Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door a.haijes
Dit ziet er goed uit. :thumbup
Bij Baas J. te bestellen begrijp ik?euh nee hiero:
Iemand toevallig een idee waar je een voetplaat voor de linkervoet kan kopen voor in de Zafira?? Er zit namelijk geen matstukje en om nu de bekleding te gaan vervuilen….
En heeft iemand een Irmscher uitlaat elipse voor de Zaf? Of een originele? Vanmorgen was hij beetje stukkk gegaan… Beetje knudde:hmmz
ze staan er al vanaf 30 euro… Zoek even op bagagenet bij “auto diversen”
Zo gisteren even de nieuwe banden eronder gezet.
En vandaag even gewassen… Er was 1 of andere zw**tl*l klinkers aan het doorslijpen voor de deur… Erg bijdehand was pas gewassen….
Van plaats die nou natslijpt of een kraker gebruikt…. :argue
Zei toch dat het simpel was LOL
hier de URL met een How to: http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/komfortschaltung.php
Het is simpel te doen, mocht je twijfelen en het zelf niet willen of kunnen. Ik ben bereid diegene te helpen op de Opel meeting te Den Helder.
Heb er nu al zoveel ingebouwd dat ik dit vrij eenvoudig kan realiseren. Echter wel op eigen risico. Maar er kan weinig fout gaan.
Tevens als je auto voorbereid is op cruisecontrol en je zit met het feit dat je de hendel hiervoor niet zelf kunt monteren. Wil ik dit wel doen. Echter TechII heb ik niet. Ook geen OBD kabel.
heb nog een IC liggen van een OPC. Dus als je wil gaan proberen.
idd newbie en eerste post.
Gewoon jezelf blijven joh en geen sterke verhalen ophangen. Je kan alleen maar je kop stoten of tegen de lamp lopen.
Wees jezelf dan doe je al gek genoeg!!
What a bullshit story….
Als je dit nou gebeurd draai je toch gewoon het contact uit met de koppeling in zoals al eerder gezegd is…… Tenminste dat is het eerste waar ik aan denk hoor. Of koppeling in en remmen….
ik heb een OPC en standaard netjes een net onder de zitting hoor.
Je moet het gewoon aangeven dat je die erbij wilt hebben. Extra bestelnummer, klaar. Maar voor ongeveer 30 euro heb je een netje op marktplaats.
Maar voor zover ik weet geen snufjes op de Zafira A.
Maar misschien is er iemand met een TechII kast en komt die wel wat dingen tegen in het menu van de computer.
thnx voor de tips, mocht de turbo het gaan begeven gaan we gewoon een voor z20leh turbo. z20let turbo is mij gewoon te duur.
Courtenay biedt hem vrij goedkoop aan las ik. Maar kan altijd verder kijken.
Bij Mtech hebben ze een kit zodat je turbo koeler blijft.
Maar wie heeft hier ervaring mee?
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=161035&hid=&lhid=&lvid=&mid=103
ook bij Courtenay zeggen ze dat de turbo een problemen ding is. En die van LEH is sterker opgebouwd.
http://www.zlet.co.uk/TT%20unit.htm
misschien helpt dit?
bij Courtenay sport is het te koop.
Maar dan moet je wel minimaal 322mm voor gemonteerd hebben anders ga je overremmen op achter.
een astra h turbo kan je zo plaatsen zonder wijzigingen of remap van de ecu.
Dit is als je hem gewoon 1 op 1 vervangt.
Wil je meer uit de nieuwe turbo halen dan kan je de ecu remap laten uitvoeren.
Voor de rest is er niks bij nodig.
info: Courtenay ( hieronder in het Engels)
VXR Astra H Z20LEH Turbo for Astra G/Zafira A VXR Turbo
From the extensive testing that we have carried out we can now offer the Astra H VXR turbo as a great alternative for the exisiting hybrid turbo units already in the marketplace.
Offering driveability more like a manufacturer’s standard unit, rather than a hybrid, and spooling up more quickly this is an ideal alternative for those wanting to upgrade to the Stage 3 or 4 conversion with appropriate remap.
This turbo unit also requires an uprated actuator and bracket if being used with Stage 4 mapping.
This unit not only features a better AR ratio but we also favour this turbocharger as it has a much stronger cast manfold providing extra durability and therefore can withstand greater temperatures, heat being an issue with turbo models. The standard ZLET turbo manifold has been known to crack and so this Z20LEH unit is prefered over a hybrid turbo which is rebuild into the original weaker manifold which is prone to cracking.
Note: This turbocharger is also suitable as a direct replacement for a ZLET turbo unit that has failed and requires replacement. It is a direct fit and will work on a car with standard software. An ecu remap is not required if being fitted as a direct replacement.
Z20LEH units fitted by Courtenay Sport will benefit from a 12 month/12,000 mile warranty.
Turbocharger* and VXR Actuator (Special Mail Order*): £495.00 Buy Now Click Here!
euh, nee.
De pantoffels heb ik ergens los opgehaald…
Nieuwe banden en bijna nieuwe velgen.
je kan ook de boel zelf even ontroesten (staalborstel) en blokken even opschuren.
Scheelt een stuk.
heb er nog 1 liggen.
Maar als dat net zo’n crime wordt met monteren als bij een astra. Dat je dus dingen zo moet gaan verdraaien want anders past het niet….
Dan ga ik er niet eens aan beginnen… :wors
is toch gewoon de toeter??
kijk netjes man.
Weet niet precies wat jouw locatie is maar in Waalre heb je een grote opel sloperij.
blauw vindt ik persoonlijk mooier op een astra.
Maar ieder zijn smaak.
origineel gepost door ivan8297282
Ik krijg mijn sleutel niet meer opgedraaid op contct.
Ik denk dat de cilinder stuk is.
Ik krijg hem ook niet meer op de eerste stand om de cilinder eruit te halen.
Iemand een idee wat ik nu nog kan proberen. :(Ik wel om jouw even te beantwoorden…..
Dat is je eerst even voorstellen op het forum voordat jij je probleem neer zet bij ons.
Als je bij een feestje binnenkomt dan geef je de jouw onbekende mensen toch ook eerst een hand voor dat je gaat zitten!? :angel
Verlanglijstje is al aangevuld THNX
Het is een bijzondere auto moet ik zeggen. Snel, ruim en erg stil moet ik zeggen, ook als je rijdende bent.
Dat was met de vorige OPC niet het geval. Altijd motorgeluid rijdend en bij stilstand.
Jaar: 2004, maart. 65 dkm :P
thnx, en idd een turbo. Heeft 200 pk. Rijdt erg vlotjes!!
ja hij staat nu nog wel op zijn winterpantoffels.
De zomerbandjes liggen al klaar in de schuur.
dit is een lekker slim verhaal..
Als je dit hebt dan draai je toch gewoon contact uit….
Dan heb je nog voldoende power om op de vluchtstrook te komen en te remmen.
CC uit: Rem, koppeling en knopje op hendel.
kan je die rails niet gewoon verwijderen en afdoppen??
-
AuteurBerichten