tim106gti

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 88)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: turbosix zijn Vectra C2 GTS: (plastidippen) #18154776

    Ik heb laatst een accu gekocht bij http://www.accumegastore.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; Bosch 74 ah voor 93 euro. Via MP had ik ook nog een kortingscode. Goedkoper kon ik m niet vinden.

    In reactie op: Aankoop tips vectra c diesel #18155181

    300K is behoorlijk veel. Ik zou bij 200K al niet eens meer kopen. Het zijn zeker geen probleemloze blokken. Kijk de topics er maar eens op na. De 150 pk variant levert nog de meeste problemen op.

    Ik ben Opel liefhebber maar als ik diesel moest rijden zou ik waarschijnlijk switchen naar een ander merk. Te veel slechte verhalen over de FIAT blokken.

    In reactie op: motor olie verbruik astra 2.2 #18155176

    Ik heb de Z22SE. Inmiddels bijna 8 jaar en dik tevreden! Het blok verbruikt inderdaad wel iets olie. Met name na een aantal korte ritten en daarna een lange, waarin de condens wordt verbrand, merk ik dat het peil is gezakt. Vul ik daarna echter bij en blijf ik lange ritten doen dan is het verbruik een stuk minder. Ik vind 1 liter op 700 km wel heel veel. Dat haal ik gelukkig niet. Ik peil wel regelmatig en zorg dat het peil op de max blijft staan om zo eventuele schade aan de distributieketting te voorkomen.

    Ik gebruik zelf Comma Syner-G 5W40. Ik vind een dunnere olie bij de koude start toch een prettiger gevoel dan een dikkere die dan minder smeert. Bij de jaarlijkse oliewissel (12.000 km) gebruik ik ook Forte Motor Flush om de motor schoon te spoelen. Wellicht is jouw motor ook vervuild en levert dit een hoger verbruik op. Persoonlijk gooi ik er liever zo nu en dan voor een paar tientjes olie bij. Dat staat in geen verhouding tot wat een volle tank benzine kost.

    Pfff wat een bedragen……

    Kijk eens naar de andere topics over (problemen van) de 3.0 diesel. Ik zou haast zeggen dat het wijzer is om de auto snel weg te doen.

    In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978542

    @lucas1975 wrote:

    spuitbusjes besteld, want er moet nu wel echt een spoiler op ;)

    Waar bestel je die spuitbusjes op kleur Lucas?

    In reactie op: Nieuwe daily. Astra G 2.0 16v DTL #18122587

    De centen van het chippen kun je beter alvast opzij leggen voor het vervangen van de brandstofpomp als dit nog niet gebeurd is……

    In reactie op: Vectra aanschaffen #18110919

    Wat een km’s…..denk er om dat je niet de zooi van een ander koopt. Koppeling en vliegwiel checken. Problemen met de inlaat heeft de 120 pk niet geloof ik. Zijn geen probleemloze blokken deze fiat-modellen. Persoonlijk zou ik liever voor de diesels van VAG gaan. Bij benzinemotoren juist weer niet.

    In reactie op: Laag oliepijl lampje brand. #18110881

    Ik flush de motor jaarlijks met Forte Motor Flush. Nooit geen sludge meer.

    In reactie op: 1.6 16v inhouden stotteren #18103757

    Bobine

    In reactie op: G3 inbouwen Astra Z22s #18097791

    Wat een keurig verbruik met de Z22SE. Ik ben ook geen ruige rijder maar kom niet verder dan 8,5 a 9 liter per 100 km met een combinatie van langere en kortere ritten.

    1. Investering is het waard als je besluit nog een aantal jaren door te rijden. Binnen één of twee jaar verkopen levert verlies op. Technisch lijkt de auto me de investering nog waard gezien de relatief lage km-stand.
    2. Lijkt mij niet. In laten bouwen door iemand met kennis en rijden maar.
    3. Met G3 heb je eigenlijk geen vermogensverlies meer. In het dagelijkse rijden iig niet merkbaar.
    4. Gas verbruikt wel iets meer. Daar tegenover staat een veel lagere prijs.
    5. De Z22SE is prima geschikt voor gas.
    6. Investering tussen de 2500 en 3000 eppo’s. Informatie inwinnen bij de verschillende leveranciers.
    7. Nee

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17455583

    @Baba wrote:

    @GTS Vectra wrote:

    Opel Vectra 2.0 turbo irmscher (leder climate cruise sch/ka

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m630197862-opel-vectra-2-0-turbo-irmscher-leder-climate-cruise-sch-ka.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ligt dit aan mij of is dit niet al te duur???

    Prijs valt mij ook mee. Al zul je waarschijnlijk wel een duizendje alvast kunnen reserveren voor een nieuwe turbo. Mijn vader heeft hier een aantal jaren geleden een Zafira in OPC uitvoering gekocht. Keurig afgeleverd en ook de aftersales was prima.

    In reactie op: Behoorlijk verbruik Vectra C2 GTS Z22YH automaat. #18089507

    Tomme, ik meende dat alleen de diesels hier problemen mee hadden. Nog nooit eerder gehoord op de benzinemotoren. Zit er ook zo’n ding op mijn Z22SE?

    Wat een waardeloos systeem als je al die probleemgevallen hoort. Reparatie is ook nog erg duur!

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17455573

    @JelleV wrote:

    En anders zeg je gewoon:”Schat het is een station dat is erg handig met de boodschappen en grote dingen mee nemen.”

    Haha, zou ook mijn reactie zijn. Ik heb helaas al een station al is het een Astra…..en een weekje ruzie zou het mij ook nog wel waard zijn ;)

    De Z22SE inmiddels in 7 jaar van 23 naar 103K gereden en ik ben er nog erg tevreden mee. Ik laat de centen nog maar even op de plank liggen. Dat er straks zoiets komt staat buiten kijf. Het gaat in ieder geval iets met 6 cilinders worden!

    Wel een leuke kans voor iemand die net op zoek is naar zoiets. Lijkt me een nette prijs voor de specs.

    Heeft iemand een iemand hoeveel echte Vectra OPC’s er rond rijden in Nederland? Vanaf 2006 waren ze toch leverbaar?

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17455564

    Het is dat mijn vrouw me tegen houdt maar anders had ik m graag opgehaald. Wat een dikke bak!

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m628366884-opel-vectra-wagon-2-8-v6-opc.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zo te zien van eerste eigenaar en niet teveel km’s dr op. Het rijgedrag is niet onomstreden en van de betrouwbaarheid van het spul durf ik niks te zeggen maar het is een mooi plaatje met mooie specs.

    Persoonlijk wacht ik nog even af tot de Insignia met zelfde motor iets aantrekkelijker wordt. In duitsland zijn inmiddels al wat prettiger geprijsde exemplaren te vinden.

    In reactie op: iemand van hier ?? #18086933

    Johan Wubs heette de man. Staat wel op facebook

    In reactie op: oprijbrug/babybrug #18086464

    Komt allemaal uit dezelfde chinese fabriek moet je maar rekenen……

    In reactie op: oprijbrug/babybrug #18086454

    ff kijken op http://www.soer.nl –> zoeken op ‘oprijbok’

    daar kost ie slechts de helft…..

    geen idee of de kwaliteit hetzelfde is. zal allemaal ‘pisbakkenstaal’ zijn ;)

    Dat heb je snel voor elkaar met 85K op de klok.

    In reactie op: Erg stroef schakelen van/naar 1e en 2e? #18080550

    Ik heb dezelfde motor + bak en ondervind hetzelfde. Met name vanuit de vrij naar de eerste versnelling gaat erg moeizaam. Dit is alleen in dit jaargetijde met (hele) lage temperaturen. Ik zorg dat, wanneer ik de auto ’s avonds weg zet, ik gelijk de eerste versnelling inschakel zodat ik ’s ochtends zo weg kan rijden. Ook laat ik de auto bij het wegrijden rustig de oprit af rollen en schakel gelijk in de tweede versnelling.

    Denk ook om de handrem(kabel). Deze wil bij vorst ook wel vast gaan zitten.

    In reactie op: welke olie gebruik jij? #18076467

    @midnight black wrote:

    @wim-v6 wrote:

    10W40 in de Z22SE, Kettingspannertje zal t met koude motor knap moeilijk hebben dan!!

    Willem

    Wat zou jij er dan ingooien? 5W40?
    In zowel instructieboekje als vraagbaak staat 10W40 dus ik ga er vanuit dat dat goed is, maar tips zijn altijd welkom dus wat zou jou keuze zijn?

    Ik rij al meer dan zeven jaar in mijn Z22SE en doe daar al net zo lang 5W40 volsyntheet in (Comma Syner-G). Motor neemt wel wat olie maar ik zorg dat ie altijd op de max staat.

    In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978309

    Wat een nette wagen en een keurig verbruik! Ik had toch verwacht dat je met een dergelijke motor gauw richting 1 op 8/9 zou gaan.

    Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een vectra met dergelijke motor. Liefst een OPC in station uitvoering. Hoe bevalt de automatenbak? Ik hoor en lees hier verschillende verhalen over. Redelijk veel negatieve ivm slecht/traag schakelgedrag.

    In reactie op: Distributieriem of -ketting? #17999090

    Ik gebruik zelf jaarlijks de Motor Flush van Forte om de motor sludge vrij te houden. Zijn er meer liefhebbers van dit product of wellicht tegenstanders?

    In reactie op: dashboard reiniger ? #18037985

    Ik gebruik altijd DASH FRESH van Cartec. Daar ben ik erg over te spreken. Heb als student een tijdje als autopoetser gewerkt. Daar gebruikten we dit spul ook.

    In reactie op: Astra 1.6 twinport motor starten geluid #18057867

    Dat zal wellicht gevoelsmatig zo zijn Wim. Ik probeer inderdaad zuinig op auto en motor te zijn door niet altijd vol door te trekken en zeker niet lange stukken met 5 a 6 duizend toeren te rijden. Zal wel tussen de oren zitten. Ik weet ook dat trekken met te weinig toeren slecht(er) is en doe dit dus ook niet. Al nodigt de Z22SE wel uit tot ‘lui’ rijden.

    Zou het niet zo zijn dat een motor meer slijt bij een half uur 6000 toeren draaien dan bij een half uur 3000 toeren draaien?

    In reactie op: Astra 1.6 twinport motor starten geluid #18057865

    Zo nu en dan goed lostrekken is belangrijk maar om nu zo lang volgas te rijden? Dan kan het toch best zijn dat er eens iets stuk gaat? Ik doe het in ieder geval met opzet niet. Ben vorige week met een aanhanger er achter uit Frankrijk weggekomen en heb 1300 km tussen de 130 en 140 km/u gereden. Dan brand ie toch ook goed schoon? Blok was goed heet!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 88)