Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de reacties. Zo te lezen komt het niet overdreven veel voor. Wellicht ook alleen maar bij de bak gekoppeld aan de Z22SE?
Ik wordt helaas niet gehinderd door technische autokennis :D Ik zal mijn mannetje de berichten in ieder geval doorgeven.
origineel gepost door kenny_whitlau
Ik snap precies wat je bedoelt. Alleen bij mijn oude astra moet gewoon een andere motor in of cilinderkop. Als ik wil doorrijden moet ik er nog een hoop geld aan uitbesteden.Dus moet ik nu een keuze maken of de oude maken of een andere kopen. En geld om een astra te kopen met weinig km is er opdit moment niet.
Oke, ik dacht dat je er al een andere motor in had omdat je hier een tijdje geleden al een topic over had geopend. Dan is het misschien verstandig om inderdaad de auto weg te doen? Ik heb als tweede auto jarenlang een Suzuki Alto gehad en momenteel een Hyundai Atos. Is zoiets niet een optie om tijdelijk goedkoop te rijden?
Als ik de exploitatiekosten van een Astra op gas boven de 200K in moet schatten kan ie met wat geluk nog een tijdje mee. Als je pech hebt wordt je met een ander z’n rotzooi opgescheept. En die kans schat ik hoger in. Succes met je keuze!
Hoe lang heb je de vorige Astra nu? Als ik het enigszins gevolgd heb nog geen jaar. Die kocht je ook al met een dikke 200K op de klok en heb je volgens mij veel geld in gestoken. Nu wil je weer een kar kopen met 200+K en dan ook nog op gas.
Ik weet dat veel mensen roepen ‘een hoge km-stand maakt niks uit’ maar het is gewoon zo dat je dan veel meer kans hebt op (grotere) problemen en (duurder) onderhoud.
Mijn advies: nog ff doortuffen in je ouwe bak, geld aan de kant zetten en over een tijdje een nette wagen kopen waar je even mee vooruit kunt…….
Waarschijnlijk gaan er nu mensen schieten op mijn bijdrage maar zo denk ik er over……..no offence…..:P
Hoi,
Enkele weken terug heb ik ongeveer dezelfde vraag gesteld en ik ben er inmiddels achter waar de oorzaak ligt. Bij mij is het rubber omhulsel geknapt die je ziet wanneer je de achterklep helemaal open hebt staan. Het betreft de rubbers helemaal bovenin waar je kabels vanuit de auto richting de achterlichten gaan. Bij mij loopt het water door het rubber langs de zijkant (thv het achterlicht) achter de bekleding de kofferruimte in. Ik heb inmiddels als noodoplossing een stuk binnenband over dit rubber aangebracht maar ben nog op zoek naar een structurele oplossing.
Weet iemand hoe dit te verhelpen is zonder dat de dealer er een hoop urenwerk in steekt? Het rubber zelf zal niet veel kosten maar ik ben een beetje angstig om de bedrading etc. los te trekken.
Willem,
Bedankt voor je antwoord. Is hier ook wat aan te doen? Kan ik het achterlicht afkitten? Ik hoop toch dat ik niet gelijk een nieuw unit moet kopen want die dingen zullen wel weer verschrikkelijk duur zijn.
Zijn er verder nog mogelijkheden of tips om dit euvel te verhelpen?
Tim
Nog wel een aantal vragen van mijn kant. Ik wil zelf eigenlijk de olie gaan verversen ipv dit uit te besteden. Maar:
*is het nodig om halfjaarlijks het filter ook mee te vervangen? Is deze zo te demonteren of is daar speciaal gereedschap voor nodig?
*Mijn Sport Edition ligt laag bij de grond zeker icm de Irmscher bumperlip. Volstaat opkrikken om bij het carter te komen of is het ivm veiligheid ook beter om oprijblokken te gebruiken?
*Wat is het aanhaalmoment van de carterplug? Ik ben namelijk goed in dingen te vast draaien?
*Moet de rubber ring van de carterplug bij elke wissel worden vervangen?
Verder heb ik wel eens gelezen dat de hoeveelheid olie die in het boekje staat niet klopt bij de Z22SE motoren. Het schijnt dat er dan teveel in komt. Als ik naar de peilstok kijk na het verversen staat ie ook inderdaad iets te hoog. Hoeveel olie moet hier daadwerkelijk in (met en zonder filter)?
origineel gepost door Jerremy
en korte ritten kun je volgens mij maar better voorkomen. Staat ook gewoon in het instructie boekje, maar goed.
Zelf rijd ik desnoods een ommetje zodat motor iig wel warm wordt/op bedrijs temperatuur komt. Beetje zonde van me motor anders.Ik rij zelf met Comma 5w-40 volsynthetisch. Volgens mij moeten de Opel-motoren van na 2001 altijd met vol-synteeth worden afgevuld.
Ik rij ook wel veel korte stukken en daarom laat ik de olie eens per half jaar verversen (5.000 km). Wel een dure hobby maar ik ben zuinig op de auto en motor.
Waarom zou je voor een dikkere olie kiezen? Dunne olie is met deze temperaturen juist beter voor de motor omdat deze dunnere olie als het koud is beter door het motorblok loopt.
Dikkere olie lijkt mij in jouw geval alleen beter als je last hebt van bovengemiddeld olieverbruik of de auto regelmatig zwaar belast. Dikkere olie zal dan wat minder gauw ‘dun’ worden waardoor de smering beter gewaarborgd blijft.
Flush toevoegen aan de olie lijkt mij niet gebruikelijk. Nadat je de oude olie hebt afgetapt kun je met de Flush-vloeistof de motor reinigen. Daarna laat je de Flush uit het blok lopen en kun je de frisse olie in het blok gieten.
Er zijn vast mensen die het beter weten dan mij en die zullen ook nog wel reageren, maar Flush toevoegen aan de normale olie lijkt mij zondermeer niet de bedoeling……..
Succes.
Deze heb (toevallig?) ook stuk. Gelukkig weet ik op de tast alles redelijk goed te vinden…….
Druklager wat kapot is?
Hoe krijg je het voor elkaar om binnen een omgerekende 60.000 km een koppeling aan gort te rijden? Is de teller niet stiekem teruggedraaid……?
Ik heb dr ook last van. Vervang zelf het interieurfilter eens per jaar en gebruik de airco eigenlijk zelden. Van binnen is de auto ook helemaal niet nat. Zelfs de deursponningen maak ik altijd helemaal droog na het wassen. Ik vind het ook erg vervelend maar heb me er maar enigszins bij neergelegd……..
Astra G, bj. 10-2003, Z22SE, Station Sport Edition II en Irmscher uitgevoerd
63.500 km op de klok waarvan ik zelf 40.000 km heb gereden, inmiddels 4 jaar in bezit.+
Sterke, soepele motor
Comfortabele reisauto
Betrouwbaar (nog geen reparaties gehad)
Lage onderhoudskosten
Relatief gunstig verbruik t.o.v. de motorinhoud–
Krakende stabilisatorrubbers bij lage buitentemperaturen
Half NL heeft zo’n ding :wors
Oliepeil lastig af te lezen
TC niet uit te zetten (en deze reageert ook nog eens erg indirect)Over het algemeen heel erg tevreden over de auto. Zowel vlot in het stadsverkeer als ook comfortabel op langere vakantieritten. Ten opzichte van de Audi A4 Station Quattro van mijn kameraad (zelfde bouwjaar) merk je wel dat de Astra in bijna alle opzichten op een lager niveau staat. Toch waardeer ik de auto erg en durf deze wel een 8.5 als cijfer te geven.
de handleiding is inmiddels aangeschaft via marktplaats. ook een (grote!) simkaart is inmiddels aangeschaft en in werking. het was nog lastig om aan de radio-code te komen omdat de auto uit DLD afkomstig is.
cassettebandjes zijn wel uit de tijd. ik wil er dus graag een CD-wisselaar in laten bouwen. welk merk/type is hier het meest geschikt voor? moet ik hier nog veel voor aanpassen of is het plug en play?
dank voor alle reacties :thumbup:thumbup
-
AuteurBerichten