Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
uhm, daar kun je wel eens een punt hebben, dacht dat je de 18e bedoelde…
zoon lagedruk elektrische carb pomp is volgend mij wel hetzelfde 0,5 bar ofzo.
maar dat zou je even moeten testsen of dat goed werkt denk ik.@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
wat wel en niet past is niet moeilijk.
heb je al nagedacht over de electronica van de versnellingsbak? dat schijnt pittig te zijn.
als ik het zo lees wil hij gewoon de complete kabelboom overhangen, dus denk dat hij weinig elektra problemen zal hebben.
waarom pak je niet gewoon een extrene pomp? zoals die ook bij de cih’s zitten
volgens mij zijn we er idd al uit.
hebben de startonderbreker er meteen al afgebeukt ;) gewoon cotact 12v op de afsluiter die er onderzit, was exact hetzelfde als die van een x17dtl :)
maar zaten wat te klooien met de overige bedrading voor het gloeien, en lampje van gloeien…
we hielden wat draden over bij die ronde stekker, maar daar zitten er natuurlijk ook 2-3 bij van de start onderbreker..
intussen weten we dat hij gloeit, vloeistoffen zullen er deze week ingaan, en laatste elektra aansluiten, moest nog wachten op wat onderdeeltjes om de dikke + kabels etc samen te laten komen.en dan hopen dat ik deze carterpan niet tegen de grond stuk sla :) heb er al een plaat van 5mm onderzitten, en plug wat verder naar achter verplaatst :)
op het flight forum eindhoven, bruine manta b.
rond de middag, stond tegenover het business center.heeft iemand een stroomschema van een astra f x17dt uit 98? misschien is die van een vectra a ook goed, geen idee…
die op de opeltje site staat komt niet overeen met die van mij…
meeste haynes boeken staat de diesel ook niet in…zou wel heen fijn zijn… dan kan ik binnekort namelijk met de d kadett met isuzu diesel gaan rond crossen :)
reed met mijn rekord helemaal zonder benzine, leiding zat gewoon niet eens aangesloten, dus je kunt prima zonder rijden hoor… heeft ruim 30.000 km gereden volgens mij….
waar hij op start is afhankelijk van hoe het gemonteerd zit.
meestal kan een carburateur motor prima op lpg starten. starten op benzine zie je eigenlijk alleen bij injectie motoren.ik zou de slag gewoon bij de tank los trekken, en afdoppen. (boutje der in, tie-rapje der om)
kun je best paar dagen rond crossen…de motor zal er niet anders van gaan lopen, als het goed is zit er nu ook een afsluiter op de benzineleiding als je op gas loopt, dus die staat toch dicht.
als je langer zonder benzine gaat rijden is het misschien slim om even een benzine slang op de 2 aansluigingen van je opvoer pompje te zetten, met wat benzine der in, zodat die niet te lang droog staat te pompen. dus gewoon een slang van 30cm zeg maar, zodat hij gewoon rond pomp.
nog ff door klussen en dan kom ik ook met de dubbel d(t) kadett ;)
ok, hoop deze week uit te bouwen, dus dan gaan we kijken.
1 september 2011 om 05:31 In reactie op: c14nz wil niet meer starten hellup ,vervangen door c14se ?? #17912555volgens mij valt een 16nz er zo in
van de astra f x17dtl, dat is de 50kw uitvoering.
deze staat nu op 280.000… maar is geen ramp dus?
nog dingen waar ik op kan letten als het blok er toch uit is? een standaard slijtage deel waardoor hij niet meer lekker druk maakt?zie dat er redelijk in de buurt nog een los blok wordt aangeboden ook, maar dan met maar 180.000 km erop… als het motortje volgende week past denk ik dat ik die ook maar vast als reserve klaar leg.
ben heel benieuwd hoe het loopt! zeker met die aanpassingen…. 100pk zou die redelijk makkelijk moeten halen..
die van de dtl heb ik zo los liggen, ik heb op mijn dtl namelijk het 17D vliegwiel zitten, want die was lichter, en ik had er toch de f16 op zitten, dus geen verschil in passen gemerkt.
koppeling en drukgroep heb ik er niet meer bij, maar dat vliegwiel weet ik wel te vinden, pas nog in me handen gehad.
zal em van de week in de auto gooien, dan leg ik hem vast voor je klaar in geldrop
is goed hoor, als ik in de tussentijd nog me schenen tegen de 1800 stoot zal ik het vliegwiel ook wel ff passen, of als ik het vliegwiel van de 1800 vind, (zo volgens mij ergens thuis moeten liggen) zal ik ze lang elkaar houden.
volgens mij van de gm diesels.
dat is dan de 17D, en de x17dtl. waarvan de dtl een kom vliegwiel zou zijn.
heb je die 1800 al los liggen?ik heb er zelf ook nog ergens een…. kan wel eens kijken of ik deze week nog tijd heb om het voor je te passen. of het bout patroon een beetje overeen komt van het vliegwiel.
de radiator en intercooler van de isuzu zijn gelijk aan die van de gm dtl..
en dat zit er allemaal al in… dus koelen en ic zijn al pas.die handmatige doe het zelf tuning gaan we idd ook doen.
druk zou al zoon 0,8 bar zijn, en schijnt zo op 1.1/1.2 te mogen.
heb al wat handleidingen liggen van engelse forums :)wat mijn wel opval tis dat het als de motor koud is wat lang duurt voor er olie druk is…
ik gok zoon 3-4 seconden. als hij warm is gaat het lampje meteen uit zodra de auto loopt.
olie is verder wel netjes op peil… geen idee wanneer het voor de laatste keer gewisseld is.volgens mij past dat bout patroon van het vliegwiel niet.
daarom gebruiken ze denk ik gm diesel spul, dat zijn big blocks, tegen een f13.mocht je willen passen met diesel vliegwielen moet je het even zeggen.
ik heb sowieso nog een losse gm x17dtl vliegwiel liggen (zat tegen een f13 bak aan, is zelf een big block), is volgens mij wat ze noemen een kom vliegwiel(?)
en heb binnenkort ook nog een gm 17d vliegwiel, geen idee wat voor bak daar origineel op zit, ik gebruikte hem met een f16. dat is gewoon een plat vliegwiel.stuur maar een berichtje ofzo, liggen in me sleutel ruimte, dus zou ze dan even moeten ophalen/meenemen.
groetjes tijs
kijkt, dat klinkt goed. het komt allemaal in een d kadett..
hier lag al eens een 17D (gm in) die had ik stuk, en vervangen voor een x17dtl uit een astra f (viel er eigenlijk zo in) die hebben gewoon een mechanischepomp… maar die heb ik dus stuk gereden omdat ik de olie plug eraf had gereden (carter open gescheurd)
over de tds, ik ben maar gewoon bij de auto gaan kijken. en heb hem meteen meegenomen..
is idd gewoon de isuzu, mechanische pomp. en loopt super.
plan is na 4 september aan de ombouw naar d kadett te beginnen.begreep dat een isuzu eigenlijk altijd een f16 of f18 heeft, waar de gm eigenlijk gewoon een f13 heeft.
Er zit al een f16 in mijn d kadett, dus denk dat we alleen de motorsteun aan de bijrijderskant hoeven te maken. de rest zou dan volgens mij zo moeten passen.uitlaat enzo maak ik me niet zo druk om. dat is goed zelf te lassen, onder de dtl zal ook al een mooi sidepipe onder ;) zonder dempers… dat fluit wel lekker :)
tijdens de ombouw wel meteen de maximum brandstof begrenzing uit de pomp halen. en zorgen dat we later de turbo druk wat omhoog kunnen zetten..
mijn eeuwige sloopdrang heeft weer een diesel stuk gemaakt… zucht.. (iets met verlaging, drempels en een carterplug..)
maar, weet iemand of die astra f modellen uit 98 ( tds) met isuzu x17dt (80 pk ofzo) ook nog steeds een mechanischepomp heeft?
dus niet zoals in een astra g een elektrische?
vraag het eigenlijk omdat de motor natuurlijk ook in oudere modellen astra f zit, maar hier heet het gewoon td, en geen tds….
wat is het verschil? enkel type aanduiding achterop de klep van opel? of is de motor toch ook anders?beetje laat.
ik heb destijds tussen de cebora 165 en lincoln 161c zitten twijfelen.
ben voor de lincoln gegaan, nooit spijt van gehad.
heb hem nu een jaar denk ik.enkel als ik 0.6mm draad gebruik, kan de snelheid niet te hoog. dan loopt ie toch soms van het wieltje af.
(snelheid 6 ofzo gaat wel goed)
moest een wat dikker stuk staal lassen, maar had alleen nog maar dunne draad.last prima voor plaatwerk, maar ook stukken plaat van 1/1,5cm dik krijg je door en door rood gloeiend.
@drempelvrees wrote:
Er zat nog iemand naast je, ik reed al achter je op de dr berlagelaan in mn bus van het werk.
Nog lager trouwens, volgens mij raak je nu al bijna de grond met je uitlaat??? :wors :wors :wors
ja die uitlaat was niet zo praktisch, hadden gister avond nog een andere er onder gemaakt…
maar hij was voor opzich laag zat, achter mag die nog wel iets…
maar van morgen mijn carterpan naar de *&%&^$%%^ gereden… denk einde verhaal…
volgende keer toch maar niet uitstellen om de versteviging tegen butsen te maken….. zucht…
had net nieuwe distributie op de td liggen….uhm, dat zou ik kunnen zijn…. weet mijn kenteken zo niet, maar hij lijkt wel op zo iets.
en er moet idd wat aan gebeuren haha :) vooral lager… maar goed ;)eigenlijk zijn alleen de stijlen gechop ;)
vind het best leuk gedaan hoor.. maar het is geen topchop zoals een topchop moet zijn.. (of ik zie het verkeerd)
nou wil ik niet meteen beledigen, mar leepu topchopt ook op deze manier..voor het mooie moet toch echt het dak in stukken, zodat het wel de zelfde lijnen blijft houden.
los daarvan, wel de mooiste poging (in elk geval in nederland) waar ik zo ooit foto’s van gezien heb.
(en zou het zelf niet beter kunnen haha)
maar persoonlijk, had ik dan toch iemand opgezocht die het op de goede manier gedaan had. -
AuteurBerichten