Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
velg krom?
http://www.opel-gerds.de/index.php/historische-bildergalerie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als iemand deze foto’s kan uploaden? Sorry weet nog niet hoe dat moet…Grtz
A, ok dat wist ik niet…
Dacht dat die opvoerpomp de dieselpomp was.
Bedankt iig,
denk dat ie dan een andere auto gaat kopen… Hij heeft al redelijk wat km’s dacht 300.000 ofzo, en om er dan nog is 1600 euro in te steken (plaatsen revisie pomp) is ook te gek.Grtz
Haha!
Vandaar mijn :wtf …..
Hoi, het is dus de dieselpomp… 750 euro voor een occasie/revisie, is dat normaal?
En zijn garagist zei iets van dat de distributieketting eraf moest?Dacht dat de dieselpomp ergens vanachter in de auto zat…
Grtz
Mumford and sons :thumb
Vectra c2:wtf
heb dit ook gehad, heb eerst de starter vervangen maar na enige tijd deed ie het weer niet, heb toen het contactslot vervangen en nooit meer last van gehad…. Niet het hele ding waar de sleutel ingaat maar het achterste ervan, koste iets van een 18 euro.
Grtz
9 december 2012 om 09:31 In reactie op: Alle lampjes in dashboard gaan branden, meters schieten uit #18082540Hoi Jolanda,
Ik heb dit ook is gehad, maar dan met een astra g, precies hetzelfde alleen gingen de voor/achterlampen niet branden. Bij mij lag het aan het contactslot.
Grtz
ja weet het, maar die kerel vertikt het om ermee naar de opel-garage te gaan, heeft daar al een hoop ellende gehad… Bedankt Willem!
in België sneeuwt het ook nu… ben blij dat ik men winterbanden al heb liggen…
hoop dat t vrijdag is goed doorsneeuwt, da we nog is een slee/snowboard achter de auto kunnen hangen!grts
Hoi Gtsmaniak,
Ben een paar dagen niet op het forum geweest… Ik had dat dus ook, diezelfde rot vijs die er niet terug in wilt…. heb hem ook laten vallen, zelfs 2 keer… daarom dat ik ook zei: facom magneet stok… Dat is echt iets handigs als je iets op de bodemplaat laat vallen… Je kunt ook gewoon een magneet op een stijve, doch plooibare stok maken en zo gaan “vissen”… Hoop dat je het opgelost krijgt!
@spacejam: mag je proberen op mijn vectra… gaat echt niet hoor..
@jraaf: het schijnt echt een ziekte te zijn die thermostaten, dus kan wel jagrtz!!
26 november 2012 om 06:08 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075634Leuk, het zal je wel lukken, maar het is geen fijne klusjob…. Succes ermee in ieder geval!
grtz
25 november 2012 om 21:27 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075632Bedankt, ik ook… en ja het is idd wel wat werk. Maar ik voel toch al wel een duidelijk verschil in verwarming, er komt vele warmere lucht uit de roosters, en qua optrekken dat had ik nog niet tot het uiterste gedaan aangezien de blok nooit warm werd.. Maar hij gaat lekker, dat wel!
grtz
25 november 2012 om 17:51 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075630Dus wat ik gedaan heb om het thermostaathuis te vervangen
*Accu ontkoppelen en eruit halen (-pool, +pool, 13 onderaan de accu links)
*bak waar accu inzit ook losmaken (drie x 13) en naar voor hangen
*dikke luchtslang aan rechterzijde motorblok losmaken
*nu zie je het thermostaathuis zitten, er zit vanboven een 13 en vanonder eerst een 10 waar de egr koeling ook mee vast zit, en dan een 13 (komt later aan bod), dat is zo een schroef met nog is schroefdraad op (dit is een kl*te schroef!!)
*ondertussen alle slangen van het thermostaathuis eraf en het stekkertje ook
*egr koeling aan uitlaat losmaken, 2 x imbus maatje 6
*egr koeling aan inlaat losmaken, ook 2 x imbus (let op dat de dichting er niet afvalt want dan moet je gaan zoeken! eveneens bij uitlaat)
*egr koeling beugel losmaken, 2 x 13 zitten aan de achterkant van de motor, onder de inlaat (je ziet ze heel slecht zitten hoor)
*heb ook de waterslangen van de egr koeling er beide afgehaald zodat je het geheel wat kunt draaien
*dan de 13 die dus nog onder die 10 zit bij het thermostaathuis/egr koeling (die kl*te schroef dus) gaat echt niet makkelijk, je kunt maar hele kleine slagjes maken, maar je kunt ondertussen wel al een beetje met je egr koeling “spelen”
*als je die loshebt dan kun je het thermostaathuis eruit tillen terwijl je dus met de egr koeling wat speelt
*heb dan het motorblok lichtjes geschuurd met wat fijne waterproof (waar je thermostaat tegen de blok zit)
*en dan begon bij mij het gekloot… nieuwe thermostaathuis ertegen en dan die kl*te schroef er terug in krijgen :swear
*maar als die er eenmaal inzit dan ist gewoon alles terug opbouwen wat je los hebt gehaald, en je hebt wel enkele nieuwe slangklemmen nodig door die éénmalig gebruik dingen, en ongeveer 2,5 liter koelwater en toch wel wat geduld…Hoop dat jullie hier iets mee zijn, als je vragen hebt stel ze gerust!!
Aja, en laat niks vallen op je bodemplaat want dat is echt tijdrovend tijdens het klussen, Tip: facom magneet stok
Grtz25 november 2012 om 16:54 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075629Tis opgelost!! :thumb Hij wordt nu lekker warm ongeveer zo een 87°c, en ik kan weer lekker stoken! (en gas geven, want da vertrouwde ik toch niet zo op een koude motor)
Ga wat eten nu, ik zal nog een lijstje maken met de dingen waar je op kan letten en wat er zo allemaal los moet, maar daar heb ik nu effe geen tijd voor. Als je wat handig bent moet het wel lukken, maar jullie horen het nog.
Bedankt voor het meedenken!
Grtz25 november 2012 om 16:04 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075627Ben klaar, net nog rap naar een tankstation gereden (met vrouw haar auto) om nog wat koelvloeistof bij te halen, had maar een litertje meegenomen van de week…
Ga het er nu ingieten en dan maar hopen dat t is opgelost!
laat t zo weten…
25 november 2012 om 13:26 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075625Zo effe ene roke, heb de oude thermostaat eraf en deze staat helemaal niet open… dus het werk is misschien voor niks… hoop maar dat ie dan te snel is opegegaan ofzo…
@willem: daar maakte ik me ook geen zorgen om, de onderdelen “boer” hier heeft wel meestal goede replica’s… dus dat zit wel goed ;)25 november 2012 om 12:45 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075622Ben er nog aan bezig, heb de egr koeling er haast af, zal het straks effe samenvatten wat je allemaal moet doen. De thermostaat is een replica, merk: calorstat by Vernet, onderdeel nr TH6978.88J,
Ja Willem daar heb je gelijk in, maar het zal wel lukken, ga nog wat verder doen dat het klaar is voor het donker…. Als je eenmaal weet welke schroeven en waar ze zitten en wat er los moet dan valt het wel mee hoor. :hmmz
25 november 2012 om 12:23 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075619Niemand??
Heb ontdekt dat het blinkend “ding” de egr koeling is, ben deze er ook meer aan het afhalen… moet wel anders komt het thermostaathuis er niet af, de egr koeling zit nl. op dezelfde schroef als die van het thermostaathuis en moet plaatsmaken.. wat een k*t job.. Geef mij maar het oude systeem!
grtz25 november 2012 om 10:35 In reactie op: 1.9 cdti temperatuur meter gaat haast niet omhoog #18075618Hoi,
Ben er net aan begonnen, maar blijkt toch niet zo simpel… Heb de grote luhtslang eraf en alle slangen van het thermostaathuis alsook de bovenste schroef, maar bij de onderste schroef hangt er nog iets bij aan, een blinkend rond ding (iets van de turbo ofzo?)Mijn vraag is moet ik dit er ook helemaal afhalen of niet? Zijn er hier die dit ZELF al is gedaan hebben? Graag tips voor ik er teveel afhaal wat niet nodig is misschien…
Hoi cano,
Heb je je peilstok nog gecontroleerd na een stukje rijden? En heb je dezelfde olie gebruikt als degene die erin zat (visco enz)?
Groeten
Zenec ZE-NC5011D ?
Mijn excuses, dat is wat ik gehoord had, kwam erop neer dat die “goeie” 16v eruit ging en er een andere in had gelegd en zo verkocht had. Maar dan was de koper daar dus van op de hoogte…dat wist ik niet.
En ja die 16v die erin lag wordt nu voor de rallycross gebruikt idd.
heb juist op kapaza gekeken, en hij staat terug te koop! die rode cali 16v (te Bree)
-
AuteurBerichten