tijs

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 608)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: korte schokbrekers… echt korte… #18103009

    van een skania heb ik ze wel na laten meten, waren helaas nog te lang…
    maar als jullie die van andere merken na kunnen meten…..
    nadeel is natuurlijk wel dat die vrachtwagendingen super duur zullen zijn..

    gister nog even zitten stoeien… montage-montage punt moet in neutrale stand ongeveer 18 tot 20 zijn…

    ook even met fredje8v naar de originele schokdempers gekeken…. gaan donderdag een kijken wat er gebeurd als je zoon ding een gaat in boort, en probeert het hele huis in de korten.

    de zuigerstangen kan ik denk ik wel redelijk goedkoop wegbrengen en door een een draaier laten bewerken.
    maar dan moet ik dus wel het hele huis een beetje normaal in kunnen korten.

    voordeel: kan daarna zelfs de olie van mn schokdempers wisselen ;)

    In reactie op: korte schokbrekers… echt korte… #18103001

    uhm, ja, daar kun je wel eens een punt hebben..

    naja gaatje boren, moertje erop lassen, olie er terug in, boutje erin…. zal toch ook wel moeten werken?

    zoek natuurlijk liever iets wat er zo tussen past ;)

    In reactie op: korte schokbrekers… echt korte… #18102999

    @2e-c14nz wrote:

    De achterdempers van m’n saxo zijn ook bijzonder kort. Wil ze best opmeten voor je?

    graag! maar als die hetzelfde zijn als van peug 205 ofzo, dan zijn ze te lang!

    @schnitzel wrote:

    http://www.brinkmotoren.nl/Schokbrekers_2takt/
    hier verkoopen ze korte schokbreekers
    weet al1 niet of ze het gewicht kunnen hebben

    ik zal eens kijken
    zit in elk geval wel wat tussen wat qua maten goed is!

    is alleen oog-oog, maar kan denk ik wel 1 oog eraf slijpen, en dan daar een draad (bout) oplassen prijzen zijn lekker goedkoop, dus is het proberen waard :)

    In reactie op: korte schokbrekers… echt korte… #18102996

    heb achter wel redelijk wat gehobbyd met de ophanging, maar voor wilde ik dat eigenlijk niet doen….

    van een mini zijn in elk geval langer! lade niva is ook te lang!

    In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684424

    fijn dat de rekord weer op een goed plekje is gekomen… is de enige auto waar ik eigenlijk nog altijd spijt van heb dat ik hem weg heb gedaan…

    waarom staat ie achter zo hoog? zitten er nog steeds blokjes tussen de veren? ik had hem toch op golf veren gezet achter, daarmee kwam die echt super laag, zo goed als op de aanslag rubbers, maar reed helemaal niet vervelend!

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18188658

    gister 2x een c kadett, eerst rond 18:30 denk ik, bij de kerk in geldrop reed richting eindhoven, een zwarte met een groene deur.
    en later op de avond, rond 21:00 was al te donker om de kleur te kunnen zien, reed er een vanaf de kerk in de richting van mierlo/gamma.

    In reactie op: lange reis in een corsa b c14nz #18065807

    tja, dat het kort dag is, dat had ik ze ookal gezegt, agja, ze zijn nu druk aan het inpakken, en lid van de anwb e.d.
    dus het zal wel goed komen, hebben geen tijd meer gehad om wat reserve dingetjes te halen, dus het moet maar gewoon zo, en anders kopen ze onderweg maar weer een ander barrel ;)

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367547

    e rekord in geldrop, ik kwam uit de spoelstraat, de rekord wilde er in, maar stond nog voor rood,
    hebben gezwaaid ;)

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367538

    door me vriendin gespot in veldhoven:

    In reactie op: Isuzu 1.7TDS #18038561

    heb je de pomp niet vast gezet dan toen je die vervangen hebt?
    je kunt zowel de pomp als ik dacht de nokkenas gewoon vast zetten met een boutje.
    enkel de krukas weet ik niet meer…

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18188636

    gister middag in waalre, aan die doorlopende straat door het dorp heen, een goud kleurige c kadett sedan

    In reactie op: rekord c spannings stabilisator, aanwezig? zoja, waar? #18053241

    als ik zo de omschrijving van haico las, had ik het idee dat het hetzelfde blokje is als voor een c kadett.
    zoon ijzeren doosje, 3 steekpootjes.
    waar je een normale spanningsregelaar in kan solderen, dat heb ik al vaker gedaan voor een c kadett, dus dat ga ik dan voor deze ook maar doen.

    In reactie op: rekord c spannings stabilisator, aanwezig? zoja, waar? #18053239

    jup, nog geen tijd gehad om te zoeken, maar wellicht vant weekend ofzo.

    In reactie op: rekord c spannings stabilisator, aanwezig? zoja, waar? #18053236

    hmm, klinkt hetzelfde als c kadett…
    dat is ook gewoon een stalen doosje, met 3 van die steek aansluitingen..
    zal morgen eens op zn kop in een stoel gaan zitten, en met een lampje ofzo achter het dash kijken of ik het zie/voel..

    In reactie op: rekord c spannings stabilisator, aanwezig? zoja, waar? #18053234

    het is een 71-er,

    ik merk het ook doordat mijn temp een stuk hoger is als de motor loopt, als ik hem uitzet, en meteen op contact, dan is de temperatuur een stuk normaler (nog hoog) maar ik gok dan, dat de metertjes op 10v werken, en de regelaar stuk is waardoor ze nu op 12v werken, en daardoor dus ook te veel aangeven (en daarom dus ook nog meer onder laadspanning)

    zit er een vergelijkbare op als bij een kadett/manta? kan ik erbij als ik met mijn hand achter het dash ga zoeken? of moet ik er echt iets voor uitbouwen?

    In reactie op: stuurschakelhendel #18052656

    ik bedoel inderdaad de schakelstang voor een rekord c, met stuurschakeling.

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998700

    nee als het goed is niet, maar ben sinds eergister voorzien, in een setje 14″ met goed rubber.
    de 14″ zouden van een ranger, of een rekord d af komen.. de 13″ wellicht van een ascona.

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927184

    ja dacht zelf ook dat het meer door de accu kwam.. maar die doet het eigenlijk wel goed.
    gister weer getankt met een goed warme motor na een flink stuk snelweg, starten helemaal zonder problemen daarna, dus het is nu opgelost.

    In reactie op: nog een rekord er bij #17927182

    afgelopen week contact gehad met iemand voor een setje velgen met banden, en dat was maar goed uit, want gister begon de auto ineens naar rechts te sturen….
    lekke band rechtsvoor.. kan gebeuren natuurlijk.. dus.. maar eens kijken of de auto alles heeft om een reserve wiel te wisselen?

    gelukkig alles zat erin! dat ben ik niet gewend. dus hup krikpunt zoeken, krikje er onder, krak… uitneembaar krik punt..
    agja, dat heb je met die ouwe bakjes, dat las ik nog wel een keer. niet te druk om maken, krikje onder een chassisbalk, auto omhoog, wieltje eraf, ander wieltje erop… kak, verkeerde et waarde reserve wiel…
    auto laten zakken met dorpel op het lekke wiel, auto achter opkrikken onder de veerschotel (daar wist ik al dat het krikpunt ontbrak).
    daar het rare et waarde reserve wieltje op, auto voor weer opkrikken, en daar het achterwiel op..

    al met al kon ik na 15 minuten weer rijden, dus viel reuze mee…

    vandaag stond de afspraak voor de velgjes en banden op te halen, in kerkrade, bij felix (geen idee of hij hier ook zit) uit eindelijk ook maar meteen een heel net setje chrome ringen en doppen meegenomen, en hij bood aan dat we de wieltjes er meteen even op zouden leggen, zo gezegt, zo gedaan, samen met felx in rekord tijd een banden wissel gedaan.
    erg goed bevallen, en weer vrolijk terug naar richting huis..

    op de snelweg maar even tanken, dat lukt wel, alleen daarna weer starten? hij starte al wat langer moeilijk… maar nu wilde hij helemaal niet meer, zolang geprobeerd (zowel op lpg als benzine) dat de accu intussen wel leeg was. dus de anwb maar even laten komen..

    “zo zo, dat is al een oudje” uit eindelijk de auto toch weer gestart gekregen, en even met de anwb meneer staan praten over wat het zal zijn… we kwamen snel tot de conclusie, start motor, die trek zoveel stroom weg dat de elektrische ontsteking en afsluiters niet voldoende stroom houden om goed te kunnen starten.

    gelukkig hadden we pas een 2.2 uitgebouwd welke voorlopig niet gebruikt zou worden, dus daar even de start motor van geleend, hij start meteen weer als een nieuwe, wat een verschil!

    verbruik valt me reuze mee, haal met gemiddelde wegen z’n 1 op 7, en met de snelweg, rond de 90-100, stukjes 110, loopt ie ook nog 1 op 10..

    de auto weer wat beter leren kennen, en nog altijd dol blij! een echte cruize bak, alleen nog een keer tijd vinden om hem goed te verlagen!


    In reactie op: rekord c sedan geruilt tegen een kadett d td #18043196

    ja het naafgat is net wat te groot van die staaltjes, dus zaten denk ik niet goed gecentreerd.
    maar de borbets staan ook een stuk beter!!
    het zijn renault clio rsi wieltjes dacht ik.

    ben blij dat je zo blij bent met de d kadett, ben ook nog altijd blij met de rekord, goeie ruil geweest!
    (vandaag nieuwe wieltjes er onder gedaan, en andere startmotor, want hij wilde nu echt niet meer starten, start nu weer als een nieuwe)

    In reactie op: rekord c sedan geruilt tegen een kadett d td #18043192

    bent lekker bezig willem, zal wel een leuk gezicht zijn, zoon knal gele auto, met een zwart pluimpje ;)

    In reactie op: Opel Rekord "C" 1900Luxe Car-A-Van 1967 (5drs) #17954517

    jup, zeker interesse, maar vooral lekker plaatjes kijken!
    zelf ook een rekord c station gehad paar jaar terug, had em nooit weg moeten doen.
    (welliswaar lang niet zoon nette als deze!)
    gelukkig nu weer een rekord c sedan onder me billen. ben heel benieuwd als ie klaar is.

    wordt het trouwens een origineel restauratie, of heb je nog wat eigen dingen in aangebracht?

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18188624

    paarse b kadett (paarser kan niet!) in geldrop bij de stoplichten bij de gamma, hebbe nog naar elkaar gezwaaid.
    (al zag ik het een beetje laat) leuk ding, met een dakrekje enzo.

    durf ik zo niet te zeggen, mijn astra f sloper had maar 1 vin, maar ik had ook geen airco ofzo,
    zou gewoon een paar sloopjes bellen.

    zover ik weet, moeten al die elektrische ventilatoren met de hand te draaien zijn, denk dat hij stuk is!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 608)