Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ga morgen een sub hallen voor 80 euro.
@Pastra
vind ik ook belachenlijk maar ja wat doe je er aan.maar wat denken jullie er van om rond te blijven rijden zonder kuip onder de motor? vind ik een beetje eng namelijk met die alu carterpan.
Ik kom orspronkelijk uit alblasserdam vandaar en in zevenbergen nee dankje en beetje klant vriendelijkheid stel ik wel op prijs.
En het sub frame haal ik wel twee de hands ergens vandaan maar hik een beetje op tegen het werk
nou heb net contakt gehad met de opel dealer in alblasserdam die die zij dat er geen terug roep actie is geweest voor de vectra b alleen voor de astra g en de zafira a met diesel motoren. dus de mijne komt niet in aanmerking hellaas want nieuw kost hij bij de dealer bijna 800 euro en dan moet tie er nog onder.
zoek een beun die het kan doen voor je bespaart je een hoop geld.
hoi willem,
als ik de kop. ingetrapt hou en dan schakel van de ene naar de andere gaat het ook niet echt soepel meer.
jij haalt de koppeling aan (had ik nog niet aan gedacht) maar het aan grijp punt zit ook heel erg hoog. zou dat lucht in de leiding zijn of zou de koppelings cylinder kapot zijn?
gr martijn
sorry voor me late reactie.
maar nee hij poetst zijn tanden niet maar wil er gewoon niet in.
ik heb inderdaad speling op mijn pook maar is nog lang niet zo veel als bij mijn astra f.
kunnen de kabels (van de pook naar de bak) afgesteld worden? of moeten ze dan vervangen worden?
op marktpl**ts staat een interesante donor voor je 667038404 adnr. 300 euro
het is en blijft k*t.
sucses met het zoeken naar een oplossing.
@tijne wrote:
laat de kop wel vlakken dit moet eigenlijk altijd want je wil nu niet een hoop geld er in stoppen en dan na 1000 km opnieuw beginnen omdat hij er weer uit ligt.
en vervang de olie en koelvloeistof ook (dus niet op vangen en terug stoppen)
gr matijn
je had het dus kunnen weten.
motor moer er uit dan maar kan je beter kijken naar een motor uit een sloop auto en die er dan in hangen.
je kan het proberen maar denk dat hij het geen 2000km meer vol houd met nieuwe olie.
het probleem is dat olie drijft op water en de olie word onderin het carte aan gezogen (dus water) en aangezien water geen smeering geeft zijn de lagers warm geworden (dat de motor bijna of niet rond wil op de startmotor) dus dat houd in dat de lager schalen zijn gesmolten en aan de krukas zitten geplakt.
het enige wat je nog kan doen is de krukas polijsten (als er geen groeven in zitten) en nieuwe lagers er in zetten.
maar ik bedoel het niet lullig maar dat gaat jou nooit lukken want dan moet je weten waar je mee bezig bent.
gr martijn
En die koeloeistof zit er nog steeds in de olie?
Zo ja dan kan ik je feliciteren sat je een onder blok naar de haaien hebt geholpen want dan zal het zo zijn dat de lagers vast lopen om dat ze te heet worden van geen olie hebben
Leg even een nieuwe massa kabel van de accu naar de carosorie en een van de accu naar de motor is je probleem waarschijnlijk op gelost(heb het zelfde gehad met mijn astra) en als dat niet werkt kan een nieuwe them senzor ook nog wonderen verrichten
ik heb het gevoel (maar kan ook tussen me oren zitten) dat het bij allemaal is maar zijn achteruit gaat wel echt steeds slechter.nou begint hij ook een beetje spellings te krijgen op de pook.
die zekeringen zijn van de koelven.
waarschijnlijk is het airco systeem leeg en dus lek.
ja kan het bij een airco boer laten testen door de druk te laten controleren.
Als het de spie is kan die vervangen worden
@Sexy-lexy10 wrote:
Zou de spie gebroken kunnen zijn? Omdat ie een tik heb gehad? Maar ik had de kleppendeksel eraf gehaald en mijn nokkenas draaide wel gewoon.
ja dat kan en ja de nokkenas draait dan wel mee maar hij staat niet meer op tijd.
dat kan alleen als de spie tussen de nokkenas en het tandwiel niet goed zit of er niet in zit. want dan ligt de dis riem wel goed maar staat de nokkenas toch verkeert.
dus zou toch even je nokkenas tandwiel los hallen en kijken of dat dat allemaal wel goed zit.
mensen
ik kwam op ebay deze foto tegen
en daar staat een tweede sirene op zou deze op de extra stekker moeten? en heeft iemand ervaring wat deze doet?gr martijn
oke vreemd want dan klopt alles.
maar dan kan hij niet gaan blazen uit de inlaat.
heb je het nokkenas tandwiel los gehad? en zo ja heb je de spie er goed terug in gestoken? dat het tandwiel niet verdraait zit op de as?
anders weet ik het nu ook even niet meer.
hoe heb je nu je ontstekings volgorde op je verdelerkap? cilindere aan de dis kant is nummer 1
@Sexy-lexy10 wrote:
Ik heb maar 2 merktekens eentje boven bij mijn nokken as en beneden bij de krukas. Allebei op het streepje gezet en riem erom. Kan het zijn dat mijn nokkenas een slag over heeft geslagen omdat ontsteking verkeerd stond
het zou kunnen zijn dat hij door de verkeert afgestelde ontsteking de dis riem heeft laten verspringen of (maar lijkt me sterk) tanden van de riem hebben geslagen.
maar voor de duiderlijkheid:
de nokkenas: zit een merk teken op het tank wiel en die moet gelijk staan met de in keping in de dis kap (recht naar boven)
krukas: zit een puntje op het tandwiel en die moet ook weer naar de inkeping in de dis kap (recht om laag)let wel op dat als je de dis riem er om heen legt dat de riem strak loopt van de nokkenas naar de krukas (dus niet aan de kant van de waterpomp)
als je dit hebt aan gehouden moet de dis riem goed staan volgens mij.
ik kwam op ebay een nieuwe midden arm steun tegen voor een astra f
http://www.ebay.de/itm/OPEL-ASTRA-F-PASSFORM-Mittelarmlehne-Armlehne-NEU-/190714098580?pt=DE_Autoteile&hash=item2c67723394″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@Sexy-lexy10 wrote:
Vandaag heb ik alles weer gemonteerd. Allee aangesloten enz enz. Nu wil ik hem starten gaat ie heel moelijk aan. Paar keer proberen en daar ging ie. Ff paar keer zachtjes gas. Maar hij liep een beetje rauwig. Ik kijken als ie goed op tijd staat en ja dat stond het netjes. Ik weer starten en hij ging aan ik een paar keer weer zachtjes gas en ineens een klap bij mijn inlaat stuk en auto uit. Ik mijn verdelekap controleren en zag dat ik verkeerd had aangesloten. 1,2,4,3 stom
Van me. Ik dus goed aansluiten 1,3,4,2 en daarna deed ie niks meer. En duwd ie het lucht via me inlaat naar buiten en zuigt via mijn uitlaat. Lijkt wel als me motor verkeerd om draaid. Hij start met de klok mee.als die blaas uit de inlaat kan het niet anders zijn dan dat de dis riem nier goed op tijd staat. waarschijnlijk de verkeerde merk tekens gehanteerd
laat de kop wel vlakken dit moet eigenlijk altijd want je wil nu niet een hoop geld er in stoppen en dan na 1000 km opnieuw beginnen omdat hij er weer uit ligt.
en vervang de olie en koelvloeistof ook (dus niet op vangen en terug stoppen)
gr matijn
@wim-v6 wrote:
Pak het signaal naar de sloten toe om te schakelen..
Willem
ja oke moet ik ff kijken hoe en wat ik dat kan gaan doen.
alvast bedankt wim.
als er iemand is die weet waar deze stekker voor is hoor ik het nog graag.
gr martijn
-
AuteurBerichten