Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Olietemperatuur gaat niet lukken, daar heb je een extra sensor voor nodig.
Maar dit ziet er wel strak uit, maar waarom nou weer Iphone… Beetje jammer. Is maar een select publiek dat zo’n ding heeft. Al hadden ze nou Iphone/Android hadden ze alweer beter gescoord bij het grote publiek.
Hoef je niet echt een brug voor te hebben hoor, ff tikkie erop en los. Het is inderdaad een pokke systeem, degene die dat heeft uitgevonden moest ook maar tegen de muur.
:twisted:Heb er destijds ook mee lopen te worstelen om deze er weer op te krijgen. Tips: je geeft hem 1 slag vast, hangt hem erop. Vervolgens druk je de delen samen en geeft hem nog een paar slagen vaster. Dat moet hem zijn.
De moeren zitten idd vast, meestal breken ze ook af. Ik denk dat de meeste van ons rondrijden met 2 moeren, 1x een te hoge oprit en je bent er al eentje kwijt….
Ga eerst maar eens naar een goede chipboer en niet naar Mpech. De meesten zijn daar wel van teruggekomen.
Neem een chipper met een testbank of iemand die daar een mogelijkheid toe heeft en niet naar een zogenaamd custom 260 pk chippie van Mpech.
VDB, Klaassen dat zijn de iets betere is gebleken op lange termijn. EDS kan ook, maar ook voor hun hoor ik minder positieve geluiden.
@Haasje17 wrote:
Als ik eerlijk ben? Wielen zijn afschuwlijk. Lijkt wel of we een ford of reneaut gaan rijden zo.
Ford is inderdaad spuuglelijk en slecht, als ik eentje zou winnen. En op zou moeten halen bij de dealer zou ik gaan voor de knaken. Rijdt er geen cm in.
@gijzbed-opc wrote:
Heb geen link omdat het prive gemaakt is door TurboNiels!
Deze heeft geen Opel meer maar een Beamer Turbo en zover ik weet maakt hij ze niet meer.
Een 100cell kat laat nog meer door als een 200 cell dus iets beter,maar is de c.o ook hoger.
Heb zelf al 2x door de keuring zonder enig probleem met de kat.gr. Peter.
Beamer Turbo?? Eentje van een bmw ofzo? Of is Beamer iemand die turbo’s reviseert ofzo??
Nice, maar nu met 300 Pk of gaat dat ons tegenvallen?
En stop er eens een V6 in i.p.v. een 4 cilinder, krijgt Opel meer fans denk ik voor de Astra…..
@ZafirB wrote:
We hadden een Vectra 2.0DTI (100 pk) verbruik was gemiddeld 1:14.
Verbruik huidige Zafira 1.9cdti 150 pk, gemiddeld 1:16.Wil niet lullig doen maar je vergelijkt de oude generatie diesel met een Common-rail injectie. Logisch dat deze zuiniger is.
27 september 2011 om 05:37 In reactie op: Water in kokerbalk passasierskant Opel Zafira B 2006 #17914675Kruip er eens onder dan zul je vanzelf wel iets tegenkomen lijkt mij. Maar water in je balken lijkt mij niet normaal eigenlijk…
@opeltje2 wrote:
Voor een goede software tuner hoef je niet naar Duitsland, in het zuiden des lands heb je RS Tuning (http://www.rs-tuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;). Zij kunnen goed overweg met je OPC, doen maatwerk, je kunt precies aangeven wat je wilt van de motor.
Slechte site zo, niet eens meer informatie over het tunen zelf. En wat de mogelijke vermogens zijn met bepaalde type wagens.
Ook lijkt de zithoek wel belangrijker dan de rollenbank. En er staat RS Tuning, maar ik zou ze toch niet aan mijn Audi laten sleutelen als ik er überhaupt eentje had.
Totaal geen referenties van te vinden qua resultaten van dit bedrijf. En qua foto meer VAG groep georiënteerd. Je kan beter naar een zaak gaan die een Opel specialisme heeft. Althans de reputatie.
Wat een moeite om nieuw draad erin te tappen. Waarom??
Had ik nooit gedaan. Gewoon boutje moertje klaar. Is ook weer veel makkelijker loshalen indien nodig.
M32 moet toch wel passen, lijkt mij.
Moet je ook niet op willen bezuinigen hoor.
OEM of duurder daarvan is altijd nog gebleken dat het goed of beter werkt dan die goedkope rommel. 1x remmen en er zit een trilling in en je bent klaar.
Ik zou er gewoon een Varta Silver inzetten van 74Ah. Klaar, het past en je hebt over capaciteit met starten voor van de winter.
Mijn Varta is al 5 jaar oud en de capaciteit is nog steeds zo goed als nieuw.
Je kunt gaan shoppen voor de schijven en blokken.
Je kunt 3 verschillende type schijven nemen, Brembo/Zimmerman en geboord/gewoon standaard of met groeven.
Het kan schelen in de prijs, standaard oem is het goedkoopste kan ik je vertellen.
Dit is redelijk te doen voor de deur mits je een beetje handig bent. De schijf zit vast met ster schroeven of torx. De klauw zit vast op 2 plaatsen. Bij achter zit er in de set schijven en blokken trekbouten bijgeleverd, deze moet je ook vervangen. Zitten in de klauw achter, hiermee zet je de klauw weer vast.
Voor kun je de remcilinder terug knijpen en achter moet je het draaien en knijpen. Achter schroevendraaier erop leggen draaien en knijpen en er weer op zetten.
Je kunt er ook voor kiezen om groter te gaan, bijvoorbeeld naar 322mm voor en groter achter. Dan heb je de remtangen nodig van een z20leh model, je merkt dit wel met remmen. Enig nadeel winterbanden dienen ook 17 inch te zijn omdat 16 inch niet meer gaat passen.
Dus pakking en pomp.
Weet niet hoe ver je bent doorgereden?? Als dat erg ver is dan heb je kans dat de rest ook naar zijn moer is.
ja, de turbo zelf. Bij een LET model gaan ze allemaal naar zijn mallemoer.
De turbo is het zwakste element van dat type motor. Is hij vervangen voor een LEH model dan is dat goed.
TPB torrents
Tja, was de eerste keer. Maar zal eens een earthmod gaan uitvoeren. Eerst even gaan snuffelen how to earthmod my Zaf.
9 september 2011 om 17:13 In reactie op: Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren #17915646Als je ze wilt reinigen kun je dit ook zelf proberen. Zij reinigen ze ook eerst in een supersonisch badje.
Bij de Aldi heb je ze nu in de aanbieding. Ik heb dit eerder gedaan voor een Renault die op gas liep en daarna liep deze zonder complicaties.
Je kan een LET makkelijk op gas laten rijden. De systemen van tegenwoordig zijn zo goed in elkaar gezet dat het bijna niet meer uitmaakt.
Voorkat vervangen merk je al verschil, als je dan een complete pijp RVS neemt met 200 cell sportkat (wel merk sportkat anders ben je zo klaar) en alles in 63 tenzij je gaat tunen en dergelijke.
Anders merk je het toch niet en is het zonde van je geld.
@DEEF wrote:
heb op ebay een origineel opel werkplaatshandboek in PDF op cd gekocht.kostte 17,50.staat ALLES in.
is wel in het duits :thumbuppsssst hint, kopieer dat cd’tje eens een paar keer en zet het eens voor een euro of 5 op het forum? :jerry :jerry
@OPC Turbo wrote:
Komt de lekkage van onder of boven?
Heb je al goed gekeken? het olie filter zit op een nogal lullige plaats bij een 2.0Turbo die willen nog wel eens doorrotten…
Vertel mij eens hoe een oliefilter, die ik tenminste bij iedere 15 dkm vervang, met goed onderhouden van de auto moet gaan doorrotten?? Heel bijzonder, nog nooit gezien eerlijk gezegd…..
Ik zou voor een M62 compressor opbouw gaan. Die staan op MP, veelal met advertenties van Chargertech.
Een compressor is fijner dan een turbo zeggen de kenners omdat je geen turbo gat hebt.
Voor ongeveer 1000 euro heb je een compressor kit, je zal dan wel zelf moeten gaan sleutelen of vrienden bij je moeten hebben om dit te realiseren. Bij een compressor kun je ook ongeveer rekenen op een pk of 40.
Of lepelen dat blok. Dat ga je van 160 naar 200 pk.
De meter ging omlaag, nadat ik alles had gechecked op de parkeerplaats weer de boel gestart en toen ging het weer goed met de meter in het dashboard.
-
AuteurBerichten