Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb nog een RVS pakkingplaat liggen voor tussen turbo en blok. Ook heb ik nog een V-clamp liggen die nog goed is.
Mocht je interesse hebben, een clamp kost al gauw veel geld en de pakking ook. Stuur maar ff DM als je interesse hebt.
Lekker niet tunen, er zijn genoeg mensen die stront hebben of gehad met dit type blok.
Momenteel heeft er iemand zelfs foto’s geplaatst op het forum dat zijn drijfstang gebroken is, daarbij ook zijn zuiger… ziet er niet fraai uit.
Ik zou geen openluchtfilter erop zetten, hou het bij een inlegfilter of neem eentje van DBilas Flowmaster.
Een pop off oftewel dumpvalve kan geen kwaad als je maar een goede neemt. En niet eentje “Made in China” ofzo.
op het forum zijn diverse tips te vinden van mensen, ook heeft Andre Botter van Botter tuning veel ervaring met dumpvalves. Ook kan hij eventueel verdere aanpassingen doen voor je indien je dat wenst.
Ik heb mijn bewering over waterstof even opgezocht. Het betreft het volgende: Lucht heeft een mengverhoudingverbranding van 14,7. Waterstof heeft dit pas op 35. Daarom kom je dus met dezelfde hoeveelheid benzine verder icm waterstof dan met gewone lucht. Waardoor je eigenlijk dus langer doet met een tank. Ook neemt het motorvermogen toe bij de juiste afstelling van de set. Dit laatste doe je door zout toe te voegen aan het water en dan het Amperage te meten in het water en je lambdasensor te vervangen voor een ander exemplaar.
Volgens de berekeningen scheelt de toevoeging van waterstof, door de juiste set in te bouwen en goed af te stellen, 3 liter brandstof op de 100 km. Dit is de berekening op een verbruik van een z20let oftewel 1:10.
Als je methanol wil gaan gebruiken moet je zeker wel wat afstellen. Bij waterstof moet je een andere lamda plaatsen c.q. voor de gek houden.
Je hebt van die sets die blazen water en methanol in je inlaat. Heette geloof ik iets van aquamist ofzo. Destijds hadden ze het over extra vermogens van 10% met dit soort zaken.
Ook hebben ze tegenwoordig andere fratsen, dit komt door het beste idee van Nederland. Want de beste man is destijds op TV geweest met zijn vinding. Hij reed 850 kilometer op een tank van een Corsa B. En het werd nog steeds zuiniger en het had wat meer pit. Hetzelfde type systeem staat nu ook op Marktplaats te koop.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?xl=1&ds=to%3A%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A116994%3Bly%3A518062%3Bl1%3A2600%3Bkw%3Awaterstof%3Bosi%3A2&ppu=0&ts=1&postcode=1705&p=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Riem en pomp zijn vervangen, as hoes blijkt de as hoes te zijn nabij de bak. Hadden ze niet liggen, vandaag weer terug. Wordt vandaag opgelost.
Ze hadden 2 opmerkingen over onze auto:
– Winterbanden worden slecht
– Stuurhuis begint zachtjes te lekken, hij had het over cupjes die uitdrogen en daarom komt er olie uit. Toen hij het bedrag voor reparatie indien defect vertelde :swear :ass :pukeIemand een idee hoe je makkelijk ter zijner tijd een stuurhuis kan reviseren of vervangen? Of iemand die mij daarbij helpen wil??
28 februari 2012 om 18:27 In reactie op: Welke downpipe/katvervanger ist beste, pasvorm kwaliteit enz #17996259Dan sponsor je de boel toch? Weet niet wat de kosten zullen zijn, maar wellicht valt in het in verhouding tot wat het oplevert wel mee. Of niet…
23 februari 2012 om 11:09 In reactie op: Welke downpipe/katvervanger ist beste, pasvorm kwaliteit enz #17996245zoiets:
http://www.courtenaysport.co.uk/astra-vxr-exhaust-systems/info_164.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.eds-motorsport.de/shop/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Scorpion verkoopt Courtenay zelf ook, er zijn wel meer merken die goed zijn. Maar dit is zo snel even wat ik kan vinden hierover.
Kost 644 euro, daarbij noemden ze ook de multiriem op a 110 euro. Dan komt er ook nog even een ashoes bij.
Oftewel lekker de sjaak weer, trek de knip maar weer open :cry
Je bent niet de eerste overigens.
Wat ook had het issue had kunnen zijn, als je de sleutel een keer is gevallen en de AB werkt niet meer is dat het battery houdertje losgekomen is van het printplaatje.
Even printje uit de sleutel halen en de contact puntjes van de houder even opnieuw solderen.
ff voelen of het vettig is, als het vettig is dan ben je de klos. Kachelradiator is dan lek.
23 februari 2012 om 10:44 In reactie op: Wat is Twinport?? En extra vraag rijbereik van z1.4xep #17977429Klinkt goed, ben er voor eentje aan het kijken. Heb een paar dagen in een Citroen C1 mogen rijden, maar vind het eigenlijk toch best wel een koekblik. En voel mij niet zo veilig hierin… Ook zit ik met mijn knie in het dashboard te wroeten, wat niet zo heel lekker is…
Maar nog even een vraag, wat is het rijbereik van zo’n 1.4 Twinport. Oftewel hoeveel km rij je op een tank en hoeveel peut gaat erin. Ze zetten bij de RDW op de site wel wat gegevens maar dat is getest op een rollenbank met bepaalde snelheden. En zo pakken ze een gecombineerd gebruik. Heel leuk maar er klopt over het algemeen geen barst van.
21 februari 2012 om 11:59 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925594Toffe bak hoor, ziet er gelikt uit!!
@RISL wrote:
@Andre Botter wrote:
De Forge is een slechte dumpvalve blaast slecht af of lekt bij boost.
Zet er een Collins van mij op en de problemen zijn echt verleden tijd.Kinkt als reclame voor jezelf….zonder verdere onderbouwing?
@RISL: ben bang dat je de man niet kent en wat hij doet en kan. Hij heeft al diverse malen aangetoond dat hij gelijk had en heeft.18 februari 2012 om 19:14 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925591Je bent lekker aan de weg aan het timmeren, ziet er goed uit!! Jammer van de downpipe dat het een beetje troep was.
Er was bij mij ook geen olie te vinden hoor, dat was al verbrand alvorens ik thuis kwam met de auto. Dus dat is vrij logisch.
Kan het helaas niet zelf, heb er de ruimte, tijd (dat misschien wel) en de middelen niet voor.
Toch bedankt voor het antwoord.
14 februari 2012 om 19:18 In reactie op: na gas los een kloppend geluid linksvoor—» opgelost?? #17927070Neem Mc Guard wielsloten, tenminste als je nu nog de keuze hebt. Meeste mensen lopen dan gewoon weg.
Kijk hier eens, nieuwe turbo:
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VAUXHALL-ASTRA-ZAFRIA-VXR-TURBO-BRAND-NEW-Z20LEH-Z20LET-/180799533044?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a187deff4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Je merkt er geen fluit van eerlijk gezegd.
Maar het is wel goedkoper dan een let modelletje.
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VAUXHALL-ASTRA-ZAFRIA-VXR-TURBO-BRAND-NEW-Z20LEH-Z20LET-/180799533044?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a187deff4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Jammer, complete auto levert je meer plezier op dan een auto in onderdelen weg knallen.
Je bent al een eind, het is al open. Nu nog de juiste parts erin monteren. Blok monteren en gaan.
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=x20xev&onderdeel=motor” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=x20xev” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Astra-2003-Z20LET-engine-block-53K-/160717903783?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item256b8897a7″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar hoezo slecht te verkrijgen, gewoon x20xev indrukken op google en kijken wat de resultaten zijn.
Om even een stom voorbeeld te noemen, een kennis van mij had een dode melkgeit. Die had gewoon letterlijk “dode geit” ingetypt op Google. Daar kwam Rendak uit, die gasten halen kadavers op.
rij ook alweer anderhalf jaar met een LEH turbo in het rond. Geen verdere aanpassing gedaan aan de software. Wel met restrictorbout.
Wel een keer een katvervanger geplaatst, maar dat was vanwege het feit dat mijn uitlaat op straat lag…. Alle moeren waren doorgerot….
Vermogen blijft hetzelfde, tenzij je hem laat tunen.
ligt meestal niet aan de bak maar aan het mechanische gedeelte in de auto. Vervang dat eerst, is makkelijker en goedkoper. Als de bak zonder kraken schakelt tenminste.
-
AuteurBerichten