Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oke dat is jammer.
maar heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen doen dat ik de auto een geluids singaal kan laten geven als ik de auto open of dicht doe?
eindelijk de foto’s


deze stekker ligt dus naar de clakson van het alarm.
hoop dat het zo duiderlijk is voor jullie.
Ja dat kan maar dat lukt niet eerder dan zondag ben ik bang
het lijkt er wel op bartje maar toch is hij het niet.
want de stekker draden gaan ook naar het alarm toe namerlijk (heb ik gezien bij de inbouw) en ze staan ook in het schema van het alarm maar waar voor is mij een groot raatsel.
alarm werkt goed en heeft geen storingen even bij de wag
@TWA wrote:
Kan je motorkap sensor zijn. Heb je deze ook aangesloten? Is zo’n paddestoel achtige schakelaar….
nee die zit al aangesloten die zit bij me koelvloeistof tankje deze stekker zit onder de paravaan (of hoe je het ook mag schrijven)
even heel stom maar controleer even of de wiellen goed vast zitten.
nee want wat ik download weet ik niet zeker van dat het voor de chineze is en als dat neit het geval is, is de op com kabel geblokt(heb ik al een keer gehad)
gr martijn
rijdend zit de mijne bij vol gas zo rond de 1100.
maar ik heb rijdende weg een beetje geëxperimenteerd met de hoeveelheid ingespoten brandstof.
dan daar bij bleek dat als ik de max. brandstof 5% (is het max) lager zette dat de auto een stuk rapper was en beter reed dus ik ben er van overtuigt dat mijn lmm meer aan geeft dan dat er werkelijk binnne komt.
haha nee doelde niet op jou.
en hebben jullie al gekeken met op-com? ben erg benieuwt naar wat jullie hebben gemeten. ik namerlijk 460 gr/slag.
gr martijn
en niet een klein beetje ook gok ik.
ok ja dat zou ook goed kunnen ja maar bij een vec b krijg ik alleen te zien wat hij meet van de lmm en niet wat hij verwacht te meten.
kan overrigens ook aan mijn opcom ligen natuurlijk want is niet de meest stabile opcom die ik heb hellaas.
gr martijn
kijk dat vroeg ik me nou laatst ook al af dus ik ben benieuwt
@kimmiej666 wrote:
Kan je met op-com niet de waardes bekijken via meetwaardeblokken.
Ik kan bij diverse items waaronder meen ik ook de lmm nalezen tussen gewenst volgens de comp en werkelijk.
volgens mij ben je in de war met de turbo druk. daarvan kan je wel zien wat hij hebben wil en wat hij krijgt maar niet van de lmm.
gr martijn
nou het was weer een hele zoek toch om het terug te vinden maar dit heb ik gevonden.
http://www.tijne.nl/Doc1.docx” onclick=”window.open(this.href);return false;
heb het even in een word docu gezet wist ff niet hoe ik het anders moest doen.
moet er wel even bij zeggen dat deze zelfde waardes worden gehanteert voor de y22dtr motor (2.2 liter dus) dus naar mijn idee moeten wij met de y20dth aan de onderzijde van deze waardes zitten maar dat is mijn logica.
gr martijn
13 maart 2013 om 20:55 In reactie op: vec b y20dth gechipt haalt top niet meer en en mis vermoge #18115928@wim-v6 wrote:
Dan is er iets anders aan de hand..
EGR wil wel kapot, Vacuumslangen willen wel problemen geven.
Willem
oke dank je wel voor je tip’s ik ga op onder zoek uit.
gr martijn
12 maart 2013 om 21:14 In reactie op: vec b y20dth gechipt haalt top niet meer en en mis vermoge #18115926@wim-v6 wrote:
EGR dicht geroet, Inlaat dicht geroet, Boost pressure sensor Dicht geroet
Willem
hey willem
dank voor je reactie maar hoe snel gaat dat dan? want ik heb het inlaatspruitstuk (enz enz) ong. 30.000 km geleden schoon gemaakt.
ik hoor graag van je.
gr martijn
@midnight black wrote:
Is geen verschil: als je bij het originele alarm de safe-lock activeert (2x achter elkaar op de sluitknop) dan activeer je ook het alarm. (Mits je tenminste een kiekertkastje met alarmfunctie hebt)
oke ik heb me laten vertellen dat een kiekert met alarm een andere frecentie gebruikt als de kiekert zonder alarm.
ze zouden ook verschillende kleuren baterij houders hebben in de ab de een zwart en de andere kleuk weet ik niet.
gr martijn
@jraaf wrote:
Hey, eerst ff excuus. Had later pas door dat ’t om een vec B ging.
Die OT2 is een can interface reader. Eigenlijk net zo als een opcom. In dit geval zit er echter een wifi zender op die de grgevens naar je smartphone zend. Om dan de gegevens uit te lezen en te zien heb je een app nodig.De CID is idd van uit de vec C gedachte.
De olietempmeter kun je eenvoudig met een sensor in je oliefilter aansluiting of je carterplug regelen.
De turbo druk meter heeft rigenlijk in mijn beleving niet zo veel toegevoegde waarde zolang je niet werkt met een dynamische druk regeling.Groet jraaf
oke dat is jammer.
nou cid heb je ook voor de vectra b en ik weet dat die om te bouwen is dat je hem kan gebruiken als beeldscherm voor een car-pc maar goed dan moet ik nog iemand vinden die een programma kan schijven voor me.
maar nu de vraag hoe kan ik dit nou het beste in het vat gieten?
ideeën zijn zeer welkom!!!!!!!!!!!
gr martijn
@jraaf wrote:
Kunt een sensor en een meter plaatsen.
Zie mijn setup van een tijd terug. Olietemp, volt en turbodruk.
Is vrij eenvoudig te realiseren.
Digitaal kun je ook de OT-2 nemen in combinatie met Dashcommand op je Iphone of via een CID interface link op je scherm. Gaat via de obd stekker en wifi. Totale investering is dan;
160 voor de OT-2
40 voor Dashcommand (iphone nodig)
160 voor de CID interfaceAnaloog is een stuk goedkoper.
Groet jraafdit klinkt interesand maar waarom heb ik dan een iphone nodig? (heb er wel een maar oke) maar dat ot-2 wat is dat precies? en die cid interface? want dan moet ik neem ik aan ook een cid in bouwen maar ik wil geen orginele radio plaatsen maar wil wel me verbruiks gegevens op me scherm houden
maar dit klinkt heel interesant dus vertel me meer als je wilt
ja oke maar waar kan je dat kastje kopen of wie kan zo iets maken voor me…….
ik heb geen orginele radio en mijn radio ondersteunt de mid niet hellaas.
het gaat mij voor al om de turbo druk (heb een diesel) olie themp de rest is alleen voor de fun, maar deze info is voor mij wel interesand aan gezien afgelopen zomer me olie is verbrand in de bergen van frankrijk met de caravan er achter dus van daar.
ik hoop eigenlijk dat er hier iemand is die zo iets kan maken voor me? alle info is op zich uit de ecu te halen via een uit lees stekker.
gr martijn
@wim-v6 wrote:
Schema, dat zou je wel eens aan Liveandlearn op http://www.vectra-team.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kunnen vragen..
Bij mij was alles voorbereid.
heb je er AB’s bij??
Vraag anders kenteken en Chassis nummer van de auto waar dit alarm uitkomt.. kan je een Securitycode aan vragen om AB’s in te leren.
Willem
hey willem,
nee heb de abs er niet bij want ik dacht eigenlijk dat ik me huidige ab er zo in kon programeren met op-com. maar uit jou verhaal begrijp ik dat dat niet werkt?
dank je wel voor de tip ik ga die gene op zoeken.
gr martijn
@wim-v6 wrote:
ER is geen OPEL CV unit die dit voor je kan doen bij een Vectra-B2 helaas.
die 3knops systemen zijn allemaal voor de Can-Bus Opels..
willem
oke dank je wel willem helder en duiderlijk hoef ik niet meer verder te zoekken.
gaan we nu alles bij elkaar sparen voor het alarm en nog veel meeeeeeeeer.
groet,
martijn
@wim-v6 wrote:
Is niet in de dieselcomputer geporgrammeerd, en niet te programmeren omdat het simpelweg nooit geleverd is op de 2.0 en 2.2 diesels.
Willem
oke jammer maar duiderlijk.
ik hoopte dat het een abart computertje was maar hellaas.
dank je wel voor de info.
gr martijn
-
AuteurBerichten