tijs

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 608)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2.4 cih olietemp #18041830

    te schraal gaan ze toch ook warm van lopen?

    In reactie op: 1700n #18039516

    heb graag vaste stoters, als er dan een ander blok in komt, kan ik er meteen een snellere nokkenas inzetten, en dan heb je met vaste stoters toch minder gezeur, heb ik in het verleden al gemerkt ;)

    dus dan heb ik die alvast op de plank liggen :-)

    ben wel benieuwd, wel weer zin om rekord c te gaan rijden.

    een 1700n nokkenasje is volgens mij sowieso al geen on aardige, ligt ook zo in de 1900 blokjes, en die nokkenassen zouden het in grotere cih’s ook erg lekker doen?

    http://opelgt.org/isolde/nockenwellenspez.html

    In reactie op: Met de Senator naar Kroatie op vakantie #18041607

    normaal zit er toch voor een automaat een olie koeler in de radiateur verwerkt.
    neem aan zolang je niet te gek doet, dat het geen probleem moet zijn.

    In reactie op: 1700n #18039514

    hij zit ook idd in een c rekord henk, ik verwacht er ook niets van, ding had (40 jaar terug) net aan 70 pk ofzo..
    als er daar nu nog 50 van over zijn, mag je in de handjes klappen lijkt me..
    (rij nu als daily 850 kilo, met een 100/110 pk turbo diesel, dus het zal toch hoe dan ook langzaam lijken)

    op termijn zal er ook zeker een ander blok in komen, maar dat zal nog wel een jaartje op zich laten wachten.

    over die kopbouten, die hadden dan 2 bouten minder? extra gevoelig op de koppakking?

    heb gelukkig al wel eens vaker de ombouw van carb naar injectie gedaan bij een 20s, dus dat zal het probleem niet zijn.
    voorkeur gaat dan idd uit naar een 2.0 of 2.2/2.4 erin. of iets compleet anders, maar dat zal dan ook meer werk zijn.

    zit er gewoon zoon standaard solexje op die dingen? of is het varajet ofzo iets?

    In reactie op: Brandstofpomp opel rekord diesel is ineens dood #18037921

    oooonja, op de plek waar normaal de ontsteking zit!

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18188575

    dan maakt ie weer goed kilometers, wel leuk, want zo veel weg heeft ie niet gezien bij de laatste eigenaren volgens mij

    In reactie op: sneak peak van rode kadett c coupe 1200s ken d #17982031

    haha, meteen je poets skills aan het showen zeker ;)

    In reactie op: Brandstofpomp X17DTL *Edit 18-6 #18032051

    dat van die start onderbreker weet ik allemaal niet zeker, jij hebt een astra g, dat is toch weer anders als een astra f, jou pomp zal idd een electrisch geregelde zijn, anders had je ook geen ecu ;)

    zou die sensor dan niet altijd het probleem zijn gweest?

    zoek de sensor eens? misschien gewoon vergeten aan te sluiten?

    In reactie op: Brandstofpomp X17DTL *Edit 18-6 #18032049

    de startonderbreker zit op de pomp!
    er lopen dacht ik 3 of 4 draadjes heen.

    heb je niet toevallig een foto van de pomp?
    het is een zwart kastje, zit met ik dacht 2 van die boutjes die je maar 1x kunt gebruiken.

    -edit-
    die verkopende man zei dat je hem moet inleren, ik denk dat dit precies het probleem is?
    jou pomp, en je sleutel komen denk ik gewoon niet overeen.
    geen idee of er een krukas sensor opzit, zou niet weten waarom die nodig zou zijn? je hebt geen ontsteking of injectie die daardoor gestuurd wordt, dus zou niet uit moeten maken. toch?

    In reactie op: Vraagje over gespotte Kadett #17896938

    het aero dak is toch verder ook gewoon nog goed, eigenlijk is het alleen maar beter zo, kan het aero dak tenminste gewoon goed op een andere koets komen.

    In reactie op: het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic #17493564

    vet, heb je die grill zelf gemaakt? is gewoon een gaas ofzo?
    de keienvanger ziet er idd niet al te best uit, was ie zo slecht? kan me eigenlijk niet herinneren dat hij zo vervormt was?
    of viel de bevestigingsrand van de spatborden er meteen vanaf toen je de oude los haalde?

    wel leuk om te zien dat hij nog altijd aandacht krijgt, was een beetje bang dat hij toen hij te koop stond bij de vorige eigenaar gewoon gesloopt zou gaan worden of iets.

    me vriendin zei pas: “toch was de rekord ook wel een gave auto he!” pff, wie weet ooit… komt er toch wel weer zo iets.

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038559

    525 is idd wel veel, ik heb de sloper gekocht bij 280.500 ofzo, heb er 2 maanden meegereden(toen viel de aanslag voor de wegenbelasting in de bus) en toen omgezet naar de d kadett met een versie distributie en koppeling etc.

    ik heb zo helaas geen foto’s van die poten en toplagers, het was bij mij al zo toen ik de auto kocht.
    maar daarvoor zou ik even een vraag zetten in het kadett forum deel, er zijn er genoeg die dat al eens gedaan hebben.

    In reactie op: Brandstofpomp X17DTL *Edit 18-6 #18032046

    als het goed is heb je de naast de aanvoerlijnen naar de injectoren ook nog een lagedruk lijntje, die loopt van injector naar injector.
    je kunt eens proberen om hier diesel doorheen te zuigen (als de auto op contact staat)
    dat weet je in elk geval dat de afsluiter open is. (en je start onderbreker dus goed werkt)

    ook kan het zijn dat er nog lucht in de lijn zit, dat pompt ie er niet zomaar uit, dus als je aan de lagedruk diesel door kan zuigen, dan is in elk geval ook je lucht er meteen uit.

    (en fijn te lezen dat het gelukt is met het setje!)

    In reactie op: Brandstofpomp opel rekord diesel is ineens dood #18037919

    je bedoelt de aandrijving van de pomp?
    dan moet je riem eraf gelopen ofzo zijn. ofzo?
    (of hebben ze een ketting?)

    die pompen zelf thuis maken zal niet meevallen, een dieselpomp is echt een precisie apparaat.

    In reactie op: Brandstofpomp opel rekord diesel is ineens dood #18037917

    geen flauw, idee, het klinkt gewoon alsof de pomp echt stuk is…
    revisie is wel redelijk aan de prijs meestal van dat soort dingen.

    hoe ziet zoon bootje eruit, en hoe is zoon motor ruimte, zou er wel eens graag foto’s van zien?

    weet je op welke basis dat blok is? ik denk als een CIH, dan is het moeilijk om daar een andere diesel in te zetten.. die zijn er niet zoveel…

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038557

    geen idee, ik heb nooit met aanpassingen en kat gereden.
    hij rookt bij mij eigenlijk altijd, behalve bij een constante snelheid of heeeel rustig rijden

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038555

    uhm ja, het is wel beter om die dingen na de apk te doen idd, hij kan best wel eens wat meer gaan roken…
    (maar ik rij dan ook zonder kat, en heb alleen een open tussendemper)
    ik vermoed dat ze hem de laatste keer met de apk niet geroet hebben, want ik kan me niet voorstellen dat hij er doorheen zou zijn gekomen haha

    overigens zou je hem zo door de apk moeten kunnen krijgen als je de turbo druk dan weer terug zou zetten en de rookstop/max brandstof weer op normaal zou zetten (wellicht zelfs een beetje schraler zetten, kan die na de apk weer open)

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038553

    is het handigst als je de inlaat eraf hebt.
    op de pomp zit een deksel met 4 boutjes, als je die eraf haalt zie je een zwart membraam, daarvan moet je de positie aftekenen (hij kan rond draaien)
    dan haal je heel voorzichtig de buitenrand los van het membraam zodat je het membraam (zit nog wat ijzer aan) eruit kan pakken.
    onder het membraam zie je de plastic ring, je kunt hem er zo afschuiven of doorknippen, let bij knippen wel op dat je geen krassen maakt.

    membraam er terug in, let op de markering zodat hij niet gedraaid zit, dit is tevens je pomp timing dacht ik.

    het schijnt ook met de inlaat erop te kunnen, alleen kom je dan neit echt bij die 4 boutjes, en dan moet je de ring er echt af knippen, met de kans dat er stukjes in vallen etc.

    turbodruk is een kwestie van de slang naar de waste gate door knippen, hier een t stuk op zetten en dan een lekventiel (ik heb die bij een gas mengstuk zat gebruikt) erop zetten, hoe meer je daar weg lekt, hoe meer druk je op kunt bouwen, je schijnt redelijk veilig 1.1 tot 1.2 bar druk te kunnen draaien, hierboven heb je er ook weinig aan, die kleine turbo wordt dan zo warm dat je er niets meer aan hebt.

    als je je druk wilt meten (ik heb een turbodruk klokje in de auto erbij geprutst) kun je daarvoor een t stukje zetten op de slang die van de inlaat naar je pomp gaat.

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038551

    als je het blok er toch nog niet in hebt, en je wil ook een beetje power google dan even op migweb en tc4ee1 tuning, kom je een howto tegen hoe je de begrenzende ring uit de pomp haalt, en waar je de borgkap voor de max-brandstof stelling eraf kunt wippen. daar kom je later moeilijk bij.
    en als je dan toch bezig bent, zorg meteen voor een lek ventiel voor de turbo waste gate.

    ik rij nu een dik half jaar rond met 1,1 bar turbo druk, en de begrenzer eruit, met ook iets meer brandstof..
    dat gaat als de brandweer!
    heb nog altijd een verbruik van 1:15/1:20, en ik ben echt geen zuinige rijder.

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038547

    volgens mij passen d kadett toplagers gewoon op e kadett poten,
    althans, dat zit er bij mij als het goed is onder!

    In reactie op: tankvlotters/meters kadett d/e #17927466

    toch nog maar eens een schopje omhoog…
    ik heb het nog altijd niet oplost, ook niet meer naar gekeken…
    maar kan ik een vlotter van een e kadett gebruiken in een d kadett tank?
    (fysiek past het wel) maar werkt de vlotter dan ook normaal?

    In reactie op: 1.5TD of 1.7D in Kadett C?? #18035699

    nee zijn niet gelijk,
    de schotels onder een manta/ascona as staan dacht ik dichter bij elkaar.
    de stabistang bevestiging is precies het tegenovergestelde van een kadett.
    en de panhardstang moet de bevestiging op de andere veer schotel hebben.
    staatstuk deel waar het rubber donut in zit is ook anders.

    het is allemaal wel aan te passen, maar het is dus geen 1 op 1 wissel

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038545

    mijn astra tds kwam met een f18 bak
    dat zijn toch wel dikke assen?

    ik heb verder geen idee waar mijn assen vanaf komen, ik had voor de isuzu een gm diesel met f16, maar we hebben de homokineten van de astra op de kadett assen gezet omdat die op de kadett assen zaten toch al slecht waren.

    edit–
    van opel-infos.de

    17DT (TC4EE1)
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Bohrung (mm): 79,0
    Hub (mm): 86,0
    Volumen (cm³): 1686
    Leistung (kW bei min-1): 60 / 4400
    Drehmoment (Nm bei min-1): 168 / 2400
    Verdichtung: 22,0 : 1
    Motormanagement: Bosch VE
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: Katalysator, Kadett E kein Katalysator
    Besonderheiten: Turbolader IHI RHB4BW
    Verwendung: Astra F (F16WR, F18WR), Kadett E (F16WR), Vectra A (F16WR, F18WR)

    In reactie op: Waterpomp TC4EE1 #18034116

    zag je vraag pas laat…
    ik heb de motor en bak gewoon gemonteerd, minus die ene steun, ik heb het deel aan het blok wel laten zitten.
    toen de motor in de takel gehangen, en hem horizontaal gezet met de baksteunen gewoon vast.
    dan weet je waar de motorsteun komt, hier een streepje op de chassisbalk zetten, en even kijken op welkte hoogte alles uit moet komen..
    daarna is het een paar keer na meten hoe je steun dan in de chassisbalk moet komen,
    dat teken je uit, en slijp je een gat in de balk waar je de steun in wil lassen.
    ik heb er toen voor gekozen de steun die in de balk komt aan de motor te maken, zodat ik hem kom proefpassen.
    toen het blok op zn plek hing, heb ik de steun gelijk met een paar goeie prop lassen vast gezet.

    daarna blok er weer uit, helemaal aflassen, en dan is het eigenlijk klaar..

    geloof dat we het uitmeten en op zijn plek proplassen met 2 man in een avondje gedaan hebben.
    dus opzich valt het werk wel mee.

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038542

    @stellema wrote:

    Assen van een astra zijn iets te lang. Steun moet je gewoon aftekenen als de motor in de 2 andere steunen hangt.Bij mij op de site staat een paar foto’s , mischien heb je er iets aan :)

    jup, zo heb ik dat toen ook gedaan, gewoon de boel monteren zonder die steun, blok in een takel hangen, en zorgen dat hij mooi horizontaal zit, dan meten en aftekenen waar de steun moet komen.

    die astra assen zou ik niet weten, ik had al de goeie assen onder mijn d kadett zitten.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 608)