.
Zo te lezen idd een Aux
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Brandstofpomp? Brandstofleidingen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Z19DT dacht ik. De 1.9 CDTi iig. Er zit 1 grote kunststof plaat onder waar je een kleine plaat uit kunt halen zodat je bij het carter en oliefilter kan. Alleen die kleine plaat is dus weg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ga eens praten met RS tuning of met Essing Performance Center. Dat zijn tuners die echt weten waar ze mee bezig zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gister even de olie en oliefilter vervangen, ruitenwissers vervangen, beetje met de OP-Com zitten spelen. Nu alleen nog even zoeken naar een nieuwe afdekplaat voor onder het carter, de huidige is weg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een China clone 1.45 op Ebay gekocht voor weinig, werkt prima voor mijn Zafira uit 2005
Mag slot op.
Beetje zitten spelen en toch werkend gekregen :D
Mooi spulleke! :afro
Als ie echt zwaar schakelt kan het een probleem zijn met de koppelingsplaten en/of drukgroep.
@SimpleFace wrote:
Kon het voor dat geld ook niet weggeschreven en verwijderd worden? Of is dat met diesels wat lastiger?
Dat had gekunnen, voor €500 was ie weggeschreven en getuned. Dus voor alleen wegschrijven mag ik aannemen dat het stukken goedkoper is.
Dat is mooi dat het gemaakt is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@jaro wrote:
Sleutel doet helemaal niets, inleren werkt dus ook niet.
Lijkt er op dat de sleutel overleden is.
Wat ik niet snap is dat ik dan helemaal niets meer kan behalve het bestuurdersportier open draaien en het contact aanzetten.
Stel dat je op een afgelegen plek staat en dit is je enige sleutel, dan sta je dus mooi te kijken.
Ik dacht dat er een “losse” chip in zat die niets met de rest van de sleutel te maken heeft zodat je altijd kan starten.Dan is gok ik toch de chip weg of defect die in de sleutel zit.
Als de chip weg of defect is kun je de auto open maken en het contact omdraaien maar door de strartonderbreking dus niet starten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 januari 2016 om 11:48 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246306@Jones Newton wrote:
@Tinus84 wrote:
EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het flink door rijden om het inlaat traject schoon te branden is een beetje vreemd advies als je weer dat de egr klep onder vol last sluit er er dus niets warm word en schoon brand…
Gaat niet alleen om de inlaat, ook over de uitlaat met roetfilter.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ga voor onderhoud altijd naar http://www.auto8.nl goede service en goede prijs. Wel niet alleen Opel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sleutel opnieuw inleren? Staat in het boekje als het goed is het dat moet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Keer uit laten lezen, zou van alles kunnen zijn. EGR klep niet goed, LMM, vacuüm slang van turbo lek, turbo niet goed, inspuiting van de diesel etc.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien vocht/condens bij de bougie kabels etc
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
4 januari 2016 om 18:26 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246304Mijn Zafira (1.9cdti 120PK) is bij http://www.dieseltuning.nl OBD getuned en de EGR weggeschreven. Heb er nu al meer dan 4000km zonder problemen mee gereden. http://www.rs-tuning.nl is ook een erg goede tuner. Let wel als je een tuner zoekt dat die doet tunen via OBD, dan is het namelijk maatwerk en niet een voorgeprogrammeerde chip. Kosten zijn wel hoog, reken op rond de €500. Maar dan weet je wel dat het goed is gedaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1 januari 2016 om 13:06 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246289EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geen dank
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Onder mijn Zafira liggen nu voor Vredestein Sportracs en achter Continental Premium Contact 2 beiden 205/55-16. Zijn fijne banden moet ik zeggen, zaten er onder toen ik em kocht, ervaring is wel dat continental hard slijt. Altijd goed tevreden geweest over Bridgestone Potenza banden. En als je goede betaalbare banden wilt zou ik de Hi-Fly HF805 aanraden. Hebben Continental profiel en een goede kwaliteit rubber. Heb ze in 235/50-18 (als ik het goed heb) onder m’n Omega gehad. Als ik nieuwe zomerbanden zou aanschaffen zou ik weer de Hi-Fly pakken.
Als m’n winterbanden versleten zijn stap ik over op Michelin Crossclimate, 4-seizoenen band.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
http://youtu.be/fYBDAEsyBsA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stap voor stap uitgelegd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zit geklemt of een schroefje onder het Opel logo. Zoek anders even op youtube, daar zul je vast iets vinden
Meestal kun je deze van buitenaf eruit klikken zou je zeggen.
-
AuteurBerichten