Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat klopt, die rommel gaat ook aan de schoepen en dergelijke zitten van de waterpomp, wat het leven weer verkort.
ik zou het niet doen, maar wel de vloeistof verversen.
Waarom wil je het reinigen?
Hoi Petra, ik heb je een mailtje gestuurd.
zo kwam ik afgelopen juli bij de dealer voor een Budget beurt (?? best prijzig) daar werd me verteld dat de banden vervangen moesten worden, dat was ook nodig. een schappelijke 450,- voor een Goodridge 175/70/13.
distribututie riem, deze had nog 1,5 jaar/20.000 km te gaan maar dat moest nodig dat koste 560,-
1 toerentellerlampje was te zwak, konden ze vervangen dat kostte dan 113,-remblokken vóór te dun, dat klopte ook voor 95,-
remschoenen achter te dun, dat klopte ook, 140,- zou het kosten.
kentekenlampje stuk, 45,- euro.Ik wil hiermee zeggen dat de dealer ook niet altijd heilig is.
want bij het vervangen van de remmen bleek er speling op een stuurkogel te zitten, maar dit zag je niet aan de hoes.. raar dat dat wél over het hoofd word gezien.Alle lampjes waren binnen een uur vervangen en dat koste me maar liefst 8,-
De riem doe ik zelf als het weer wat beter word. kost dan 140,- aan materiaal.
remmen zelf gedaan, dat koste 75,- euro.Bandjes bij de kwikfit erop laten zetten want dat scheelde 100 euro, daarbij laten uitlijnen.
en toen begon het gedonder bij de kwikfit :fy1
De stuurkogels zijn een lange tijd niet losgeweest, daar had de kwikfit het waarschijnlijk moeilijk mee, tijd is geld dus hij MOET los.brandertje op de Stuurkogel gezet toen wou de kogel wel los, sporing recht gezet, toen kreeg ik de auto terug.
leuk.. stuur scheef, stuur trilt, en trekt ineens naar rechts.
dus ik wiel eraf ffe kijken.. is de stuurkogelhoes opengebrand… :swear lekker bezig geweest..
maargoed, de kogel was al afgeschreven, dus zelf een kogeltje gehaald, eropgezet en terug naar de kwikfit daarbij de man aangesproken die de vorige keer de auto had uitgelijnd, en verteld wat er allemaal was gebeurd en mis is. dat ik niet van plan was om voor iets te betalen wat niet gebeurd is.meneer kon niet een eigen draai aan het verhaal geven, en lijnde kosteloos de auto op nieuw uit. (daar was ik dan weer blij mee :thumbup)
kom ik thuis.. weer geklapper bij drempels..
Het zal toch niet he…:argueZijn ze dit keer vergeten de stuurkogel vergeten vast te draaien aan de stuurstang:puke
Dit zelf maar aangedraaid.hop naar een eenmans garage voor de APK en daar was alles prima in orde, die zei auto is netjes!
toch weer een sloot geld bepaard door zelf ffe uit te zoeken hoe en wat.volgende keer laat ik alleen Olie en filter doen.
rest maar zelf.:vertagik weet het niet hoor, in alle garages kom je wel apparte dingen tegen.
dynamo is 55amp kan je houden, accu 70 ah is prima
onder de motorkap heb je rechtsboven een rubber dop.
daargaat een stuk kabelboom doorheen.
met een beetje proppen en priegelen krijg je de voeidingskabel er door.
(komt boven je koppelingspedaal uit)vervolgens schroef je de dorpellijsten los en leg de de + kabel langs de bestuurderskant en de signaalkabels langs de bijrijderskant.
succesdeurpanelen zitten met drukkers vast.
ffe een schroevendraaier eronder en wrikken. plop, en de boel is los.
wat was het nou:
Bij de grote beurt van de Opel dealer, zijn er nieuwe bougies ingedraaid, maar zijn ze vergeten de bougiedoppen aan te drukken:wors
bedankt voor de tip.
ik ga er zsm naar kijken.metvolle tank doet ie het ook
10 augustus 2009 om 20:03 In reactie op: Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur? #17498456haha dat is dan wel weer zo..
niet te vergeten dat een tt is afgeleid van de golf 4. en die weer interesant is met een 1.8 20v(t). maarja dat is weer duur:jerry
heb je de achterwielen ook gebalanceerd?
welke olie soort is er in gegaan?
wielbouten te lang met het kloppende geluid.
check je schijf en lagers eens op schade..
Fresh/frisco uitvoering?
die zijn niet zo rijk uitgerust met electronica dacht ik zo. een 55 zou volstaan..
oogt kadettig king:
origineel gepost door xladage
1: klinkt als dynamo inderdaad. Moet je even je dynamo doormeten, dan weet je of dat ding nog goed werkt. Je accu zal ondertussen wel leeg zijn, maar deze kan een klap gekregen hebben hierdoor.Daarnaast past niet elke dynamo overal op, dus geen idee of dat ding van de panda op jouw astra past.
VOLGENS MIJ! (ik weet dit dus absoluut niet zeker) heeft jouw astra een 70amp dynamo?! Iemand?!2: Profiel of kwaliteit kan een probleem zijn, moet je even mete n hoeveel er op zit. Onder de 2 / 2.5 kan vervelend worden met nat wegdek. Daarnaast zijn de slijtvaste oekiewakkie banden (vooral de goedkope (japanse) banden) vaak ook niet echt vol grip. Vaak is hoe goedkoper / slijtvaster, hoe minder grip.
Maar als je echt uitbreekt denk ik toch dat het ergens anders in zit. Misschien iets met de ophanging ofzo?je kan er ook een 55 aan hangen, maar dan is maximaal je radio gevoed.
weet niet wat voor uitvoering het is, stel het is een kale GL dan kan het nog wel met een 55 amp,
zijn de rollen en bevestiginspunten hetzelfde dan?
welke banden zitten er voor en achter?
kunnen ook versleten schokbrekers zijn.de achterklep lukt niet omdat het te rond is ?:argue
golf 1 bakkie
wat een bak:wub:wub
26 juli 2009 om 18:27 In reactie op: Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur? #17498438voor een golf 2 1300 kost het bijna niks.
maar toch liever de opel:wub
is dat geen VAG tellerbak:hmmz
opc1 niet zo heel veel van gemaakt…….
motorkap open,
je ziet aan de zeikant van het knipperlicht 1 kruisschroef zitten. beetje diep in een wit plastic bus.
die los draaien en de knipper schuift naar voren eruit.origineel gepost door Aapje
origineel gepost door tim_j
origineel gepost door Aapje
Ik vond net op de oude knipperlicht een sticker van een dealer ergens rond Tilburg… Kortom ik hun opgebeld gevraagd of mijn auto bij hun in het systeem staat….Laatste km-stand bij hun bekend: 320.xxx in 2004, toen ik ‘m kocht 195.xxx (2008)…. Inmiddels 215.000. Dus wie gokt dat mijn auto 400.xxx gelopen heeft krijgt een aai over z’n bol :jerry Dat gok ik namelijk wel :P
(hij is tussentijds verkocht door wat handelaars, dus die zullen wel gekut hebben)
Ken hier zo boos om worden om dat gerommel met de km standen, :argue
maar aan de andere kant :wors:wors:wors:wors
In de tussentijd is deze auto ook van een semi-petje geweest. Dus hij is ook nog eens flink met een kapotte thermostaat e.d. op z’n staart getrapt. Dus nooit op temperatuur gereden….
Kortom, enige wat echt kapot eraan is: Zuigerveren. Rest doet ’t nog prima :/
zuigerveren is een stevig klusje om te vervangen.
ruik je verder niks?
leuk klusje!
maar helaas niet mijn smaak.
-
AuteurBerichten