Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2010 om 20:08 In reactie op: foto's van motorblokjes 14i,16i 18i ivm ombouw nieuwer #17734002
haha, die zoek ik al een dik jaar ofzo ;)
maar zodra mensen er 200 euro voor vragen dan koop ik net zo lief een 18s 5bak ;)maar de planning voor de overdrive staat nog altijd… alleen vinden… voor de juiste prijs..
het overdrive deel past op elke 4bak (dus voor 18s of cih) zit er ook gewoon tussen..
3 oktober 2010 om 19:20 In reactie op: foto's van motorblokjes 14i,16i 18i ivm ombouw nieuwer #17734000ik heb een normale 18s 4bak dus met de “ruime” kom
heb hiervoor ook al 1-2 extra 4bak delen van een normale cih 4bak, die past zo op de 18s kom.
mocht het het vermogen niet helemaal trekken. is het zo gewisseld.. de bak zit vanaf buiten tegen de kom aan gebout.een rode coupe, in wijchen.
35-UR-88 met achterraam jaloezie,grijze senator (uit jaren 80?) van morge om 7:00 op de geldropseweg richting eindhoven,
30 september 2010 om 05:54 In reactie op: foto's van motorblokjes 14i,16i 18i ivm ombouw nieuwer #17733998over wat de bak zelf aan kan zou ik me helemaal geen zorgen maken, het schakelende deel is dacht ik identiek aan dat van een normale cih 4 bak, en die gaan tot 1.9/2L die koop je voor een paar tientjes..
past niet bestaat niet ;) dat ben ik wel met je eens.
ben benieuwd, ben zelf ook bezig een 1.8 ohc blok in een c kadett te lepelen met een 4bak er achter.
een goud kleurige rekord e 4deurs sedan, in middelbeers, zal een importje zijn, want er zat zoon modern kenteken op.
een rood corsatje a, met een geroeste motorkap, kwam mij in tegen gestelde richting tegemoet op de weg van de oirschotsedijk naar de luchthaven in eindhoven.
29 september 2010 om 20:33 In reactie op: foto's van motorblokjes 14i,16i 18i ivm ombouw nieuwer #17733996x18xe1….. niet gaan schelden he, dat klinkt wel heeel modern ;)
zoon die 1.6 blokken zijn er in 2 soorten, small en big block.
en volgens mij hebben alleen de big blokken de gaten wel. (net zoals alle andere big block))de x18xe1 ken ik niet, geen idee of die de gaten wel heeft…
of een manta 1.3 bak zo tegen een big block of een modern small block past weet ik niet zeker, er is pas iemand op okccn aan het passen gegaan op een 1.2 16v (vraag me neit welke precies) en die kwam niet uit met het koppelingshuis en het vliegwiel.
heeft uit eindelijk een 18s 4bak gekocht, die kom is wat ruimer gebouwd, daar paste het zo in.koppelinghuis van een 1.3 en 18s 4bak is qua boutpatroon gewoon hetzelfde, het ging dus puur om de ruimte in de kom.
wellicht dat als je gewoon het vliegwiel van zoon 1.4i monopoint uit een corsa pakt dat zoon 1.3 bak wel gewoon past. maar ik weet niet of dat tegen een bigblock (18e bijv) krukas past.
origineel gepost door nova….
origineel gepost door prayer
slecht gelezen ;)aah die woonde in mierlo ofzo toch?
had em nog niet eerder gezien, maar ik sta ook niet zo vaak daar te tanken smorgens..
Dan moet je maar is naar de mac meeting komen in Veldhoven elke 2de vrijdag van de maand;) daar zal je hem ook is tegen komen.:D
kzal der volgende maand eens aan proberen te denken. ben niet zo vaak meer in brabant op vrijdag avond ;)
origineel gepost door HAICO
vanmiddag even een filmpje gemaakt.aaah echt wel een bruut ding!
28 september 2010 om 12:01 In reactie op: foto's van motorblokjes 14i,16i 18i ivm ombouw nieuwer #17733992je bedoeld de 8v blokken?
dia in de e kadettjes e.d. lagen? de 1.8 is trouwens altijd een big block.
maar die andere small block motoren hebben vaak geen gaten voor de motorsteunen voor in een rwd.
ook geen voorbereide plekken zoals de oude 1.2s ohv blokjes in de corsa a dat had.dus dan moet je zelf heel creatief gaan doen met motorsteunen maken….
afgelope vrijdag, een blauwe ascona sedan (4 deurs?)
bij tinnemans in helmond, kwas met me hoofd even ergens anders, maar we hebben elkaar gezien, ik was met de rekord c caravangister avond in oitschot een rekord c sedan(?)
kleur weet ik niet, was het te donker voor, was bij de rabobank pin automaat in de buurt volgens mijgister in het centrum van eindhoven een groene coupe, zag er helemaal origineel uit.
en vandaag op de geldropseweg richting eindhoven een rode sedan, zaten 2 jonges in.
later op de dag hulkie nog gezien, ik stond langs de a2, was een boutje van me mengstuk los getrild waardoor de motor geen zin meer had
wie weet, maar heb wel meer op het oog hoor ;)
heb toch ff een ander merk onder me kont gehad he :paahja das waar ook.. naja dat komt tegen die tijd wel..
kans is best wel groot dat er een niet opel as onder komt ;)ik heb niet zo snel gips nodig hoor, dus maak je om mij maar geen zorgen ;)
panhard stang van station/sedan is verder wel gelijk van bevestiging toch?
origineel gepost door pipo
origineel gepost door prayer
kheb vandaag alvast voor de toekomst plannen met de station 2 mutsen uit een donor sedan geslepen :cool:je bent gewoon een muts :P
pas der op he, in jouw maat hebben ze ook gips king:
ja zo iets heb ik ook altijd gehoord, maar in praktijk valt dat dus reuze mee…
agja, vandaag weer even met de aangepaste 20s rond gescheurd, rijd prima dus het zal ook wel.. slurpen doet ie toch wel… of ik nou veel of weinig toeren maak ;)
kheb vandaag alvast voor de toekomst plannen met de station 2 mutsen uit een donor sedan geslepen :cool:
exact hetzelfde, onder mijn station zou volgens 2 eigenaren terug (welke er de cih heeft ingebouwd) een 1900 coupe rally vooras zitten.
als ik het zo hoor val het allemaal wel mee met me blok..
maar dan vind ik het eigenlijk vreemd dat er uitspraken zijn als “een 2L maak veel beter toeren als een 2.4”
want een 2.4 komt ook zonder problemen aan de 5000, die 500 toeren meer die 2L maakt… lekker belangrijk…dat een cih geen toeren motor is was natuurlijk al duidelijk, het ging mij puur om het verschil tussen de cih modellen….
en als je maar lang genoeg geld uit geeft gaat het altijd harder natuurlijk…hmm, ja de kanalen kan ik niet meer vergelijken, die zijn niet meer origineel bij mijn nz kop..
maar een kanaal is vrij gemakkelijk gelijk gemaakt natuurlijk.. zorgen voor een goeie pakking, en een dremeltje kom je een heel eind…
zolang der genoeg “vlees” aanzit natuurlijk, qua bout patroon ziet het er toch hetzelfde uit…edit—
zit me nu te bedenken dat er natuurlijk ook een 1800 kop op die 2L gezeten kan hebben waardoor er een 1800 inlaat op paste en het zo leek alsof het op een 2L zat….
zat toen in elk geval op een ascona die hier te koop stond, was een hele discussie bij of het nou een 1800 of een 2L was, vanwege de 1800 inlaat buis…
stond te koop als circuit/cross auto ofzo…kheb anders misschien wel een 1800 injectie inlaat liggen, die heb ik al eens op mijn 18nz kop gepast… die kwam overeen met de bout gaten, zet je daar de 2L elektro op incl stappen motor, inplaats van normaal de luchtomloop klep van een 18e
slecht gelezen ;)
aah die woonde in mierlo ofzo toch?
had em nog niet eerder gezien, maar ik sta ook niet zo vaak daar te tanken smorgens..
hmm, toch heb ik al wel vaker een 18e inlaat op een 2L gezien……
-
AuteurBerichten