Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoeft geen probleem te zijn, mits je de passat variant mooi weet weg te doen voor een knappe prijs.
150 euro blokken voor en achter is niet gek lijkt mij.
Ik zou het doen, als je ingedachte houdt dat je ongeveer 1 a 2 keer de blokken kunt vervangen alvorens je schijven af zijn. Dan komt het aardig goed.
Niet alle 2.2 modellen zijn geleverd met ketting. Mijn broer heeft een Omega waar een 2.2 in zit en die heeft een distributieriem.
Maar wat is jouw budget voor een auto?
Ik heb er 2 in de aanbieding, waarvan eentje een Zafira.
Bij de aansluiting van de doos zit een kaartje met daarop de verklarende kleurcoderingen. Ga eens langs de Brezan en vraag of je een foto’tje mag maken van het kaartje in de verpakking.
Daarmee ga je verder sleutelen aan de stekkerdoos. Het is vrij simpel te doen. Moeilijkheidsgraag van 1 t/m 10….. ik geef het een 5’je. Als je een schroevendraaier vast kunt houden en kleuren kunt lezen kom je al een heel eind.
Ik doe dit zeker 1x per maand.
Ik heb gisteren begrepen dat het niet mogelijk is om gas in te bouwen in een 2.2yh tussen 2006 en 2009. Dit vanwege de directe inspuiting d.m.v. hogedrukpomp. Dit vermeld de dealer ook dat dit niet mogelijk is…. Ook hebben ze het kleppen verhaal nog eens vertelt, je kleppen zakken in je kop weg en dan kun je ze niet meer stellen en zal de kop eraf moeten en dan zullen er geharde kleppen geplaatst moeten gaan worden.
Het vreemde is wel dat als je een offerte aanvraagd bij iemand anders dat je deze wel gewoon krijgt…..
Wat is wijsheid?? Vraag ik mij op dit moment af….
Mocht je nog een sensor goedkoop willen overnemen, heb er hier nog eentje liggen. PM maar, bij dealer zijn ze best duur.
beetje weinig kilometers en dan zo’n grote reparatie.
Zelf ook een keer gehad dat Opel naar mij toe kwam om mijn auto op te halen. Maar dat koste lang niet zoveel.
Raar dat dit 1600 euro kost. Het beste lijkt mij dat er altijd wordt gekeken naar de spanner van de ketting bij iedere check. Oliepeil is heel belangrijk zoals eerder boven vermeld.
Maar hopelijk komt het goed. Ik zou nog eens goed kijken naar je factuur. En er heel erg kritisch over zijn. Als ik jou was.
Dit soort fratsen heeft mij geleerd om niet meer naar de dealer zelf te gaan. Jammer voor diegene die monteur is hier op het forum en het wel goed doet en bedoeld.
Heb destijds een x2.0dtl gehad en daarvan was de pomp stuk. Dealer 2500 euro, DieselBuchli in Harderwijk incl auto ophalen op locatie 1500 euro. Scheelt toch…
Turbo van mijn z20let Zafira was stuk, dealer kan gebeuren kost u 1900 euro incl montage en olie wissel. Zelf geregeld met andere garage 1000 euro incl complete beurt met alle filters en bougies.
Ook bracht ik mijn x2.0dtl altijd naar de dealer en dacht dat het verbruik van mijn auto qua olie en brandstof normaal was. Totdat ik hem een keer naar de dorpsgarage bracht, het was net of ik een nieuwe auto terug kreeg. Hij draaide netter, geen olie verbruik meer en ik kon verder komen op 1 tank brandstof dan ooit daar voor het geval is geweest. Beurt Dealer 450 euro… En dan was alles gedaan volgens het boekje. Beurt dorpsgarage: 275 incl APK.
Als de spanner vervangen moet worden, dan moet je ketting ook vervangen worden. Beter is dan om beiden te vervangen.
De prijzen van de kettingen (distri + balans) qua onderdelen komt uit op 400 euro. Dat betekent dus dat een dealer een marge pakt op een auto tussen de 800 – 1200 euro.
Oftewel het is volgens hun 10 uur werk. Dat zou dus betekenen als dat zo is dat zij s’morgens beginnen en dat je hem pas de volgende dag weer kunt komen halen. In jouw geval zou er dus 14,45 uur gewerkt zijn aan jouw auto……. Erg lang….
Is dat niet zo dan wordt je keihard genaaid in je knip!!
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributiekettingset-z22yh-oe-ref-636176.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/balansaskettingset-oe-ref-615418.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/FORGE-DUMP-VALVE-VAUXHALL-ZAFIRA-B-Z20LET-Engines-/140570594186?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20baa90b8a” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik hoor eigenlijk alleen maar van die hoge bedragen met kettingen.
1200 tot 1600 euro nu dan…..
Maar als jij een goedkopere weet, post it please?
Het blijven ook mooie auto’s vind ik.
Persoonlijk vind ik de kleur beter passen bij een Astra OPC, maar smaken verschillen.
Veel veilige kilometers in je nieuwe auto.
Ik heb ook nog een set, met Zafira OPC.
@cees64 wrote:
Hallo,
Ik zou de tank zover mogelijk leegmaken (handpompje) en weer volgooien met euro 95, stukje rijden zodat alles in de leidingen ook weg is, zou het weer goed moeten zijn lijkt me.
Kees
95/98 maakt niets uit op een standaard auto.
Check eens je brandstoffilter, die vergeten ze meestal. Zit achter onder de auto.
Daarom zei ik al ga voor die aanbieding van EDS, maak er een leuke dag uit van. Misschien wil je hem gelijk wel tunen of nog andere parts hebben.
Als die aanbieding er 2 jaar geleden had geweest had ik in Duitsland gestaan. Was toen incl montage, onderdelen en olie 1000 eu kwijt.
ik rij ook gewoon met 5w30 vol synth merk Kendall
Nou niet te lang ouwe*PEEP* maar snel naar Duitsland voor deze aanbieding.
Goedkoper zul je hem niet vinden, nergens….
gewoon zelf doen, is een eitje. 1 torxje loshalen en daarna 2 klemmetjes. Oude eraf, nieuwe erop en weer vastdraaien.
@blackX20XER wrote:
@ stefan, dat scheelt een hoop met mijn opc 1 kwa verbruik, ben afgelopen week naar venlo op en neer geweest, als ik een kruissnelheid aan houd van 140 a 160 met af en toe een sprintje tussendoor dan rijd ik gemiddeld 1:10,2 gewoon dagelijks verkeer rijd ik 1:11 met de kou en als ik rustig aan doe is 1:11,7 goed haalbaar.
Dat bevestigd mijn vermoeden dat die van mij gechipt is, max rpm zit bij mij op 7500tpm.
Gr Rolf
Ik had hetzelfde verbruik met mijn Astra OPC. Was een fijne auto maar niet praktisch voor een gezin.
Kwalen, tja…. mijne rook nog als nieuw nummer 0460 was dat. En hoorde andere mensen over de koppakking. Het laatste kun je controleren of er witte rook uit de uitlaat komt.
dat is dan goed nieuws, dure hobby blijft je bespaart a 1200 euro dealer prijs.
BTW onze Zafira A OPC 2004 is te koop evt interesse? Distributie is ook pas gedaan, is voorlopig helemaal vrij van onderhoud alles is vrij recent gedaan.
Er is toch een algemeen probleem geweest met slechte kettingen en spanners bij het 2.2 model?
Het model Zafira A met een 2.2 is niet veel zuiniger inderdaad. Ze verschillen niet veel qua verbruik, wel qua vermogen king:
Maar ook het rijden met groot vermogen onder je kont went!!
Het wegstoppen van die Parrot unit kun je ook doen op een andere plaats. Ik had hem destijds achter het plastic gedeelte van het middenconsole geplaatst. Dit waar je voeten ongeveer uitkomen. Als het goed is zit er een schroef zowat aan de punt van de die plastickap (diegene die bij andere zafira’s nog wel eens bruin of blauw willen zijn.)
Dan de kabels doordrukken naar boven, het isostekker blok wegdrukken naar de zijkant en dan moet je radio wel passen vermoed ik. Had je graag willen helpen, maar ik woon een behoorlijk eind uit de richting voor jou…..
Ik kan je vertellen wat een OPC meer kost. Dat is benzine, als je netjes rijdt dan kom uit op 1 op 12/13 snelweg. Rij je stadswegen dan komt hij uit op 1 op 10.
Qua onderhoud heb je ook gewoon distributie met waterpomp in hetzelfde circuit, filters, olie, bougies zijn hetzelfde qua prijs.
Ik heb mijn zafira om de 15 dkm een beurt gegeven, maar dat komt door de Astra OPC I die ik hiervoor had. Die had een onderhoudsinterval van 15 dkm. Bij de zafira claimen ze om de 30 dkm. We hebben hem in 2009 gehaald, in die tijd heb ik een aantal cosmetische zaken aangepakt o.a. bumper achter vervangen en voor en achter spuiten.
Maar het nodige waren: Remmen rondom, einddemper, turbo met speciale bout, Airco onderhoud, distributie + waterpomp, ashoes bij versnellingsbak en uiteraard om de 15 dkm een beurt met olie en alle filters.
Zo houdt je een auto netjes.
BTW: hij is te koop, kleur zilver/grijs metallic.
Ik heb nog een OPC te koop, je hoeft niet altijd hard te rijden in een OPC hoor. Je kan ook gewoon normaal gasgeven en de cruisecontrol gebruiken. Maar als hij lekker warm is gereden kun je wel hem wel een keertje de sporen geven natuurlijk.
Auto’s met een iets groter vermogen rijden fijner vind ik, komt ook iets beter van zijn plek in een grotere auto.
-
AuteurBerichten