Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
op de a50, ergens tussen apeldoorn en eindhoven… rond 20:00 een bruine d kadett, hij reed te rustig, of ik te snel… maar zag hem verder niet goed genoeg om te kijken naar verdere eigenschappen of bestuurders… al zat er volgens mij een volwassen man in.
we reden in de richting van eindhovenin eindhoven een paarse rekord of commodore? volgens mij een 2 deurs?
weet alleen niet meer precies waar… was tussen 17:00 en 18:00 dacht ik.hmm hij heeft geen stickers op de deuren zover ik weet, wellicht wat kleins op een raam… dan ist hem niet geweest denk ik ;)
er rijden er meerdere in de regiozou die van fredje8v kunnen zijn, zwart stalen wielen er onder? flinke brul uit de uitlaat?
banden liggen een heel eind de wielkasten in.haasje, top!
dan zal de koppeling welke hbase aangeeft gewoon niet kloppen! (is wel vaker natuurlijk)binnekort maar even langs de sloop dan! thnx
alst goed is niet..
heb morgen denk ik wel ff tijd om te kijken, dan laat ik het wel weten…maar, kan ik op een eenvoudige manier zien hoeveel tanden de primaire as heeft?
wellicht klopt de koppeling die ik op hbase krijg gewoon niet bij het kenteken..
toen ik bij de brezan kwam voor een nieuwe koppeling kwamen ze ook eerst met de verkeerde aanzetten toen ze op kenteken gezocht hadden.
dus zit er misschien wel gewoon een 24tands in..staat geen astra x17dt bij… dus zal het toch geen f17 zijn… ik kijk vanavond wel gewoon even op de bak zelf… is denk ik makkelijker…
die auto staat enkel bij de f18…
hmm, zou ik dan zo slecht gekeken hebben?
zou het wel verklarentoch kom ik op ebay enzo alleen maar f16 en f18 bakken tegen voor een astra tds…
f17 is toch veel nieuwe als 1998?dat boutje voor te ontluchten zit altijd zo verrekte vast… heb het nog nooit los gekregen zonder het helemaal stuk te maken
een xev is dus 6 gaats, dat gaat niet passen niet..
toch maar opzoek naar een goedkoop 16v vliegwiel om te passen…hmm kak… had een xev liggen, wilde kijken of die op me dieseltje kon, die is 8 gaats…
toch maar opzoek naar een cheap xe wieltje dan maar…hmm, dus dan zijn er idd f18 bakken met verschillende assen?
wel vreemd…
of van 2 koppelingen 1 laten maken…maar niemand die dus weet of het bout patroon hetzelfde is?
heb wel nog een 20xev liggen denk ik.. weet niet of dat hetzelfde is als een c20xe… zal ik wel in het 2.0 16v topic vragen..nu viel mij zelf net op toen ik op hbase keek dat een c20xe een 24t koppeling heeft… en een isuzu een 14t…
dat kan toch eigenlijk niet? deze passen dan toch niet in dezelfde f18 bak? of zijn 2 soorten qua primaire as?@BlueAstraG wrote:
Dus begrijp ik het nu goed? In totaal max. 1700kg belasting verdeeld over beide assen?
VA is de duitse afkorting voor vorneachse (weet niet hoe je het schijft) en staat dus voor “vooras”
je hebt ook HA, hintenachse… de achteras…
als jou auto een max belasting heeft van 1700 kg, en er staat 850 voor de VA bij…
dan mag je op je vooras een max belasting van 850kg… en de rest 1700-850…. 850 kg op de achteras..
toevallig is dat hier hetzelfde voor de voor en achter as maar dat is lang niet altijd zo.maar ook bij jou, mag het dus niet zo zijn dat je op de achteras 1200 kilo hebt, en maar 500 op de vooras.
het is maximaal 850 per as.opzich klopt het verhaal dus wel, maar VA betend niet automaatisch iets van VoorAchter… waardoor je het door 2 zou mogen delen.
dan moet je gewoon een goeie radio kopen king:
maar neem aan dat de radio van vincent intussen allang muziek maakt ;)
@kaneelschep wrote:
hahahaha :) Ok! ja dan maar gewoon draadjes trekken. is zo gedaan ;)
Persoonlijk ben ik helemaal niet voor een via contact geschakelde radio.. Is ook niet standaard in de Kadett geloof ik. Niet in de 3 die ik er had iig.. Je wil toch ook wel eens muziek luisteren zonder de sleutels in het contact te hebben. Of dat als je even weg bent naar de winkel ofzo dat je kinderen of vrienden kunnen luisteren zonder dat je de sleutels bij ze hoeft achter te laten..
En dat je dingen gewoon uit moet zetten voor je weg gaat leer je dan vanzelf wel! :Pals hij niet zomaar aankan, heb je denk ik de draden van de constante en geschakelde + verkeerd om zitten.
de meeste radio’s willen gewoon een vaste +, en een geschakelde +. de geschakelde is alleen om een signaal te krijgen dat hij uit of aan moet… als je op het power knopje drukt op de radio (als dat erop zit) moet ie gewoon aan gaan hoor omdat hij dan gewoon stroom pakt van de constante plus..of dat standaard is weet ik niet… maar als je gewone + en geschakelde + hebt, kun je je radio gewoon aanzetten zonder sleutels op contact te hebben staan.
er blijft ook altijd flink wat in het blok zitten he…
je krijg hem niet helemaal leeg door enkel de radiatorslangen los te trekken ofzo.met 7L erin loopt ie echt niet stuk.
gewoon een stuk gaan rijden tot ie op temp komt zodat je zeker weet dat de thermostaat open is.
dan ontluchten, evt even de voorkant opkrikken zodat de radiatordop echt het hoogste punt is.
en idd de kachel op warm zetten. blok gewoon constant laten lopen.ik stem ook voor een losse iso stekker halen welke je aan de auto kabelboom maakt, kun je daar meteen een geschakelde + op maken zodat de radio ook mooi uit een aangaat enzo..
@kimmiej666 wrote:
@REDP. wrote:
Mooie auto, heb er hier nog een foto van met verbreed staal eronder en kuipstoelen erin
had hem al op een ander forum gespot, en je bent er al druk mee :thumb
Ja wat ik nu al kan doen, doe ik, maar echte werk begint pas als we als alles mee zit per 1 juni doen als we naar koophuis over gaan.
Heb ik m’n eigen garages enzo, dus dan kan ik pas echte de assen etc. gaan demonteren en beginnen met het echte opknapwerk.is inderdaad een bekende auto in de regio, leuk dat ie weer een keer aangepakt gaat worden.
volgens mij was ie 2-3 jaar terug op de burgerking meeting in eindhoven die ook aankomend weekend is, met breed staal (alweer 2 eigenaren terug) zullen vast nog wel ergens foto’s van zwerven.ze worden gewoon oranje!
dat die 1.2 niet snel genoeg is, is allang besloten, of je de 2.4 in gaat bouwen, dat is de vraag ;)
@tonneke wrote:
@prayer wrote:
gister middag/ochtend in veldhoven een groene manta b, met volgens mij een breedbouw, en aanhangertje er achter.
zag eruit als een net ding.gister avond in geldrop bij de action in de buurt een manta a/b weet niet meer precies, volgens mij wat grijs/goud kleurig.
Gisteravond kan ik goed geweest zijn met me manta b gsi woon namelijk achter de action daar in de wijk :thumbup
dat moet dan haast wel idd ;)
gister middag/ochtend in veldhoven een groene manta b, met volgens mij een breedbouw, en aanhangertje er achter.
zag eruit als een net ding.gister avond in geldrop bij de action in de buurt een manta a/b weet niet meer precies, volgens mij wat grijs/goud kleurig.
ziet er idd goed uit!
zonet in geldrop, vanaf de coevering richting het centrum, een gele gt.
ik rookte erachter met me d kadettje diesel -
AuteurBerichten