Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
haha, ben benieuwd! tis natuurlijk ook maar een klein hemeltje he ;)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tVa07kZ2Wts” onclick=”window.open(this.href);return false;
filmpje van paar weken terug, de start van een sprint op budel, was toch nog goed voor een 3e plek in de “niet kadett c klasse” tijd weet ik niet, zal nog wel op de site van belgium/holland komen.
kun je dat zelf? gaaf, zou niet weten waar ik moest beginnen….
jep, nog niet binnen?
hmm, zal maandag dan wel komen denk ik, hoop dat de nieuwe diesel vlotter beter werkt!
denk als je zorgt dat de tank half leeg is, en je de auto achter goed hoog op krikt, je de vlotter zo uit kan wisselen, zonder de tank verder leeg te laten of hem onder de auto uit te halen.jullie hebben daar nogal eens ouwe opels…
hebben jullie toevallig, nog ergens dit type velg liggen?

zoek er nog minimaal 1 (heb er nu 3 op me auto zitten.) de chrome dop is niet nodig ;)
(zijn 13″)zo dan! daar is hij goed van opgefrist! lekker bezig willem!
gaan kennelijk enorm snel stuk als je eraan begint te spelen, dus ik zou het lekker laten zoals het is.
een dieselpomp zit toch altijd op de distributie? (naja ik weet niet beter, maar ken ook alleen mechanische pompen zonder ecu enzo)heb toen ik de d kadett had hem gekocht met een 1,7d en die heeft eigenlijk nooit mooi gelopen, zal ook deels ermee te maken hebben dat ze het diesel filter op de router hadden zitten…. dus er zal ook wel wat troep in de pomp zijn gekomen.
je zou kunnen kijken, onder de gaskabel, in de buurt van de afsluiter, er zit meestal een ijzer/blikken “beveiliging” op, daaronder zit gewoon een stelboutje met een borgmoer.
wat is een bosch ve pomp?
in de basis hebben alle diesel het, blijft alleen van het ding af als het een gm blok is!! (of een lucas pomp, maar dat is het niet als het een bosch pomp is natuurlijk)
bij de isuzu’s kun je er wel wat mee spelen, ook bij de niet turbo modellen.
let wel op, een kwart slag, is al best veel.willen je bent alweer lekker bezig geweest! dat van de deur panelen is wel gek, moet eerlijk zeggen, heb ze nooit gepast, ook gewoon bij de vorige eigenaar erbij gekregen…
@D-gek wrote:
Wat zal ik die Kadett gaan missen hier in de buurt :cry ;) .
Ben benieuwd wat jullie ervan kunnen maken, want een opknapbeurtje kan deze TD wel gebruiken ;)hij heeft dat franse plaatwerk erbij, dus hij zal er wel weer een stuk netter opstaan dadelijk!
@D.E wrote:
Ah, dit is inmiddels een zeer bekende Kadett, die veel modificaties heeft ondergaan (waaronder vier verschillende motoren dacht ik). Ben ook erg benieuwd wat voor gedaanteverwisseling hij nu weer gaat maken :thumbup
@corsaagsi wrote:
Gaaf ding! Wat voor motor ligt er nu in dan? 2.2TD?
er zit nu een tc4ee1 in (een 1.7 td uit een astra tds) pomp begrenzer is er al uit, en heb willem vertelt hoe hij de turbo druk weer normaal kan zetten, en hoe de rookstop werkt.
maar ook op originelere waardes, blijft het best een pittig wagentje, die pomp begrenzer doet een hele boel! en is alleen wat schadelijker in het verbruik als je op maximale druk rijd, dus dat is alleen even met fanatiek optrekken.Willem, ben blij dat de d kadett jou ook goed bevalt, de rekord bevalt namelijk ook super! (al is het wel even wennen dat de routeplanner nu voortaan wel gelijk heeft met de rijtijden :jerry )
ik zal het topic nu maar overnemen, aangezien willem en ik van auto zijn geruild king:
gister op de a2 alweer gemerkt hoe klein het wereldje is, want ik stond stil bij een tankstation, kreeg na het tanken de auto niet meer op gas gestart, is toch altijd even wennen, vooral op gas starten, is bij elke auto tenslotte weer net een ander trucje wat je net even door moet hebben.
Er kwamen al snel 2 man helpen, die gingen onderdelen halen voor een admiral in eindhoven, en kende deze rekord ook wel!
uit eindelijk de auto gestart op benzine(nog bedankt jongens, had er helemaal niet aangedacht!), en toen we eenmaal rolde toch kunnen overstappen op gas, en daarna geen problemen meer gehad, ook niet met starte met warme motor.
ik denk dat ik hem nu wel door heb ;)voorlopig niet direct veel plannen met de auto, wil er wel een voorbank voorin maken (ookal zitten deze stoelen wel erg lekker)
de originele radio doet het wonderbaarlijk erg goed, dus die ga ik niet vervangen, knutsel achter het dashbord wel iets van een versterkertje weg om een ipod op te hangen, kan ik dat toch ook weer kwijt ;)dit is de eerste auto in jaren waar ik gewoon naar fm kan luisteren!
tot nu toe erg tevreden!
zoek een motorfietsdemper als eind demper, evt ander einde stukje erop lassen, voor het mooie
die dempen altijd best goed, en blijft een leuk geluidje over over het algemeen.klinkt goed, ik wil em in de toekomst wel ombouwen naar diesel, maar rijd voorlopig op lpg ook prima als het goed is.
ga zo door :kewlpics
mooi topic, ben benieuwd, als het goed is rijd ik na dit weekend ook (weer) rekord c..
hoop toch stiekem dat die van mij in een wat betere toestand zal zijn…
wat een werk.. wat is de bedoeling uit eindelijk? helemaal netjs? of semi rat ofzo?hmm onverbrande diesel is meestal meer blauw dacht ik.
zodra hij loopt moet het toch redelijk snel normaal worden.
ik reed met mijn isuzu op een gegeven moment zonder werkende gloeiers (starte ook heel moeilijk) toen het koud werd niet meer.
maar die rookte ook altijd flink blauw als ie aansloeg.die zekering zit dacht ik in het motorruim, in zoon zwarte doos.
maar kan zijn dat dat bij een astra g anders iszit er nog genoeg benzine in de tank?
klinkt vast stom, maar zou niet de eerste zijn die na zoveel problemen de auto niet goed krijgt omdat de tank gewoon echt zo goed als leeg is…
denk dat je juist op zoon korte afstand veel tijd pakt met het de grip van een sper, en het koppel van een setje webers.
maar ben et wel eens hoor, coupe is zo ook snel zat!was wel blij dat de organisatie eindelijk iets gedaan heeft aan het sanitair, wat een vooruitgang!
zelfde verhaal als mieke, zondags niet meer gereden,
maar met me enkele ritje op zaterdag, welke eigenlijk alleen bedoelt was om de wedstrijdtafel uit te roken king:
toch nog de 3e plek niet kadett c gepakt met me kadet d td, ben benieuwd als ik serieus gereden had, in plaats van vol gas met alleen maar een spinnend wiel… (was vast geen 1e geworden, en 2e misschien ook niet, heb geen illusies, vond het al verbazend dat ik kennelijk de omega 3000 van john voor was gebleven, log apparaat ;))heb geen foto’s gemaakt, dus ik kan jullie niet helpen ;)
tijd voor een sper en webers miek :jerry
rpm singaal naar de computer niet vergeten aan te sluiten?
(jaja je zei dat je het nagekeken hebt, maar is een toch veel vergeten ding)1200tjes staan nog wel eens op de sloop….
en op marktplaats.. dus dat mag niet het probleem zijn.
tis alleen altijd lastig dat ze er nooit zijn als je er een nodig hebt..maak anders eens wat foto’s van de schotels.. maar eigenlijk kan daar niet veel anders zijn..
want je staartstuk is natuurlijk niet langer… of die zit er gewoon niet goed onder…maar achteras van een sedan 2/4drs of coupe, past altijd.
even het ombouw topic in de gaten houden en kijken wie er van 1200 naar cih gaat ;)een station as past niet 1 op 1 onder een sedan, dus dat is geen optie.
een 4 deurs is qua bodem (net als alle c kadettjes) identiek aan een 2 deurs.
dus ook dat geeft geen verschil. reactie stangen zijn sowieso allemaal gelijk…
zijn de rubbers nog goed? misschien zijn de schotels ooit verkeerd vervangen? voor “te lange”?het vreemde is, als de reactie stangen te lang zouden zijn, krijg je het staartstuk ook niet meer aan de bodem vast…
dan zou die eigenlijk ook langer moeten zijn.het is me eigenlijk nooit opgevallen of dat vaker zo is, misschien omdat je met 1 kant op de stoep staat?
ik rij nu nog dagelijks in een rat d-kadett turbo diesel, ik kom altijd pas bij het evoluon (ofzo iets) de n2 op, en ga er dan gelijk met jou meteen weer af bij de slag airport/acht.
maar dat kan wel eens verandere naar een rekord c sedan over enkele weken(is nog even afwachten of het door gaat)mocht je toch een andere achteas zoeken, je kunt ze allemaal gebruiken, zolang hij maar niet van een city of station is.
(bij die assen zit de bevestiging van de schokdempers verkeerd, en de panhardstang is ook anders)is het gewoon een 1200?
ps. mooi wagentje zo op de foto’s!
dan hou het gespot deel maar in de gaten bij de kadettjes ;)
als ik een paar minuten later als normaal van huis vertrek, kom ik je eigenlijk altijd wel tegen volgens mij.jaja me vriendin begint het te leren… krijg net een whatsapp..
vanmorgen tussen 8:00 en 8:20 heeft ze vanuit de trein op het traject geldrop-eindhoven een gele kadett c2 2 deurs sedan gespot.
hij/zij reed richting eindhoven.lekker bezig, heb jou admiral en die 4 deurs al wel vaker gespot op de n2, en het flight forum
leuk al die ouwe troep hier in de regio!als hij diesel aanzuigt, dan ga ik er vanuit dat de afsluiten open is.
heb je geprobeerd om de aanvoerlijnen na de pomp, maar voor de injectoren eens los te draaien om hem zo te ontluchten?
als je dan start moet er flink diesel uit komen.ik heb het bij mij ook al wel eens bijna op gegeven, alles leek goed… maar werkte toch niet..
bleek uit eindelijk toch aan lucht te liggen, nog een keer goed ontluchten, en toen deed hij het wel.
(neem aan dat je de gloei inrichting on aangepast hebt gelaten)evt opgang helpen met start pilot, loopt ie dan wel? (is ook een goeie manier van ontluchten)
hij loopt dan wel als een varken, en het klinkt alsof hij elk moment stuk gaat… maar zodra die gaat, en hij krijgt dan diesel, dan is hij ook meteen goed ontluchtdat is precies mijn insteek ook henk, we moeten alleen nog even samen komen om te een keertje in elkaars auto te rijden, als dat bevalt, ruilen we ze gewoon om,
als de 1700 het blijft doen tot ik echt tijd heb, ga ik hem tzt toch vervangen voor een diesel blok,
er komt alleen een andere cih in als hij er voortijdig mee stopt.bedankt voor de info allemaal
-
AuteurBerichten