Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
goed te lezen dat het gelukt is met het vliegwiel en koppeling etc!
echt exact hetzelfde, de astra steun zit als het ware “verdiept” in de chassis balk, dan kom je precies uit!

let niet op dat las werk bovenop, dat is enkel een strookje plaat om het dicht te maken, de steun krijgt zijn stevigheid van de verticale lasnaden, langs de gehele chassisbalk, (en heb heb boven en onder in het midden ook vast gelast.) de steun is als het ware bol, waardoor je op de hoeken gaten overhoud, die heb ik met dat plaatje dicht gezet.
die astra f steun is zeker 2x zo dik als dat plaatwerk van de d kadett. dus het valt voor de rdw/apk gewoon onder een goede reparatie. (omdat er ergens een regel zou zijn dat je niet aan de balk mag lassen, je mag er alleen aan repareren hoorde ik)heb er al zeker ruim over de 20.000 opzitten, zal eerder bij de 30.000 liggen (als ik daar niet ookal overheen ben)
uhm… geen idee, ik heb toen ik overstapte naar de tc4ee1 de oude waterpomp gewoon laten zitten.
loopt niet via de distributie, dus zolang hij het doet, doet ie het, en als ie stuk gaat, is hij zo vervangen..heb je wel foto’s van je project? ik heb hem zelf ook in een d kadett liggen, ben wel benieuwd hoe jij de motorsteun oplost/opgelost hebt.
hey, me ouwe station is weer menie! vet!
heb je ook een betere foto van de grill? ziet er interessant uit.die heeft in elk geval braziliaanse chrome achterlicht kapjes als is ik het zo zie?
ooh die rijd denk ik ook wel eens over het flight forum (die lage beige) die heb ik ook wel eens gespot denk ik!
hebben wel eens naar elkaar gezwaaid, denk dat ik toen al me (rat) d kadett had, en de (rat) rekord c station al weg was, al zal hij die ook vast wel regelmatig hebben zien staan.volgens mij werkt dat niet, ik heb ook nog zoon astra f dtl liggen, volgens mij is dat een ander soort onderbreker als die op een astra g..
een dtl pomp is best een beetje werk, staan wel wat handleidingen op, maar je hebt er ook speciaal gereedschap voor nodig. want je zult de timing en nokkenas ook weer optijd moeten zetten.
het gereedschap voor de nokkenas optijd te zetten heb ik ooit gekocht, en gebruik ik niet meer, dus dat kun je wel voor een zacht prijsje overnemen..
het gereedschap voor de pomp heb ik toen ergens kunnen lenen, dus dat weer ik zo niet.let wel op, je hebt voor de dtl als het goed is bosch, en lucas pompen.
en dat maakt nogal wat verschil begreep ik.evt kan ik voor je kijken wat er op die dtl zit die ik nog heb liggen, pomp is in elk geval goed, want ik heb hem alleen uitgebouwd omdat ik de carterpan stuk had gereden en daardoor het blok oververhit is geraakt. (zuigers gaan nu heeeeeeel stroef) maar pomp lijkt me niets mis mee.
–edit–
vlak voor het blok stuk liep heb ik toen de hele distributie vervangen, heeft nog geen 150km gereden toen.
als je interesse hebt in het hele handeltje moet je het maar laten weten. ligt in de weg…
maar het komt dus wel van een astra f, dtldan ga ik dus niets hebben aan een f28..
wel jammer, want vind toch dat ie nu best wat toeren maakt..
maar misschien is het gewoon tijd om zn look wat aan te passen en op staal te rijden met een wat hogere band ofzo.. we zien het wel..
toch bedankt voor het mee denken !die hebben ook wel een wat grotere banden maat.. (ik moet het doen met 195-45-15)
daarbij loopt een let ook veeel verder door in toeren, dus haalt daarmee ook een hogere snelheid, met dezelfde overbrenging.maar denk dat ik een heel eind tegen 190 wel haal…. heb wel eens zoon gps snelheids appje op me gsm gehad, en voor ik het wist reed ik 170+
geen idee of ik nu de langste f18 heb, maar neem aan dat een diesel al wel een lange bak heeft…
zal eens kijken of ik dat w nummer ergens kan vinden..@GSi racer
er ontbreekt bij mij een toeren teller(ook een kilometerteller trouwens) maar ik weet zeker dat ik hem in zn 5 echt helemaal tot aan het gaatje kan krijgen.
een diesel is op een punt al snel door zn toeren heen… terwijl je gewoon voelt dat hij totaal geen moeite had met die 5e versnelling, weet zeker dat ik nog wel een 6e ook zou kunnen verwerken, dieseltje is dan ook wel een beetje aangepast.
@wim,
ik had een beetje op opel info.de gekeken, en daar zag ik dat bij veel 6 bakken de 6 toch wel wat langer was..
ben eigenlijk vergeten te kijken naar de eind overbrenging van het diff…
er zit nu gewoon de f18 in die al bij de donor zat, een astra f tdswel een beetje jammer dat er niet een langere bak voor te krijgen is..
en de m serie bakken? (nou zullen die nog wel duur zijn, ook tweede hands….) maar passen die wel?
of is dat echt meteen totaal anders, komen natuurlijk ook veeeel modernere auto’s, zitten tegen commonrail diesels enzo
probleem is daarbij ook wel een beetje dat de 1 nog korter is als mijn f18… en die vind ik al zo kort. maar de 6 is daarbij wel een 0.6* overbrenging.vanmorgen, rond 7:10/7:15 admiral/diplomat, bij de afslag van de n2 eindhoven, airport.
dacht een paarse?een gte met grijze strepen? hebben ze die?
volgens mij gister, in eindhoven, lang de ringweg door eindhoven heen, ik dacht ter hoogte van het anwb circuit (anwb lesbaan ofzo) een beige b kadett, met dakrekje, en koffertje op het dak, dacht ook rode wieltjes te zien,
@REDP. wrote:
@D-gek wrote:
Afgelopen zaterdag een bekende tegen gekomen toen ik op de sloop aan het “boodschappen” was..(de goudkleurige is de mijne)


haha die grijze diesel staat straks hier voor het huis :thumb
Tijssie komt BBQ en Bieren :afrohaha jup, bbq en bier smaakte goed!
d-gek, het knipperlicht zit er intussen toch weer in, lang leven strijkkit.
19 mei 2012 om 09:26 In reactie op: stuurhuis d/e kadett, verschil omwentelingen link en rechts #18012957dat is het probleem dus, hij kan geen 2x rond naar rechts, en als dat bij gesteld zou moeten worden op de stuurstangen, dan kan deze niet volgende meer verstelt worden, daarom denk ik dat er in elk geval een verkeerde stuurstang op zit.
maar die garage is veel te ver uit de buurt, haal hier wel een keer een compleet stuurhuis van de sloop bij eentje waar het gewoon goed werkt.
uitlijnen kunnen ze hier gelukkig ook wel ;)
is van erik geweest, en intussen alweer even van lotte, die hem ook alweer even te koop heeft.
maar, wat is er nou anders aan zoon blok als dat je een c20xe/let in zou bouwen?
en dan bedoel ik natuurlijk niet de uitlaat, de kabelboom… etc..
maar dingen als motorsteunen etc.wat is er anders aan de ophanging van zoon blok dan als die van een c20*e?
@astrawez wrote:
Jep, bij de Bliek idd.
hmm toch maar weer een keertje langs gaan dan, is alweer ff gelede.
hmm, nou mijn schakelstang loopt al binnendoor ;) dat heeft iemand al eens aangepast.
ik heb echter wel een d kadett tank er onder (diesel tank)
maar dan moet ik dus toch opzoek naar een dikke versie van een d kadett uitlaat.
1600 en 1800 geloof ikwaar staat die b kadett? bliek?
vandaag in oirschot een deels groene coupe, de rest leek in de primer te staan.
had nog ff gezwaaid vanuit de td-d kadett , er achter reed denk ik een suzuki baleno ofzo? die knipperde ook nog met zn groot licht, maar ik zat al niet meer echt op te letten, dus had niet gezien wie er verder in de auto’s zaten.volgens mij is dat geen 1-1 ombouw.. je meot een aantal delen van je 1.5 blijven gebruiken dacht ik ergens gelezen te hebben
ik heb bij mijn d kadett (origineel een benzine) een stuk chassisbalk moeten uitslijpen, en in die plaats een astra f steun gelast.
omdat het blok gewoon te breed was, en de bevestiging van zoon isuzu gewoon niet bestond.
geen idee hoe dat bij een corsa a zit, als daar al een 1.5 isuzu in zit, en als dat hetzelfde gietsel is, dan moet dat gewoon passen lijkt me.et rijd wel geniaal met de turbo druk op 1.1~1.2 bar, en de pomp begrenzing eruit ;)
die passen allemaal niet op een kadett c volgens mij…
laatste tijd op de ventweg langs de boschdijk in eindhoven staat een gelige/beige kadett c caravan (station)…
kom er bijna elke dag rond 17:!5 langs met me d kadettje..
als je hem aansluit, dus 12v erop zet, en je houd dan het puntje tegen de massa, dan moet ie gaan trillen..
john is al wel vaker op tv geweest met zijn opels. hij wordt nog eens beroemd!
-
AuteurBerichten