Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door astrawez
Haha! Das toevallig dan! Twee dagen geleden zijn we er geweest, ik vind het wel opvallend dat het rechter spiegeltje van de Kadett er nog aan zit, terwijl dit volgens mij best wel gewild is (lang niet alle Kadetts hebben een spiegel rechts namelijk)..hmm, die normale zwarte zijn wel te krijgen hoor, maar alsk het zo op de foto bekijk… heb ik me twijfels of het wel een c kadett spiegel is.
agja, ik was er tussen de 2 grote vorst periodes in, denk zoon maand/andere halve maand geledehaha, die c kadett bij van zutphen hebben we al eens wat uit gehaald ;)
die ascona ernaast staat zo mooi omhoog met zn kont omdat ik de achteras heb ;)
je bent er nog niet zo lang gelede geweest zo te zien ;)mooi dat ie weer terug is! die schade is nog wel te overzien
(tijs)haha zal ik ze ook nog meer een keer posten dan…
.jpg)
[img]http://kadett.slapeloos.net/74un59/verlagen/19092009(003).jpg[[/img]hmm hij wil de laatste 2 niet laten zien…
momenteel staat ie een dikke halve meter van de grond ;)ich bin dabei
zo juist (rond 20:30?) een oranje corsa a sedan, groene motorkap, zwarte voorschermen (van een hatchback) en digidash.
zou zomaar een 20xe in kunnen liggen, klonk ook wel beschaaft sportief. (voor zover hoorbaar boven de muziek)op de A2 richting denbosch, ging eraf bij de afslag nieuwegein/bp tankstation
hadde elkaar nog een paar keer ingehaald, zat in de daily corsa a 4deurs. (grijs/roest)
vandaag in eindhoven, op het stuk tussen de brandweer bij de achtsebarrier en de dr berlagelaan als ik me niet vergis, mat zwarte 2 drs sedan, miste het tankklepje, van die manta 5 spaaks velgen waar hier en daar een kapje miste, en volgens mij iets van xenon (blauw/wit achtig) zat volgens mij een jonge in.
kenteken is 71-RK-09 volgens kenteken:
automaat, LPG, nog niet zolang geleden op apk gezet (tot 22-12-2010) is al sinds 2007 in bezit.zat er al een poosje achter met de corsa voor ik het door had (zaten paar auto’s tussen) maar uit eindelijk toch foto kunne maken….
beetje slechte foto maarjaik denk dat ik een meer dan 4 traps automaat heel lastig in de auto ga krijgen, ik kan de tunnel wel wat aanpassen.. maar ik ga er geen hele nieuwe inzetten.
liefst zou ik natuurlijk een automaat kopen uit een auto die ik ff kan testrijde, en zien of hij niet lekt e.d.maar kan ook altijd nog gewoon handbakkie worden, tis een beetje spelen/zoeken met ideeën.
ken ik niet, dus zal ik eens gaan doen.
hoe ga je dat met de tussenas doen? zonder staartstuk?
as goed balanceren? of toch uit 2 delen met een extra lager in het midden?nou het 1.6 big block is al van de baan…
ik heb vandaag een dikke 1600 ascona as gescoord, dus komt een c18nz op.
ligt gemodificeerd met wat ik nog heb liggen.
denk dat het dan wel een leuk motortje kan worden voor dagelijks..origineel gepost door Weasley
origineel gepost door prayer
mat zwarte ascona c, was verder volgens mij origineel
in nuenen, op het velengde deel van de sterrelaan (eindhoven)
stak nog duimpie op vanuit de corsaHaha, dat was ik. Zit toevallig wat rond te neuzen op forum en kom mezelf hier tegen :thumbup
foto van mijn schoonheid king:
haha, dat is al even geleden ;) heb je daarna niet meer gespot, maar dat was toen volgens mij ook al wat later op de ochtend, rijd er meestal al wat vroeger… rond 8:00 ofzo..
(ik dacht al, wat een rare u2u.. kwam uit op pagina 20 ofzo ;)
*oeps 2x*
verder vind ik de manier waarop de meeste cih blokken ingebouwd zijn, met de motorsteunen op het voorste gat, echt een klote gewichtsverdeling, dus wil meteen proberen het blok lekker ver naar achter te leggen.
ag, dat van die uitlaat is geen probleem maar een uitdaging.
ik blijft wel met een 1200 vooras rijden, vind een cih daarvoor te zwaar.
heb diverse ohc naar rwd ombouw delen liggen die ik niet gebruik, maar zit nu al meer te denken aan een 18nz, lekker makkelijk te krijgen, en vroeger in onze vectra reed het ook eigenlijk wel lekker ook.
misschien nog een 18s automaatje zoeken voor het betere cruize werk.hmm, niet echt…
tis voor een c kadett… een 1200… nou heeft een ascona a des tijds ook een 1600 cih gehad met een dunne as. dus een 1600 ohc moet een dunne 1200 as dan ook nog net aan kunnen vind ik.1.8 wordt al snel te veel van het goede denk ik… verder moet het ook niet te snel worden… moet een beetje semi zuinige daily worden. maar heb wellicht goedkoop een dikke as..
dus wellicht dat ik een c18nz uit een vectra haal, als het ff kan op gas..anders ben jij ff snel!! haha dankje, nog meer?
een ander ohc blok (niet groter dan 1.6) met rwd mogelijkheden mag ook…
maar ik zag dat mijn corsa 13nb aan de uitlaat zeide al niet heeft, en een 1.4i ook niet… dus smallblock ohc zie ik weinig kans in…praat eens wat minder, en zeg eens wat meer……
gebruiken we nogal eens op het werk bij bepaalde collega’s die maar kunnen blijven lullen en zeiken over niets…
verder natuurlijk..
*wat een lul is voor de hoer, is een opel voor de boer…afgelope week dialoog met collega:
+goh ik zie een tankbonnetje, je corsa afgetankt?
-jep, tot het randje!
+doe je goed! is hij meteen in waarde verdubbeld!
-ha…. ha…..*wat honing voor een beer is, is koffie voor een smeris
haha dat is echt een kadett c hoekje ;) bij oirschotsedijk
ontluchtingslangen na kijken, of ze nog vrij zijn.
kan ook filters keertje allemaal controleren, is het in de bochten,rechtdoor, allebij?
2L is toch wel een heel stuk zwaarder op de neus dan een 1200…
daarom is het toch ook wel wenselijk dat je je remmen wat beter maakt, en eigenlijk ook je vooras wat verstevigt, vooral naar een ohc blok lijkt het me achterlijk, je bent al zo veel geld kwijt voor een ohc ombouw dat het eigenlijk niet zo veel meer extra kost om die remmetjes ook meteen even in orde te maken1200 automaat heeft een losse bellhousing..
maar vind maar eens een 5bak met ook een losse welke daar tegenaan past ;)
auto’s zijn al 30 jaar, ik zeg niet dat alles al geprobeerd is, maar er zijn er al veel die het geprobeerd hebben.tot nu toe “ken” ik alleen een duitser die de tol heeft gezet in een goede 5bak en daar een deel van het koppelingshuis van een 4bak/automaat tegenaan heeft gebakken. was trouwens ook geen kwestie van recht afslijpen/zagen en plakken, was en behoorlijk kunstwerk (maar werkte wel)
je kunt het ook zelf proberen te maken, een 5bak zoeken met een los huis (bmw ofzo) en dan een een voetplaat voor de bak kant en blokkant, en dan opvullen met dikke stalen platen…
lijkt me moeilijk om recht te krijgen… maar het schijnt te kunnen….makkelijk is het allemaal niet ;) en goedkoop ook niet, denk dat als je een 5bak wil om wat minder toeren te draaien je heeeeeel veeel km’s moet rijden om de ombouw kosten terug te verdienen.
niet echt. zeg maar niet.
er is wel een duitser die dit ooit gedaan heeft, maar je moet dan de kom om gaan lassen…
allemaal niet echt gemakkelijk. gegoten alu enzo..iedereen zn interpretatie is toch anders, gewoon lekker bouwen wat je zelf mooi vind, en hoe je het beesje noemt maakt daarna toch weinig meer uit.
volgens mij is er geen patent ofzo op hoe een “rat” eruit moet zien, volgens sommige moet hij vol roest gaten zitten, andere zeggen weer dat het een on afgemaakte restauratie moet zijn…
tja….oohja natuurlijk die 1e serie had een nkele voorpijp. dus dat moet prima werken!
die heb ik nooit gehad, dus vergeet het altijd.
dan denk ik dat ik binnekort maar eens de slijptol te hand ga nemen :)en bedankt voor de reactie natuurlijk ;)
aah ok, even voor hanskadett, ja het kan wel, maar is zeker niet te adviseren.
sowieso moet je dan speciaal een cardan as laten maken, want er is geen standaard passende voor dacht ik.
maar beter even doorsparen/zoeken voor een goeie, want een 1200 as trek je zeker stuk -
AuteurBerichten