Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
haha, ja maar als ik die sleuvel zelf met de fles ga maken, gaat dat niet mooier worden hoor ;)
aahzo, heb nu 2 sleepogen, maar geef me 5 minuten en dan is er zo eentje vanaf met de flex ;)
maar ik ga van de week eens kijken wat ik nog heb liggen… (stom dat ik daar niet eerder aan gedacht had, ging er eigenlijk vanuit dat hij wel hetzelfde zou zijn, maar komt me nu zo bekend voor….)
heb nu idd zoon dichte…
maar volgens mij heb ik ook nog eentje liggen met open gaten… toch nog maar eens goed de schappen door spitten… nu ik het zo zie, komt het me heel bekend voor…kijk, dat is al een stuk duidelijker…
ik heb de radiateur van de astra over genomen waar het diesel blok uit komt….
de radiateur valt een heel groot deel achter het “dichte” deel van de grill omdat de intercooler er ook nog langs zit…
ben al aan het denken geweest voor een spalvin.. dan kan de radiateur wat meer van het front af dat zou ook wat meer de ruimte moeten geven voor lucht om ook bij het onderste deel te komen..en als dat niet werkt, kan het zijn dat je een knop hebt zonder, kijk dan even naar je raam, of daar eigenlijk wel verwarming opzit, ze zijn er ook zonder geweest!
waarom jij tweedezelfde knoppen hebt? geen idee? misschien bediende je daar het alarm mee?
@prayer wrote:
“witte” met striping d kadet, oirschotsedijk in eindhoven.
denk die met 16v, die ook elk jaar op budel tijdens de c kadett meeting mee sprint.ik kwam langs in de kadett d diesel.(welke trouwens ook afgelopen jaar gesprint heeft ;) )
zag hem paar dagen terug weer in oirschot, bij de bp richting de snelweg (a58) had in elk geval 1 zwart voorscherm. (zag hem vanaf de weg staan terwijl ik langs reed..)
heb het ook ooit gehad bij de opel dealer in geldrop, bij de auto van me moeder.
hadden ze er ook zomaar reclame van hun op gezet… uit eindelijk wel goed gekomen.heb bij driessen eindhoven wel ooit een wielgehad dat niet goed vast was gezet na het monteren van nieuwe banden… (ook auto van moeder) maar een foutje kan…. al zou het niet moeten natuurlijk….
ben het bij me eigen auto ook wel eens vergeten / niet na getrokken…ben wel goed te spreken over de service bij het magazijn! al een paar keer iets moeten bestellen wat elders lastig was, kon het zo via de telefoon bestellen, zonder aanbetaling, volgende dag netjes afhalen.
wel slecht dat ze niets met je klacht deden, kan altijd iets kapot gaan natuurlijk, maar moeten ze wel netjes recht zetten dan…. is bij ons wel altijd geweest.
zijn de van een e kadett ook bruikbaar in een d kadett tank? of kloppen je waardes dan voor geen meter?
bij welke temperatuur zou de vin aan moeten slaan?
vraag het me eigenlijk af voor de dt, maar wellicht is voor de dtl hetzelfde?
sensor kun je niet echt testen toch?ag, ik ben ook wel eens met de mazda geweest volgens mij!
zit er verschil in een tankvlotter van een d kadett tegen opzichte van een e kadett?
die zijn namelijk een stuk makkelijker te krijgen (van e kadett)ik weet niet hoe ze bij een sedan werken… maar bij de station werkte voorveren van een golf 3 heeeeel goed om het plat te leggen, achter… sedannetje is wat minder zwaar op de kont (al ligt de gastank natuurlijk wel wat meer boven de as)
voor zitten er volgens mij afgeslepen mercedes veren onder (nog vanuit jbf) dus die zou je weer kunnen gebruiken bij de sedan, maar dan wellicht iets minder ver afslijpen.
ik weet niet in hoeverre de vorige eigenaar nog iets aan de bak heeft gedaan….
maar daar zijn wel ooit wat problemen mee geweest, misschien vervangen voor een goeie…
de bak zelf is goed, maar de bouten van de koppelomvormer zijn bij mij al 2x los gelopen, ondanks loctite etc….
hadden de los gelopen bouten nog vervangen voor bouten met een andere spoed als laatste redmiddel, dit werkte erg goed! maar heel lang heb ik er niet mee gereden op die manier (denk zoon 1500km)heb er in de tijd dat ik hem had toch al snel 15/20.000 km opgedrukt :) mis hem soms nog wel een beetje….
(ben huis aan het verbouwen, als ik denk hoeveel puin erin had gegaan per keer, haha!!)ja hoor, stuur hem gewoon een pm, dan krijg je als het goed is gewoon reactie
vervang je de distributie toch preventief…. volgens mij had ik hem ook op mp zien staan?
in me nieuwe woonwijk dacht ik… in elk geval in het dorp (geldrop)
dat zijn de kosten ook niet meer na aanschaf zou ik zeggen…“witte” met striping d kadet, oirschotsedijk in eindhoven.
denk die met 16v, die ook elk jaar op budel tijdens de c kadett meeting mee sprint.ik kwam langs in de kadett d diesel.(welke trouwens ook afgelopen jaar gesprint heeft ;) )
je bent er lekker aan bezig geweest!
al vind ik het wel jammer dat hij vooral achter niet meer zo extreem laag ligt, maar dat was bij de vorige eigenaar al niet meer begreep ik.
(hij ligt nog wel goed laat, daar niet van)groetjes tijs (ex ex eigenaar)
ik zou zeggen, stuur mm dronten eens een mailtje.
2e hands zijn ze moeilijk te vinden, en vragen ze er doorgaans ook geld genoeg voor.in eindhoven bij het evoluon (ofzo iets) op de ring, een admiraal/diplomaat geel met zwart dak.
mallemalle ofzo?hmm, dus gewoon 2x een kapotte vlotter te pakken..
maar eens kijken of ze ergens nieuwe hebben….mint groene e kadett station met veel lampen voorop..
paar dagen terug in geldropals ik eraan denk, wil ik proberen te komen, week later kan ook…
zelfde voorwaarde, als ik eraan denk hahadaar kan opel team eefde je wel verder mee helpen
http://opelteameefde.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;x17dt erin :) heb het sinds zaterdag in me d kadett… rijd geweldig met turbodruk en pomp modificaties!
nog even over je tank, ik ken ze van een corsa niet, maar bij mijn d kadett zat er ook een carb tank onder, die aanvoer loopt niet zo ver door in de tank, en zit ook geen klotsschot in… bij mij merkte ik met 3/4 volle tank al problemen met lucht aanzuigen etc!
(toen er nog een gm 17d in zat)wellicht verstandig eens rond te kijken naar een corsa diesel tank… ik was voor de d kadett 100 euro kwijt, nieuw, incl verzenden bij m&m dronten
hij start intussen, wim weer bedankt voor de weetjes! je kent ze veel te goed..
vandaag en morgen verder opbouwen, pomp modificaties zijn al gedaan, turbo druk meter is ookal aangesloten, moet alleen nog bleedvalve halen…
ben benieuwd hoe zoon ding loopt in een d kadett :) ging in de astra al prima vooruit, nu issie sneller, en de auto weegt een stuk minder king:hadden nog wat gezeur gehad met diesel bij de pomp krijgen, had zelf wat dingen slecht gedaan, en voor de zekerheid maar zoon handpompje ertussen gezet in de aanvoer..
–edit–
het “langzame” olie druk opbouwen is trouwens ook meteen opgelost, bij inbouw in d kadett nieuwe olie erin gedaan (stalen deel van de carterpan aangepast, dus moest er onderuit)… olie druk lampje gaat haast meteen uit na starten.
haha, zou kunnen, ik heb geen idee hoeveel druk die moeten leveren… zal wel minder zijn als een multi point…
is het een stalen tank? of een plastic? als het staal is, is er natuurlijk redelijk makkelijk die pompbevestiging in over te lassen.
-
AuteurBerichten