tim106gti

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 88)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Velgen astra G #17945833

    Astra G heeft toch een ET-waarde van 49?

    In reactie op: Groningen omgeving #18034405

    Was op de kruising bij de slipschool. Mijn Astra is nog een tint donkerder blauw dan die van jou. Inderdaad een G station. Irmscher uitgevoerd en inmiddels 6,5 jaar in bezit.

    In reactie op: Groningen omgeving #18034403

    Heb ik Oscar-16V een tweetal weken geleden gespot op de zondagmiddag nabij het vliegveld van Drachten? Ik moest voor je wachten toen je naar het nieuwe industrieterrein opdraaide waar ik net had geskeelerd. Auto + kenteken lijkt verdacht veel op deze.

    In reactie op: Schokkerig rijgedrag bij koude motor, en inhouden? #18012370

    Tsja, dit kan van alles zijn natuurlijk. Wellicht een EGR of bobine die niet helemaal top meer is. Het kan ook een sensor zijn die niet goed meer werkt. Bijvoorbeeld de LMM.

    Ik zou eerst eens een oliewissel doen met Forte Motor Flush en het brandstofsysteem eens reinigen met Forte Gas Treatment of Fuel System Cleaner. Daarna naar onze oosterburen en de wagen eens goed warm stoken en doorblazen.

    Ik heb zelf ook de Z22SE en ben er erg tevreden over. Ik rij koud ook niet boven de 2500 RPM. Met koude motor rijdt elke auto minder fijn dan goed op temperatuur.

    In reactie op: Sludge op mijn olievuldop #17969463

    Ik gebruik zelf de volsyntheet:

    Comma Syner-G 5W40

    Ik ben hier erg tevreden over. De motor loopt hier prachtig op. Wel gebruik ook jaarlijks Forte Motor Flush, Gas Treatment en Fuell System Cleaner. Ondanks zo nu en dan een periode van kortere stukken geen last van sludge.

    @jraaf wrote:

    Paypal is super. Mocht je niks ontvangen dan heb je garantie op het betaalde bedrag.

    Daar kan je niet zondermeer vanuit gaan! Ik spreek uit ervaring. Op Marktplaats en Ebay geldt deze kopersgarantie wel maar daarbuiten niet!

    In reactie op: 2,2 ketting versprongen bij 56.000km?? #17919727

    Dank voor de tip Willem. Ik zet de auto vaak alleen maar in de versnelling. ’s winters omdat de kabel vast kan vriezen, ’s zomers omdat het een gewoonte is geworden. Ik heb het idee dat veel mensen ook niet de handrem gebruiken?

    In reactie op: 2,2 ketting versprongen bij 56.000km?? #17919725

    @Corsa A GSI wrote:

    Is een logische verklaring voor:
    Parkeer de auto op de handrem niet in de versnelling!
    Wat gebeurt mensen parkeren de auto in de versnelling op een heuvel.
    Hierdoor staat er continu druk op de kettingspanner en ketting.
    Met als gevolg slappe ketting en verrotte spanner.
    Dus parkeer de auto niet in versnelling maar op de handrem!
    Handremkabel is altijd nog als een gebroken ketting.

    Dit herken ik overigens wel. Vorig jaar moest ik ff parkeren op een helling in Frankrijk. Auto in de versnelling gezet en toch rolde ik schoksgewijs achteruit. Niet ineens maar om de tien seconden ongeveer rolde die een aantal cm’s per keer achteruit. Hoe is dit te verklaren?

    In reactie op: 2,2 ketting versprongen bij 56.000km?? #17919724

    @henry.kummeling wrote:

    dat neemt nog steeds niet weg dat ik het belachelijk vindt dat zulke dingen kunnen gebeuren met deze km stand

    Tsja, het is en blijft materiaal. Alles kan stuk. Sprak vorige week nog een collega die een nieuwe Twingo had gekocht. Binnen 400 km was de versnellingsbak volledig kapot gelopen. Goed gebruik en onderhoud kan veel ellende voorkomen. De geluksfactor is en blijft ook belangrijk…….

    In reactie op: 2,2 ketting versprongen bij 56.000km?? #17919716

    @2000 wrote:

    Sterker nog, ik vind het belachelijk. Maar wat doe je er aan? Ik weet wel dat ik nooit meer een 2.2 neem. Eigenlijk niet al te veel power (de 2.2 direct is al wat beter) en het ketting verhaal is voor een hoop opel bezitters vervelend (duur!!!) afgelopen.
    De oplossing van opel was de spanner vervangen, maar de ketting heeft wel op z’n donder gehad, en in mijn ogen een verhoogd risico op schade, jaren later. maar dan is het opel zijn probleem niet meer. Ik was serieus veel geld kwijt, en hij was niet eens gebroken of versprongen.

    Ik heb zelf de Z22SE en heb deze inmiddels van 23K naar 92K gereden. Ik vind het een geweldige motor. Het koppel van een diesel en bovenin flink vermogen. Ook loopt ie super rustig en stil. Mijn zwager heeft de 1.6 16V. Dan mag je best klagen over het ontbreken van vermogen en koppel. Zeker als je de 2.2 bent gewend. Ik heb wel eens gelezen dat het oliepeil altijd max moet staan om zodoende de ketting goed te smeren. Ik probeer dit ook altijd aan te houden. Ook jaarlijks doe ik een oliewissel (al rij ik slechts 10K per jaar met deze auto) en bij het olie verversen gebruik ik Forte Motor Flush. Ook gebruik ik jaarlijks de Gas Treatment en Fuel System Cleaner van Forte. Verder altijd goed warm rijden en na een vlotte rit even een minuutje laten draaien op de oprit.

    Uiteraard hoor en lees je hoofdzakelijk de slechte verhalen. Ik heb ze op Problemcar ook wel voorbij zien komen. Toch hoor je ook veel positieve verhalen en mensen die zelfs beweren dat het (één van) de beste motoren is die Opel heeft gemonteerd. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.

    In reactie op: Veel kilometers, toch kopen? #17858635

    Tsja, het blijven lastige afwegingen. Persoonlijk heb ik een hekel aan ‘kilometers’. Ik koop toch liever een auto die iets ouder is met minder km’s. Roesten doet het spul immers toch amper meer. Zeggen dat km-standen tegenwoordig niks meer uitmaken vind ik te kort door de bocht. Ook veelrijders kunnen veel starten en stoppen, file rijden en de auto op zijn flikker geven. Alleen al om de laatste reden zou ik nooit een ex-lease auto aanschaffen. Fijn dat ze alle beurtjes hebben gehad maar minder fijn dat men voluit gaat met een koude motor.

    Bij hogere km-standen zullen, normaal gesproken, ook eerder zaken als koppelingen, schokbrekers, remmen en andere aanbouwdelen aan de beurt komen. Niet fijn als je een auto aanschaft en binnen het jaar de aanschafprijs nogmaals kwijt bent aan reparaties etc..

    Een occassion aanschaffen blijft toch altijd een gok die goed of slecht uit kan vallen. Ik rij inmiddels meer dan zes jaar in dezelfde auto die ik met 23K heb gekocht. Ik rij liever wat langer door en zet wat meer geld opzij zodat ik later weer een jonge wagen met weinig km’s aan kan schaffen.

    Ik begrijp dat andere mensen andere afwegingen maken. Ook niks mis mee. Ook met een jonge occassion kun je veel problemen krijgen terwijl een auto met veel km’s soms probleemloos door blijft tuffen.

    In reactie op: Levensduur hydraulische koppeling Astra G #18003161

    Ik haal voor het stoplicht altijd de auto uit de versnelling en zet deze in de vrij zodat de koppeling niet ingetrapt blijft. Heeft dit ook een positieve invloed op de levensduur of heeft dit alleen invloed op het druklager?

    In reactie op: Dilemma; auto verkopen of niet (update 16-10-12) #17983224

    Tsja, het is maar net hoe je het wilt bekijken. Als je ik verhaaltje lees trek ik de conclusie dat het voordien een lease auto is geweest. Gezien de km stand had die meneer of mevrouw beter een diesel kunnen rijden. Het betreft dus iemand die specifiek een 2.0 turbo least omdat ie het leuk vind om hard te rijden. Anders was ie immers wel voor de 1.4 uitvoering gegaan. De meeste leaserijders zijn niet echt zuining op hun auto wat betreft goed warm rijden en eventueel goed af laten koelen. Met name dat laatste is weer van belang voor de turbo. Gezien verleden en km-stand had ik de auto in eerste instantie al laten staan. Het argument dat een lease auto al zijn beurten krijgt is prima maar ik koop toch liever van een particulier die er hard voor heeft moeten werken en zuinig(er) op zijn auto is.

    In reactie op: Help mijn astra maakt een raar geluid en trilt! #17977220

    Er zullen vast genoeg uitzonderingen zijn die de regel bevestingen maar 260K op LPG is al behoorlijk veel. Dat zal de vorige eigenaar vast ook hebben gedacht. Na aankoop moet je dan ook niet gek opkijken als je tegen bepaalde zaken aanloopt. Daarom is het natuurlijk niet minder vervelend. Klinkt mij ook als een cilinderkop die niet helemaal fris meer is….

    In reactie op: meters allemaal plat #17965691

    Tjonge jonge, wat heb jij al een pech met deze wagen. Ik heb dezelfde uitvoering maar dan met de Z22SE (okt-2003). Ik heb deze van 23k inmiddels naar 90K gereden en nog nooit een probleem gehad. Ik heb de auto inmiddels meer dan zes jaar. Blijkbaar ben jij opgescheept met de shit van een ander. Lijkt me erg frustrerend. Hopelijk heb je alle dingen nu zo’n beetje gehad. Loopt de nieuwe motor wel goed?

    In reactie op: astra G 1.6 gekocht *inlezen lukt niet #17954668

    @wim-v6 wrote:

    Tim, Tis net als een 106GTi-tje, of je ze nu koopt met 80.000km, of 280.000km, Ze kunnen prima in orde wezen, of helemaal kaalgetrapt.

    Deze heeft een sportgrilletje, angel eyes en (afgrijselijk) sierstuk op de uitlaat, deze kan van een kongere bestuurder geweest zijn, wees daarom extra voorzichtig.

    Willem

    Helemaal mee eens Wim! Maar het risico bij dergelijke km-standen is toch groter, met name als je de historie van een wagen niet kent. Ik spaar bewust door zodat ik een wagen met minder km’s kan kopen. Ik rij inmiddels alweer zes jaar met mijn Z22SE uit okt-2003 die ik met 23K kocht. Altijd rustig warm rijden en na een snelle rit laat ik de motor vaak nog een minuutje lopen op de oprit. Ik ben ook erg tevreden over deze motor. Als ik in de 1.6 van mijn zwager rijdt mis ik heel wat koppel en vermogen. Dat went toch snel ;)

    Bij de 106’jes GTI is dit ook herkenbaar. Deze waren ook gevoelig ivm hun aluminium blok. Ook een zaak van goed warm rijden en weer rustig af laten koelen. Toch zag je deze ook met km-standen van ruim boven de 200K. De 205 GTI (1.9) zie je ook nog veelvuldig met km-standen richting de 3 en soms zelfs 4 ton. Wat je zegt: alles staat of valt met goed onderhoud en bewust met je spullen omgaan.

    In reactie op: astra G 1.6 gekocht *inlezen lukt niet #17954659

    @okkie-001 wrote:

    maar ik ga morgen of zaterdag naar deze kijken
    http://occasions.fmautos.nl/Opel/Astra/1.6-16v-sport-1223564/2730/1/3/details.aspx?zoek=&mrkid=60&mrk=Opel&mdlid=988&so=gallerij” onclick=”window.open(this.href);return false;

    hopen dat het wat is

    Wat een hoop kilometers…….aan de spoiler en einddemper te zien eigenaar geweest van een ‘sportieveling’. Daarmee wil ik niet zeggen dat ie afgeragd is maar ik zou m alleen al daarom laten staan….

    @Melgi wrote:

    @24qv wrote:

    @Melgi: VW en Audi neem ik niet echt serieus, dus dat is voor mij niet eens een optie :D. Bleef dus de Insignia over. En eens met je uitspraak mooiste auto volgens de laatste stand v/d techniek met beste prijs/prestatie verhouding!.

    Ik ben toch benieuwd waarom je Audi en VW niet serieus neemt. Meerdere collega’s & kennissen rijden naar volle tevredenheid in deze merken en het is toch algemeen bekend dat men, met name motorisch, beschikt over geraffineerder en moderner spul. Met de Insignia gaat men deze richting wel uit maar ook daarbij heeft Opel nog de nodige aanloopproblemen……

    In reactie op: Wat is dit voor onderdeel !!! #17904698

    Ik ‘flush’ de motor jaarlijks met Forté Motor Flush. Wellicht is dit ook een oplossing voor dergelijke problemen?

    Wat vind jij van de Forté producten Willem?

    In reactie op: Dodelijk ongeval Astra G #17908464

    “…….Uit het voertuig geslingerd……”

    Ik ben zelf zondermeer geen heilig boontje maar ik prakizeer er niet over om zonder gordel te rijden. Ik verbaas me vaak over mensen die ‘stoer’ vertellen nooit een gordel te dragen. In dat geval lijkt daar helaas ook sprake van.

    In reactie op: sneeuw #17769935

    [rquote=1827968&tid=138157&author=Astra JP]hmmm volgens mij kom ik toch echt nooit in kootstertille en mijn astra is redelijk stil :hmmz
    Andere astra mischien ??[/rquote]

    Kan zijn hoor. Astra heeft wel dezelfde kleur, kenteken begint met dezelfde letters en de achterspoiler is ook precies gelijk. Ik zal het volledige kenteken eens noteren als ik deze kan zien.

    In reactie op: sneeuw #17769923

    [rquote=1822384&tid=138157&author=Astra JP]Het ziet er daar lekker winters uit.
    Hier in Dokkum (Friesland) ligt bijna geen sneeuw.


    [/rquote]

    Uhhh man uit Dokkum. Niet steeds zo hard over de Westkern te Kootstertille rijden. Ik hoor de blaaspijp steeds van verre aankomen :jerry

    In reactie op: Zwaar schakelen bij koude motor #17666777

    De hele zomer totaal geen problemen gehad en nu de nachttemperatuur begint te dalen loop ik hier ook weer tegen aan. Ik zet de auto bij terugkomst altijd gelijk in zn één zodat ik ’s ochtends niet gelijk van de vrij naar de één hoef te schakelen. Na 2 minuutjes rijden is het probleem ook weg maar het geeft me een bijzonder slecht gevoel de pook echt in de één te moeten duwen.

    Mijn vrouw vergeet nog wel eens de auto in zijn één te zetten bij terugkomst. Afgelopen week ben ik heel rustig in zn twee weggereden. Met weinig toeren en rustig de koppeling laten komen gaat dat met de 2.2 motor ook nog erg soepel.

    In reactie op: Eco klep kapot #17749873

    origineel gepost door Laagvlieger
    Een ECO klep bestaat niet.
    Ik denk een EGR klep.
    Maar wat voor motor hebben we het eigenlijk over? Benzine/diesel/1.2/1.6/1.616v/1.816v/2.016v/2.216v.
    Zonder duidelijke informatie wordt het nix ;)

    Maar een EGR klep kan heel snel weer kapot gaan bij een verkeerde rijstijl. Vooral “het nieuwe rijden” is funest.

    Verklaar je nader. Waarom zou het nieuwe rijden funest zijn voor de EGR? Omdat door het ‘lui’ rijden de klep niet genoeg open en dicht gaat en doordat de motor steeds op deellast rijdt er sneller rotzooi aan zou koeken?

    Over het algemeen pas ik het nieuwe rijden ook toe. Ik heb nu 75K op de klok maar nog geen problemen. Elke keer met de beurt wordt de EGR overigens wel goed schoongemaakt. Wellicht is dat ook belangrijk om problemen te voorkomen.

    In reactie op: Forte Engine Flush #17675400

    Ik zou ook graag eens een dergelijk product willen gebruiken maar zou niet weten waar het spul te halen.

    Een collega van mij heeft goeie ervaringen met dit merk:

    http://www.tecflow.com/nl/

    Schijnt iets duurder maar net zo goed als Forté te zijn. Zijn er mensen die ook ervaring hebben met deze spullen?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 88)